Recent content by levlex

  1. L

    SAS vill utöka långdistansflottan ytterligare!

    Re: SAS vill utöka långdistansflottan ytterligare! Hva med knutepunkt i Afrika? Gitt skyteam ville jo Nairobi fremstå som et alternativ. Kunne gitt Ethiopian litt konkurranse fra Skandinavia. Evt Lagos, selv om det vel ikke akkurat er en hub for noe.
  2. L

    Valg av flyselskap østover (Asia, Australia etc.)

    ANA eller Thai til Tokyo? Skal en kort tur til Tokyo i november fra Jakarta, og vurderer ulike reiseruter opp i business. Foreløpig står det mellom Thai via Bangkok eller ANA enten direkte eller via KUL (siste fordi det er billigere). Selv om ANA vel er milevis bedre enn Thai på service og...
  3. L

    Juletur til Tokyo i SAS Business

    Takk for flott og personlig rapport! Kunne ikke dy meg for å kommentere da dette må være ny rekord i personlig service fra et mannskap. Virkelig imponert hvor serviceinnstilt de du møtte var, mtp at de håndterer 250 pers hver vei og på hvert skift og selvfølgelig ikke kan være så hjelpsomme med...
  4. L

    Fullt forran gardinen igjen

    Faktisk ikke, men siden du minnet meg på det skal jeg bruke fem minutter på kritikken min dit også.
  5. L

    Fullt forran gardinen igjen

    Noen som kan si noe om salgstall for Plus på 330-maskinene? Mitt (svært subjektive) syn er at det "alltid" er fullt i C, ofte halvfullt i Plus, og alt fra halvfullt til stappet i Go. Spm er egentlig om SAS undervurderte etterspørselen etter Business til HKG og USA, og kanskje overvurdererte...
  6. L

    Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

    Noen som vet hvorfor SAS ikke tillater oppgradering med infants? Forsøkte meg med plusgrade nylig og fikk opp at plusgrade ikke gikk med infants, eller om man hadde bestilt spesialmat. "OK" tenkte jeg, og forsøkte igjen på flyplassen, men her oppga de også at dette ikke gikk. Vet bassinets er...
  7. L

    Miami - Oslo

    Fløy OSL-MIA 29. januar og retur MIA-OSL 13. feb. Business var fullt begge veier, mens det var nesten helt tomt i Plus fra Oslo, og 3/4 fullt på returen. Go virket full på retur, men halvfull fra Oslo. For meg virker det som om SAS burde installert flere seter i Business og færre i Plus, da Plus...
  8. L

    SAS Plus billett hos andre selskaper (code-share m.v.) (StarAlliance)

    Sør-Afrika med Y+ Skal muligens en tur til Sør-Afrika i august med jobben, og trenger noen råd på veien for valg av selskap. Er snakk om fem dager, mandag til lørdag. Er som i de fleste tilfeller en avveining av pris vs komfort, og før jeg like greit bestiller noe raskt og enkelt i økonomi (som...
  9. L

    SAS oppgraderer opptil syv A330 og A340 - Cabin Retrofit

    Er det da riktig å forstå slik at SAS sin langdistanseflåte fra og med neste år vil se slik ut: 4 x A340 (inkl den ene med LAN-interiør) 4 x A330 med nytt interiør + 4 x A330E etterhvert som de leveres fra Airbus i Toulouse. Da vil SAS ved leveringsstart på A350 i 2018 ha en totalflåte for...
  10. L

    Turkish Skandinaviske ruter

    Re: Turkish øker til Skandinavia Skulle vært på dette flyet selv fra fra Johannesburg via Istanbul, men ble rerouted via London med Virgin. Mistenker at det ikke hadde "med været å gjøre" som de sa, men overbooking rett og slett. Så flyet var nok fullt ja.
  11. L

    Eurobonus: Manglende poeng og etterregistrering av poeng

    Takk for gode svar. Sjekket nettopp EB-saldoen, og så at poeng for siste leg hjem med SAS var kommet inn. Sendt en forespørsel til Turkish for å se hva de kan gjøre med det. Sekundært kan jeg gjøre som foreslått og prøve kundeservice hos EBG. Ordner seg forhåpentligvis..
  12. L

    Eurobonus: Manglende poeng og etterregistrering av poeng

    Rerouting og krav på poeng i etterkant Sitter i London nå etter en ufrivillig routing med Virgin via London fra Johannesburg. Skulle egentlig fly med Turkish via Istanbul, men på grunn av alt uværet der så ville de ikke fly meg den opprinnelige ruten. Utover to timers venting og...
  13. L

    Foto fra DC10-kabinen?

    Hei Har fulgt lenge med i forumet her, og er inne så og si daglig. Kult at det finnes et norsk forum om alt flyrelatert som er så oppdatert og kunnskapsrikt. Men det jeg skulle vite var om noen her inne har bilder fra SKs kabin på DC10. Reiste med denne som liten og skulle gjerne sett kabinen...
Back
Top