Recent content by KnutW

  1. K

    SK SAS gjeninnfører business på shorthaul (ila 2025)

    Fransk chardonnay er stort sett drekkandes. Det alt at det andre trelimet med eikeparkett som smaker… Nuvel.
  2. K

    Default Torsdag med en fredagsfølese:-)

    Takker og bukker!
  3. K

    Default Torsdag med en fredagsfølese:-)

    Gratulerer med dagen! Men husk at 737 er snart 60 år, ikke 30..!
  4. K

    Default Torsdag med en fredagsfølese:-)

    Takk for oppdatering på 727! Jeg skal dit om en drøy uke, så tenker å ta en titt på den. Er den åpen for publikum eller kun på statisk utstilling? PS: Hvor er den pils-restauranten? Ser rimelig digg ut!
  5. K

    Avinor Polarsirkelen Lufthavn Mo i Rana vedtatt

    Finnes det offentlige tall på hvor mange av paxen fra/til Mo i Rana og Mosjøen som skal til / kommer fra Oslo hver dag? Hva er snittet for én måned?
  6. K

    OneWorld Qantas eller Cathay?

    Qantas får mye pepper i ymse media for tiden. Mtp flytype er definitivt Cathay å foretrekke. Har du finstudert setekonfigurasjon vs flytype og selskap? Mange rare kombinasjoner og ulike setetyper som kan være verdt å ta hensyn til.
  7. K

    SK SAS vinterprogram 1982

    Jo, SR var basert på både -100 og -300 serien. Litt usikker på om ANAs -400 med 628(!) seter var en form for SR eller en vanlig -400 med high density økonomiseter. Det var forøvrig prototypen på 747SR som hadde den legendariske teksten «Super Airbus» på siden:
  8. K

    SK SAS vinterprogram 1982

    Du måtte komme drassende med SR, ja… Ok, den hadde jeg greit nok glemt. Sikkert fordi jeg ikke har fløyet med den🤪 Men jeg har alle de andre hovedvariantene i boka., inkludert SP. Sistnevnte var Namib Airs V5-SPF som var innom hele fem flyselskaper før en motoreksplosjon satte stopper for...
  9. K

    Default Ukas beste…fredag:-)

    Jepp. «Gode» gamle TF33 som vel JT3D heter på militærsk. Nærmere 707 kommer du ikke! Og en fun fact på slutten: 31. august var det 69 år siden den første tur med C-135. Den holder seg godt.
  10. K

    IND IndiGo Airlines - status og flåte

    Artig lesning. De har allerede avtaler med AF/KL, så skal bli interessant å se om de utvikler noe samarbeid med SAS når de åpner ruten til København i oktober.
  11. K

    Default Konkurransetråd: Hvilken flyplass (del 2)

    Hedlanda er riktig, så da er det fritt frem!
  12. K

    Default Konkurransetråd: Hvilken flyplass (del 2)

    Nei, ikke Hagfors heller. Men du er i riktig land.
  13. K

    Default Konkurransetråd: Hvilken flyplass (del 2)

    Tampen er småvarm, men det er ikke Torsby.
  14. K

    SK SAS vinterprogram 1982

    Takk for svar Hans! Det var nettopp den passusen i boken din (Forøvrig en knallbra bok, meget interessant lesning!) som fikk meg til å lure på når skiftet 747/DC-10 fant sted. Jeg fløy som tidligere nevnt turen Oslo (GEN) - JFK 25. oktober 1982 og var dermed én måned for sent ute til å få fløyet...
  15. K

    Default Konkurransetråd: Hvilken flyplass (del 2)

    Mere hjemlige trakter, hvor er dette?
Back
Top