Recent content by Jeremiassen

  1. Jeremiassen

    Vekt og balanse på Dash 8

    Vekt og balanse på Dash 8 Jeg mener å huske at flyet i utgangspunktet er litt fremtungt. Når da apuen fjernes, så sier det seg selv at det ikke gjør saken bedre. Det er ikke mer komplisert enn det.
  2. Jeremiassen

    På hvilke ruter bruker Widerøe 200 maskinene?

    Re: På hvilke ruter bruker Widerøe 200 maskinene? Begge deler er nok delvis riktig. WSA/WSB/WSC har ingen fast base, men veksles mellom TOS og BOO. De brukes mellom Kristiansund og Kirkenes. Det har vært vurdert om de skal brukes ut fra OSL pga. av performance/payload/cycles etc., men enn så...
  3. Jeremiassen

    På hvilke ruter bruker Widerøe 200 maskinene?

    Re: På hvilke ruter bruker Widerøe 200 maskinene? 200 brukes ikke lengre sør enn TRD og KSU.
  4. Jeremiassen

    Sandnessjøen lufthavn (SSJ) med utvidet rullebane

    Re: Sandnessjøen lufthavn (SSJ) med utvidet rullebane Nei, 400 går ikke ned på stokka
  5. Jeremiassen

    KLAPP: Ørsta-Volda til Oslo Lufthavn

    Re: Ørsta-Volda til Oslo Lufthavn i klapp Det er et bestemt mønster som skal følges etter T/O for å plassere brytere og hendler i de posisjoner de skal mens vi er på cruise. Bla. gear, flaps, hyd pumps etc
  6. Jeremiassen

    Flaps

    Dersom vær og vind tillater kan vi la flapen henge ute i 5 eller 15, alt etter hva som trengs ved neste takeoff...det står forøvrig beskrevet i vår sop;)
  7. Jeremiassen

    Autoland vs manuelle landinger, og behov for justeringer (splittet)

    Autothrottle er som regel i bruk under hele innflygningen og landing. Autoland kan også gjøres uten autothrottle. Dersom man gjør en autoland er det begrensninger på head/cross/tailwind og windshear er ikke tillatt...
  8. Jeremiassen

    Nye prosedyrer på OSL, strore forsinkelser pga. manglende oppdateringer

    Kaos på OSL! Nax/Sas/Nvr har Navtech. Wf har Jeppesen
  9. Jeremiassen

    Maks turtall og thrust ved marsjøyde ?

    Maks turtall og thrust ved marsjøyde ? Hvis du tenker rpm som på en bil han vi ikke det.. Vi har % på n1 rotor og % på n2rotor :)
  10. Jeremiassen

    Maks turtall og thrust ved marsjøyde ?

    Maks turtall og thrust ved marsjøyde ? Maksfart for en ng er 0.82m eller 340kt
  11. Jeremiassen

    Maks turtall og thrust ved marsjøyde ?

    Maks turtall og thrust ved marsjøyde ? Som sagt, det kan variere men mellom 83 og 89 sånn omtrent...
  12. Jeremiassen

    Maks turtall og thrust ved marsjøyde ?

    Maks turtall og thrust ved marsjøyde ? Tass er temperature assumed thrust reduction, der man "lurer" motorene til å tro at det er en annen temp enn hva det faktisk er... På masjhøyde kan det også variere, men ca mellom 83 og 90 avhengig av høyde, vekt og fart...veldig ca
  13. Jeremiassen

    Maks turtall og thrust ved marsjøyde ?

    Maks turtall og thrust ved marsjøyde ? Det er avhenging av en rekke parametre, som temperatur, lufttrykk, baneforhold osv... Dersom man bruker 22k og en Tass på 60 grader så gir det rett i underkant av 83% n1 ved takeoff, dersom man bruker 26k og ingen Tass gir det ca 98% n1. Dette er regnet på...
  14. Jeremiassen

    DY2813 ARN-LPA 12/1

    Det blir NGB på deg ja:-)
  15. Jeremiassen

    Norwegians 737-flåte

    Det vet jeg ikke noe om dessverre:/ kan være at det er en større sjekk de tar samtidig, eller bare plassproblem som du sier...
Back
Top