Recent content by Hendz

  1. H

    DeluxeReport: The Asia 2011 First Class Tour!

    Helt sjef denne rapporten ja! Frøken deluxe ser jo ut som et trivelig reisefølge ;-)
  2. H

    Big in Japan og Ingen Kim ingen kos

    Ikke vært inne å lest slike trip reports før, men etter å ha lest denne gav det absolutt mersmak! Hvordan får man adgang til business-lounger rundt omkring?
  3. H

    Nestenkollisjon BGO 4/10?

    Skrev det litt lenger opp her, men kan godt skrive det igjen; De forklarte et par tekniske uttrykk i forhold til flyvning og den aktuelle situasjonen, siden jeg ikke er stø på det. I tilegg forklarte han litt om hvordan de arbeider med slike rapporter. Helt konkret fortalte han at de hadde...
  4. H

    Nestenkollisjon BGO 4/10?

    De kom ikke med noen informasjon som ikke tåler offentlighetens lys. Han inspektøren jeg pratet med forklarte kun noen begrep og tekniske ting jeg ikke er helt stø på. Videre fikk jeg litt informasjon om hvordan de jobber. Veldig interessant samtale og jeg satt ikke igjen med det inntrykket av...
  5. H

    Nestenkollisjon BGO 4/10?

    Du mener de burde vært underlagt total taushetsplikt? Norwegian er vel et offentlig selskap og har ingen ting å tjene på hemmelighold til folk som bryr seg om deres ve og vel. SHT er også et offentlig anliggende som handler på vegne av staten for å trygge ferdsel for menigmann. At de spiller...
  6. H

    Nestenkollisjon BGO 4/10?

    Jeg jobber med saken i forbindelse med en eksamen-oppgave. Derfor jeg har vært i kontakt med de.
  7. H

    Nestenkollisjon BGO 4/10?

    Har pratet med havarikommisjonen og Norwegian. Norwegian var rimelig klar (og en anelse forarget) på flytårnets håndtering av den aktuelle situasjonen. Hun jeg pratet med sa i klartekst: "Her er det Avinor som må svare på hva som gikk galdt". Jeg spurte så om jeg kunne få vite navnet på...
  8. H

    Nestenkollisjon BGO 4/10?

    http://www.aibn.no/Luftfart/Rapporter/11-573 Fant denne her. Kan noen beskrive litt nærmere hva som egentlig har hendt? Er det slik å forstå at dette her fort kunne blitt en alvorlig ulykke?
  9. H

    Flyulykke i Russland

    Takker for svar:)
  10. H

    Flyulykke i Russland

    Hvordan kan man vite at årsaken var at de holdt bremsene inn under take-off? Spør siden flyet var temmelig ødelagt etter styrten og tenker det dermed må være vanskelig å kunne stadfeste årsaken..
  11. H

    Hvorfor er helikopter mer innviklet enn et fly?

    Jeg er helt blank når det gjelder helikopter og hvordan disse styres. Derfor jeg spør :) Og takk for informative svar.
  12. H

    Hvorfor er helikopter mer innviklet enn et fly?

    Ser at Per Gram uttaler følgende: "Dette er solide maskiner så jeg tror ikke det trenger å være helikopteret som er årsaken. Helikopter er mer innviklet enn et fly, muligheten for at det skal oppstå feil av teknisk art er høyere enn med fly" Kan noen forklare hvorfor helikopter er mer innviklet...
  13. H

    Russisk fly krasjlandet og tok fyr

    Det viser seg at det var tykk tåke idet de styrtet. Videre spekuleres det i om det var feil med landingslysene på flyplassen. Vet det er umulig å si noe om årsaken så tidlig, men kan noen her inn svare på om hvor sannsynlig en slik ulykke kan inntreffe her i Norge?
  14. H

    Hvordan opplever passasjerene i en flyulykke det (splittet fra AF447)

    Re: AF 447 Polaris: Jeg spurte av samme grunn som deg; Ren nysgjerrighet. I tilegg slo media veldig opp at flyet var flere minutter ute av kontroll og i full fart mot havoverflaten. Dette ledet igjen til at enkelte gikk ut i mediene og hevdet passasjerene opplevde vektløs tilstand og et rent...
  15. H

    Flight VKO 2801

    Dere har helt rett. Pinlig feil der. Gikk litt rask når jeg skulle avslutte og levere inn saken. I ettertid har jeg forresten fått tak i tre bilder som viser ulykkesflyet. Skal sjekke om jeg kan få redigert å lagt inn det. Ellers takk for hyggelige tilbakemeldinger. Av alle flyulykker på norsk...
Back
Top