Jeg mener alternativ B. Men hvis ordre kommer for sent er det jo bare for fartøysjef å svare 'unable' og da må det enten beordres øyeblikkelig turn eller at den andre maskinen beordres unna ..
....de kommer jo som regel av flere uheldige omstendigheter oppstår samtidig.
. Spørsmålet er vel bare om ATC burde stoppet Norwegian flyet på bakken til det andre Norwegian flyet var kommet klar av banen.
Du mener de burde vært underlagt total taushetsplikt? Norwegian er vel et offentlig selskap og har ingen ting å tjene på å holde kjeft til folk som bryr seg om deres ve og vel.
SHT er også et offentlig anliggende som handler på vegne av staten for å trygge ferdsel for menigmann. At de spiller med åpne kort og gir informasjon er både flott, rett og rimelig.
Støtter M609.
Havarikommisjonen burde ikke uttale seg underveis i en undersøkelse til en som skriver eksamensoppgave.. de burde vente til de har noe offisielt å meddele.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.