Recent content by Griserøkter

  1. G

    Når starter SAS infasing av A320Neo på Norsk innenriks?

    Re: Når starter SAS infasing av Airbus A320Neo på Norsk innenriks Den må du forklare nærmere. Det er ikke en problemstilling på B737, så hvorfor skulle det være det på A320?
  2. G

    Når starter SAS infasing av A320Neo på Norsk innenriks?

    Re: Når starter SAS infasing av Airbus A320Neo på Norsk innenriks At det blir NEO etterhvert er ingen hemmelighet, alle 737 skal ut, men hvorfor skulle det bli seteblokkering?
  3. G

    Når starter SAS infasing av A320Neo på Norsk innenriks?

    Re: Når starter SAS infasing av Airbus A320Neo på Norsk innenriks SAS har ingen restriksjoner på ALF/KKN med 738 i dag. Men som med alt av flighter vil det kunne være vektbegrensninger avhengig av bremse effekt. Det samme vil gjelde NEO
  4. G

    På Norwegian med SAS-billett

    Re: På Norwegian med SAS-billett SAS teller ikke totalen, bare første og siste seksjon mht balansen
  5. G

    OSL jakter nye langruter

    Jaha ja. Så du mener SAS er utenlandsk, men Norwegian long haul er Norsk. Kan du fortelle meg hvorfor Norge skal ta arbeidsplasser fra SAS som har mange norske ansatte (ja disse flyr faktisk longhaul ut fra CPH), og som betaler skatter og avgifter, inkludert arbeidsgiveravgift, og gi de til et...
  6. G

    Helt eller idiot? Fløy inn i haglstorm

    Re: Helt eller idiot? MEL (Minimum equipment list) på B737 sier når det gjelder vær radar "may be inoperative provided operations are conducted in day VMC only" Når det gjelder den SAS MD 80´n som fløy inn i en CB i Finland, hadde de så vidt jeg vet ikke på radaren, og når de gikk inn i CB´n...
  7. G

    Hvilken IC rute vestover fra Norge tror du SAS annonserer i løpet av juni?

    Re: Hvilken IC rute vestover fra Norge tror du SAS annonserer i løpet av juni? Det sies så
  8. G

    Hvilken IC rute vestover fra Norge tror du SAS annonserer i løpet av juni?

    Re: Hvilken IC rute vestover fra Norge tror du SAS annonserer i løpet av juni? 19. August 😀
  9. G

    SK4581 på Kvernberget (KSU) 26/2

    Re: SK4581 på Kvernberget (KSU) 26/2 Værnes kan være rimelig turbulent med litt vind fra sør -sør/øst, og i SK har vi en begrensning på 40 kts incl gust i sektor 130-190. Generelt er x-wind limit tørr bane på våre 737 35 kts/33 kts med WL
  10. G

    "Positiv trend brutt" for flysikkerheten?

    Re: "Positiv trend brutt" flysikkerhet? Synes man skal være forsiktig med å påstå at han bruker det i egen interesse. Tviler på at han har kontaktet VG. Det er nok heller motsatt. Skulle han ikke svare da kanskje?? Det er også ganske naivt å tro at det voldsomme prispresset som har vært i...
  11. G

    SAS oppgraderer opptil syv A330 og A340 - Cabin Retrofit

    Tror det avhenger litt av om det blir en LH ekspansjon eller ikke. Dette var i allefall det som var planlagt for kort tid tilbake
  12. G

    SAS oppgraderer opptil syv A330 og A340 - Cabin Retrofit

    Planene for oppgradering er 330 RKN. Ferdig 10 Jan RKH ferdig 1 feb RKM. Ferdig 1 mars RKO. Ferdig 29 mars 340 KBM. Ferdig 11 mai KBA. Ferdig 9 juni RKF. Ferdig 25 okt
  13. G

    Check-in.dk's syn på Skandinavisk luftfart

    Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt) I følge de som jobber på stasjonen i SVG går ruta over all forventning.
  14. G

    Ettermonterte winglets på 737-800

    Re: Ettermonterte winglets på 737-800 Da SK fikk 737NG fikk -800 fort et rykte for å være veldig sensitiv i roll med flap 40. Winglets var da ingen option på 737. De senere årene har vi fått fly både med fabrikkmonterte WL og ettermonterte. Jeg kan ikke si at jeg merker noen forskjell på...
  15. G

    Ettermonterte winglets på 737-800

    Re: SAS 737-800 LN-RRW nå i Star Alliance farger. Min erfaring er noen tusen timer på 737 4/5/6/7/8 seriene, med og uten WL med og uten short field Package, med originale WL og ettermonterte WL. Tror jeg vet hva jeg snakker om
Back
Top