Recent content by Fazer

  1. F

    Delta kjemper mot ExIm-banks flyfinansiering

    Re: NAS og Ex-Im Bank http://www.alpa.org/Portals/Alpa/PressRoom/PressReleases/2015/02-09-15_15.02.htm Ser ut som Kjos kan få litt å jobbe med her. Om det er slik at Ex-Im Bank ikke kan låne ut til selskaper i direkte konkuranse med amerikanske selskaper kan det bli interessant. Årsresultatet...
  2. F

    Delta kjemper mot ExIm-banks flyfinansiering

    NAS og Ex-Im Bank Om USA blir tvungen til å la NAI fly til US er der en ting de bestemmer helt selv - hvem som får/ikke får finansiering igjennom Ex-Im banken. Forstår det slik at det kan søkes om finansiering ca 1 års tid før levering. Det vil si det aller meste av 200+ ordren ennå ikke hatt...
  3. F

    Rygte: JT overtager SAS's CRJ operationer

    Før JT startet ATR operasjonen for SAS, sa ryktene at intensjonen var å operere 20 maskiner i SAS regi. Nå er det vel foreløpig 8 maskiner som er bekreftet offisielt, men det er vel ikke overraskende om der kommer mer produksjon i Norge enn det vi har sett i sommer. CPH-KRS og videre til f.eks...
  4. F

    787 Teknologi og Kvalitet

    Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden) Er der noen her som vet om problemene knytter seg til ett "mandags"fly, eller er de jevnt fordelt på alle 3? Hadde også vært interessant å visst om Norwegian har flere feil per 787 i forhold til antall flytimer, sammenlignet...
  5. F

    Blir det en dyr dag for DY i dag? (Flyklagenemnda og Norwegian longhaul)

    Re: Blir det en dyr dag for DY i dag? I begynnelsen av oktober skrev Dagens Nyheter at DU var mer en 3 timer forsinket på 73 av 97 avganger. Ifølge avis-utgaven ville Norwegian måtte betale ut røfflig 200 mill om pass. fikk medhold av flyklagenevnd vedrørende de €600. (Litt avhengig av antall...
  6. F

    Rykte: SAS vil bytte ut 737 med A32x

    At SAS har (har hatt) en tanke om en enhetsflåte når de bestillte neo-maskinene, og senere A350, må være rimelig å anta. Selv har jeg antatt at de skulle til Danmark, men har hørt planen visstnok er at de skal til Sverige! Angående Airbus og vinteroperasjoner vet jeg ikke så mye, men det...
  7. F

    Tafikktall Norwegian aug 2013

    Noen som vet om charter-trafikken er med i tallene? Har hørt en påstand om at SAS ikke regner inn chartertrafikk i tallene, mens Norwegian gjør det... SAS har jo hatt mye mer chartertraffikk i sommer enn tidligere, og leid inn mye kapasitet fra blandt andre Jet-time og Braathens regional til å...
  8. F

    Har SAS bestilt nye langdistansefly?

    Har tidligere hørt der skulle komme mer håndfast informasjon i løpet av juni - det stemmer jo i så tilfelle bra. Ellers ryktes det at man ser på 2 linjer. En med B777 og en med A350. Skal man spekulere tror jeg på A350, siden det allerede er bestillt endel neo-maskiner, og man da kan fly...
  9. F

    Skal SAS kjøpe 60 nye fly i sommer!?

    Skal SAS kjøpe 60 nye fly i sommer!? Hører at cabinen annonserer: ' SAS ekspanderer og kjøper 60 nye fly i sommer.....' Noen som vet mer lm dette?
  10. F

    Jet Time overtar SAS-produksjon?

    Interessant, har ikke hørt den versjonen - men at de skulle operere ATR for SAS har det vært snakk om.
  11. F

    Ryanair vil fly innenriks i Norge

    Hva ser et selskap etter når de skal opprette nye og forhåpentligvis lønnsomme ruter? Vil tro at europas 4. mest traffikerte rute (bgo-osl) vil bli lagt merke til. At den ligger i et såkalt høykost land er sikkert heller ikke å forakte. Svg-osl vil nok også være interessant sammen med trd...
  12. F

    SAS og Leasede A320/B737

    Re: SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly) Jeg liker også Sky interiøret, men jeg tror det ligger andre planer bak. Nå tar de nok inn det de får - Sky eller ikke (samt noen Airbus i cph) for å bli kvitt MD80. Men på lengere sikt tror jeg planen er å bytte ut det som er av 737 maskiner med...
  13. F

    Status Norwegian Longhaul og deres 787 (ruter m.v.)

    Re: Status Norwegian Longhaul - Fra billettsalg til oppstart Tja, jeg fikk fra det jeg anser som en rimelig sikker kilde vite at DY hadde skrevet wet-lease kontrakt på en 767. Har gått ut fra det var for å ha en backup for eventuelle tekniske feil, men kanskje ikke? Eller så setter de opp et...
Back
Top