Recent content by erikber

  1. E

    SK7524 19 april SSH-OSL divert til SSH

    SK7524 snudde og landet igjen på SSH. Knappe 20 minutter i lufta. Noen som har info? Crew går vel ut på flytid på denne.
  2. E

    N0 Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

    Tap større enn omsetning, høres ut som en solid utfordring å holde i luften særlig lenge. Hvis ikke noen kan gi kunstig åndedrett lenge.
  3. E

    SAS Öppnar AAL/GOT-EWR

    Re: SAS Öppnar AAL/GOT-EWR KLM tar mye feed via AMS over Atlanteren, det kan være en faktor både for GOT og AAL.
  4. E

    Norse operasjoner og flybevegelser utenom fast ruteprogram

    Re: Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways Norse 787-9 observert på BDU i dag som N0903/N0904. Mil charter OSL BDU er sikkert like godt betalt som en rundtur til USA.
  5. E

    A321 frakter - Qantas launch customer

    Jeg ser i en annen tråd her på forumet at Lufthansa Cargo har søkt LT om to ukentlige avganger fra EVE med a321f. Det kan vel ikke bare være e-commerce de planlegger på denne?
  6. E

    A321 frakter - Qantas launch customer

    Lufthansa Cargo har også 321F på gang. De må jo være perfekte til laksefrakt. https://lufthansa-cargo.com/fleet-ulds/fleet/a321f
  7. E

    Konflikt i SAS

    Får ikke booket noen flighter SVG-OSL fra onsdag, utenom CityJet flighter.
  8. E

    Flyåret 2021

    Re: Flyåret 2021 24 flights i 2021 mot 21 i 2020 17 SAS, 6 WF, 1 DAT. Og 2 helikopterturer fra FRO, men det teller vel ikke :)
  9. E

    Widerøe vurderer å droppe Evenes pga F35 støy

    Re: Widerøe vurderer å droppe Evenes pga F35 støy High-bypass fan motorer benytter en større andel uforbrent luft som en form for lyddemper rundt den varme luften som har vært innom brennkamre. F-35 har en motor hvor støydemping har vært underordnet plass vs kraft, og det er rett og slett...
  10. E

    Konflikt i SAS

    Det er påfallende at Mr. P. Hansen hele tiden understreker at SAS ønsker skandinaviske ansatte i et skandinavisk selskap, for å unngå "utenlandske" aktører som eks. Ryanair. Men SAS Connect er da vitterlig er et irsk foretak med irsk AOC? Eller har jeg misforstått? Skal SAS Connect flyttes til...
  11. E

    Nye Norwegian - etter rekonstruksjonen

    Det er gjerne en grunn til at man ikke lenger kan se flytype når man bestiller billett hos DY. 737 MAX8 kan være dempende på reiselysten fremdeles.
  12. E

    Nye Norwegian - etter rekonstruksjonen

    Re: "Nye" Norwegian - nye tider Så DY crew slipper pendler kostnader, mens SAS crew fra de nedlagte basene må komme seg på jobb i OSL for egen regning..? Det er litt spesielt
  13. E

    Nye Norwegian - etter rekonstruksjonen

    Re: "Nye" Norwegian - nye tider Interessant at DY CEO sier det å åpne basene i SVG, BGO og TRD gir de høyere effektivitet, mens SAS legger ned SVG og TRD av samme årsak…
  14. E

    SAS med ordre på 30 A320neo

    Re: SAS med ordre på 30 A320neo Utklipp fra Nordlys (bak betalingsmur) etter at Thomas Cook ikke landet på EVE i dag: – Da flyet vårt var på vei opp, så de at været ble dårligere og dårligere. De gikk gjennom alle dataene, og de viste at det ikke var forsvarlig å lande, forteller hun. Den...
  15. E

    Feilsendte kister

    Det virker som om SAS gjorde en mellomlanding i KRS i dag med SK2872, som er CPH-BGO.
Back
Top