Re: Widerøe kan få jetfly
Jeg syns du ser litt snevert på dette. Enkelt dager hvor det ikke er mulig å operere på en av kortbanene eller wf sine ruter har lite med wf å gjøre som regel (teknisk crew etc), men handler om flyplassens begrensninger og ville da i prinsippet ramme alle som flyr...
Tipper det er gammel forakt for det som i enkelte tilfeller har vært en for sterk maktbalanse hos fagbevelgelsen.
Det er jo kjent at loven kan ikke ta for seg absolutt alle scenarioer, så det forplikter til en god skikk policy.. men denne brytes jo av serdeles store selskaper. Heldgivis er...
Neida.. Kjos gjør alt dette for å trygge de ansattes vilkår og mulighet til å være med å påvirke sin egen arb plass.. Det er på ingen måte tiltak for å omgå regler, lover eller normer.. I Norwegian er alle en stor familie og Bamsefar Kjos har et nært og godt forhold til sine ansatte... Det er...
Altså.. Når Norwegian og Kjos eier alle selskapene.. Hvorfor skulle da et av bemanningbyråene til Kjos gå til juridiske tiltak mot seg selv? Da er det jo kjos som saksøker seg selv da..
At Kjos ville terminert avtalen over en lav terskel ved arb kamp er absolutt et scenario jeg tror kan skje...
Argumentene for å måtte ha en europeisk AOC mtp trafikkrettigheter virker jo å være godt innenfor rimeligheten og fortåelig mtp ekspansjonen de ønsker. Det jeg ikke syns er rimelig er hvorfor Kjos skal opprette forskjellige bemanningsbyråer hvor de er "fast ansatt" og så leies ut til Norwegian...
Re: Kritik af FR ansættelses kontrakter
Jeg vi jo påstå at det kan være høyst relevant å regne på dette... DY hadde vel i august ca 11.000 avganger... dvs hvis man sparer 1 min taxi pr landing, har selskapet spart 183 timer med taxi fuel på en mnd... hvor mye mer det koster i bremser for...
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787
Vi DU leie inn fly og mannskap sammen, eller er det de som er trent opp på 787 som skal fly de innleide flyene?
Man skulle jo tro det går litt tid fra en speed tilsvarende flap 5 til stall speed. Nå spekulerer jeg, men det ser jo ikke ut som de har gått ned i level i automation og tatt hånd om situasjonen umiddelbart. Dette er jo det som ventes som en av de store problemene i den moderne luftfart, at man...
Trening er alfa omega! I DY har man kort bakkekurs og kort sim trening før man sitter der med pax. Mener å huske klasseroms undervisningen hos DY ikke er stort mer enn 2 uker pluss 2-3 sim pass og OPC...
Hvis man trykker toga og kun en autopilot er koplet inne, hopper autopiloten ut. Har man derimot begge autopilotene inne som man gjør for en autoland, vil flyet selv fly en go-around etter man trykker på toga knappen. Flyet gir ikke "full power" ved en go around. For å få maksimalt med thrust på...
Det er jo vært diskutert opp og ned, spesielt i fjor med Lofoten anbudet om scat-1 sin relevans... Det som felte DAT var jo nesten ikke del av det som ble diskutert først engang, siden nesten alle fokuserte på scat-1 og hvor konkurranse vridende dette var... Så ja, vi erstatter jo litt sunn...
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.