Recent content by ATC-student

  1. A

    DAT legger ned Florø - Stavanger, SKE-SVG og FLO-MOL

    Re: DAT legger ned Florø - Stavanger, SKE-SVG og FLO-MOL Trist for Geiteryggen... Noen som tør spå hvor DAT skal benytte de frigjorte ressursene?
  2. A

    Norwegian innfører "All Incusive"

    Re: Norwegian innfører "All Incusive" Morsom kampanje. Budskapet går rett hjem. Hvorfor betale for noe man ikke benytter seg av? Og skulle man velge å benytte seg av kaffe eller mat er det vel ingen stor forskjell i kvalitet kontra andre selskaper. Anser hele konseptet for en vinn-vinn situasjon.
  3. A

    Alt som er galt med Ryanair (var: Ryanair øker i Norge (splittet))

    Re: Ryanair øker i Norge (splittet) Jeg stusser litt på argumentet om at RA kun flyr til "far-off airports". Mine personlige erfaringer er at disse flyplassene er veldige effektive, jeg har flere ganger opplevd å være på plass i den aktuelle byen under en time etter landing.
  4. A

    Alt som er galt med Ryanair (var: Ryanair øker i Norge (splittet))

    Re: Kritik af FR ansættelses kontrakter Det er prisen som bestemmer for Ola Nordmann.
  5. A

    Hvem overtar hvis Ryanair trekker seg ut fra Norge?

    Re: Kritik af FR ansættelses kontrakter Sett bort fra at alle operasjonene deres er enten til eller fra en Øst-Europeisk stat er vel businessmodellen ganske lik, de benytter Beauvais, Ciampino, Hahn, Weeze etc.. De markedsfører Torp som Oslo.. Sett med markedsføringsøyne er vel Rygge et bedre...
  6. A

    Hvem overtar hvis Ryanair trekker seg ut fra Norge?

    Re: Kritik af FR ansættelses kontrakter Det eneste unntaket må vel være Wizzair?
  7. A

    Hvem overtar hvis Ryanair trekker seg ut fra Norge?

    Re: Kritik af FR ansættelses kontrakter Vanskelig å si. Det var ingen som satset noe særlig i årene før RA kom på banen. Norwegian sin satsning i 08-09 var mildt sagt laber. Easyjet kan man vel med sikkerhet si at ikke kommer, da de kun flyr til primærflyplasser.
  8. A

    Widerøe - Norwegian på Torp

    Re: Widerøe - Norwegian på Torp Interessant. Fast kostnad per flight til Værnes vil derfor ligge på mellom 40 000 - 50 000 kr*. Laveste pris NAS kan selge billetter for med håp om å kun dekke inn kostnadene ligger mellom 200 - 300 kr, ut i fra denne noe diffuse kalkylen kan man enkelt...
  9. A

    Widerøe - Norwegian på Torp

    Re: Widerøe - Norwegian på Torp Har en venninne som ofte benytter seg av Torp - Værnes med NAS i hverdagen, ho hevder det sjelden er over 50 pax. Er det noen som vet hvor store kostnader Norwegian har per passasjer per kilometer?
  10. A

    Widerøe - Norwegian på Torp

    Re: Widerøe - Norwegian på Torp Billettprisen NAS tar gjør ikke saken bedre. Dersom de tjener penger på passasjerer som betaler 100-200 kroner, må de ha enorm avanse på sine billetter fra Gardermoen.
  11. A

    Widerøe - Norwegian på Torp

    Re: Widerøe - Norwegian på Torp At det har vært påskeferie spiller vel liten rolle når det gj.kabinfaktor som er problemstillingen? En kabinfaktor på drøye 60 pax fordelt på 2 aktører der den ene opererer med 186 seter kan ikke bli et pent regnestykke for noen av partene.
  12. A

    Widerøe - Norwegian på Torp

    Re: Widerøe - Norwegian på Torp Denne situasjonen har vart mye lengre enn jeg i utgangspunktet trodde den ville, begge aktørene er vel rimelig sikre på å tjene penger dersom den andre gir seg. Dersom Widerøe går ut av kampen som taperen er jeg spent på hvordan de vil forvalte de frigjorte...
  13. A

    Widerøe - Norwegian på Torp

    Re: Widerøe - Norwegian på Torp Personlig tror jeg NAS taper kampen, ser allerede i sommer at de kun flyr en daglig til Trondheim, mot Widerøes 3.
  14. A

    Widerøe - Norwegian på Torp

    Re: Widerøe - Norwegian på Torp Noen som vet hvordan det går i dette bikkjeslagsmålet? Avinor slapp i går trafikktallene for mars, hvor Torp innenriks endte opp med ca 49 000 pax fordelt på 842 bevegelser, som utgjør en gj.kabfaktor på 58 pax. Kjenner ikke til fordelingen mellom NAS og...
  15. A

    Hvilket jagerfly er din favoritt når det gjelder solo display?

    Re: Hvilket jagerfly er din favoritt når det gjelder solo display? F-22 without a doubt
Back
Top