Recent content by apron

  1. A

    SAS Norge Kabinstreik fra 23 august

    Hvorfor ikke innføre at crew spiser på regning, om tilfellet blir at de må ha spisepause "på land"?
  2. A

    SAS Ch11 - Salg av SGH vurderes?

    Vil Norwegian sitt kjøp av WF og dermed WGH kunne føre til tettere samarbeid med Aviator på hovedflyplasser (OSL/ARN/CPH) ved et salg eller nedleggelse av SGH? - paradoks at tidligere SGH (nå WGW) på linjetasjone som har blødd for SAS drakta har snudd situasjonen på hodet og fått plass i...
  3. A

    SAS Ch11 - Salg av SGH vurderes?

    SGH/SGS har levd et turbulent liv siden etableringen på Gardermoen som ny hovedflyplass. GlobeGround var en frier sent forrige århundre og både Swissport og Aviator har tidligere inngått intensjonsavtaler (2012, 2015) før overføringen av linjestasjoner ble overført til WGH i 2015. Nok en gang...
  4. A

    Widerøe overtar mye av SAS ground handling i Norge

    Re: Widerøe overtar mye av SAS ground handling i Norge Og slik endte denne visen. Covid og reduksjoner generelt ga støtten til Aviator https://frifagbevegelse.no/hknytt/flyplassansatte-saksokte-aviator-da-de-ikke-fikk-jobb-det-endte-med-tap-6.158.920013.667689522d
  5. A

    Nytt norsk flyselskap: «Flyr» (Erik G. Braathen)

    Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen) Operer Flyr sin rute til EDI på Air Seven designator/callsign og ikke som FS/FOX?
  6. A

    Nytt norsk flyselskap: «Flyr» (Erik G. Braathen)

    Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen) Hvordan henger det sammen at Air Seven kan operere på vegne av Flyr og ikke Flyr?
  7. A

    Nytt norsk flyselskap: «Flyr» (Erik G. Braathen)

    Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen) Kan det være at de tar hensyn til de ansatte og kvalitetstid med familien?
  8. A

    Nytt norsk flyselskap: «Flyr» (Erik G. Braathen)

    Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen) ..er det bare meg, eller er det flere som synes at sjefen for Flyr faller igjennom? Ikke spesielt vanskelige spørsmål som stilles men tildeles rare svar som. Hva er det som er så effektivt med modellen til Flyr?
  9. A

    Overlever SAS corona-krisen?

    Ref. dagens melding om konkursbegjæring Norwegians bemanningsselskaper I SE og DK. Betyr dette at SAS har fulle lønnskostnader på crew i SE og DK som spiser egenkapital? Noen med formening om kostnader per dag/uke/måned som kan indikere hvor raskt SAS blør fra kassen?
  10. A

    Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

    Noen Link?
  11. A

    DY LN-LNA/EI-LNA - status

    Re: EI-LNA/LN102 - status Passerte akkurat Asker. Majestetisk syn!
  12. A

    SAS trafikktall for mars 2013

    Hvor stor del av den totale SK produksjonen er til/fra Avinor lufthavner? Legger en til grunn at det oppgitte tallet fra SK på 89,7% totalpunktlighet er korrekt, må nødvendigvis operasjoner utenfor Norge ha gått på skinner om OSL produserer kun 72,9%. Er det noe som skurrer her?
  13. A

    SAS Punktlighet og regularitet OSL

    En klart bedre dag i dag for SAS, så langt uten kanselleringer og 42 forsinkelser som gir 67% on-time. Et par kommende rotasjonsforsinkelser på senere avganger forventes dog.
  14. A

    SAS Punktlighet og regularitet OSL

    Ingen med info eller teorier..? Kaster ut 3 for å få igang debatten:rolleyes: 1. Sykefraværet blant crew (ref 6*kanselleringer i dag). Kan vel ikke være tilfelle med tanke på avisoppslaget der det dementeres. "– Det er veldig viktig å merke seg at selv om sykefraværet var relativt høyt i...
  15. A

    SAS Punktlighet og regularitet OSL

    Observerer at SAS har hatt svake tall for spesielt OSL i mars 2013. Sålangt i dag 49 forsinkelser og en performance på 61%, relativt uvant kost. I tillegg er 6 flighter kansellert med CREW som årsak (iflg Widerøe's er flyet i rute sine sider) Hva skjer'a?
Back
Top