PDA

View Full Version : Leiebil i USA

Pages : 1 [2]

WF-380
14-07-2019, 21:13
Hei har leid en Mercedes E Class eller lignende (Luksus / premium bil) fra Sixt gjennom Norwegian Rewards, er det noen som har erfaring med denne typen fra LAX? Sjansen stor for at det er Merce som blir utlevert? Hva er evt tilsvarende biler i denne klassen?

Kan ikke si noe om oddsen, men tilsvarende Cadillac er CTS, og jeg vet Sixt i USA har en del av disse.

SudCaravelle
14-07-2019, 21:41
Hei har leid en Mercedes E Class eller lignende (Luksus / premium bil) fra Sixt gjennom Norwegian Rewards, er det noen som har erfaring med denne typen fra LAX? Sjansen stor for at det er Merce som blir utlevert? Hva er evt tilsvarende biler i denne klassen?

Sixt USA gir svært ofte europeiske biler (på godt og vondt)

MountainDew
18-07-2019, 00:21
Hvem er det som har en ordning der du bare går ut i garasjen og velger selv hvilken bil du vil ha. Innenfor betalt klasse seff.

RedLine
18-07-2019, 05:56
Hvem er det som har en ordning der du bare går ut i garasjen og velger selv hvilken bil du vil ha. Innenfor betalt klasse seff.

Jeg vet at minimum Hertz og National har det på alle større lokasjoner.

WF-380
18-07-2019, 11:28

Det har jeg gjort hos Alamo. Riktignok for en del år siden.

Michael
18-07-2019, 17:35
Det har jeg gjort hos Alamo. Riktignok for en del år siden.

Samme praksis hos Alamo ennå, hvertfall på LAX og i FLL der jeg har henta biler relativt nylig.

Fleksnes
18-07-2019, 18:05
Sixt USA gir svært ofte europeiske biler (på godt og vondt)
Takk for svar. Når jeg bestilte via Norwegian Reward sto at jeg var garantert "ny bil".

Noen som har erfaringer med oppgradering osv hos Sixt på LAX? Er ikke keen på amerikansk diger "premium", da tar jeg heller sportsbil.

v1rotate
24-11-2019, 01:22

Viktig at du oppretter en gold profil hos hertz. Fort gjort på nettsiden. Uten gold profil, ingen ultimate choice.
Man må også bestille intermediate eller større bil.

Diamond og pandium kort holdere hos sas kan få oppgradert sine gold medlemskap hos hertz.. Da gjerne til 5-star. Da får man tilgang på bedre biler i 5 star ultimate choice section. Disse bilene er gjerne nyere, lav km og mer utstyr.

sabergum
24-11-2019, 20:12

Har ikke alle det? Jeg er ganske sikker på at jeg har fått velge selv innenfor klasse alle ganger jeg har leid bil i USA, uavhengig av selskap, og selv på "små" lokasjoner som Queens og Jersey City.

jjessen
24-11-2019, 20:38
Har ikke alle det? Jeg er ganske sikker på at jeg har fått velge selv innenfor klasse alle ganger jeg har leid bil i USA, uavhengig av selskap, og selv på "små" lokasjoner som Queens og Jersey City.

Ja er vanlig hos de fleste selskapene å ha fritt valg av leiebil i USA innenfor valgt klasse. Gjelder på de store lokasjonene på flyplasser. På små bykontorer med begrenset plass får man tildelt bil.

Har også opplevd å få lov å få velge en større bil i Las Vegas siden jeg skulle ha enveisleie til Palm Springs og de hadde et par biler på California plates som de gjerne ville ha flyttet.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Cecilie
15-10-2021, 21:20
Jeg vet ikke om folket her har sjekket leiebilpriser i USA i det siste, men jeg ble brått usikker på om jeg måtte kjøpe kjerra eller om det virkelig koster 35000 NOK å leie en VW Jetta i 5 dager :drunk:

SudCaravelle
15-10-2021, 21:33
Jeg vet ikke om folket her har sjekket leiebilpriser i USA i det siste, men jeg ble brått usikker på om jeg måtte kjøpe kjerra eller om det virkelig koster 35000 NOK å leie en VW Jetta i 5 dager :drunk:

Leiebilprisene i USA har økt massivt og de på bookingene forteller at noe av grunnen er at de har blant annet solgt unna en del av flåten for å frigjøre kapital.

Jeg har et par bookinger inne gjort før det tok av (Sixt låst på dollar pris) hvor prisene har triplet seg.

Det å måke rundt i en Escalade til 300 NOK døgnet er nok leeenge til vi ser igjen.

dc-8-63
16-10-2021, 21:48

Det hoeres veldig dyrt ut, riktignok har leiebil prisene (og tilgjengelighet) oekt betydelig i sommer, men prisene har fallt ettersom tilgjengeligheten har blitt betydelig bedre. Tok en rask titt neste uke lokalt - en Jetta i 7 dager (5 regnes som 7) saa var det USD 337.00 foer tax og forsikring - noe som totalt ender rundt USD 400.00. Ser at en mid size SUV (Ford Escape) ligger paa USD 350.00 pr. Uke den kostet nesten USD 1100.00 i sommer.

Klart prisene avhenger av baade destinasjon og «sesong» (Thanksgiving, Jul og greier) kan faa prisene til aa skyte i vaeret - men boer ligg betydelig under det du har funnet

Cecilie
18-10-2021, 12:00
Det hoeres veldig dyrt ut, riktignok har leiebil prisene (og tilgjengelighet) oekt betydelig i sommer, men prisene har fallt ettersom tilgjengeligheten har blitt betydelig bedre. Tok en rask titt neste uke lokalt - en Jetta i 7 dager (5 regnes som 7) saa var det USD 337.00 foer tax og forsikring - noe som totalt ender rundt USD 400.00. Ser at en mid size SUV (Ford Escape) ligger paa USD 350.00 pr. Uke den kostet nesten USD 1100.00 i sommer.

Klart prisene avhenger av baade destinasjon og «sesong» (Thanksgiving, Jul og greier) kan faa prisene til aa skyte i vaeret - men boer ligg betydelig under det du har funnet

Dette var et søk jeg gjorde på Budget forrige uke, for 5 dager ut fra IAD, uka før jul. :wow: Men gjorde samme søket i går og fikk opp SUV av typen "Ford Explorer eller lignende" til under 4000 NOK prepaid for de samme datoene. Så det er tydelig noe som skjer nå i markedet.

Kan det hende de pusher store biler nå som bensinprisen er gått opp? Flere vil ha mindre leiebiler grunnet dyrere bensin?

LN-MOW
18-10-2021, 12:21
Dette var et søk jeg gjorde på Budget forrige uke, for 5 dager ut fra IAD, uka før jul. :wow: Men gjorde samme søket i går og fikk opp SUV av typen "Ford Explorer eller lignende" til under 4000 NOK prepaid for de samme datoene. Så det er tydelig noe som skjer nå i markedet.

Kan det hende de pusher store biler nå som bensinprisen er gått opp? Flere vil ha mindre leiebiler grunnet dyrere bensin?

Tror det fokuseres mer på å øke stallen og du vil se endringer etterhvert som de får inn flere biler.

dc-8-63
18-10-2021, 18:24

Det er nok en uke med betydelig mye trafikk som kan presse prisene oppover. Tror nok at det har mer hva slags biler leiebilfirmaene faar tak i enn bensinprisene. Riktignok har bensin prisene steget noe - fremdeles under USD 4.00 / gallon her for Premium - en svak oekning fra 3.50ish.

Cecilie
25-10-2021, 15:59
Dette virker jo bare helt koko….

https://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=50401&stc=1&d=1635170340

dc-8-63
25-10-2021, 17:24
Hei Cecilie - er dette Budget ? Ja helt koko, men interessant at Expedition (Kategori L) er saapass rimelig (gaar ut i fra at det er uke pris) - her paa vestkysten ligger Expedition / Surburban paa USD 550.00 /pr dag ! Ser ut som leiebilfirmanene klarer aa skaffe mid size SUV (dog ser det ut til aa vaere 100% Japanske / Koreanske biler uuuurrrrrgggg!!

Cecilie
25-10-2021, 17:48
Hei Cecilie - er dette Budget ? Ja helt koko, men interessant at Expedition (Kategori L) er saapass rimelig (gaar ut i fra at det er uke pris) - her paa vestkysten ligger Expedition / Surburban paa USD 550.00 /pr dag ! Ser ut som leiebilfirmanene klarer aa skaffe mid size SUV (dog ser det ut til aa vaere 100% Japanske / Koreanske biler uuuurrrrrgggg!!

En uke fra IAD, Budget ja! Gledelig at Expedition er såpass rimelig som dette, begynner jo å ligne Gode Gamle Dager(tm) :drink:fly

LN-MOW
25-10-2021, 18:05
Det reflekterer nok tilgjengeligheten. De må kjøpe bilen før du får leie den (til høyere pris) ;)

Så får vi se om andre leiebilselskaper følger i Hertz’ fotefar ….

https://www.cnbc.com/2021/10/25/tesla-shares-up-on-news-hertz-will-purchase-100000-electric-vehicles.html

Tesla shares soared as high as 7% following news that Hertz will order 100,000 vehicles to build an elective vehicle rental fleet.

Hypern
31-10-2021, 13:41
Det reflekterer nok tilgjengeligheten. De må kjøpe bilen før du får leie den (til høyere pris) ;)

Så får vi se om andre leiebilselskaper følger i Hertz’ fotefar ….

https://www.cnbc.com/2021/10/25/tesla-shares-up-on-news-hertz-will-purchase-100000-electric-vehicles.html

For oss som sitter med aksjer i Tesla har jo avkastningen vært helt kokkelimonke den siste tiden.

SudCaravelle
27-01-2022, 16:33
Noen som har erfaringer med Turo? Er det seriøst med forsikringer osv?

dc-8-63
27-01-2022, 19:59
Noen som har erfaringer med Turo? Er det seriøst med forsikringer osv?

Hei ingen direkte erfaring, men vil ha litt bekymring for nettopp forsikrings delen, ser naar vi fornyer forsikring at det er til valg for bruk av bilen til f.eks Uber / Lyft men ogsaa car sharing som dette. Ser at det kan bli masse arbeid om noe skulle skje - muligens kostnad til en advokat.

Er ogsaa lit skeptisk til henting / levering av bil

Midtiblinken
27-01-2022, 20:56
Prøvde og bruke Turo i Hawaii, men det var mye om og men og signe opp så jeg droppa det. Tror de er seriøse. Vær sikker på at du er godt forsikret før du skriver under på noe som helst.

dc-8-63
27-01-2022, 21:53
Prøvde og bruke Turo i Hawaii, men det var mye om og men og signe opp så jeg droppa det. Tror de er seriøse. Vær sikker på at du er godt forsikret før du skriver under på noe som helst.

Og det er nok lettere med Amerikansk Registrerte biler og US Forsikring - vaar bil forsikring dekker leiebil 100% - saa ikke noe behov for CDW/LDW med mere styr, vi ble paakjoert bakfra i Palm Springs for 2 aar siden - og annet enn at vi maatte ha Politi paa stedet (det kom bare 5 Ford Explorer med Blaalys) var det 0 kostnader og papirer arbeide for oss. (Du maa tilkalle Politi i California hvis en leiebil er involvert)

Midtiblinken
27-01-2022, 23:42
Ja, i tillegg så dekker kreditt kortet og forsikring. Gjør et norsk kort det samme?

TG923
28-01-2022, 00:03
Ja, i tillegg så dekker kreditt kortet og forsikring. Gjør et norsk kort det samme?

Det kommer helt an på hvilket kredittkort man har
Mange forskjellige kort med mange forskjellige forsikringer/dekninger

dc-8-63
28-01-2022, 00:59
Jeg tviler ikke paa at den unge lovende SudCaravelle rent forsikrings messig vil vaere dekket om noe skulle skje (maatte det aldri (tm)) Min bekymring er mer paa hvor mye tid det kan ta til aa faa alle parter til aa bidra (betale) det de skal, Zoom moeter med bil eier, forsikrings selskaper (sikkert 3-4) og gud forby Advokater med taxameter. Tror nok at Sud mye heller vil nyte en Pinot Noir foran peisen enn aa sitte i Zoom moete med USAA Insurance ;-)

Samtidig forstår jeg godt at Sud ikke helt vil Fnatre rundt i en «LN-MOW-Tralle» at BMW og annen Europisk Fin Mekanikk frister mere. Det er jo rimelig bingo / lotto med hva en ender opp med fra Amerikanske Leiebil selskaper for tiden - turen ned langs Highway 101 endte opp med en BimboBox (Chrysler Minivan) det eneste gode jeg kan si om den greia var at det var billig en veis leie Seattle - Palm Springs (og at det ooodles med plass). Det var en bestilling av Standard SUV (Explorer eller lignende).

Neste gang ble det faktisk en oppgradering fra Standard SUV - fikk utlevert en 2022 Suburban - en merkelig bil (forsoek aa sette den i Drive uten Degree fra MIT !!) - dog likte jeg Knappen paa Dashboard «Compost the Toyota in front of the Vehicle» den virket bra (5 Camry og 3 Rav ble effektivt Compost (meget morro)).

Naa er vel hverken Sud eller jeg de som loeper etter OOOO - men Audi har Silver Car Rental (langt bedre enn LN-MOW-Traller) jeg tror BMW er i ferd med aa gjoere noe lignende.

LN-MOW
28-01-2022, 02:01
Du verden .. her var det mye MOW-hetsing …. Vel, MOW krever mestnat det er et hjul i hvert hjørne og har aldri hatt spesielt sansen for svensk-indiske-kinesiske kjøretøyer .. ;)

Sist jeg leide bil i Seattle fikk jeg tildelt en Kia Sportage, og den var helt kurant. Bygd nær nærflyplassen min var den vel også. Jeg liker å støtte det lokale næringslivet. ;)

Midtiblinken
28-01-2022, 18:57
Hvis du vil ha europeiske biler så bruk Six. Har leid MB og BMW flere ganger.

Fnate
31-01-2022, 19:03
Hvis du vil ha europeiske biler så bruk Six. Har leid MB og BMW flere ganger.

Makan... man drar da ikke til Hellas for å spise Borsch... ;)

Midtiblinken
31-01-2022, 20:23
Makan... man drar da ikke til Hellas for å spise Borsch... ;)
Jeg kjørte amerikansk bil i Norge, kjører mest tyske biler i USA….

Gnilre
10-02-2022, 18:34
Jeg har fått tak i tre Eurobonus-billetter til Chicago i sommer og tenkte å leie bil for ca tre ukers roadtrip. Mest interessert i området med fjell og nasjonalparker fra Stillehavet til østsiden av Rocky Mountains, så har tenkt enveis leie mellom Los Angeles og Chicago og fly den ene veien. Bilene jeg ser på koster hos Avis typisk 15-20.000 kr i tre uker fra 24.juni, men så tilkommer enveis gebyr for ca 10.000 kroner. Har noen erfaring med at dette gebyret kan unngås dersom man kjører fra Los Angeles til Chicago? Tenkte at det er mest populært å kjøre andre veien.

dc-8-63
10-02-2022, 18:57
Har du forsøkt enveis Los Angeles - Denver ? Mulig at det kan være lavere enveis gebyr (og Denver - Chicago er dritkjedelig (med mindre du liker å se på diverse jordbruk, stort sett åkre hele veien og svak nedover bakke)

Gnilre
10-02-2022, 21:50
Takk for tips. På den strekningen koster enveisleie cirka 3000 kr og det er overkommelig. Det er også ca 3000 kr i enveis leie hvis jeg bestiller en bil i Chicago og leverer den i Denver. Spørs om jeg ikke velger det siste alternativet og tar bil rett fra flyplassen i Chicago og kjører noen timer vestover i det dritkjedelige landskapet. Har aldri gjort det før, så det kan jo bli en interessant opplevelse.

MountainDew
11-02-2022, 06:37
Prisene på leiebil i Florida i mai er dobbel/trippel i forhold til 2019.
Men fikk en grei deal på Avis. 7500kr for med SUV 12 døgn. Godt under andre selskaper.

Har Avis slik at kan plukke bil selv, eller får man tildelt nøkkel i skranke? (MIA)

Cecilie
11-02-2022, 08:11
(…) Denver - Chicago er dritkjedelig (med mindre du liker å se på diverse jordbruk, stort sett åkre hele veien og svak nedover bakke)

Hey hey hey…. Hvis noen trenger reisetips på dette strekket så kan vi ta det i USA-reisetråden ;)

SudCaravelle
11-02-2022, 10:15
Men fikk en grei deal på Avis. 7500kr for med SUV 12 døgn. Godt under andre selskaper.

Har Avis slik at kan plukke bil selv, eller får man tildelt nøkkel i skranke? (MIA)

Vi driver og booker en langtur til US i sommer og da 18 dager i MIA. Vår hoffleverandør Sixt mente de burde ha 118.000 NOK for en stor SUV med Platinum-rabatt. Vi betalte vel ca 23.000 for en Range Rover i 20 dager 2019.. For et opplegg.

dc-8-63
11-02-2022, 10:43
Vi driver og booker en langtur til US i sommer og da 18 dager i MIA. Vår hoffleverandør Sixt mente de burde ha 118.000 NOK for en stor SUV med Platinum-rabatt. Vi betalte vel ca 23.000 for en Range Rover i 20 dager 2019.. For et opplegg.

Ser ut til at Sixt er en del av problemet, et raskt soek paa Expedia starter paa USD 2100.00 18 dager med Premium SUV - de fleste viser Chevy Surburban - ikke akkurat BMW X7 eller Range Rover. Selv Avis og Hertz kryper saavidt over USD 3000.00 dog ogsaa en Chevy Surburban (det er en merkelig bil ) men er litt tvil om en BMW X7 er verdt 5 gangeren :)

MountainDew
11-02-2022, 14:55
Da ville jeg nok gitt Sixt sparken som hoffleverandør.

Avis gir meg en pris på 7500 for Toyota RAV4 eller lignende 12 døgn MIA. Det rare er at en Corolla eller lignende kan koste flere tusen mer. Skjønner ikke opplegget.

Søkemotor som rentalcars kom opp mye dyrere enn Avis sin egen side.

Hypern
11-02-2022, 23:05
Enig - her er det bare å shoppe rundt og drite i Sixt.

LN-MOW
08-04-2022, 19:06
Pass på hva dere trekkes for. Fant denne på kredittkortregningen min.

Finn en feil:

http://enfb.net/stuff/budget.jpg

B747-8
08-04-2022, 19:14
Pass på hva dere trekkes for. Fant denne på kredittkortregningen min.

Finn en feil:

$8.6 for en leiebil i 4 dager. Det var veldig billig :)
8 USD er da ingen ting.

LN-MOW
08-04-2022, 19:15
$8.6 for en leiebil i 4 dager. Det var veldig billig :)

..... Det er ikke det regningen er for. Les en gang til.

B747-8
08-04-2022, 19:17
Ser nå at det står "eToll" (bomstasjon).

B747-8
08-04-2022, 19:19
Har de kommet med bomstasjoner i Seattle?

Martin
08-04-2022, 19:21
Ser nå at det står "eToll" (bomstasjon).

Se hvor han har passert bommen, og hvor han leverte inn bilen. Og ikke minst når.

B747-8
Nei, jeg klarer ikke å se hva det er.

LN-MOW
Har de kommet med bomstasjoner i Seattle?

Er'e noe Seattleianerne er gode på, så er det avgiftsbelegging. Ikke bare tollstasjoner. De har tydeligvis vært på seminar i Norge.

https://wsdot.wa.gov/travel/roads-bridges/toll-roads-bridges-tunnels

Men se litt nøyere .....

B747-8
08-04-2022, 19:22
Er det Colorado du mener?

B747-8
08-04-2022, 19:31
Jeg har vært i Florida, og der er det tollstasjoner over alt.

I Oregon og Washington (mellom Vancouver, WA og Seattle) er det ikke tollstasjoner.
Men du sier at det kommer/har kommet tollstasjoner i Seattle området nå?

LN-MOW
08-04-2022, 19:34
Ikke bare tollstasjonspasseringer man må betale for ... Se linken over ... men nå er tampen lunken ..

B747-8
08-04-2022, 19:48
Er det denne du mener er feil.
Exit Plaza: E470 Plaza C North

For datoen er 18 mars kl. 7:15 AM og det er før bilen blir levert inn (for den blir levert inn PM).

B747-8
08-04-2022, 19:52
Du mener gebyr (Fee) $5.95, for den er større en selve tollen.

LN-MOW
08-04-2022, 19:52
Ja, du har rett der. Imidlertid mener de at jeg skal ha kjørt derfra til Seattle i det tidsrommet .....

B747-8
08-04-2022, 19:55
Imidlertid mener de at jeg skal ha kjørt derfra til Seattle i det tidsrommet .....

Den så jeg ikke. Men du er skarp på slike ting :)

dc-8-63
09-04-2022, 06:28
Jeg har vært i Florida, og der er det tollstasjoner over alt.

I Oregon og Washington (mellom Vancouver, WA og Seattle) er det ikke tollstasjoner.
Men du sier at det kommer/har kommet tollstasjoner i Seattle området nå?

Ja vi har Toll Roads i Seattle omraadet - Highway 520 er Toll Road mellom I-405 og I-5, og den nye tunnelen under Seattle med Highway 99 er ogsaa Toll Road.

En normal LN-MOW paa vei fra Beagleham til SEATAC burde klare aa styre unna begge - absolutt ingen grunn til putre langs 520, 99 muligens om Boeing Field frister - men I-5 er stort sett raskere selv til Renton - uansett tviler jeg paa at den godeste LN-MOW kjoerte 470 i Denver

MountainDew
09-04-2022, 11:13

Da var plutselig prisen kun 3500 kr for samme bil og tidsrom.

Fikk avbestilt og bestilte på nytt.

Det gjelder å følge med på prisene selv etter har bestilt.

SudCaravelle
01-05-2022, 14:10
Hola. Noen som vet om det finnes noen leiebil-service på LAX så man slipper den lange bussturen? (Helst Avis)

dc-8-63
01-05-2022, 17:23
Hola. Noen som vet om det finnes noen leiebil-service på LAX så man slipper den lange bussturen? (Helst Avis)
Ingen er «In Terminal» muligens noen obskure er «Off AirPort» med egen Shuttle - men generelt vil jeg holde meg unna disse.
Om dere ikke skal bo Los Angeles området, er det en mulighet med en Uber til f.eks Manhattan Beach eller Marina del Rey områdene 10 minutter unna og bruke en lokal Avis sjappe - ulempen er ofte dårligere utvalg, dog convertible vil nok være greit Camaro eller Mustang.

Futura
08-05-2022, 15:53
På vår rundtur i Florida i juni skal vi leie bil ved ankomst FLL. Jeg skal kjøre, men har ikke kredittkort, bare debetkort. Kona har kredittkort. Kan vi betale med konas kredittkort, men jeg er sjåføren? Må vi da betale 15$ per dag ekstra per dag for ekstra sjåfør? Er det noen måte få betalt med debet kort? Eller må jeg skaffe meg et kredittkort (som jeg ikke har noe behov for)

Cecilie
08-05-2022, 16:29
På vår rundtur i Florida i juni skal vi leie bil ved ankomst FLL. Jeg skal kjøre, men har ikke kredittkort, bare debetkort. Kona har kredittkort. Kan vi betale med konas kredittkort, men jeg er sjåføren? Må vi da betale 15$ per dag ekstra per dag for ekstra sjåfør? Er det noen måte få betalt med debet kort? Eller må jeg skaffe meg et kredittkort (som jeg ikke har noe behov for)

Dersom du har et "vanlig" debittkort med BankAxept fra en norsk bank, så er det jo også et Visa-kort, og det vil gå som kredittkort i USA.

"De fleste debetkortene som utstedes i Norge er såkalte kombinerte kort. Dette betyr at de er utstedt med både BankAxept og Visa, eventuelt BankAxept og MasterCard i ett og samme kort. I hovedsak benyttes BankAxept når man betaler i Norge, mens man betaler med Visa eller MasterCard i utlandet."
https://bankaxept.no/en/kortbetaling/

dc-8-63
08-05-2022, 16:32

Jeg vil anbefale deg aa anskaffe et Kredittkort, det vil vaere mye enklere. De fleste leiebil firmaene tar kun Kredittkort, noen faa, Enterprise er et av dem aksepterer Debitkort - men ofte ikke paa flyplassene. Som du beskriver over vil din kone bli sjaafoer, men de fleste selskapene tar ikke gebyr for ekstra sjaafoer naar dere gift. Men ofte kreves det kort for sjaafoer #2 ogsaa.

Du kan paa slutten velge aa betale med Debetkort, men da maa dere inn til skranke etc.

dc-8-63
08-05-2022, 16:35
Dersom du har et "vanlig" debittkort med BankAxept fra en norsk bank, så er det jo også et Visa-kort, og det vil gå som kredittkort i USA.

"De fleste debetkortene som utstedes i Norge er såkalte kombinerte kort. Dette betyr at de er utstedt med både BankAxept og Visa, eventuelt BankAxept og MasterCard i ett og samme kort. I hovedsak benyttes BankAxept når man betaler i Norge, mens man betaler med Visa eller MasterCard i utlandet."
https://bankaxept.no/en/kortbetaling/

Ikke alltid, mitt Nordea Kort (Visa) med BankAxept ble «avslørt» som Debitkort paa vestkysten og Hawaii (tilbake i 2011-2014).

Hypern
08-05-2022, 19:24
Jeg vil nok advare om å bruke debetkort i alle slike tilfeller uansett. Leiebilfirmaene tar ofte et høvelig høyt depositium så man får en ganske kraftig hold på bankkontoen så lenge leien foregår. Dessuten har en del kredittkort ibakt en forsikring som gjør at man ofte slipper å betale egenandelen på forsikringen til leiebilen om noe skulle skje (som gjerne er en del kroner). Alt dette forutsetter jo at man betaler leien med kredittkort. Mange gode grunner til å bruke kredittkortet på leiebil altså. Leiebilfirmaene vil ofte prøve å prakke på en ekstra forsikringer som gjør at man slipper denne egenandelen. Det er jo ikke uten grunn at leiebilfirmaene generelt har ganske lav tillit der ute sånn generelt sett. Altfor mye greier de forsøker å prakke på en som de i teorien mener er nødvendig.

LN-MOW
08-05-2022, 20:37
Reiser man jevnlig utenlands, er det vannvidd å ikke ha kredittkort. Så jo, du har bruk for det ....

MountainDew
08-05-2022, 23:04
Bruker kun kredittkort som har <egenandel-leiebilforsikring> dekning.

Bank Norwegian tilbyr dette for 200 kr i året.

Sikkert noen kort som har dette inkludert også uten at jeg har sjekket.

Midtiblinken
09-05-2022, 13:57
Som det er sagt, ikke lei bil uten kredittkort i ditt navn.

Voipe
27-05-2022, 21:56
Planlegger neste års sommerferie i Canada og USA.
Hadde tenkt å leie bil i Canada, med levering i USA, men har ikke funnet noen booking-sider som åpner for dette.
Må jeg ringe selskapene for å få til dette, eller er prosjektet dødfødt?
Er inneforstått med at det sikkert koster skjorta, men ønsker å teste hvis mulig.

LN-MOW
27-05-2022, 22:11
Nei, det er greit det, men bilen må etter kanadiske bestemmelser ha kanadiske skilter. Men skriv ‘rent car in canada return i usa’ i google så får du opp mye hits og forslag.

Har selv leid bil i Vancouver og levert i Seattle.

Voipe
27-05-2022, 22:14
Takker! :)

dc-8-63
27-05-2022, 22:48
Nei, det er greit det, men bilen må etter kanadiske bestemmelser ha kanadiske skilter. Men skriv ‘rent car in canada return i usa’ i google så får du opp mye hits og forslag.

Har selv leid bil i Vancouver og levert i Seattle.

Dette med kanadiske skilter, gjelder det alle selskapene ? Og er det noe nytt ? Bodde en god stund paa grensen og endte opp med en del bil leie ut av Vancouver og det var ofte US Skilter paa bilene, venner og familie paa besoek som leide bil i Vancouver (og leverte i Vancouver) fikk ofte US Skilter.

LN-MOW
27-05-2022, 23:16
Dette med kanadiske skilter, gjelder det alle selskapene ? Og er det noe nytt ? Bodde en god stund paa grensen og endte opp med en del bil leie ut av Vancouver og det var ofte US Skilter paa bilene, venner og familie paa besoek som leide bil i Vancouver (og leverte i Vancouver) fikk ofte US Skilter.

My bad, det gjelder bare de med kanadisk lisens ….

andresiniesta
28-05-2022, 06:23
Hei!

Er i tenkeboksen på en 14 dagers tur med ankomst SFO og avreise LAX nå i september.

Hvor er det best å søke etter leiebil? Expedia? Momondo? Har diamant hos sas, vet ikke om det har noe å si.

Futura
28-05-2022, 08:59
Hei!

Er i tenkeboksen på en 14 dagers tur med ankomst SFO og avreise LAX nå i september.

Hvor er det best å søke etter leiebil? Expedia? Momondo? Har diamant hos sas, vet ikke om det har noe å si.

Hei og velkommen til forumet.
Søke Søke Søke. Jeg søkte på cheap rental car og fikk opp diverse søke-sider(bla a Rentalcars.com), så prøvde jeg dem og fikk opp masse priser med forskjellige selskap. Jeg gikk in på deres forskjellige sider og prøvde, men stort sett var det ikke store forskjellen. Nå hadde jeg bestemt meg for type bil, Mustang cab, som nok reduserte tilbudet, men jeg endte opp med å bestille gjennom Avis.no

Hickok
28-05-2022, 09:38
Husk også på at om en bestiller gjennom de norske sidene, så er forsikringer inkludert. Det er det ikke om du bestiller på amerikanske.

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

EB
29-05-2022, 07:59
…og leier du via de store (Avis eller Hertz) sine hjemmesider i Norge har du også kundeservice her hjemme om noe skulle gå galt eller bli feil med regningen i etterkant.

andresiniesta
30-05-2022, 13:28
Takk for alle gode tips! Har lest at man og kan spare på å ikke leie fra flyplassen, men for eksempel downtown?

SudCaravelle
30-05-2022, 14:08
Hei!

Har du Diamant hos SAS så får du også status hos de store. Mine erfaringer med Avis og Sixt i USA at de er stort sett rimeligst hvis du ringer de norske bookingkontorene. Da er det også full flex samt de forsikringene du trenger.

eisa01
04-06-2022, 10:13
Avis har en egen booking-side for Eurobonus-kunder med god pris: https://secure-one.avisworld.com/no_NO/Avis-Eurobonus/ Bestilte nylig en Chevrolet Tahoe i 9 dager for 7200 kr + ekstrasjåfører

Vær forberedt på at det kan være kø, de har så gamle reservasjonssystemer at ting tar tid. Tok oss en time å få ut en bil i Chicago, grunnet kort kø når vi kom som gikk sakte, og 30+ min brukt på oss for å få tre ekstra sjåfører

Det er også veldig mye prisoptimalisering. Reisefølge 2 måtte betale det samme som oss på Avis for en 4-dagers tur som vår på 9 dager, så de bestemte seg for å ta tog+Uber. Rett før avreise kunne de bestille BMW 5-serie hos Sixt til normal pris (1000 kr/dag). Når jeg sjekket Sixt 1-2 måned før tok de 2000+ kr/dag for kjipere biler..

Statusen man får hos de store gjelder vel bare ett år? Har ventet med å ta ut siden jeg venter på den perfekte anledningen :P

MountainDew
11-06-2022, 18:08
Norwegian Reward gir 10% CashPoints + ekstra sjåfør gratis.

https://one.avisworld.com/no_NO/Avis-NorwegianReward/

Fnate
11-08-2022, 21:34
Dæven... Hertz er morsomme. Skal leie meg en bil i Norfolk, Virginia for ca et døgn i September. Men første gangen jeg satt opp Hertz kontoen min på bolaget så lagde jeg noen regler for hva slags biler man kunne leie. Det slår ikke så galt ut i Europa, men i USA... he he. I Norfolk er Hertz beinharde på at den eneste bilen jeg kan leie med Bongo Tryllereiser sin reisepolicy er VW Jetta eller lignende. :)

Jau.

Avis har heldigvis ikke sånn funksjon.

Jeg er låst inn på kontoret mitt fordi Storsmurfen pakker inn bursdagsgaven min, så noe må jeg gjøre.

Hjeeeeeeeeeelp

Jeg booker ting. Snakkes

UPDATE: Lager graf med crime statistikken og bilutvalget. I Norfolk møtes linjene på Chrysler 300 eller lignende. Med spinners. Men i Newport News trenger jeg ikke spinners. Så da blir det uten.

#1beerPUI

Midtiblinken
12-08-2022, 14:10
Du begrenset bilvalg selv?

Fnate
13-08-2022, 11:33
Du begrenset bilvalg selv?

Det kan virke sånn ja...

#bongostryllereiser

SudCaravelle
24-11-2022, 15:56
Man lærer noe nytt om leiebiler i USA hver dag.. Skal en langhelg til Miami i februar og valget uten barna er jo da cab. Det er noen spinnville priser og favoritten Sixt skal ha mer for en firesylindret Mustang enn for en full size Range Rover..

Logget med på Hertz og da kunne jeg kun leie familie-van og det til 1500 dagen.

Ringte Hertz Norge og de kunne tilby Mustang Cab for 1200 som ikke er ille. Jeg ga dem President Club nummeret og vips så hadde de en speller ny Mustang Shelby GT500 cabriolet (fantastisk Harry og rå bil) til 950 kroner dagen med fri ekstra sjåfør, fri KM og fri bulking. Det er faktisk meget hyggelig pris, selv pre-Covid.

https://www.hertz.com/blog/shelby-mustang/

dc-8-63
24-11-2022, 16:13
Fikk en litt pussig kvittering fra Sixt denne uken, vi brukte jo Sixt paa Kauai i hoest som var helt greit. Etter vi leverte bilen fikk vi som vanlig kvittering paa e-post, men denne gangen dukket opp en papir kvittering med SnailMail - postlagt paa Malta !

elekjeeee
04-01-2023, 16:13
Vi bruker å leie via Alamo i USA. Mener de har en bra avtale som heter Alamo gold der man har fri kjørelengde, forsikringer, levere med tom tank og opptil 4 sjåfører inkludert.

darkcho
04-01-2023, 22:07
Noen som har erfaring med Dollar versus tradisjonelle sixt/hertz/avis? Noe jeg må tenke på av spesielle ting? Endte med en reservasjon hos Dollar på Kauai om et par uker.

dc-8-63
04-01-2023, 23:12
Noen som har erfaring med Dollar versus tradisjonelle sixt/hertz/avis? Noe jeg må tenke på av spesielle ting? Endte med en reservasjon hos Dollar på Kauai om et par uker.

Paa Kauai er Dollar helt kurant, det er vel det selskapet som ligger naermest terminalen, du kan spasere over parkerings plassen (som er liten).

Det er jo Shuttle og Dollar sin kom hyppig, det er vel egentlig Sixt som er «The Oddball» paa Kauai - ligger et godt stykke unna og har ikke helt sving paa Shuttle servicen ennaa.

Send gjerne PM om Kauai om det andre ting dere lurer paa.

MountainDew
05-01-2023, 11:12
I Florida har jeg erfart at Dollar/Thrifty er veldig pågående med å selge unødvendige forsikringer.

Betal med et kredittkort som har egenandelsforsikring på CDW. Da er du dekket.

sabergum
30-03-2024, 13:16
Har noen erfaring med Fox på LAX? Har bestilt leiebil fra Europcar, og da er det visst Fox som er lokal agent. Det som gjør meg skeptisk (og spent) er prisen, har reservert en Premium Elite (UDAR) «Mercedes-Benz C300 3.0 or similar» til $390 for fem døgn, noe jeg syns virker litt for billig…

SudCaravelle
30-03-2024, 14:00
Har noen erfaring med Fox på LAX? Har bestilt leiebil fra Europcar, og da er det visst Fox som er lokal agent. Det som gjør meg skeptisk (og spent) er prisen, har reservert en Premium Elite (UDAR) «Mercedes-Benz C300 3.0 or similar» til $390 for fem døgn, noe jeg syns virker litt for billig…

Er ikke nødvendigvis noe skummelt med dette - Sixt ligger kanskje 20% over på samme kategori (BMW 3 serie)

Eneste merkelige er betegnelsen - C300 er ikke en 3.0

Midtiblinken
30-03-2024, 17:02
Jeg holder meg langt unna Fox, i tillegg til mange av disse «nye» selskapene. Vet ikke om det blir bedre om du betaler alt av forsikringer som nordmann. Jeg betaler de aldri, min bilforsikring dekker leiebil, samme med kreditt kortet.
Disse har historie med og etter fakturere for skader som ikke skjedde. Om du bruker de, så ha forsikring og ta bilder av hele bilen, både før og etter.
Sixt er veldig bra og seriøse. De er veldig billige om de har mye biler, ikke når det begynner og bli lite.

Midtiblinken
30-03-2024, 17:03
Ja, C300 har vel to liter i dag.

sabergum
30-03-2024, 22:46
Jeg holder meg langt unna Fox, i tillegg til mange av disse «nye» selskapene. Vet ikke om det blir bedre om du betaler alt av forsikringer som nordmann. Jeg betaler de aldri, min bilforsikring dekker leiebil, samme med kreditt kortet.
Disse har historie med og etter fakturere for skader som ikke skjedde. Om du bruker de, så ha forsikring og ta bilder av hele bilen, både før og etter.
Nå er vel CDW og LDW lovpålagt for utlendinger i USA, så eneste ekstra forsikringer de kan pushe er unødvendig dilldall. Og jeg er uansett sikret for egenandel både gjennom kredittkort og reiseforsikring, så er lite bekymret for den delen. Leser en del positivt om Fox etter at de ble kjøpt opp av Europcar, så er først og fremst interessert i førstehånds opplevelser og ikke generelle betraktninger om «billigselskapene» 😅

Hypern
31-03-2024, 11:34
Alltid bestill gjennom norske sidene til ting og tang så er alt av det du trenger av forsikringer inkludert. Og så kan du få hjelp "hjemme" om det skulle være noe tull (det kom godt med da Sixt prøvde å fakturere meg for bensin selv om jeg hadde fylt opp). Hadde kvitteringen for bensinstasjon rett ved ja LAX, og kravet ble droppet da jeg klaget "hjem".

Føler ofte det alltid er noe muffens med disse leiebilselskapene uavhengig om de er store eller små.

Midtiblinken
31-03-2024, 15:36
Poenget er ikke at de pusher forsikringer, det gjør alle. Poenget er at noen av de billige kommer senere med at du forårsaket skade. Dette var mange for noen år siden, håper det er blitt bedre. Som regel kun den som var halve prisen av den nest billigste.

SudCaravelle
31-03-2024, 17:52
Jeg bestiller old school fra det norske kundesenteret til Sixt hvor de legger med minimumforsikringer så man kan bare si nei, nei og nei (selv i Miami hvor de pusher veldig)

Det var ekstremt fet bilpark på Sixt Lax nå og ny veldig proff avdeling med masse ansatte, kaldt vann osv. De hadde mange G Wagon, BMW XM (har ille sett den en gang i Norge) X7, 850 osv. Så ut som en bilutstilling.

Eneste var at de var skikkelig kjipe på oppgraderinger så med jukse-Platinum og bestilt X5 så ble det X5. Skulle vi opp til Escalade så var det 100 dollar dagen (turte ikke spørre om G Wagon en gang) Dragen ga også full upgrade-nekt.

Midtiblinken
31-03-2024, 20:18
Jeg bruker og Sixt mye, veldig bra. Samme med alle de kjente og de i midten som Enterprise, Thrifty, National og National. Alle trygge valg.

TriStar
01-04-2024, 06:18
Kanskje ikke helt sammenlignbart, men var i Canada/Toronto i januar. En av de andre i reisefølget hadde booket leiebil gjennom Europcar. Europcar bruker en samarbeidspartner ved navn Routes. Ikke kontor på flyplassen, måtte vente over en halvtime på en shuttlebuss som tok oss til et kontor flere km fra flyplassen. Ikke spesielt hyggelige folk, men vi fikk da en bil til slutt. Usikker på hvilken kategori som var bestilt, men vi fikk en utrolig kjip Ford Escape med 3 sylindret motor… Hele bilparken der bar preg av stusselige biler, mye Ford og Hyundai. Men ellers ikke noe problemer med betaling eller skader/scams.

SudCaravelle
15-05-2024, 09:52
På USA leiebil nå så er faktisk booking via SAS uten tvil det rimeligste per i dag. Vi har en booking der nå på AVIS, ATL og Tahoe i 23 dager, og det kommer på "bare 18.000" som er langt under de fleste. I den summen er forsikringene man må ha, ekstra fører, President fordelene (de ber om medlemskapsnummer i bookingen og da kunne man printe ut en upgrade voucher) samt 7000 eurobonsupoeng. Helt andre priser enn på Expedia, Rentalcars, Finn osv.

Så da ligger den inne (samt en X5 hos Sixt på 26.000) - da kikker vi innom Sixt skranken på vei til Avis og ser om de kan finne noe svine-tøft til lavere pris (dette trisket fungerte på TPA) eller så blir det Chevyn.

darkcho
15-05-2024, 10:46
Priser på leiebil blir jeg aldri klok på. For mine leier er det ofte berg-hansen (firmaavtale) eller sas som er billigst. Men det er helt tilfeldig, selv på "samme leie" som tidligere. Men SAS opplever jeg som ganske ok priset, stort sett mye billigere enn direkte fra selskapet selv.

kimpe
15-05-2024, 10:55
På USA leiebil nå så er faktisk booking via SAS uten tvil det rimeligste per i dag. Vi har en booking der nå på AVIS, ATL og Tahoe i 23 dager, og det kommer på "bare 18.000" som er langt under de fleste. I den summen er forsikringene man må ha, ekstra fører, President fordelene (de ber om medlemskapsnummer i bookingen og da kunne man printe ut en upgrade voucher) samt 7000 eurobonsupoeng. Helt andre priser enn på Expedia, Rentalcars, Finn osv.

Så da ligger den inne (samt en X5 hos Sixt på 26.000) - da kikker vi innom Sixt skranken på vei til Avis og ser om de kan finne noe svine-tøft til lavere pris (dette trisket fungerte på TPA) eller så blir det Chevyn.

God formiddag fra Skaun!

Har selv booket 18 dager fra ORD i sommer, og fant kjapt ut at å booke via SAS sine sider var klart "billigst". Vi har booket en stor SUV 7 seter og betaler kr 16500 via AVIS. Skal sjekke det med Presidentfordeler, ikke fått noe upgradevoucher her... Hmm...

Ikke at vi er 7 pers nei, men har med svigermor og datter på tur, og de har kofferter større enn mange leiligheter...

Kim

SudCaravelle
15-05-2024, 12:30
God formiddag fra Skaun!

Har selv booket 18 dager fra ORD i sommer, og fant kjapt ut at å booke via SAS sine sider var klart "billigst". Vi har booket en stor SUV 7 seter og betaler kr 16500 via AVIS. Skal sjekke det med Presidentfordeler, ikke fått noe upgradevoucher her... Hmm...

Ikke at vi er 7 pers nei, men har med svigermor og datter på tur, og de har kofferter større enn mange leiligheter...

Kim

Sir - se i PMen din.

SudCaravelle
17-06-2024, 16:26
Priser på leiebil blir jeg aldri klok på. For mine leier er det ofte berg-hansen (firmaavtale) eller sas som er billigst. Men det er helt tilfeldig, selv på "samme leie" som tidligere. Men SAS opplever jeg som ganske ok priset, stort sett mye billigere enn direkte fra selskapet selv.

Noen som har fått til å endre en booking med SAS? Jeg ønsker å hente en bil en dag senere. SAS og Avis peker på hverandre og hvis jeg booker på nytt så blir en dag mindre 4000 NOK(!) dyrere.

Hypern
30-08-2024, 16:49
Hvor er liksom stedet å bestille leiebil nå om dagen i USA? Har jo bestilt flybillett via SAS og det er jo mulig å bestille der, men leiebilselskapene direkte er kanskje bedre i de fleste tilfeller? er jo det jeg alltid har brukt å gjøre iallefall.

Midtiblinken
30-08-2024, 18:24
Direkte får man som regel best service, men bruker Expedia for og få oversikt på pris, tilgjengelighet og utvalg. Om prisen er stort sett lik så bestiller jeg direkte, men ofte er det halv pris gjennom Expedia, og da bruker jeg de.
Men vær varsom og se på total pris, det kan se en vei om du bare ser på dagpris og andre vei om du ser på totalen.

SudCaravelle
31-08-2024, 12:44
Hvor er liksom stedet å bestille leiebil nå om dagen i USA? Har jo bestilt flybillett via SAS og det er jo mulig å bestille der, men leiebilselskapene direkte er kanskje bedre i de fleste tilfeller? er jo det jeg alltid har brukt å gjøre iallefall.

Jeg ringer ofte de tre største direkte på bookingen i Norge, men sjekker også blant annet på SAS.no som noen ganger kommer bedre ut og har "all in". Prøver uansett å ende opp med at bookingen er direkte fra selskapet som gir en helt annen kundeservice. For eksempel Sixt som via kontoret i Norge etter tre minutter på telefonen hjalp meg til å få refundert over 4000 kroner jeg mente var urettmessig charget for upgrade.

Vær obs på at hva som er inkludert av forsikringer varierer fra år til år. Nå i sommer var faktisk ikke den dønn nødvendige tredjepartsforsikringen IKKE inkludert på Sixt.no som kan bli resten-av-livet-dyrt.

KnutW
31-08-2024, 14:52
..var faktisk ikke den dønn nødvendige tredjepartsforsikringen IKKE inkludert på Sixt.no som kan bli resten-av-livet-dyrt.

Så var det dette med dobbeltnektelser, da…

SudCaravelle
31-08-2024, 15:18
Så var det dette med dobbeltnektelser, da…

Ja, det er faktisk enda verre. Her må Sixt og språkrådet skjerpe seg.

Hypern
31-08-2024, 15:22
Jeg ringer ofte de tre største direkte på bookingen i Norge, men sjekker også blant annet på SAS.no som noen ganger kommer bedre ut og har "all in". Prøver uansett å ende opp med at bookingen er direkte fra selskapet som gir en helt annen kundeservice. For eksempel Sixt som via kontoret i Norge etter tre minutter på telefonen hjalp meg til å få refundert over 4000 kroner jeg mente var urettmessig charget for upgrade.

Vær obs på at hva som er inkludert av forsikringer varierer fra år til år. Nå i sommer var faktisk ikke den dønn nødvendige tredjepartsforsikringen IKKE inkludert på Sixt.no som kan bli resten-av-livet-dyrt.

Oisann trodde jo forsikringer på de norske sidene skulle være der (altså de nødvendige som LDW) - er jo derfor jeg har brukt de norske sidene liksom på leiebil.

Dag Viking
01-09-2024, 13:51

Avis er på nei-lista mi. Katastrofal kundeservice på stedet hvor vi henta i USA.
Presidentfordeler var en vits.

Eriksan
04-09-2024, 08:39
Ikke USA, men nå i august var det for leie fra Malpensa billigere å booke Sixt på sas.no enn hos Sixt selv, siden forsikringer var inkludert. Som nevnt over har Sixt begynt å tilby skrapet billeie uten forsikringer, det har jeg ikke sett på norske sider før. På alle måter var bookingen via SAS en Sixt booking da bekreftelsen på epost kom direkte fra Sixt.

Skal prøve å unngå Sixt neste gang etter en dårlig opplevelse på MXP. Tidvis frekk dame bak skranken, prøvde å gi gratis oppgradering til biler som jeg overhodet ikke ville ha, eller dyr upgrade til en grei bil online innsjekk tilbød gratis 5 min tidligere. Mellom spydighetene krevde jeg bilen jeg hadde bestilt, måtte da vente på en bilvask så tiden fløy, så var det ny runde med skranken i P-huset der ny gratis oppgradering ble tilbudt til et bilmerke jeg aldri hadde hørt om engang. Påstått skade kom de med i etterkant også, makan.

Cecilie
25-09-2024, 09:46
Jeg har bestilt leiebil gjennom SAS.no og valgt en bil gjennom Avis, hvor en ekstra sjåfør er inkludert. Når jeg sjekker bookingen min på Avis, så står det allikevel et beløp for ekstra sjåfør (ca 700 NOK for 10 dager). Har noen andre opplevd dette? Skal hente bilen på ORD på lørdag. :)

Cecilie
25-09-2024, 22:52
Jeg har bestilt leiebil gjennom SAS.no og valgt en bil gjennom Avis, hvor en ekstra sjåfør er inkludert. Når jeg sjekker bookingen min på Avis, så står det allikevel et beløp for ekstra sjåfør (ca 700 NOK for 10 dager). Har noen andre opplevd dette? Skal hente bilen på ORD på lørdag. :)

Ordna seg etter en telefon til Avis som fikk fjerna gebyret for ekstra sjåfør.

4200 NOK for å leie standard suv i 10 dager må da kunne sies å være helt innafor. :)

Midtiblinken
25-09-2024, 23:58
$42 dagen er billig, men rette tiden på året.

SudCaravelle
29-11-2024, 13:10
Noen tips for enveis-leie i USA? Med henting i ORD og levering MIA er påslaget ofte borti 100%..

MountainDew
29-11-2024, 23:50
Jeg leide hos Avis fra New Orleans til Orlando.

Veldig stor forskjell i påslaget fra utleiested til utleiested selv innad i samme selskap.

dc-8-63
30-11-2024, 00:31
Noen tips for enveis-leie i USA? Med henting i ORD og levering MIA er påslaget ofte borti 100%..

Tips:
- I utgangspunktet er dette dyrt !
- Sixt er neppe din venn her, mye lokale stasjoner.
- De store, de stygge med de stygge bilene er nok your best option. (Avis, Hertz)
- Her må du ta på deg SkipsMeglerHatten !
- De store (og stygge osv.) har biler de oensker aa flytte, det boer vaere gratis for dere !
- Saa telefon med det store, de stygge osv. KAN gi en fornuftig pris.

SudCaravelle
24-01-2025, 11:24
To små innspill...

- Virker på meg som om Avis stort sett kommer nbest ut på enveis leie.
- Den leiebil varianten på SAS blir bare bedre og bedre. De har skikkelig gode priser, alle forsikringer og det viktigste; legger du inn Sixt nummeret når du bestiller så kommer den automatisk inn på sixt appen osv og kan lett avbestilles. (dette var vrient før)

Vi har nå booket BMW 4 serie cab tre dager på TPA for 370USD og Suburban på TAP 14 dager for 1890 USD. Det er faktisk (og dessverre) gode priser om dagen.

Midtiblinken
24-01-2025, 20:15
4 serie cab? For 5 stykker? Tar den 3 bak?

SudCaravelle
24-01-2025, 22:57
4 serie cab? For 5 stykker? Tar den 3 bak?

Nei dessverre bare fire seter, den er for en separat tur neste måned. Det har vel ikke vært noen god ekte femseter cab på noen år. :o

Midtiblinken
24-01-2025, 23:37
Nei dessverre bare fire seter, den er for en separat tur neste måned. Det har vel ikke vært noen god ekte femseter cab på noen år. :o
Vet ikke om S klasse cab har 5, men tror 4.

SudCaravelle
25-01-2025, 00:29
Vet ikke om S klasse cab har 5, men tror 4.

Nei dessverre.. det er en drømmebil både over dammen som leiebil og her. Tror siste ekte cab med mer en 4 seter var Cadillac Eldorado.

TriStar
25-01-2025, 10:46
Nei dessverre.. det er en drømmebil både over dammen som leiebil og her. Tror siste ekte cab med mer en 4 seter var Cadillac Eldorado.

Oi, har faktisk ikke tenkt over at alle convertibles bare er 4-setere… Den siste årsmodellen av Eldorado var 1976, så det begynner å bli en stund siden[emoji846]

Someone
25-01-2025, 14:22
Også hadde man jo klassiske Mercedes-Benz 770 W150. Der hadde Sud fått plass til hele familien, selv om akkurat den modellen assosieres med et par folk enda rarere enn Autisme-Elon.

SudCaravelle
25-01-2025, 15:01
Oi, har faktisk ikke tenkt over at alle convertibles bare er 4-setere… Den siste årsmodellen av Eldorado var 1976, så det begynner å bli en stund siden[emoji846]

Den hadde største V8eren noen sinne med rett over 100 hester. Det sjukeste (som du sikkert vet) er at den var forhjulstrekk.

Du kan leie de ved Monterey for å kjøre den berømte runden. Skulle det i 2020, men så var det noe flaggermus-sashimi som stoppet dette.

Midtiblinken
25-01-2025, 17:49
Den hadde største V8eren noen sinne med rett over 100 hester. Det sjukeste (som du sikkert vet) er at den var forhjulstrekk.

Du kan leie de ved Monterey for å kjøre den berømte runden. Skulle det i 2020, men så var det noe flaggermus-sashimi som stoppet dette.

Alle Eldoradoer har forhjulstrekk. Samme med Toronado, men kom ikke i cab.

Chriscross
25-01-2025, 18:55

Husk at du får plass til to kabinkofferter pluss en medium dameveske i bagasjerommet med presenning nede.