![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Heisan.
Vi skal på ferie til USA og Orlando i sommer. Men vi trenger en leiebil, men jeg er usikker på hva som må være inkludert i forsinkringer og ikke. Har fått med meg at jeg trenger ALI og LDW, men er det noe mere ? Og hvor bør vi leie bil. Vi er 2 voksne og 3 barn. Barna er i alderen 5-11 år. Alle tips mottas med takk Mvh Lars-Petter |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
LDW Loss Damage Waiver (eller i noen stater heter denne CDW Collision Damage Waiver) er et noe du absolutt boer ha. ALI har jeg ikke hoert om, men hvis det er en forsikring dekker skade paa tredje person er dette en fornuftig forsikring aa ta i tillegg. Utover disse er det tilbud om forskirkringer som dekker deg og dine....og de trenger dere ikke - Norsk reisforsikring dekker dette. Jeg ville ogsaa sjekke med Reiseforsikring selskapet i norge hva de dekker - muligens trenger du ikke ALI.
Bestiller du i fra Norge, noe som i den absolutt fleste tilfellene loenner seg, er de flinke til aa gi deg en pakke med de noedvendige forsikringene inkludert til en gunstig pris....Fra Norge ville jeg benyttet Avis elller Hertz, solide ryddige selskaper....om du ender med aa bestille her borte og ikke er ansatt i et stort selskap som har avtale med Avis eller Hertz....kommer som regel Dollar eller Enterprise gunstigst ut.....men de er i en noe lavere standard enn Avis og Hertz....(Bilene er noe mere slitne, hoeyere KM stand etc.) I tillegg saa vil de forsoeke aa selge deg en full tank med bensin, dvs. du kan levere bilen tom....bare husk paa at de ikke krediterer deg for hva som er igjen i tanken, saa hvis du ikke dytter bilen inn er ikke dette en noedvendigvis en god deal.....MEN du slipper aa styre med aa fylle tanken rett foer du leverer bilen.....og bensinstasjoner rundt flyplassene vet aa ta seg litt ekstra betal nettopp av den grunn...
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
Bestilling kan gjøres på www.holidayautos.no. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg har veldig god erfaring med E-leiebil både i USA og Europa. Stort sett er de billigere og har de samme betingelsene som de andre. Har du SAS Eurobonuskort får du veldig gode priser hos Avis.
![]() |
#5 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
En tanke naar dere reiser med 3 barn.....Alamo, Enterprise, National og Dollar ligger ofte off terminal som kan bety en ekstra runde med laste barn, kone og kofferter ombord i en shuttle buss....Det hender at alle ligger slik til, men Hertz og Avis ligger som regel bedre til (de er villige til aa betale det koster)....
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Naa inkluderer jo American Express og diverse andre kredittkort leiebilforsikring? Jeg har ihvertfall i alle aar declined LDW mm.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
I Florida generelt har jeg hatt god erfaring med AVIS, og relativt dårlig med Hertz. Det virker som AVIS faktisk "try harder".
Orlando Airport er også meget godt tilrettelagt for AVIS. mens Hertz ligger et stykke unna så du må bruke shuttle bus og sette av en tim ca til levering av bilen. Jeg har fått høre tilsvarende erfaringer om AVIS av bekjente og familie. Prøv å få en god pris av dem via avtaler/nettet eller lignende. Personlig syntes jeg AVIS er verdt de eksta dollarene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Jeg tror du tar feil, men det beste er vel om noen orker å hente opp og lese vilkår?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
jeg tror begge har rett...mitt ene AmEx kort dekker LDW/CDW, det andre gjoer det ikke...
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Nei det nye Plum Card...
![]() |
#12 |
Newcomer
|
![]()
Takk for alle tips. Avis ble valgt og vi fikk klasse H i 16 dager til 3500 og det er jeg fornøyd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Trenger leiebil i sommer fra BOS-NYC, i Orlando og fra IAD-BOS.
Noen som har tipd om hvor det lønner seg å leie? Vi er to voksne og tre barn... hvorav kona + 14 år gammel datter som er glad i å shoppe og jeg kan se for meg behov for større bil jo senere vi kommer i ferien. Noen som har prøvd http://www.eleiebil.no? De har veldig lave priser, men er generelt skeptisk til å betale penger til noen som ikke vil oppgi hvor du får bilen fra før etter betalingen har gått. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Heisann!
Har selv leid bil i USA og rundt om i verden et antall ganger, og bruker 95% av gangene å leie disse via en av de største operatørenes norske sider. (Avis, Hertz, Sixt etc..) Årsaken til at jeg gjør dette er at norske regler sier at alt av forsikringer (unntatt personforikring) er inkludert i prisene. Kommer du til et utleiefirma i USA uten å ha booket fra Norge, er det ofte dyrere med forsikring enn det er for selve leiebilen. Jeg skal selv til Las Vegas til helgen nå (Trd-Cph-Ord-Las) og booket en SUV gjennom avis.no til kr 842 inkl forsikringer og free milage (Jeg er EBG-kunde hos SAS, så fikk litt rabatt der). I fjor leide jeg bil i Washington (også hos avis.no) og betalte kr 3800 for stor mellomklasse i 3 uker med free milage.. Så rådet må være å bruke en av "de store" og alltid leie på forhånd via den norske nettsiden. (Bruk alltid de norske sidene, da det er andre regler der enn det er på .com domenene..) God tur! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg har mange gode erfaringer med http://www.holidayautos.no, både i USA og i Europa. I USA får man stort sett bil fra Alamo (3 av 3 ganger for min del). Ulempen er at de har samme policy som eleiebil med først å sende deg voucher etter betaling.
edit: forsikringer i USA er inkludert via Holidayautos også Last edited by Larsabal; 25-05-2011 at 08:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg har flere ganger leid hos eleiebil og autoeurope uten å ha hatt noen problemer noen steder, også i USA. Tror derfor det er helt trygt å bruke disse. Ulempen som jeg ser er at man må betale på forskudd og som du sier at man i noen tilfeller ikke vet utleier før man har betalt. Mener at jeg så utleier litt ut i bestillingsprosessen hos autoeurope før jeg bekreftet bestillingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
*A Gold/OW Emerald
|
![]()
Leier alltid hos Hertz i USA, de har flest og nyest biler, ofte mulig å få oppgradering til en billig penge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for mange gode svar.
Jeg har alltid leid av Avis i USA tidligere, men det er da i forbindelse med jobbreise. Prisen direkte hos Avis / Hertz er nesten dobbel så høy som om jeg leier via eleiebil eller autoeurope (takk for tipset WF-380). Hvordan fungerer det når du tropper opp med vouceren i hånda? Har de holdt av bilen du har bestillt eller er det mer flaks om du faktisk får biltypen / størrelsen du har bestillt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Vi bruker denne nesten uten unntak i USA:
http://www.usrentacar.co.uk/ Alltid laveste priser og enkle oversiktelige tilbud. Har også fått en del kollegaer og familie til å bruke siden med gode resultater. Skal du ha luksus bil så er denne også bra med SVÆRT lave priser på feks. luxury SUV: http://www.uscarhire.co.uk/ Vi har leid en Cadillac Escalade 8 seter nå i Juli for ca 7000 NOK for 10 dager. (Avis med EBG kode koster langt over dette) |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Størrelsen har jeg alltid fått, selv om typen som regel har vært "or similar". Men jeg må si at den sida som SudCaravelle anbefalte - usrentacar - så veldig fristende ut, likte særlig måten de presenterte søkeresultatene slik at du så tilbyder også. Tipper jeg kommer til å prøve den sida neste gang jeg leier i USA.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Leiebil USA - enveis | Blubird | Reiseforum | 16 | 28-03-2012 19:51 |
Maksimum alder for leiebil USA | hellbilly | Reiseforum | 1 | 15-06-2010 23:41 |
Leiebil vs. EB | Blubird | Reiseforum | 6 | 31-01-2010 20:21 |
OT: Billigst leiebil forhandler i USA? | ducky | Flyforum | 18 | 19-05-2005 13:09 |