View Full Version : Erfaringer med Club Carlson
Da kan jeg svare på mitt eget spm..
Er Gold Elite, booket via Friends&Family koden til radisson.
Oppgradert til BusinessClass room, ingen velkomst på rommet men hilst på som gull i resepsjonen.
The May Fair i London (drøy uke siden)
Hadde booket et award-room for ca. 50k (mye for p(o)engene da rommene kjapt koster £300-400)!
Skilte meg nok en del ut fra de mange dresskledde mennene i lobbyen siden jeg kjører en ganske casual stil (urban, ikke rufsete) når jeg reiser, og de ansatte så litt skeptiske ut. Pipa fikk heldigvis en litt annen lyd da resepsjonisten fant bookinga mi. Ble oppgradert fra et vanlig standard-rom til det beste rommet de hadde, nemlig en duplex suite som går over to etasjer. Small talken fortsatte, og misteren spurte om mine erfaringer ved de forskjellige CC-hotellene jeg har bodd på, og om jeg trives som CC-medlem. (Joda, status match er fine greier det.) Videre insisterte han på å vise meg veien til rommet (mistenker at han kanskje var litt mer interessert i meg enn å vise meg rommet...), og på å ta hånd om bagasjen min.
Frokost var forøvrig inkludert i award-bookingen, i motsetning til Radisson Edwardian-hotellene i London, hvor dette ikke synes å være tilfellet.
Oppsummert: flott hotell, imponerende frokost-buffét, bra anerkjennelse av CC-status (dog ingen welcome gift, men med oppgradering til toetasjers suite skal man ikke klage), og ansatte som viste 'professional discretion'.
Hva gjelder treningsstudioet sitt budsjett ble nok mer brukt på design enn funksjonelt utstyr, men det får vel bare være. Mistenker at frivekter og pullup-stenger ikke er noe som brukes så flittig av stressede dressmenn på dagstur. ;)
Scanflyer
10-05-2013, 01:52
Er det noen som har erfaringer med upgrades etter booking med friends and family koden?
Bruker man FF rate skal ikke status telle. Det er dog forskjell mellom hotellene om de er klar over dette. Mange ganger kan det være avgjørende hvor kunnskapsrik respsjonisten er på kjedens egne regler.
Men min erfaring er at topphotellene til Radisson som regel har god kontroll på dette. Feks hadde jeg to netter på Radisson Copenhagen i desember og fikk klar beskjed ved ankomst om at gullstatusen min ikke gjaldt siden jeg bodde på en FF rate. Mens jeg har bodd på Radisson i Bergen på FF rate og fått full gull oppmerksomhet.
Så regelen er å forvente ingen ekstra oppmerksomhet på FF rate, og heller bli positivt overrasket hvis de ikke kan reglene. ;)
Chriscross
10-05-2013, 11:32
The Mayfair er egentlig et Radisson Edwarfian såvidt jeg har forstått, men litt for fancy til å kunne kalles det. Kan frokosten henge sammen med oppgraderingen?
sirpjalle
10-05-2013, 11:41
Som andre opphold. 4-14 dager.
Takker! :)
Hakke sett noe, ergo, man har purret! :)
Jeg er Gold Elite og skal finne meg hotell i Frankrike nå.
Hvor finner jeg koder som bør brukes for å gi best pris?
Er det andre steder det lønner seg å sjekke? Eller bør jeg gjøre det direkte via clubcarlson.com??
chrisljo
10-05-2013, 13:38
The May Fair i London (drøy uke siden)
Hadde booket et award-room for ca. 50k (mye for p(o)engene da rommene kjapt koster £300-400)!
Skilte meg nok en del ut fra de mange dresskledde mennene i lobbyen siden jeg kjører en ganske casual stil (urban, ikke rufsete) når jeg reiser, og de ansatte så litt skeptiske ut. Pipa fikk heldigvis en litt annen lyd da resepsjonisten fant bookinga mi. Ble oppgradert fra et vanlig standard-rom til det beste rommet de hadde, nemlig en duplex suite som går over to etasjer. Small talken fortsatte, og misteren spurte om mine erfaringer ved de forskjellige CC-hotellene jeg har bodd på, og om jeg trives som CC-medlem. (Joda, status match er fine greier det.) Videre insisterte han på å vise meg veien til rommet (mistenker at han kanskje var litt mer interessert i meg enn å vise meg rommet...), og på å ta hånd om bagasjen min.
Frokost var forøvrig inkludert i award-bookingen, i motsetning til Radisson Edwardian-hotellene i London, hvor dette ikke synes å være tilfellet.
Oppsummert: flott hotell, imponerende frokost-buffét, bra anerkjennelse av CC-status (dog ingen welcome gift, men med oppgradering til toetasjers suite skal man ikke klage), og ansatte som viste 'professional discretion'.
Hva gjelder treningsstudioet sitt budsjett ble nok mer brukt på design enn funksjonelt utstyr, men det får vel bare være. Mistenker at frivekter og pullup-stenger ikke er noe som brukes så flittig av stressede dressmenn på dagstur. ;)
Fikk selv ikke oppgradering når jeg bodde på betalt stay, men når jeg senere purret på fikk jeg en veldig finn velkomstgave; Veldig bra konfekt, samt vann og frukt.
Litt OT, men er det ikke slik at man får rabatt på Fridays om man er CC Elite Gold?
Chriscross
10-05-2013, 18:33
Ble slutt på det i fjor, iallfall i Norge.
S. Holberg
12-05-2013, 03:11
Fikk også samme svaret på tur i statene, så er nok slutt på den dessverre.
Nylige erfaringer med Club Carlson Gold:
Radisson Blu Caledonien, Kristiansand: Oppgradering til stort og forholdsvis nyoppusset rom med egen soveavdeling. Ingenting ekstra ellers.
Radisson Blu Norge, Bergen: Oppgradering til business class rom med balkong i øverste etasje. Sjokolade på rommet. Likevel et bitte lite rom, og hele hotellet har desperat behov for en makeover. Super beliggenhet, dog.
Sommer-promo tjen 10.000 poeng: http://www.clubcarlson.com/10000points
Noen som har erfaringer med Carlson Family & Friends raten? skal en tur til berlin og vurderer å bruke kupongen. Risikerer jeg å bli spurt? kan jeg bruke Ola Normann som jobber på Atlantic Stavanger som referanse?
Noen som har erfaringer med Carlson Family & Friends raten? skal en tur til berlin og vurderer å bruke kupongen. Risikerer jeg å bli spurt? kan jeg bruke Ola Normann som jobber på Atlantic Stavanger som referanse?
Mer info enn du kunne ha drømt om: http://www.flyertalk.com/forum/hotel-deals/1006932-carlson-hotels-radisson-family-friends-rate.html
Kan man etterregistrere opphold på Club Carlson(dvs.registrere de på CC-hjemmesidene) ? Jeg registrerte meg som medlem etter at jeg hadde bestillt hotellrom.....
Det skal gå helt fint. Skal ligge et skjema som man må fylle ut. Har gjort dette noen ganger. Har ikke linken til dette her i farta, men bør gå greit å finne det.
Thomas
chrisljo
07-06-2013, 15:42
Ha et navn klart. Personlig ville jeg definert et hvert løst kjennskap som vennskap og tatt sjansen hvis jeg reiste alene.
Men er ikke ratene i Berlin lave i utgangspunktet? Med poengene man får er det ikke alltid billigst med FnF.
Country Inn & Suites Newark 20.21-.mai
Club Carlson Gold
Ble oppgradert til King Jacuzzi Suite fra billigste rom. Fikk også en liten snackpose med chips og brus. Yummi :p
Gratis shuttle til flyplassen på morran.
Helt greit for en natt
Ha et navn klart. Personlig ville jeg definert et hvert løst kjennskap som vennskap og tatt sjansen hvis jeg reiste alene.
Men er ikke ratene i Berlin lave i utgangspunktet? Med poengene man får er det ikke alltid billigst med FnF.
Jo, det er jo generelt billig. Ser at Radisson har familiy rate på 80 euro mens vanlig er 159. Det er jo en grei deal.
Spørsmålet er må jeg virkelig kjenne noen, eller kan jeg satse på at jeg ikke bli spurt. Dersom jeg blir det, kan jeg dikte opp et norsk navn på et norsk hotell.
Har 10-12 netter i året på FF raten. Min kontaktperson har aldri blitt spurt direkte, så det virker ikke som om de spør videre til den du angir som kontaktperson, men de har blitt litt strengere på dette i det siste, både fra København, Oslo og Amsterdam hvor jeg har bodd sist. De spør gjerne om navn, epostadresse, stilling og sted på personen, så tror det blir vanskeligere nå for folk å bare påstå at de har kontakter i selskapet. Dessuten er det sikkert mot reglementene også :)
Raten er veldig god, spesielt i Sveits. Der koster det normalt sett rundt 2000-2400 kr natta og med denne prisen 580 kr. Drømmepris!
Har et spørsmål rundt "best price guarantee". Radisson sier jo at at de matcher og gir 25% avslag hvis du finner rommet til bedre pris med forutsetningen er "same rate terms or restrictions".
Jeg har funnet et rom hos Otel.com for overnatting på Radisson Blu Sobieski Hotel som er en del billigere enn direkte hos Radisson. Hos Otel kan man avbestille gratis opp til 4 dager før ankomst. Hos Radisson kan rommet ikke avbestilles i det hele tatt, så betingelsene er jo faktisk værre. Vil Radisson akseptere price match når betingelsene er værre eller må de være helt identiske? Noen erfaringer?
C-klasse
08-06-2013, 14:49
Radisson Blu Scandinavia Oslo.
Club Carlson Gold
FF rate, ble spurt om navn som jeg selvfølgelig hadde.
Oppgradert til Business Class, men ingen velkomstgave.
Hvor spesifikt må du svare på FF-rate-spørsmålene?
Er det bare å si "Jeg kjenner Ola Nordmann på Oslo Plaza" liksom?
Hvor spesifikt må du svare på FF-rate-spørsmålene?
Er det bare å si "Jeg kjenner Ola Nordmann på Oslo Plaza" liksom?
I Norden må du som oftest skrive ned navn og arbeidssted på den du kjenner. Noen ganger holder det muntlig. Ikke opplevd å bli spurt de gangene jeg har bodd i Europa eller USA.
Scribble
17-06-2013, 12:22
Radisson Blu Scandinavia Göteborg
Club Carlson Gold
Billigste twin room for meg og en kamerat
Ble oppgradert til "Kungasviten". Visstnok 210 kvadrat, møterom, egen sauna etc. Var gøy, min første overnatting på Radisson etter å ha matchet til gull fra EB.
Hadde bodd der igjen, selv om det nok garantert blir nedtur i sammenligning.
Litt usikker på hvorfor det ble en sånn voldsom oppgradering. Tror kanskje det har noe å gjøre med at jeg hadde kommet i skade for å bestille handikaprom. Da jeg ankom ut på ettermiddagen og sa at det slettes ikke var meningen så hadde de kanskje gitt ut alt av business class rom og mindre suiter.
chrisljo
17-06-2013, 13:31
Radisson Blu Scandinavia Göteborg
Club Carlson Gold
Billigste twin room for meg og en kamerat
Ble oppgradert til "Kungasviten". Visstnok 210 kvadrat, møterom, egen sauna etc. Var gøy, min første overnatting på Radisson etter å ha matchet til gull fra EB.
Hadde bodd der igjen, selv om det nok garantert blir nedtur i sammenligning.
Litt usikker på hvorfor det ble en sånn voldsom oppgradering. Tror kanskje det har noe å gjøre med at jeg hadde kommet i skade for å bestille handikaprom. Da jeg ankom ut på ettermiddagen og sa at det slettes ikke var meningen så hadde de kanskje gitt ut alt av business class rom og mindre suiter.
Var det fullt ellers? De beste oppgraderingene kommer oftest når det er utsolgt, da de gjerne flytter en elite flere hakk i stede for flere kunder et hakk.
Noen som fikk kjøpt? Så det en liten time etter det ble postet, å da var det forsent.
C-klasse
17-06-2013, 21:27
Noen som fikk kjøpt? Så det en liten time etter det ble postet, å da var det forsent.
Rakk det akkurat, kjøpte 20000 + 15000 bonus for 140 USD.
Har et spørsmål rundt "best price guarantee". Radisson sier jo at at de matcher og gir 25% avslag hvis du finner rommet til bedre pris med forutsetningen er "same rate terms or restrictions".
Jeg har funnet et rom hos Otel.com for overnatting på Radisson Blu Sobieski Hotel som er en del billigere enn direkte hos Radisson. Hos Otel kan man avbestille gratis opp til 4 dager før ankomst. Hos Radisson kan rommet ikke avbestilles i det hele tatt, så betingelsene er jo faktisk værre. Vil Radisson akseptere price match når betingelsene er værre eller må de være helt identiske? Noen erfaringer?
Dette bør gå bra. Jeg fikk prismatch på Radisson Blue i Roma etter å ha funnet litt lavere pris hos booking.com. Booking.com hadde bedre betingelser enn booking via Club Carlson. Kredittkortet ble først trukket for opprinnelig rate, men etter å ha kontaktet kundeservice når jeg kom hjem fikk jeg etterhvert tilbakebetalt differansen + 25%.
Chriscross
18-06-2013, 09:54
CC skal ha flash sales resten av måneden til ulike tider. Noen som vet om en kan gå epostmeldinger fra Facebook når de poster på veggen sin?
Rakk det akkurat, kjøpte 20000 + 15000 bonus for 140 USD.
Hvordan bruker man poengene mest effektivt? Ser på oversikten over hotellkategorier at f.eks. nesten alle London-hotellene er kategori 6, som koster 50 000 poeng (noen få er kategori 5 til 44 000). Synes ikke det virker som bra valuta for pengene, men jeg har nettopp blitt medlem og kjenner ikke programmet godt. Er det noe jeg ikke ser?
CC skal ha flash sales resten av måneden til ulike tider. Noen som vet om en kan gå epostmeldinger fra Facebook når de poster på veggen sin?
Visst du går innpå facebook siden deres, og holder musen over "liked", så kan du iallefall velge å få notifications hver gang de poster noe. Så kan du gå innpå dine innstillinger å velge å få e-post når du får notification.
chrisljo
18-06-2013, 10:56
Hvordan bruker man poengene mest effektivt? Ser på oversikten over hotellkategorier at f.eks. nesten alle London-hotellene er kategori 6, som koster 50 000 poeng (noen få er kategori 5 til 44 000). Synes ikke det virker som bra valuta for pengene, men jeg har nettopp blitt medlem og kjenner ikke programmet godt. Er det noe jeg ikke ser?
Beste bruk er selvfølgelig avhengig av hva du selv ønsker, men noen av sweetspottsa som er mest aktuelle i Club Carlson er:
London, Paris, Chicago, New York, Sydney
Ofte finner man ikke OK hotellrom i disse byene til under 300$ og da er 50 000 en god investering.
Gran Canaria, Aruba, St. Maarten i sesong
På disse hotellene kan prisene bli over 300€ i høysesongen (jul, nyttår etc).
Points + Cash
P+C ratene gir stort sett 40% rabatt på BAR, og da for 5000, 10000 eller 15000 poeng. Men mindre forhåndsrabatten er over 20% får man ofte svært god verdi på poengene på disse ratene, samtidig som man ikke låser seg som man ellers måtte gjort for å få rabatt. P+C gir spesiell god verdi for kategori 3 og kategori 5.
C-klasse
18-06-2013, 11:55
Skal til SYD i år og da er det "sportsweekend". 50000 poeng eller 350-400 AUD i vanlig rate så da lønner det seg å kjøpe poeng. Kjøper 20000 + 15000 til i neste flash sales runde.
Har litt poeng fra før så da blir det spart ca 400 AUD på 2 netter i SYD.
Husk også at ved å bestille med P+C (5-15k poeng + cash) så kan du kansellere helt opp til kl 1800 samme dag, og du må ikke garantere med kredittkort. Dette er veldig greit når man ikke heeelt vet om/hvor/når man skal på tur, men likevel ønsker å sikre seg litt :)
chrisljo
18-06-2013, 14:57
Glemte helt at det kan være en god deal i Skandinavia også.
Booket nylig Radisson SeaTac for to netter. Siden jeg ikke får sjekket inn før godt etter midnatt, så tenkte jeg at jeg skulle sende de en epost og si fra om det. Og siden jeg første sendte de en epost, nevnte jeg at jeg hadde sett prisene har gått opp en hel del de siste dagene, så de sikkert var nesten utsolgt - jeg spurte hvorvidt det ville påvirke mine muligheter for complementary upgrade. For var sjansene små, ville jeg trolig se meg om etter et billigere rom ved et nærliggende hotell.
Et par timer senere fikk jeg svar om at oppgradering alltid var avhengig av tilgjengelighet, men at de allerede nå kunne oppgradere meg. De trengte bare å vite hvorvidt jeg trenger rullestolvennlig rom (som jeg hadde reservert da det av en eller annen grunn var billigst).
Det er vel uansett ikke all verdens til hotell og ikke muligheter for noen oppgradering av særlig verdi. Men jeg mener frokost + drink vouchers er er inkl. for de dyrere rommene. Kommer alltids kjekt med.
Uansett, godt fornøyd med servicen (før innsjekk). Tar jeg ikke helt feil, ender jeg opp med ca 20 000 poeng for de to overnattingene. Det er hvorfor jeg denne gangen booket Radisson og ikke Hilton.
Radisson Blu har kampanje med doble EB-poeng (1000 poeng pr natt) frem til 15. august: http://www.radissonblu.no/EuroBonus
Jeg går ut i fra at dette ikke kan kombineres med Club Carlson-opptjening? Det står ikke noe i vilkårene om det, men det virker usannsynlig at man får begge deler.
Vilkår og betingelser:
Tjen doble EuroBonus- poeng m ed passende rater mellom 1.juni og 15.august 2013.
EuroBonus- medlemmer vil opptjene totalt 1000 poeng ved innsjekk på Radisson Blu- hoteller for hver natt i løpet av kampanjeperioden (maks. 3 netter).
Kampanjen er gyldig for alle SAS EuroBonus- medlemmer. Tilbudet kan endres eller avsluttes når som helst.
Bookingen må foretas i SAS EuroBonus- medlemmets navn.
Gyldig på alle Radisson Blu- hoteller i Danmark, Finland, Island, Norge, Sverige, USA og alle Radisson Blu Edwardian- hoteller i Storbritannia.
*Promoteringen er kun gyldig for reservasjoner foretatt direkte gjennom Radisson Blus hjemmeside.
I London brø du helt klart gå for The Mayfair. Det er topphotellet til Radisson, og koster (om du ikke er veldig heldig) fra GBP 250-280,-per natt og oppover. Da synes jeg personlig at 50000 poeng er en god deal for dette prisnivået. Jeg sjekket noen datoer i sommer, og enkelte dager koster det nesten 400 pund per natt (men du kan fortsatt booke et rom til 50000 poeng).
Takk for tipsene om diverse "sweet spots". Er tilgjengeligheten generelt bra i høysesong, eller må man være heldig/fleksibel?
Nå er forresten det neste salget i gang, varer i 50 min:
"Another Gold Points Flash Sale is happening NOW! Drop what you’re doing and buy Gold Points with a 75% bonus before 9:15 p.m. EDT: http://bit.ly/12I95AW"
chrisljo
19-06-2013, 10:08
Takk for tipsene om diverse "sweet spots". Er tilgjengeligheten generelt bra i høysesong, eller må man være heldig/fleksibel?
Uten å konkludere totalt er min erfaring at New York, hvor CC kun har et hotell, kan ha perioder uten tilgjengelighet, men at det ellers er god tilgjengelighet.
Unntak selvfølgelig kort tid før store arrangement. Tror du skulle slitt å få rom i London en uke før OL :)
Flash sale NÅ!
https://twitter.com/clubcarlson
Radisson Blu Nice, 3 netter.
Club Carlson Gold
Points+Cash rate.
"Personlig velkomsthilsen", bitteliten sjokoladeeske og Evian-vann på rommet ved ankomst. Ellers INGEN fordeler, oppgraderinger etc. Og det til tross for at jeg stadig ymtet frampå og spurte om ledige Business Class-rom.
Skuffet!
Chriscross
20-06-2013, 06:59
Hvordan var rommene uten havutsikt i Nice? Prisforskjellen er jo betydelig mellom standardrom og rom med havutsikt.
Flash sale om ca 3-4 timer ifølge CC på twitter.
Rommene uten SeaView vendte opp mot byen og en lett irriterende kirkeklokke som stadig ringer. Ugunstig om du ønsker å sove lenge med vinduet åpent.
Uansett, har man penger til overs bør man nok oppgradere. Ja, stiv pris, men du får en panoramautsikt over havet. Soloppgangen skal visstnok være spektakulær fra senga.
Du får også balkong, som sikkert er greit å bruke til å ta et glass vin på om kvelden. Det får du ikke på standardrommene..
Lagt ut for fire minutter siden:
Club Carlson
It's time for another Flash Sale! Purchase Gold Points with a 75% bonus from now until 3:15 a.m. EDT: http://ow.ly/mfiB5
Hva er folks erfaringer med hva som er inkl. i complementary upgrades.
Hvis man oppgraderes til et rom som annonsert gratis frokost, ekstra Club Carlson-poeng og drink vouchers - kan man da forvente å motta det samme? Jeg vet ikke hva man skal forvente og det er nok mulig det varierer fra hotell til hotell.
Jeg overnattet to netter nylig og ble oppgradert til Business room. Som kommer med en del ekstra jeg ikke fikk. Jeg gadd ikke mase om det, men var litt skuffet og ga uttrykk for det når jeg i etterkant mottok hva jeg trodde var en anonym survey. Kort tid etter å ha fyllt ut den, mottok jeg en epost fra respesjonssjefen som spurte hvorfor jeg var misfornøyd med servicen jeg hadde mottatt.
Jeg sendte henne et kjapt svar om at forventningene mine ikke var møtt. Sikkert sutring i manges (og egentlig mine) øyne, men når hun spør ønsker hun vel svar.
Blir jeg oppgradert til Executive room hos Hilton, forventer jeg også tilgang til Executive lounge. Burde man ikke forvente det samme hos Radisson?
Hva er folks erfaringer med hva som er inkl. i complementary upgrades.
Hvis man oppgraderes til et rom som annonsert gratis frokost, ekstra Club Carlson-poeng og drink vouchers - kan man da forvente å motta det samme? Jeg vet ikke hva man skal forvente og det er nok mulig det varierer fra hotell til hotell.
Tror du må skille mellom romkategori og farebasis.
Det samme rommet kan jo ofte selges både med og uten frokost
Tommy777
27-06-2013, 19:49
Tror du må skille mellom romkategori og farebasis.
Det samme rommet kan jo ofte selges både med og uten frokost
På en plakett på døra står det klinkende klart hva som er inkludert i ett Business Class rom. Det første på lista er Superduper breakfast. Får du en oppgradering til business tar jeg det som en selvfølge at frokost er inkludert selv om du har booket ett rate som ikke har frokost.
Om ikke, blir det jo som å bli oppgradert på business på ett fly og ikke motta business service.
For ordens skyld:
http://www.radisson.com/seattle-hotel-wa-98188/waseatac/rooms/businessclass
Det er altså romtypen som kommer med frokost, ekstra poeng, drink voucher osv.
Jeg gadd ikke å stresse mye med det - jeg spurte om frokost kom med romtypen min. Til svar fikk jeg at reservasjonen min ikke kom med frokost, men jeg fikk to vouchers siden jeg var oppgradert.
Egentlig en filleting, men jeg stusset på at jeg ikke fikk informasjon om at jeg var oppgradert - det fant jeg først ut etter å ha funnet hotellets nettside. Hvorvidt jeg da kunne forvente å få de perks som kommer med rommet jeg var oppgradert til, visste jeg ikke sikkert, men jeg tok det litt for gitt.
Rommet var uansett triste greier. Men hadde jeg planlagt nytt opphold ved samme hotell, hadde jeg nok betalt $20 ekstra pr natt for business room. Da frokostvoucheren alene har en verdi på $20.
Tommy777
27-06-2013, 21:24
For ordens skyld:
http://www.radisson.com/seattle-hotel-wa-98188/waseatac/rooms/businessclass
Det er altså romtypen som kommer med frokost, ekstra poeng, drink voucher osv.
Jeg gadd ikke å stresse mye med det - jeg spurte om frokost kom med romtypen min. Til svar fikk jeg at reservasjonen min ikke kom med frokost, men jeg fikk to vouchers siden jeg var oppgradert.
Egentlig en filleting, men jeg stusset på at jeg ikke fikk informasjon om at jeg var oppgradert - det fant jeg først ut etter å ha funnet hotellets nettside. Hvorvidt jeg da kunne forvente å få de perks som kommer med rommet jeg var oppgradert til, visste jeg ikke sikkert, men jeg tok det litt for gitt.
Rommet var uansett triste greier. Men hadde jeg planlagt nytt opphold ved samme hotell, hadde jeg nok betalt $20 ekstra pr natt for business room. Da frokostvoucheren alene har en verdi på $20.
Jeg tror du må se på Radisson Blu sine benefits utenfor USA. Står ingenting om poeng eller drinkvoucher der
http://www.radissonblu.com/businesstraveler/businessclass-rooms
Chriscross
28-06-2013, 00:29
Radisson (ikke nødvendigvis Blu) tilbyr businesspakke som bla inkluderer frokost for en person og en vanlig rom med bra beliggenhet i hotellet. Mulig også ekstra poeng. Fått samme oppgradering i Washington D C.
Er det noen Radisson-hoteller som har executive lounge? Har ikke observert slike på de hotellene jeg har frekventert.
@Tommy777 - Jeg linket til informasjonen fra hotellet jeg bodde på.
Jeg hadde som sagt ikke regnet med å gjøre noen greie ut av dette - men når de spurte i etterkant av surveyen, ble det plutselig det. Og jeg ble usikker på hva som fulgte med en upgrade.
Det tikket forøvrig nettopp inn en epost fra Front Desk Manager som beklaget det hele og skulle ta en runde med teamet, for ved upgrade skal man motta det som følger med romkategorien man oppdateres til.
Fikk 5000 ekstra poeng inn på konto + en notat om at jeg skal ha gratis frokost og drink ved neste besøk. Uhyre lite sannsynlig at jeg besøker hotellet igjen, men det får så være. Det ble minimum 27500 poeng for to overnattinger, ikke dårlig det.
Glean EBG
28-06-2013, 04:14
Er det noen Radisson-hoteller som har executive lounge? Har ikke observert slike på de hotellene jeg har frekventert.
Tror ikke det er så vanlig med lounge i scandinavia men ellers har flere av de store hotellene runt om i verden det. Har vert på radisson blu med lounge flere ganger.
Tommy777
28-06-2013, 12:26
Radisson (ikke nødvendigvis Blu) tilbyr businesspakke som bla inkluderer frokost for en person og en vanlig rom med bra beliggenhet i hotellet. Mulig også ekstra poeng. Fått samme oppgradering i Washington D C.
Og som du ser er vilkaarene forskjellig. Blu tilbyr ikke velkomstdrikke eller ekstrapoeng.
Ser ut som hotellene i USA tilbyr dette. (Radisson brandet)
Chriscross
28-06-2013, 12:55
Når det gjelder lounge så skal Park Plaza Victoria Station i london ha en. Mener også Radisson Blu Dubrovnik iallfall hadde i fjor. Ikke vært i noen av dem.
Radisson Blu Ambassador i Paris har en Lounge i toppetasjen. FLott utsikt mot Eiffeltårnet, meget bra frokost og drinker/drikke hele dagen gratis i tillegg.
Hadde bonusoppphold der i påsken, og ble automatisk oppgradert med Gold Elite-kortet til Businessclass.. (Koster normal €550 pr natt, så kjempeverdi på bonuspoeng!!)
Kim
Tommy777
29-06-2013, 16:23
Radisson Blu Ambassador i Paris har en Lounge i toppetasjen. FLott utsikt mot Eiffeltårnet, meget bra frokost og drinker/drikke hele dagen gratis i tillegg.
Hadde bonusoppphold der i påsken, og ble automatisk oppgradert med Gold Elite-kortet til Businessclass.. (Koster normal €550 pr natt, så kjempeverdi på bonuspoeng!!)
Kim
Som en kjapp FYI, Radisson Blu Ambassador har akkurat skrevet kontrakt med Marriott og skifter brand til Marriott snart
http://www.travelweekly.com/Travel-News/Hotel-News/Marriott-to-reflag-Paris-Radisson-Blu-Ambassador/
For de som evt. planlegger å konvertere CC-poeng til flybonuspoeng, ser det ut til at Carlson gjorde en plutselig devaluering.
The value of Club Carlson frequent guest loyalty program points has been significantly reduced if you want to convert them to airline frequent flier loyalty program miles — and the reduction was quietly implemented without any advance warning or notice.
http://www.flyertalk.com/the-gate/blog/24045-club-carlson-point-conversion-significantly-devalued-without-notice.html
For de som evt. planlegger å konvertere CC-poeng til flybonuspoeng, ser det ut til at Carlson gjorde en plutselig devaluering.
http://www.flyertalk.com/the-gate/blog/24045-club-carlson-point-conversion-significantly-devalued-without-notice.html
Den conversion der ser ikke spesielt attraktiv ut (selv vil jeg vel si at den opprinnelige heller ikke fristet så mye - tar heller ut et par netter på The May Fair i London enn å hente ut 18000 miles, men det er nå meg).:)
chrisljo
02-07-2013, 12:01
Den conversion der ser ikke spesielt attraktiv ut (selv vil jeg vel si at den opprinnelige heller ikke fristet så mye - tar heller ut et par netter på The May Fair i London enn å hente ut 18000 miles, men det er nå meg).:)
100:18 var ganske bra for å fylle på konti. I tillegg hadde flyselskapene innimellom bonuser som gjorde det ekstra attraktivt.
Uansett veldig ufint av Club Carlson å endre uten forvarsel. Taper endel goodwill på det.
Ingen god endring det der, men det måtte vel komme, sånn som CC deler ut poeng som fulle sjømenn (ikke noe vondt om fulle sjømenn) til amerikanske kredittkortinnehavere + tidligere generøse promos.
chrisljo
02-07-2013, 13:27
Ingen god endring det der, men det måtte vel komme, sånn som CC deler ut poeng som fulle sjømenn (ikke noe vondt om fulle sjømenn) til amerikanske kredittkortinnehavere + tidligere generøse promos.
Jepp, litt synd at dt kom nå. Kjøpte på Flash sale med mileskonvertering som backupplan.
Ser ut som Mayfair blir fast hotell i London fremover:) Hadde egentlig lyst å prøve IC.
Noen som vet hva jeg skal ha i poeng for dette: ? Var så mye poeng for det og det, pluss kampanjer at jeg går i surr.. :P
2 separate bestillinger til Radisson Blu Vilnius (riktignok sammenhengende), en på 2 netter, og en 2 for 1.. Altså jeg betaler for 3 netter. Disse ble bestilt før jeg regga meg på 10000-poengs kampanjen, men jeg lå der etterpå. (26-30/6)
1 bestilling til Park Inn Alexanderplatz, 4 for 2.. Betaler for 2 netter. (18-22/7)
Alt bestilt @ ClubCarlson.com
Jeg regner slik:
2 netter Vilnius: 20 pr dollar + 10000 + 2000
2 netter Vilnius 20 pr dollar + 10000 + 2000
4 netter Berlin: 20 pr dollar + 10000 + 2000
= 36000 + 20 pr dollar = ca 50000 poeng?
Kan det stemme? Synes det hørtes mye ut??
chrisljo
04-07-2013, 10:07
Noen som vet hva jeg skal ha i poeng for dette: ? Var så mye poeng for det og det, pluss kampanjer at jeg går i surr.. :P
2 separate bestillinger til Radisson Blu Vilnius (riktignok sammenhengende), en på 2 netter, og en 2 for 1.. Altså jeg betaler for 3 netter. Disse ble bestilt før jeg regga meg på 10000-poengs kampanjen, men jeg lå der etterpå. (26-30/6)
1 bestilling til Park Inn Alexanderplatz, 4 for 2.. Betaler for 2 netter. (18-22/7)
Alt bestilt @ ClubCarlson.com
Jeg regner slik:
2 netter Vilnius: 20 pr dollar + 10000 + 2000
2 netter Vilnius 20 pr dollar + 10000 + 2000
4 netter Berlin: 20 pr dollar + 10000 + 2000
= 36000 + 20 pr dollar = ca 50000 poeng?
Kan det stemme? Synes det hørtes mye ut??
Hvis oppholdet i Vilnius var på samme hotell og sammenhengene skal du egentlig ikke få 10 000 på begge bestillingene. Ellers stemmer det.
Ok , da var jeg ikke så langt unna likevel da;) Tenkte det kanskje ga dobbelt i og med at det ble 2 separate bookinger. Men for all del, klager ikke hvis det ramler inn 40000+ poeng :p
Antar du er gull siden du både har bestilt 2 for 1 og 4 for 2 og i tillegg oppgir 2000 ekstra poeng pr bestilling; isåfall skal du ha 30 poeng pr dollar.
Kundeservice erfaring:
Manglet knappe 1000 poeng for å få 3 bonusnetter på Mayfair i London, sendte en mail til kundeservice og lurte på om jeg kunne få av dem, par dager etter (de er ganske treige på kundeservicen) så var det satt inn poeng på kontoen min, så opphold kunne bestilles!
Over til helt annen sak: Er det noen som har mottat gull kort fra CC? spurt dem 3 ganger nå på mail, uten at noe har skjedd.
Kundeservice erfaring:
Manglet knappe 1000 poeng for å få 3 bonusnetter på Mayfair i London, sendte en mail til kundeservice og lurte på om jeg kunne få av dem, par dager etter (de er ganske treige på kundeservicen) så var det satt inn poeng på kontoen min, så opphold kunne bestilles!
Over til helt annen sak: Er det noen som har mottat gull kort fra CC? spurt dem 3 ganger nå på mail, uten at noe har skjedd.
Fikk beskjed om at gullkort ble sendt ut automatisk etter første opphold etter ervervet gullstatus.
Jeg hadde mitt første gullopphold siste uka i mai og fikk gullkortet i går.
chrisljo
04-07-2013, 17:23
Fikk beskjed om at gullkort ble sendt ut automatisk etter første opphold etter ervervet gullstatus.
Jeg hadde mitt første gullopphold siste uka i mai og fikk gullkortet i går.
En annen ting å være obs på er at for reservasjoner gjort før du ble Gull vil ikke nødvendigvis hotellet få opp at du er Gull. Dumt ift oppgraderinger og velkomstgave.
Poengene i etterkant blir riktig.
Jeg er gull ja, gygrid. Så blir 50% bonus itillegg ja. Liker deeet :P
Gullkortet mitt kom i posten ca 1mnd etter jeg foretok en statusmatch.
Første bolk har kommet, men har et spørsmål:
Jul 04 2013 Earn Hotellopphold - Jun 28 2013 Til Jun 30 2013 - Radisson Blu Hotel Lietuva, Vilnius.
24 279
Room Points 7 230
Food and Beverage Points 956
Promotion Points - Online Booking Bonus Points 2 000
Promotion Points - Two Nights 10,000 Points 2013 10 000
Room Points - Gold 50% Bonus 3 615
Food and Beverage Points - Gold 50% Bonus 478
Ser greit ut, men lurer litt på hvor det blir av poengene for de 2 nettene før denne. De har et eget bookingnr, men de ble jo utført før denne så den burde vel kommet først?
chrisljo
05-07-2013, 23:26
Første bolk har kommet, men har et spørsmål:
Jul 04 2013 Earn Hotellopphold - Jun 28 2013 Til Jun 30 2013 - Radisson Blu Hotel Lietuva, Vilnius.
24 279
Room Points 7 230
Food and Beverage Points 956
Promotion Points - Online Booking Bonus Points 2 000
Promotion Points - Two Nights 10,000 Points 2013 10 000
Room Points - Gold 50% Bonus 3 615
Food and Beverage Points - Gold 50% Bonus 478
Ser greit ut, men lurer litt på hvor det blir av poengene for de 2 nettene før denne. De har et eget bookingnr, men de ble jo utført før denne så den burde vel kommet først?
Hvor mye kostet oppholdet totalt? Noen ganger rotes det til ved flere bestillinger på rad.
Totalsummen var 373 euro for 4 netter. (3 + 1 som var gratis)
Så det mangler en god del poeng der. Både 2000 for reservasjon bestil via Clubcarlson, og en god del tusen for selve overnattingene/50% gullbonus..
Ifølge mine beregninger så mangler det vel 3700 poeng + 2000 + (10000, hvis jeg er heeeldig)..
chrisljo
06-07-2013, 10:07
Totalsummen var 373 euro for 4 netter. (3 + 1 som var gratis)
Så det mangler en god del poeng der. Både 2000 for reservasjon bestil via Clubcarlson, og en god del tusen for selve overnattingene/50% gullbonus..
Ifølge mine beregninger så mangler det vel 3700 poeng + 2000 + (10000, hvis jeg er heeeldig)..
Ja ser ut som har fått poeng for ca. 320 euro så vist ikke det er høy moms i Latvia så mangler noe.
Send en epost til kundeservice hvis ikke poengene er inne om ti dager.
Tester ut Royal Garden i Trondheim. Litt byggeplass, men det er vel egentlig på tide at de pusser opp litt. Betalte 10000 poeng + 495 kr for en natt, ble oppgradert til junior suite og fikk sen utsjekk når jeg ba om det. Delbetaling av rom med poeng må vel være beste bruk av poeng om dagen.
Ingen av de to TVene i suiten virker og internett er i beste fall ustabilt. Uten at jeg har orket å klage på noen av delene. Hadde jeg endt opp med ordinært rom og opplevd det samme, hadde jeg nok ikke vært veldig fornøyd - nå syns jeg at jeg fikk mye for pengene (og poengene).
chrisljo
08-07-2013, 16:53
Tester ut Royal Garden i Trondheim. Litt byggeplass, men det er vel egentlig på tide at de pusser opp litt. Betalte 10000 poeng + 495 kr for en natt, ble oppgradert til junior suite og fikk sen utsjekk når jeg ba om det. Delbetaling av rom med poeng må vel være beste bruk av poeng om dagen.
Min erfaring også, CP gir 40% avslag på BAR så med mindre det finnes 20% eller høyere rabatt så er verdien god.
jcnorway
08-07-2013, 18:31
Har en upcoming overnatting på Radisson BLU på OSL senere i juli for en natt.
Siden junior skal være med på moroa så tok jeg en telefon for å høre om det var plass til sprinkelseng på standardrommet jeg hadde booket. Etter litt trykking på tastaturet i andre enden fikk jeg beskjed om at de oppgraderte meg direkte til Business Class rom siden jeg var Gold og at det der var garantert plass til sprinkelsengen som de skulle få husøkonomen til å fikse for oss ;)
Finnes det en kjapp oversikt over hvor mange prosent av prisen man må betale ved bruk av "points+cash" eller må man bare sjekke ved å gjøre en dummy-booking?
Skulle helst sett at det var en oversikt a'la:
10000 + ?? % av prisen
20000 + ?? % av prisen
chrisljo
08-07-2013, 21:09
Finnes det en kjapp oversikt over hvor mange prosent av prisen man må betale ved bruk av "points+cash" eller må man bare sjekke ved å gjøre en dummy-booking?
Skulle helst sett at det var en oversikt a'la:
10000 + ?? % av prisen
20000 + ?? % av prisen
Hvorvidt det er 5 000, 10 000 eller 15 000 er avhengig av redemption kategori.
Avslaget er så vidt jeg har sett alltid 40% av best available rate, som ikke alltid er billigst, ref forhåpsbetalt rater, stay 3 get 15% off, 2 for 1 etc.
Har for ikke lenge siden Matchet EBG til Gull Club Carlson.
har flere bestillinger på CC hoteller men ikke via deres hjemmeside, har bla bestilt via Hotels.com og Coop, vil jeg med gullkort få kreditert poeng for disse overnattingene eventuelt bli tilbudt oppgradering?
C-klasse
08-07-2013, 22:06
Mener at 3rd party bookinger hverken gir poeng eller oppgradering. Correct me if I'm wrong.
C-klasse
08-07-2013, 22:11
All members earn an online booking bonus when booking reservations online at clubcarlson.com or any Carlson Hotels brand website (the number of bonus Gold Points varies based on membership tier status) and receive free Internet at Radisson Blu, Radisson®, Park Plaza®, Park Inn by Radisson, and Country Inns and Suites By CarlsonSM hotels worldwide (includes basic service only, certain hotels may charge for premium service). For online booking bonus, regular eligibility rate rules apply and will not be awarded for reservations made through a third-party reservation site or for redemption stays. Bonus points are credited after the stay is completed.
Ineligible Room Rates and other exclusions include: employee rates, family and friend rates, airline crew rates, travel agent rates, hotel employee rates, room rates that are billed on a master bill, tour operator rates, wholesaler rates, or rates booked through online travel companies or other third parties, including but not limited to, Booking.com, Hotwire, Hotels.com, Expedia, Orbitz, Priceline, Travelocity, etc., as well as rooms booked through any other third parties online that require pre-payment. Complimentary rooms, including but not limited to rooms booked as Award Night stays, or stays involving other gift certificate or free night vouchers are also excluded.
Jeg har iallefall fått poeng de gangene VIA har booket rom til meg. Bare fått de til å legge inn kortet ved innsjekk.
C-klasse
08-07-2013, 23:23
Hvis VIA booker betaler du VIA eller hotellet direkte?
Mener tradisjonelle reisebyråer (via/bennett/etc) ikke anses som 3rd party i samme skala som booking.com med min begrensede erfaring. Er forsåvidt fornuftig dersom polycien er slik. (De som booker via reisebyrå får man ikke over på egen løsning åkke som uansett).
Takker for svar, chrisljo.
Club Carlson har jo prisgaranti, så hvorfor bruke tredjepartibyråer?
chrisljo
09-07-2013, 11:20
Takker for svar, chrisljo.
Club Carlson har jo prisgaranti, så hvorfor bruke tredjepartibyråer?
Forskjellige grunner, men de tre viktigste:
Du er vanlig forbruker og vet ikke hvordan lojalitetsprogram fungerer.
Du finner en steike god forhåndsbetalt pris et annet sted og tar ikke sjansen på at Club Carlson godkjenner ditt BRG claim.
Du bor sjelden på Club Carlson og har bedre nytte av Hotels.com WelcomeReward.
Og en bonusgrunn:
Du bestilte via Hotwire eller Priceline.
Hvis VIA booker betaler du VIA eller hotellet direkte?
Har vel betalt hotellet ved utsjekk ja. VIA har bare fikset bestillingen.
C-klasse
10-07-2013, 11:02
Så lenge du betaler selv får du poengene selv også.
Mener det er kun forhåndsbetalt fra 3rd party som ikke gir poeng.
Hadde en dårlig opplevelse på Royal Viking i Stockholm i dag. Hadde booket Family and Friends, og hadde selvfølgelig et navn på en vennine liggende. De ba om det på innsjekk, og jeg ga både navn og arbeidssted. Resepsjonisten gikk da inn for å snakke med noen, tydeligvis sin servicemanager. Han kom ut og sa at de hadde gjort om sine rutiner, og sa at jeg ikke kunne booke denne prisen, det var noe venninen min måtte gjøre. Jeg sa at jeg hadde booket den og at den lå åpent ute på radisson.com. Men han gjorde seg ekstremt vanskelig, og nektet å gi meg denne prisen...han sa jeg måtte gå via intranettet, og så mange som hadde misbrukt det osv
Bodde senest på FogF i Brussel for noen uker siden, og Stockholm og København i vår.
Undres på om dette er noe nytt i hele systemet, eller om det er spesielt for dette hotellet og en litt grinete Service Manager?
Det er jo så klart mulig å få vennene sine til å booke den prisen, men mye mer tungvindt selvfølgelig...og det ødelegger jo for sjansen til å "låne" venner fra andre...
jcnorway
11-07-2013, 23:15
Hva ble utfallet av diskusjonen med hotellet i dette tilfellet?
Hva ble utfallet av diskusjonen med hotellet i dette tilfellet?
Skulle jeg bodd der måtte jeg ha betalt full pris, så det gidda jeg ikke. Ble et nabohotell til en helt grei pris.
Hvis jeg hadde ringt henne eller bedt henne sende en mail med en gang kunne det jo sikkert ha gått, men for å være ærlig så har jeg brukt den prisen så mange ganger at jeg nå ikke spør henne først en gang...så ville blitt litt rart. Har _aldri_ opplevd en slik reaksjon på den prisen før, så ble litt perpleks og overraska. Og hotellet hadde jo mye ledig, så synes det var litt rart han tok krangelen på den måten...
Høres ut som de blander sammen F&F med en employee rate, det er ingenting i vilkårene på F&F som sier noe om hvem av og hvor det bookes. Bare navn som skal oppgis.
Hadde også en diskusjon ved utsjekk med en kar i resepsjonen ved et Country Inn & Suites i South Carolina for et par uker siden. Han mente jeg måtte ha et skjema for å bruke F&F-rate og hentet fram et eksempel fra bakrommet. Så at det var employee-rate skjema han dro frem og poengterte at det ikke fantes et lignende skjema for F&F-rate. Han ga seg til slutt og det holdt å oppgi navn og arbeidsplass for han jeg kjenner.
Ble ikke en gang spurt om noe som helst vedrørende F&F-rate når jeg brukte den på andre Country Inn og Radisson langs hele østkysten.
Chriscross
12-07-2013, 08:52
Litt OT, men "min" kontakt i Radisson har desverre for meg beveget seg videre i arbeidslivet. Er det noen her inne som jobber i Carlson/Rezidor?
Ser det blir lengre og lengre mellom "anmeldelsene" her nå, så legger ut 2 stk fra denne sommeren:
Hvor: Vilnius / Radisson Hotel Lietuva
Lengde: 4 netter.
Status: Gold
Oppgradering: Ja, oppgradert til Business Room.
Fordeler mottatt: Større rom i høyere etasje, med espressomaskin, badekåpe, en flaske vann hver dag, free roomservice, "turndownservice", pillow menu og dagens "avis" utenfor døra.
Hva var bra/dårlig?: Bra rom, stort og fint med god lydisolering. Hyggelig og hjelpsom betjening. God frokost. Egentlig lite å klage på her.
Valuta for pengene?: Ja. Særlig med tanke på at deler av oppholdet var 2 for 1 natt.
Vil jeg bo der igjen?: Ja.
Hvor: Berlin / Park Inn by Radisson Alexanderplatz
Lengde: 4 netter
Status: Gold
Oppgradert: Ja, til rom med utsikt mot byen i høyere etasje.
Fordeler mottatt: Rom i høyere etasje, med utsikt mot tv-tårnet, fruktfat, en flaske vin, en sjokoladebit, en flaske mineralvann, badekåpe og en "amenity kit" for men.
Hva var bra/dårlig?: Bra og sentralt hotell med hyggelig betjening. Litt lite rom, med en snodig inndeling med dusj rett imot senga, vask på utsiden og toalett på separat rom. Alle med halvgjennomsiktige glassdører. Ikke problem for oss, men kan tenke meg at det kan være det for noen.. Fin utsikt, mot torvet hvor det yrer av liv om dagen/kvelde. Ingen frokost med i oppgraderinga. Var wifi-internet, men kom rett innpå en betalingsside når man prøver. Gikk ned å snakket med resepsjon siden alle Club Carlson-medlemmer skal ha gratis tilgang til nett, og ble da fortalt at det var bare å bestille "dagspass" på nett som ville bli slettet fra regninga mi ved utsjekk. Dette ble gjort, så de skal ha kudos for det, men tipper allikevel mange ikke vet om dette!
Valuta for pengene: Ja, særlig siden dette var et 4-2 tilbud til ca 1600 kr.
Vil jeg bo der igjen? : Ja.
C-klasse
23-07-2013, 07:10
Har 2 opphold i det siste.
Er CC Gold Elite.
Park Inn, Sukhumvit Soi 18 BKK.
3 netter oppgradert til executive corner rom og fersk frukt hver dag som gave, plusnprivar velkomstbrev fra manager.
Radisson Blu Sydney.
3 netter, oppgradet til studio spa suite. Velkomstgave var en liten sjokoladeboks.
Radisson Blu Nydalen
Ikke oppgradert, begrunnet med at alle TV'ene på business-rommene ble "reparert"..
Fikk et greit rom høyt opp med utsikt, men frokosten var temmelig laber, synes jeg.
jcnorway
24-07-2013, 19:21
Radisson Edwardian Berkshire London.
6 netter i one bedroom suite. Registrerte meg på 2 nights 10 000 points kampanjen.
Resultatet av 6 netter ble 115 285 Goldpoints :colgate:
Fordelt på denne måten:
Room Points 67447
Food and Beverage Points 1409
Promotion Points - Two Nights 10,000 Points 2013 10000
Promotion Points - Online Booking Bonus Points 2000
Room Points - Gold 50% Bonus 33724
Food and Beverage Points - Gold 50% Bonus 705
Glean EBG
24-07-2013, 19:29
Jeg er EB guld kan jeg benytte meg av status mach til cc gold hvert år eller bare 1 gang.
Benyttet det for et par år siden men har dumpet ned til sølv.
Radisson Edwardian Berkshire London.
6 netter i one bedroom suite. Registrerte meg på 2 nights 10 000 points kampanjen.
Resultatet av 6 netter ble 115 285 Goldpoints :colgate:
Fordelt på denne måten:
Room Points 67447
Food and Beverage Points 1409
Promotion Points - Two Nights 10,000 Points 2013 10000
Room Points - Gold 50% Bonus 33724
Food and Beverage Points - Gold 50% Bonus 705
Mer interessert i hva dette kostet for noe! Fra mengden poeng var det ikke direkte billig :)
Park Inn Gardermoen
Er CC Gold elite.
Kjøpte overnatting med poeng. Kjøpte bare vanlig std rom.
Oppgradert til stort fint rom i toppetasjen.
Frukt på bordet og velkommen brev.
Tommy777
25-07-2013, 18:34
Mer interessert i hva dette kostet for noe! Fra mengden poeng var det ikke direkte billig :)
Vel, med 20 poeng per dollar brukt, svidde han av 3372 daler, eller 562 daler per natt før skatt. For den prisen, hadde jeg nok valgt noe annet. ;)
Vel, med 20 poeng per dollar brukt, svidde han av 3372 daler, eller 562 daler per natt før skatt. For den prisen, hadde jeg nok valgt noe annet. ;)
Ja, det er jeg enig i, men nå er også mitt inntrykk at hotellprisene i London har gått betydelig opp det siste året. Mulig at det er snakk om tilfeldigheter, men jeg finner sjeldnere og sjeldnere virkelig gode dealer på de gode hotellene. Siste tur til London måtte jeg ut med rundt 2500NOK/natt på London Hilton (da for et enkeltrom - og dette er laveste prisen jeg har sett på lenge på akkurat det hotellet), og jeg antar at siden jcnorway hadde en 1 roms suite så var han kanskje ikke alene?
jcnorway
25-07-2013, 19:16
Som TOS skrev så var/er hotellprisene i London ganske høye. Fulgte med hele tiden på to håndfulle hoteller, men fant ingen bedre dealer enn det jeg endte opp med hos Radisson Blu Edwardian Berkshire. Kravet var at det skulle være separat soverom og oppholdsrom, samt sentral beliggenhet i forhold til bl.a. shopping. Du forstår sikkert disse kravene til rom og beliggenhet når du selv får småunger, Tommy ;)
Uansett... Pris pr natt for en såkalt "one bedroom suite" kom på rundt 3300 kr pr natt, inkl frokost, en afternoon tea m/musserende, samt Oyster Card med prepaid 10 GBP til hver voksen på rommet. Fant ingen andre hoteller som kunne tilby noe bedre deal tatt i betraktning pris, krav til rom og beliggenhet.
Høres fornuftig ut. Har selv booket gamle Radisson Lexington NYC for å få en liten suite med dør mellom rommene pga baby på tur. Det var heller ikke billig (3500 pr natt), men ingen andre kunne matche dette for vår del. Hotellet forøvrig, vel, det har aldri vært noen høydare.
Med de siste postene i bakhodet, så må vel London være en av de beste byene å bruke opp poengene sine i?
Tenker da altså på betaling av overnattinger med poeng.
Chriscross
27-07-2013, 08:38
Med de siste postene i bakhodet, så må vel London være en av de beste byene å bruke opp poengene sine i?
Tenker da altså på betaling av overnattinger med poeng.
Jepp, spesielt The Mayfair er bra. Andre gode dealer er Moskva, Gran Canaria, og NYC.
Takker. London og Gran Canaria høres godt ut ja. Moskva er litt mer stress, siden man må ha visum/invitasjon ++
Booket en overnatting for opphavet med min konto, points + cash.
Noen som vil spekulere i om jeg i det hele tatt får poeng for den natta? Og er det sjanser for at de vil nyte godt av min gullstatus?
Noen som vil spekulere i om jeg i det hele tatt får poeng for den natta? Og er det sjanser for at de vil nyte godt av min gullstatus?
Du får poeng tilsvarende "cash-delen" av romprisen. Fordeler på din gullstatus tør jeg ikke spå noe om...
FlightDeck
29-07-2013, 10:03
Radisson Blu Edwardian Vanderbilt Hotel, London
Oppgradert fra singelrom til standardrom, som er ganske mye større med blant annet egen salong. Meget god service her som vanlig, men ingen velkomstgave eller brev. Sist jeg bodde her ble jeg oppgradert til et veldig stort business class-rom, også det fra et singelrom. En veldig god deal ettersom singelrom koster ca. 80 pund natten.
C-klasse
29-07-2013, 15:12
Du får poeng tilsvarende "cash-delen" av romprisen. Fordeler på din gullstatus tør jeg ikke spå noe om...
Hadde en overnatting på cash + points i Sydney sist uke.
Har CC Gold og fikk points for cash delen + online booking points.
Ble også oppgradert samt velkomstgave.
Radisson BLU Bratislava.
Bra beliggenhet i et gammelt staselig bygg. Modernisert, men ikke helt på luksusnivå. Bedre enn standard norske hoteller, dog.
Ingenting ble nevnt om min gullstatus ved innsjekk. Han bare påpekte at kortet lå inne. Bestilt standard dobbeltrom, ikke snakk om oppgradering. Fikk faktisk et skikkelig møkkarom i 2. etasje med twin bed (jeg reiste alene) og dusj uten skikkelig vanntrykk. Gikk ned og ba om et rom med dobbeltseng, og fikk det. Bedre dusj også.
Litt komisk at mens jeg var nede i resepsjonen, kom det to kamerater og klaget på at de hadde fått rom med kun dobbeltseng i stedet for to enkeltsenger. Åpenbart ikke helt kompetente resepsjonister.
Glimrende frokost.
Topp beliggenhet.
Grei pris.
Null statusfordeler.
Basse-HAU
03-08-2013, 19:09
Ifra jukse Hilton til CC Gold via mail på en Lørdag, tok ca 5 timer før respons til positiv svar. Fint med weekend tilbudet deres, bo 2/4 netter betale for 1/2.
Hadde egentlig tenkt å få brent av noen poeng på Raddisson i Kristiansand, ett par netter for å ta turen i Dyreparken med kjerring og barn. Men ingen ledige rom med helt eller delvis betaling her ser det ut som i neste uke.
Er det erfaringsmessig vanskelig å booke rom med CC poeng på korte frister?
pollymoe
05-08-2013, 15:59
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Copenhagen
Har CC gold
Bodde 3 netter, 2for1 rate de første to nettene, så en natt på cash + points.
Sendte mail i forkannt for å forhøre meg om seng til baby og spurte samtidig om muligheter for oppgradering. Fikk svar at det ble håndtert med checkin men at de hadde lagt til et notat på bestillingen.
Oppgradert til junior suite (separat soverom) med tilhørende gratis frokost. Velkommstgave var 3 flasker vann og 3 poser med noe sjokolade mandler greier.
Nyoppussede rom, 3 restauranter på hotelet å bestille roomservice fra (praktisk for oss med små barn), kort vei til metro og islands brygge hvor man kan kjøle ned både voksne og barn i basseng laget til i elven. Anbefales!
Basse-HAU
05-08-2013, 16:18
Bodde 3 netter, 2for1 rate de første to nettene, så en natt på cash + points.
Bestillte du i 2 omganger? Hvordan funker denne 2 for 1,ser når jeg dummy booker, så kommer full pris opp:confused:. Fikses dette av seg selv?
Bestilles via egen side. Gjorde dette selv når jeg var i Vilnius i Juni.
sirpjalle
05-08-2013, 19:09
Bestillte du i 2 omganger? Hvordan funker denne 2 for 1,ser når jeg dummy booker, så kommer full pris opp:confused:. Fikses dette av seg selv?
Det bestilles på denne siden
http://www.clubcarlson.com/4for2
http://www.clubcarlson.com/1for2
Funker best dersom du logger deg inn på Club Carlson kontoen din og deretter paster inn linken du vil bruke alt etter om det er 2 for 1 eller 4 for 2.
pollymoe
05-08-2013, 21:30
Bestillte via linken som sirpjalle la inn http://www.clubcarlson.com/1for2
Den siste natten bestillte jeg på en separat booking. Måtte ned å sjekke inn/ut etter to dager siden det var forskjellige rater (sa de), regner med det da teller som to stays og iforhold til status.
Basse-HAU
05-08-2013, 22:01
Det bestilles på denne siden
http://www.clubcarlson.com/4for2
http://www.clubcarlson.com/1for2
Funker best dersom du logger deg inn på Club Carlson kontoen din og deretter paster inn linken du vil bruke alt etter om det er 2 for 1 eller 4 for 2.
Jeg logget inn, fant siden med link, slik at rabatt koden legges til. Vises fortsatt full pris for alle dager når en kommer til siden en skal bekrefte kredittkort osv.
Bestillte via linken som sirpjalle la inn http://www.clubcarlson.com/1for2
2for1 er nok et bedre tilbud enn 1for2. ;)
sirpjalle
06-08-2013, 08:27
2for1 er nok et bedre tilbud enn 1for2. ;)
Definitivt :headbang
pollymoe
06-08-2013, 08:51
Jeg logget inn, fant siden med link, slik at rabatt koden legges til. Vises fortsatt full pris for alle dager når en kommer til siden en skal bekrefte kredittkort osv.
Har og sett dette når jeg har søkt etter 241 på flere andre hotel. F.eks Radisson i Haugesund. Har da ikke bestillt, da turene ikke har blitt noe av uansett .
De gangene når jeg faktisk har benyttet meg av dette tilbudet har det stått vanlig pris på første natt og 0 kr på andre natten så er vel ett eller annet som ikke stemmer helt. Kanskje greit å sende mail/ringe club carlson
Hvor lang tid skal det egentlig ta før etterregistrering av overnatting skal vises på profilen ?
Er det som EB der en må regne med 13-14 uker...(minst) ?
chrisljo
06-08-2013, 13:20
Hvor lang tid skal det egentlig ta før etterregistrering av overnatting skal vises på profilen ?
Fikk svar fra CC i løpet av halvannen uke sist. Jeg er Gold.
sirpjalle
06-08-2013, 14:27
Fikk svar fra CC i løpet av halvannen uke sist. Jeg er Gold.
Send en mail til CC! Hadde samme issue etter at jeg hadde bodd på Caledonien. Sendte dem en mail, refererte til at jeg ikke hadde sett noe til poengene, og vedla booking nummer
Fikk dette til svar dagen etter, og noen dager etter var poengene på konto.
Dear Sirpjalle,
Thank you for your e-mail. I have contacted the hotel and have asked
them to credit you with the points.
Regards,
N.N | Member Services Representative, Carlson Rezidor Hotels
Phone +44 207 9490378 (Base) | +44 207 9490379 (Elite)
Fax +353 1 2123751 | clubcarlson@carlsonrezidor.com
C-klasse
13-08-2013, 19:32
Radisson Blu Edwardian Grafton Hotel London.
Club Carlson Gold Elite.
Booket rom på points. 44000.
Fikk tidlig sjekk in 1030.
Ikke oppgradert selv om Club Carlson siden viste ledig rom i alle kategorier, spurte om oppgradering men de sa at det var fullt. ( Løgn ).
TV virket ikke på kvelden, de hadde repratør på saken, tok noen timer å få fikset det, gjaldt mange rom sa de i resepsjonen.
Heller ingen velkomstgave.
Har sendt klage til Club Carlson. ( 100 % fornøyd garantien )
Noen som vet hva man kan forvente tilbake etter fra Club Carlson på en klage som dette?
Vel....meeeget positivt overrasket over mailrespons.Sendte mail med refnr.på overnatting jeg har hatt, og det tok nøyaktig 22 timer før svar var på plass i mailboks, og poeng kreditert konto. Og jeg er bare en stakkars Red......Må være min skriftlige gave.... ;) :colgate:
Radisson Blu Saga Hotel, Reykjavik
Gold Elite. Tre netter (cash). Sendte mail på forhånd og spurte om mulighet for tidlig innsjekk og oppgradering, fikk et standardsvar om at man ikke kunne love noen av delene. Ettersom tidlig innsjekk ikke kunne bekreftes tok vi Blue Lagoon på vei fra flyplassen, og kom på ettermiddagen. Fikk ikke oppgradering, de var fullbooket i følge resepsjonisten (tror det stemte), heller ikke velkomstgave. Synes ting som manglende velkomstgave vitner om dårlig oppfølging av programmet, selv om f.eks. et fruktfat i seg selv ikke akkurat er veldig viktig.
Noen som vet hva man kan forvente tilbake etter fra Club Carlson på en klage som dette?
Hvor sendte du klagen? Er det en egen mailadresse for Gold?
C-klasse
14-08-2013, 08:37
Radisson Blu Saga Hotel, Reykjavik
Gold Elite. Tre netter (cash). Sendte mail på forhånd og spurte om mulighet for tidlig innsjekk og oppgradering, fikk et standardsvar om at man ikke kunne love noen av delene. Ettersom tidlig innsjekk ikke kunne bekreftes tok vi Blue Lagoon på vei fra flyplassen, og kom på ettermiddagen. Fikk ikke oppgradering, de var fullbooket i følge resepsjonisten (tror det stemte), heller ikke velkomstgave. Synes ting som manglende velkomstgave vitner om dårlig oppfølging av programmet, selv om f.eks. et fruktfat i seg selv ikke akkurat er veldig viktig.
Hvor sendte du klagen? Er det en egen mailadresse for Gold?
Sendte klagemailen hit.
goldpointsplus@carlson.com
Har fått svar at de skal se på saken og svare innen 7 dager.
Basse-HAU
21-08-2013, 12:35
Prøver meg i denne tråden, da det ikke var noe svar i Island tråden.
Noen som har prøvd Radisson Park Inn Reykjavik? Billig å bruke CC poeng.... 9000 poeng natta.
sirpjalle
06-09-2013, 11:01
Radisson Blu Caledonien Hotel., KRS.
Bestilt 2 x rom, 2 for 1. Ingen oppgradering, men fikk to naborom da hele gjengen var med. Ingen perks, men ble annerkjent i resepsjonen som Gold Member. :-)
arnstein
06-09-2013, 11:19
Dårlig start på hotelloppholdet på Radisson Blu Disneyland Paris. Booket pick up på CDG hos Concierge på hotellet igår, men det har de tydeligvis glemt... Nå taxi...
The Mayfair, London.
Bruk av poeng (og hotellet skulle ha rundt GBP300 for et standardrom, så good value for money). Oppgradering til litt større rom, tidlig innsjekk & sen utsjekk uten problemer (since you are a Gold Member, var svaret). I tillegg fikk jeg en liten konfekteske (4 biter).
C-klasse
06-09-2013, 12:14
Radisson Blu Scandinavia Oslo.
Club Carlson Gold Elite.
Oppgrardert på begge rom, kun velkomstgave på kortholders rom.
Gold poeng på begge rom så god verdi for 950 nok x 2.
Totalt poeng for 1 natt med 2 rom. 20991 poeng.
Ble ønsket velkommen som Gold i respesjonen.
Room Points 5311
Promotion Points - Stay 1 Night, Get 2,000 Bonus Points 8-13 2000
Room Points - Gold 50% Bonus 2656
Room Points 3349
Room Points - Gold 50% Bonus 1675
C-klasse
06-09-2013, 12:21
Radisson Blu Edwardian Grafton Hotel London.
Club Carlson Gold Elite.
Booket rom på points. 44000.
Fikk tidlig sjekk in 1030.
Ikke oppgradert selv om Club Carlson siden viste ledig rom i alle kategorier, spurte om oppgradering men de sa at det var fullt. ( Løgn ).
TV virket ikke på kvelden, de hadde repratør på saken, tok noen timer å få fikset det, gjaldt mange rom sa de i resepsjonen.
Heller ingen velkomstgave.
Har fått svar på klagen min så neste gang jeg bor på Radisson Grafton blir jeg oppgardert til Suite.
kosvines
08-09-2013, 16:33
Country Inn & Suites Nashville Airport, TN
Club Carlson Gold Elite.
Lå greit i nærheten av andre ting og betalte $58+tax+5000 poeng. Booket samme dag.
Fikk velkomstgave (flaske vann, NutriBar og mikropopcorn) samt oppgradering til 1 Bedroom Suite. Ingenting å utsette.
Oppdatering på denne. De fikk oppgradering, jeg fikk poeng som om jeg skulle ha bodd der selv.
Etter å ha prøvd points + cash noen ganger nå, vil jeg anbefale folk å holde et øye med kontoen og passe på at man faktisk får poengene man har krav på. Kun en av tre ganger fikk jeg poeng automatisk (merkelig nok den gangen jeg ikke selv bodde på hotellet), mens de andre to oppholdene stod oppført som redemtion og ga 0 poeng.
Det løste seg raskt når jeg kontakt for å få poengene mine, men det burde strengt talt ikke være nødvendig.
Hvor: Radisson Blu Scandinavia Hotel, København
Lengde: 1 natt
Status: Gold (egentlig Concierge, men status vises ikke ennå)
Oppgradering: Ja, oppgradert til Junior Suite
Fordeler mottatt: Junior Suite, Super Breakfast
Hva var bra/dårlig?: Bra rom, stort og fint. God frokost. Egentlig lite å klage på her.
Valuta for pengene?: Ja. Betalte med poeng.
Vil jeg bo der igjen?: Ja, kan hende det, med Concierge så blir det ikke verre enn dette iallefall.
Basse-HAU
21-09-2013, 10:49
Hvor: Radisson Blu Scandinavia Hotel, København
Lengde: 1 natt
Status: Gold (egentlig Concierge, men status vises ikke ennå)
Oppgradering: Ja, oppgradert til Junior Suite
Fordeler mottatt: Junior Suite, Super Breakfast
Hva var bra/dårlig?: Bra rom, stort og fint. God frokost. Egentlig lite å klage på her.
Valuta for pengene?: Ja. Betalte med poeng.
Vil jeg bo der igjen?: Ja, kan hende det, med Concierge så blir det ikke verre enn dette iallefall.
Booket du vanlig rom uten frokost?
Booket du vanlig rom uten frokost?
Jepp, bestilte billigste rom uten frokost.
CC Gold
Radisson Blu Scandinavia Oslo:
Oppgradert til Business Class rom, ingen gave.
Radisson Blu Waterfront Stockholm:
Oppgradert (?) til rom med pen utsikt, ellers ordinært. Gave på rommet (frukt, vann, sjokolade) og hilsen med navnet vårt på. Damen i resepsjonen prøvde etter ferdig innsjekk å spørre om vi hadde CC og prakke på oss rød-kortet for det "var så lurt". Yeah right, dersom du gjorde jobben din og ga noen perks til dem som hadde status så kanskje... Rommet var tydeligvis forhåndsdesignated uten damens hjelp siden det hadde gave.
CC Gold
The May Fair London på poeng.
Oppgradert rom, gave på rommet (konfekt som smakte dritt), sen utsjekk.
Greit hotell, med bra service. Resepsjonen var under oppussing ved utsjekking, så ventet vel nesten 30 minutt!
Måtte i resepsjonen og klage på både hårføne som ikke funket og dusj med tett sluk.
Synst personlig stilen er gammel, liker bedre moderne hotell. Og frokosten var svindyr, nærmere 600kr for 2 stk.
Chriscross
23-09-2013, 13:16
Mcleif, hvor sen utsjekk fikk dere? Enig i at frokosten er dyr, men mener å huske at kvaliteten god.
"(...) Og frokosten var svindyr, nærmere 600kr for 2 stk."
Jeg hadde sagt "Thanks, but no thanks. Where is the nearest Starbucks, please?"
Selv om det The May Fair, så får det være grenser...
chrisljo
23-09-2013, 21:26
CC Gold
The May Fair London på poeng.
Oppgradert rom, gave på rommet (konfekt som smakte dritt), .
Likte konfekten hvis jeg ikke husker feil, men 300 for frokosten er litt i overkant selv om den var god.
Room Points 5311
Room Points - Gold 50% Bonus 2656
Room Points 3349
Room Points - Gold 50% Bonus 1675
Hvor finner du denne informasjonen......? Jeg klarer ikke å finne hvor det står detaljer omkring poengene som har kommet inn på konto ?
chrisljo
23-09-2013, 23:02
Hvor finner du denne informasjonen......? Jeg klarer ikke å finne hvor det står detaljer omkring poengene som har kommet inn på konto ?
My Account / Statement / klikk på krysset ved totallinjen for oppholdet
Mcleif, hvor sen utsjekk fikk dere? Enig i at frokosten er dyr, men mener å huske at kvaliteten god.
Tror det var 15.00, visst vi ville ha senere måtte vi betale 20£ pr. time.
Kvaliteten på frokosten var bra, men ikke bedre enn det vi er vant til fra norske hotell.
Syns frokost kunne vært en av cc gold fordelene.
CC hiver jo status og poeng etter oss for tiden.
Har noen anbefalinger om hvilke CC-hotell jeg bør velge i DXB, LAX og NYC?
--
Hotell: Radisson Blu Plaza Oslo
Min status: Concierge
Rom booket: Billigste
Oppgradert: Ja, business class. Litt større forskjell fra standardrom enn jeg har opplevd med BC-rom tidligere (da har det virket mer som et standardrom med Nespresso-maskin).
Andre fordeler: Sjokolade som velkomstgave.
Hotell: Radisson Blu Scandinavia Copenhagen
Oppgradert: Ja, til junior-suite tror jeg, med separat stue med sofa/TV og soverom.
Andre fordeler: Vann, sjokoladetrukne mandler, sjokolade og en eller annen merkelig juice med bunnfall. Velkomstbrev som MegaDO-deltaker.
CC hiver jo status og poeng etter oss for tiden.
I NYC har du ikke så mange CC-hoteller å velge mellom. Du kan velge mellom
Radisson Martinique on Broadway ;)
Chriscross
26-09-2013, 21:42
Nyc har et Country inn & Suites i Queens om det kan være et alternativ,
Sitter på Radisson Royal nå i DXB, er storfornøyd. Stort flott rom i 40. etasje og hyggelig betjening. Ble ønsket velkommen som Gold til tross for at jeg booket via 3. part (Linket min bestilling etter at jeg ba om bekreftelse på booking). Ingen velkomstgave.
Hotell: Radisson Royal Dubai
Min status: Gold
Rom booket: Standard (Billigste)
Oppgradert: Til business class. Flotte store rom (48kvm)
Pris: 2904kr for 4 netter (26-30 sep), inkludert frokost
Chriscross
28-09-2013, 07:45
Er business class de rommene som gir lounge? Hvordan er bassenget og solforhold ved bassenget?
Radisson Blu Værnes (eller Trondheim Airport kanskje?)
Status: Concierge
Dette er et av mine CC-favoritthotell i Norge, og tidligere har jeg hatt gode erfaringer her som CC Gold. Alltid blitt oppgradert til stort hjørnerom med hilsener og snacks fra sjefen.
Var derfor spent på hva som ville vente meg når jeg nå hadde booket mitt første rom som Concierge... Og hva fikk jeg? Absolutt ingenting! Et helt ordinært "Hei" ved innsjekk, et helt ordinært rom og ikke så mye som en liten sjokoladebit. Kjip pulverkaffe og ikke engang en vannflaske. Så da tenkte jeg å ta en kald øl i minibaren mens jeg så på kveldsnytt. Og hva møtte meg der, jo et stort svart hull... Innerst i skapet lå det en lapp med påskriften: "Kjære gjest. Kjøleskapet kan disponeres fritt. Et utvalg av drikke, sjokolade og snacks fås kjøpt i resepsjonen. Vi ønsker deg et fortsatt fint opphold!"
Dette må jeg si var skuffende... God natt ønskes fra en småsur Tristar.
Radisson Blu Værnes (eller Trondheim Airport kanskje?)
Dette er et av mine CC-favoritthotell i Norge, og tidligere har jeg hatt gode erfaringer her som CC Gold. Alltid blitt oppgradert til stort hjørnerom med hilsener og snacks fra sjefen.
Var derfor spent på hva som ville vente meg når jeg nå hadde booket mitt første rom som Concierge... Og hva fikk jeg? Absolutt ingenting! Et helt ordinært "Hei" ved innsjekk, et helt ordinært rom og ikke så mye som en liten sjokoladebit. Kjip pulverkaffe og ikke engang en vannflaske. Så da tenkte jeg å ta en kald øl i minibaren mens jeg så på kveldsnytt. Og hva møtte meg der, jo et stort svart hull... Innerst i skapet lå det en lapp med påskriften: "Kjære gjest. Kjøleskapet kan disponeres fritt. Et utvalg av drikke, sjokolade og snacks fås kjøpt i resepsjonen. Vi ønsker deg et fortsatt fint opphold!"
Dette må jeg si var skuffende... God natt ønskes fra en småsur Tristar.
Jeg ville tatt dette opp i form av en mail til rette vedkommende. Det finnes vel en el. annnen form for klagepostkasse....? Prøv denne : goldpointsplus@carlson.com
Jeg ville tatt dette opp i form av en mail til rette vedkommende. Det finnes vel en el. annnen form for klagepostkasse....? Prøv denne : goldpointsplus@carlson.com
Takk for tips. Er ikke langsur, så får gi de en sjanse til;) Og har fortsatt ikke fått det fysiske kortet som kan smyges diskret over frontdesken... Men opplevelsen ble i grunnen ikke noe bedre i dag morges. Gikk ned i 8-tida for å spise frokost, og da var det så fullt at den måtte inntas i resepsjonen. Og ved utsjekk traff jeg på verdens ferskeste (og mest ubrukelige) trainee som ikke engang greide å få regningen nogenlunde hel ned i en konvolutt. Så å nevne at jeg ikke var helt fornøyd med servicenivået som CCConcierge-gjest falt meg ikke inn engang...
Takk for tips. Er ikke langsur, så får gi de en sjanse til;)
Carlsonclubben ønsker jo også gjerne feedback fra gjester på hvor ting funker og ikke funker, så det går jo an å nevne det selv om det ikke er en klage.
Carlsonclubben ønsker jo også gjerne feedback fra gjester på hvor ting funker og ikke funker, så det går jo an å nevne det selv om det ikke er en klage.
Ja da, burde kanksje det... Men som nevnt har jeg tidligere hatt veldige gode erfaringer med dette hotellet når jeg hadde gullstatus. Vet ikke om hotellet får noen form for "alerts" i bookingen fra statuskunder, med kanskje Gold er mer kjent (og utbredt...) enn Concierge?
Glean EBG
04-10-2013, 06:42
Er det noen som veit hvem av Radisson hotellene i Dubai som er best?
Prisen er ganske lik og 3 av dem er i sentrum.
Er det lounge på noen av dem?
Lurer litt på å prøve alle 3 da jeg tenkte å bli der i 4 netter og trenger 3 opphold for å få 50000 p.
Chriscross
04-10-2013, 08:34
Det er lounge på Radisson Royal og Dubai Creek iallfall. Ikke lounge på Rad Blu Downtown. Ikke bodd der selv.
Overstrømmende velkomst på Køntri Inn her ved BWI. En bærepose med vann, avis og snacks ble høytidelig overrakt og jeg ble sendt opp i Øverste Etasje hvor det ventet et stort fint rom. Wifi er rask og frokosten skal være velfylt, så dette blir nok bra.
Nå må jeg finne veien til Hovedstaden.
Glean EBG
18-10-2013, 17:05
Da har jeg ankommet dubai etter et kort stopp i Abu dhabi og Ferrari world bor på Radisson BLU deiracreeek og hotellet er flott ble opgradert til beste rommet de hadde sa de grunnet concierge status fikk også shuttle fra radisson blu i Abu dhabi - dubai for samme pris som Taxi med BMW 7 serie da han i resepsjonen mente at jeg ikke burde reise så langt med en vanlig Taxi når jeg var concierge member.
Sitter nå i Loungen med en GT, flott lounge med meget bra utvalg i wiskey og alt annet av alcohol, de har varm mat og canapeer også.
Og jeg boket billigste rom.
Edit. Takk til dere som fixet concierge status til megaDo deltagerne.
Da har jeg ankommet dubai etter et kort stopp i Abu dhabi og Ferrari world bor på Radisson BLU deiracreeek og hotellet er flott ble opgradert til beste rommet de hadde sa de grunnet concierge status fikk også shuttle fra radisson blu i Abu dhabi - dubai for samme pris som Taxi med BMW 7 serie da han i resepsjonen mente at jeg ikke burde reise så langt med en vanlig Taxi når jeg var concierge member.
Sitter nå i Loungen med en GT, flott lounge med meget bra utvalg i wiskey og alt annet av alcohol, de har varm mat og canapeer også.
Og jeg boket billigste rom.
Edit. Takk til dere som fixet concierge status til megaDo deltagerne.
Høres lovende ut, jeg skal bo på det samme hotellet neste uke. Får dessverre ikke dra fullt nytte av det, ankommer sent og reiser videre kvelden etter. Men med såpass bra behandling av eliter satser jeg på å få sen utsjekk. :)
S. Holberg
18-10-2013, 21:41
Sjekket nettopp inn på Park Plaza Victoria i London. Oppgradering til executive. Vannflasker og snacks på rommet :)
Er gull..
Hotell: Park Inn Frankfurt Airport
Status: Concierge.
Booket: billigste standardrom.
Er usikker på om jeg ble oppgradert, det ble ikke nevnt noe om det, og rommet er ikke noe fancy - men heller ikke det minste rommet jeg har bodd på, så kanskje business-rom. Fikk beskjed om at premium-wifi og frokost var inkludert pga statusen, og etter en liten halvtime kom room service innom med litt frukt, scones og to flasker vann.
Glean EBG
18-10-2013, 23:23
Hotell: Park Inn Frankfurt Airport
Status: Concierge.
Booket: billigste standardrom.
Er usikker på om jeg ble oppgradert, det ble ikke nevnt noe om det, og rommet er ikke noe fancy - men heller ikke det minste rommet jeg har bodd på, så kanskje business-rom. Fikk beskjed om at premium-wifi og frokost var inkludert pga statusen, og etter en liten halvtime kom room service innom med litt frukt, scones og to flasker vann.
Mener å huske at man har nespressomaskin på Biz rummene og ikke std rommene.
Glean EBG
18-10-2013, 23:35
Her er et par bilder fra loungen på radisson blu Deira creek dubai en av få radison hoteller jeg veit om med biz longe og den var en av de bedere.
http://img.tapatalk.com/d/13/10/19/e3yha5yg.jpghttp://img.tapatalk.com/d/13/10/19/e8aty7yt.jpg
peterfox
19-10-2013, 00:31
Hei,
Noen fast-track til Concierge status ?
Glean EBG
19-10-2013, 09:17
Hei,
Noen fast-track til Concierge status ?
Det var når vi var på nordic MD80 MegaDo, men ellers tror jeg de macher HH diamound og andre top level, og muligens EB pandion
Det var når vi var på nordic MD80 MegaDo, men ellers tror jeg de macher HH diamound og andre top level, og muligens EB pandion
Tror ikke de matcher noe til Concierge. Men Gold matches til over en lav sko.
Etter MD80 MegaDO har jeg hatt en natt på Radisson CDG, en på Radisson TRD en natt på Park Inn LHR og 2 netter på Park Inn i Aberdeen. På alle de 3 siste var det null og niks ekstra for Concierge. Måtte til og med diskutere med damen for å få frokost i Aberdeen. På Radisson CDG var det kjempegreier, med oppgradering og gave personlig levert på døren. 15% rabatt i restauranten var det også.
Glean EBG
19-10-2013, 12:26
Da ble jeg oppgradert på Dubai Radisson Royale til 46etg hvor jeg nå har sjekket inn
Jeg har booket med poeng og billigste rom og trodde ikke man ble oppgradert når man booket med poeng så dette var en flott overaskelse fikk også corner room med utsikt over det dere 800+ meter høye bygget.
Og jo de har club lounge her Mc duck den ligger på 43. Floor.http://img.tapatalk.com/d/13/10/19/gurerenu.jpghttp://img.tapatalk.com/d/13/10/19/e4ary2y7.jpg
Da ble jeg oppgradert på Dubai Radisson Royale til 46etg
Og jo de har club lounge her Mc duck den ligger på 43. Floor.
Da fikk du samme type rom som meg, bare litt høyere (Jeg fikk 40etg). hadde samme hjørne som deg. Loungen må jeg stikke innom neste gang, var ikke klar over den. Men etter erfaringene dine på Deira Creek så blir det kanskje der neste gang. Hvordan måler de seg opp mot hverandre?
Har du kommet deg opp i Burj Khalifa enda? :)
Glean EBG
19-10-2013, 16:58
Her er noen bilder av loungen på Dubai Radisson Royalehttp://img.tapatalk.com/d/13/10/19/a5y3a3a4.jpghttp://img.tapatalk.com/d/13/10/19/de4yhy8e.jpghttp://img.tapatalk.com/d/13/10/19/hevu4u7e.jpg
Glean EBG
19-10-2013, 17:23
Da fikk du samme type rom som meg, bare litt høyere (Jeg fikk 40etg). hadde samme hjørne som deg. Loungen må jeg stikke innom neste gang, var ikke klar over den. Men etter erfaringene dine på Deira Creek så blir det kanskje der neste gang. Hvordan måler de seg opp mot hverandre?
Har du kommet deg opp i Burj Khalifa enda? :)
Jeg vil vel si at Royale er det beste men noe stivere og mere Biz hotell det ligger jo i biz distriktet. Det koster jo en del mere å bo her på Royal enn Blu.
Du drikker jo gratis i loungene så det hjelper jo noe.
Ellers så har loungen på Royale både selvbetjening og servering ved bordet mens Deira creek har bare servering og spør ca hvert 5. Minutt om det var noe mr. Glean ønsket.
På deira creek informerte de om longe med free booz og canapeer fra 6-8 mens her måtte jeg spørre og det syntes på belegget her dete ferre folk og mye flere rom og sikkert mere status og Biz kunder grunnet beliggenheten.
De blander alt for sterke GT om du ikke sier ifra får du dubble G 1/2 T på Royale
Har ikke hvert på burj al ka... End men har booket tur for i morgen kl 8.00pm, i dag gikk store deler av turen med i Dubai mall og tilhørende aquarium og water zoo og det var helt fantastisk.http://img.tapatalk.com/d/13/10/19/9apapyhe.jpg
Her skulle FCT anda ha vert.
Dææææven! Første gang jeg er blitt oppgradert på Galemoen og her har jeg fått fullt festlokale! Bare å komme!
Men først skal porselenet stresstestes .... ;)
http://img.tapatalk.com/d/13/10/21/egasysy8.jpg
Er det noen som vet om man får eurobonus-poeng hos Radisson hvis man booker rom for Club Carlson poeng + penger?
Tenker på det med tanke på kampanjen til Eurobonus.
Blackhawk
21-10-2013, 20:46
He he, "stresstesting" av porselenet ja, veldig bra!
De Suitene på Radisson Blu Gardermoen har jeg ikke
sett mange bilder av tidligere, men det så veldig bra ut det der -
i allefall langt bedre enn de små Jr. Suitene. Hvor stor
vil du anta suiten var?
Vil tippe ca 90kvm - gjorde et forsøk på å skritte den opp. Soverommet lå rett frem med et stort bad innenfor med separat bad og dusj. Det var også do i gangen ved inngangen.
Er det noen som vet om man får eurobonus-poeng hos Radisson hvis man booker rom for Club Carlson poeng + penger?
Tenker på det med tanke på kampanjen til Eurobonus.
Ja, jeg har i allefall fått det.
w
chrisljo
22-10-2013, 00:33
Ja, jeg har i allefall fått det.
w
Får man fremdeles stay/night hos Club Carlson hvis man krediterer til SAS?
Og deeer kom bonusen:
Promotion Points - MegaDO More Nights Bonus 50,000
PÅ Gardermoen, null oppgradering av rom, null velkomstgave. Burde jeg klage?
Og man ble oppgradert ved å spørre om statusen var lagt inn og om å spørre om det ikke var noen benifits jeg burde få. Jeg fikk suite... :drunk:
Nytt opphold på Park Inn Aberdeen, og igjen ingen form for benefits i det hele tatt. Jeg fikk en voucher med rabatt på frokost. Jeg nevnte jo da for damen at den strengt tatt var unødvendig, siden jeg som concierge hadde dette inkludert likevel. Da skjønte hun ingenting, for det kunne hun ikke se. Etter å ha kommet meg på rommet fikk jeg installert app'em til CC og gikk ned igjen til damen. Da viste det seg at selv om jeg hadde bestillt oppholdet gjennom min side på cc sin hjemmeside, så blir ikke medlemsnummeret registrert. Dermed ser de ikke i innsjekk hvilken status du har. Det forklarer en hel del av manglende benefits på tidligere Park Inn opphold. Nå fikk hun lagt inn mitt nummer, og da jeg kom tilbake på hotellet sto det en vanngflaske og en liten gave til meg på bordet.
Er det flere som har hatt samme opplevelse på Park Inn?
Hmm, høres snodig ut.
Når jeg var på Park Inn Alexanderplatz, så fikk jeg ihvertfall oppgradert rom, og når jeg klaget på at "free wifi" ikke var mulig på hotellet så fikk jeg til svar: "Bare kjøp dagspass på wifi, den blir fjernet ved utsjekk siden vi da ser at du er Gold member".
Så noe må de se ihvertfall.
Funket strålende på Heathrow ..
Har imidlertid sett tidligere at nettsiden har hatt problemer med å registrere bookinger som er gjort mens man er logget inn .. trodde imidlertid at dette hadde med rabattkoden jeg vanligvis bruker, men muligens er det dypere enn dette ..
Sjekk at bookingen kommer opp i 'My Bookings' etter at den er gjort.
PeopleExpress
02-11-2013, 15:28
Dææææven! Første gang jeg er blitt oppgradert på Galemoen og her har jeg fått fullt festlokale! Bare å komme!
Men først skal porselenet stresstestes .... ;)
http://img.tapatalk.com/d/13/10/21/egasysy8.jpg
Hehe, jeg fikk et helt make rom på Gardermoen for to uker siden! Ble helt satt ut av størrelsen, og fant ut at det ville bli litt ensomt der inne. Så jeg gikk ned og bad om ett mindre rom.
Men skal opp igjen der sammen med dama i slutten av mnd. så resepsjonen la inn en reservasjon på rommet da.
Greit med Concierge status:-)
PeopleExpress
02-11-2013, 15:32
Nytt opphold på Park Inn Aberdeen, og igjen ingen form for benefits i det hele tatt. Jeg fikk en voucher med rabatt på frokost. Jeg nevnte jo da for damen at den strengt tatt var unødvendig, siden jeg som concierge hadde dette inkludert likevel. Da skjønte hun ingenting, for det kunne hun ikke se. Etter å ha kommet meg på rommet fikk jeg installert app'em til CC og gikk ned igjen til damen. Da viste det seg at selv om jeg hadde bestillt oppholdet gjennom min side på cc sin hjemmeside, så blir ikke medlemsnummeret registrert. Dermed ser de ikke i innsjekk hvilken status du har. Det forklarer en hel del av manglende benefits på tidligere Park Inn opphold. Nå fikk hun lagt inn mitt nummer, og da jeg kom tilbake på hotellet sto det en vanngflaske og en liten gave til meg på bordet.
Akkurat det samme problemet hadde jeg på Royal Garden i Trondheim.
C-klasse
02-11-2013, 20:02
Jeg sender alltid en Mail på forhånd og lurer på deres upgrade policy. Er CC Gold. Funker som regel det med både upgrade og gave.
Radisson Blu Scandinavia København, 2 netter.
Club Carlson Gold
2 for 1 rate, seks personer fordelt på to rom
"Personlig velkomsthilsen" etter at jeg høflig etterlyste det, bitteliten sjokoladeeske og Evian-vann på rommet ved ankomst.
Rommet jeg bodde på ble oppgradert til Business Class i 24 (av 26) etg. Fin utsikt, men ingen forskjell på rommet til våre venner nede i 14 etg sånn egentlig.
Helt standard og greit Radisson-hotell, med OK plassering. Flott med 2for1-pris! :-)
Succes rate på upgrades på 0% på to stays på Country Inn Calypso Cay ved Orlando, som Elite Concierge. Totalt 9 nætter (6+3)
Ingen velkomstgave.
Pool view room på første stay men hvordan de definerer det ved jeg ikke. Fik ihvertfald aldrig øje på poolen fra rummet og rummet var meget mørkt og trist. AC virkede ikke.
Andet stay idag: rum ved siden af elevator, vaskeri og cleaningens storage room. Spurgte om først upgrade og derefter et rum med bedre placering væk fra elevatoren men intet var muligt.
Desuden er cleaningen ganske tvivlsom (junior spildte lidt popcorn på gulvet og tre dage efter var der endnu ikke støvsuget) og rummene ret slidte. Poolområdet er til gengæld helt ok når man har børn med.
Vi har dog dagligt selv måtte bede om mere shampoo og lotion. Ingen automatisk refill. Har to ganske selv måtte bede om nye håndklæder når cleaning har fjernet de gamle uden at kommr med nye.
Ikke imponeret og langt under normalt Country Inn standard.
Mine opplevelser etter MegaDO og Concierge status er faktisk 100% oppgradering. Både på Plaza, Scandinavia og de her:
Hotell: Radisson Blu Aqua Chicago
Oppgradert: Ja, business class, høyt oppe og med tilgang til lounge.
Andre fordeler: Personlig brev og sjokolade som velkomstgave.
Hotell: Radisson Blu Royal Stavanger
Rom booket: Billigste (for den som mener 2500 er billig)
Oppgradert: Ja, den største suiten de har (75 kvm)
Andre fordeler: Ingen
Hotell: Radisson Blu Royal Bergen
Rom booket: Billigste 2for1
Oppgradert: Ja, til Junior Suite
Andre fordeler: Fruktfat
FlyingHigh
12-11-2013, 09:56
Hotell: Radisson Blu Edwardian Kenilworth Hotel London (nov 2013)
Rom booket: Standard vanlig rate
Oppgradert: Nei
Andre fordeler: Nada nix
Sendte mail på forhånd ang deres oppgraderingsmuligheter og la ved Club Carlson statusen, men ingen effekt.
Hotell: RadissonBLU Plaza Helsinki
Rom booket: Corporate rate
Oppgradert: Ja, til Business Class
Andre fordeler: Vannflaske og forskjellige sjokolader på rommet, loungetilgang med Wine/Apetizers 5-7pm.
Country Inn Dulles.
Upgrade til 1 bedroom suite. Velkomstgave og personligt brev, Anerkendelse af Concierge Status ved check-in, bekræftelse af late check out kl. 15 allerede ved ankomst.
Generelt yderst venligt personale, pæne og rene rum og wifi med god hastighed
En verden til forskel fra Country Inn Kissimmee
Radisson Royal Garden Trondheim.
Jeg bestilte rom til min mor, hun ble oppgradert til business rom, og jeg fikk poeng :)
Radisson Blu Gøteborg 1/11
Rate: Poeng og penger
Club Carlson Gold
Oppgradert til Business class, fikk et lite fruktfat på rommet.
Radisson Blue Royal Garden Trondheim 10/11
Rate: 21 dagers forhåndsbestilling på radisson.com
Club Carlson Gold
Oppgradert til Business class, fikk fruktfat og 2 fl farris på rommet.
Jeg sender alltid en Mail på forhånd og lurer på deres upgrade policy. Er CC Gold. Funker som regel det med både upgrade og gave.
Har prøvd det samme her.
Radisson Trondheim Airport: Bekreftet mail neste dag, uten konkret svar. Ved innsjekk ble mail bekreftet mottatt, med 'ja vi har registrert cc nummeret ditt - maaange ganger' Ingen form for oppgradering.
Radisson 1919 Reykjavik:
Bekreftet mail neste dag, uten konkret lovnad. Ved innsjekk fikk jeg en flott mottakelse, samt oppgradering til Business Class rom. Frokost skulle jeg betale, men etter klage, ble denne gratis. Meget bra!
Er forøvrig CC Gold.
Har prøvd det samme her.
Radisson Trondheim Airport: Bekreftet mail neste dag, uten konkret svar. Ved innsjekk ble mail bekreftet mottatt, med 'ja vi har registrert cc nummeret ditt - maaange ganger' Ingen form for oppgradering.
Radisson 1919 Reykjavik:
Bekreftet mail neste dag, uten konkret lovnad. Ved innsjekk fikk jeg en flott mottakelse, samt oppgradering til Business Class rom. Frokost skulle jeg betale, men etter klage, ble denne gratis. Meget bra!
Er forøvrig CC Gold.
Klagde du på at du måtte betale for frokost? Denne er jo ikke gratis for gull
Men kult om du fikk det!!
C-klasse
13-11-2013, 18:26
Klagde du på at du måtte betale for frokost? Denne er jo ikke gratis for gull
Men kult om du fikk det!!
Hvis han fikk Business Class rom så er jo frokost inkludert i rommet.
Rødme, så klart!!!!
My mistake
Chriscross
13-11-2013, 19:37
Country Inn Dulles.
Upgrade til 1 bedroom suite. Velkomstgave og personligt brev, Anerkendelse af Concierge Status ved check-in, bekræftelse af late check out kl. 15 allerede ved ankomst.
Generelt yderst venligt personale, pæne og rene rum og wifi med god hastighed
En verden til forskel fra Country Inn Kissimmee
Grattis. For meg var det helt umulig å få utsjekk etter klokken 13.00, riktignok som gull. Hadde vanlig rom i toppetasjen, som hadde mikro og kjøleskap (sikkert standard).
Toppetasjen på Køntri Inn er ofte 'Business Friendly'. De er litt større enn de andre rommene, men er ikke spesielt merket. Tror heller ikke det er noe annet spesielt ved rommet annet enn jacuzzien, champagnebaren og de to blonde vertinnene.
Hvis han fikk Business Class rom så er jo frokost inkludert i rommet.
På dette hotellet er regelen at oppgradering IKKE gir gratis frokost!
Sa fra at hjemme har vi ALLTID gratis frokost, så da fikk jeg det :D
På dette hotellet er regelen at oppgradering IKKE gir gratis frokost!
Sa fra at hjemme har vi ALLTID gratis frokost, så da fikk jeg det :D
Bodde der i våres, da var jeg riktig nok "bare" gold, men ikke oppgradering, ikke hilsen på rommet og ikke gratis frokost på denna karen i hvertfall.
Radisson Scandinavia Holbergs Plass i Oslo (Concierge)
Oppgradering til businessrom
Etter ca 20 minutter kom det et eple og en flaske Imsdal på rommet med et lite kort. :p
Ikke spør meg hvorfor jeg bor her, men har noe med en viss kampanje fra MegaDO å gjøre og prisen var ikke overdådig høy.
Min Gull status hos ClubCarlsson kommer fra aksjekjøp i Rezidor Group.
Forøvrig ikke en helt bortkastet investering - har gitt ca. 55% siste år.
Men - dette har jeg formidlet videre til CC; om det skal være meningen at vi som medlemmer må sende mail på forhånd, for å minne hotellet på statusen vår, hvor er da vitsen med et lojalitetsprogram, og et statusnivå? Forøvrig ser jeg at Eurobonus EBG nå kan matches mot CC Gold. Jeg gidder ihvertfall ikke å drive å mase på forhånd om å få status / oppdatering, jeg kommer til å selge mine aksjer, så får ClubCarlson gjøre som de vil ift. min status, men jeg regner med at gullstatusen min forsvinner rimelig kjapt.
I min verden finnes det mange kjeder / hoteller som står i kø for å oppnå min lojalitet!
Jeg gidder ihvertfall ikke å drive å mase på forhånd om å få status / oppdatering, jeg kommer til å selge mine aksjer, så får ClubCarlson gjøre som de vil ift. min status, men jeg regner med at gullstatusen min forsvinner rimelig kjapt.
I min verden finnes det mange kjeder / hoteller som står i kø for å oppnå min lojalitet!
Hør hør .. På mine 6-7 opphold siden MegaDO har det dog heller ikke vært nødvendig. Både Radisson, Park Inn og Country Inn har hatt full kontroll. Men det er jo mulig at noen franchises ikke er helt 'på nett' ...
Hør hør .. På mine 6-7 opphold siden MegaDO har det dog heller ikke vært nødvendig. Både Radisson, Park Inn og Country Inn har hatt full kontroll. Men det er jo mulig at noen franchises ikke er helt 'på nett' ...
Har hatt to opphold, et på Galemoen og et i Oslo sentrum. Galemoen måtte jeg spørre om det ikke var noen fordeler sånn tilfeldigvis. Fikk da suite. :drunk: , Radisson Holbergs Plass ble oppgradering til businessrom og fikk en flaske Imsdal og et eple på rommet. Ved utsjekk spurte de om jeg hadde hatt et fint opphold. Sov som en stein begge steder, sengene var ekstremt gode. Nå har jeg få gode grunner til å bo på hotell i Oslo da jeg bor der selv, men hva gjør man da ikke for den fete 50000 poengs bonusen? :p Deilig også når man har et møte 200 meters gange fra Holbergs plass hotellet også.
Hotell: Radisson Blu Hotel St. Helens Dublin
Rom booket: Business class
Oppgradert: Business suite
Andre fordeler: Fruktfat, sjokolade, vannflasker og - sjokoladekake med bursdagshilsen til fattern! Synd vi bare er her en natt. Selv om selve hotellet ikke er 100% moderne, så er omgivelsene ganske så flott.
Rom booket: 2 for 1
Oppgradert: Business
Andre fordeler:Bestillte rom til meg selv og 3 kompiser på 2 for 1 raten. 1300 pr rom og alle ble oppgradert til business rom. Fikk også frukt på rommet.
Negativt: Fikk ikke låne vinåpner verken i resepsjonen eller baren. De hadde visst ikke?!
Hotell: Radisson Blu Hotel Nice
Min status: Kånsiersj
Rom booket: Standard rom
Oppgradert: Senior suite (706)
Andre fordeler: Vannflasker og et takkebrev
Rommet: Ikke helt oppdatert, litt slitt, men ellers bra - Utsikt fra øverste etasje er rett ut på Middelhavet, med flyplassen til høyre og byen til venstre
Chriscross
21-11-2013, 18:38
Rom booket: 2 for 1
Oppgradert: Business
Andre fordeler:Bestillte rom til meg selv og 3 kompiser på 2 for 1 raten. 1300 pr rom og alle ble oppgradert til business rom. Fikk også frukt på rommet.
Negativt: Fikk ikke låne vinåpner verken i resepsjonen eller baren. De hadde visst ikke?!
Håper dere fant Rema på andre siden av plassen da. De har iallfall:-)
Hotell: Park Inn Øvre Slottsgate, Oslo
Rom booket: Standard - fikk oppgradering til business friendly rom og resepsjonisten bekreftet at det var lagt inn Club Carlson. Da jeg kom opp på rommet stod det litt sjokolade og et kort som ønsket meg en strålende fin dag og at de ønsket meg et hyggelig opphold.
Og med det skal jeg nok ikke bo på så mange flere Radisson hotell i Oslo - da jeg nå har three stays og får 50k poeng fra MegaDo kampanjen. Passer egentlig dog veldig bra når jeg likevel skal noe i Oslo Sentrum kl 07 i morra så kan jeg sove litt lengre enn om jeg skulle vært hjemme og tatt t-bane og faenskap. Har uansett hatt en liten helveteuke med mye tidlig opp og flyavganger og det er ikke gøy når man bare flyr innenlands.
Hotell: Radisson Blu Hotel Bodø
Min status: Gold Elite
Rom booka: Billegaste, førehandsbetalt standardrom
Oppgradert: Business class i 9. etasje med fin utsikt over byen
Andre fordelar: Ingen
kosvines
23-11-2013, 13:48
Hotell: Park Inn, Øvre Slottsgate Oslo
Rom booka: Standard
Oppgradert: Spurte rundt status og fikk beskjed at jeg skulle bli oppgradert. Fikk et standard rom (dog i øverste etasje m/ balkong)
Andre fordelar: Ingenting
Leeeett krise på CC-kontoen min!
Jeg har tydeligvis AUTOMATISK innløsnig av CC-poeng til flybonus?!?!?!??!
Så nå har det rast 120 000 CC-poeng ut av konto og forvandlet seg til 12000 EB-poeng?!?!?
I don't understaaaaand
SlidesArmed
04-01-2014, 23:27
Hotell: Radisson Blu Royal Hotel, København
Rom booket: Billigste standardrom. Fredag-søndag.
Oppgradert: Nix
Andre fordelar: 2x vann og sjokolademandler i løpet av første kvelden.
Ba om sen utsjekk til kl. 14.00 men fikk kun til 13.30.
FlightDeck
05-01-2014, 12:05
Park Inn by Radisson Oslo
Rom booket: Standard
Oppgradert: Ble oppgradert til et Superior Room som nok er ganske like de øvrige rommene
Andre fordeler: Personlig brev og sjokolade på rommet
FlightDeck
05-01-2014, 12:08
Radisson Blu Scandinavia Hotel, København
Oppgradert: Ble oppgradert til en Mini Suite (ekstra stort Business Class-rom, hjørnerom) i en av de øverste etasjene
Andre fordeler: En flaske vann og en sjokolade på rommet
FlightDeck
05-01-2014, 12:10
Radisson Blu Hotel, Wroclaw
Oppgradert: Ble oppgradert til et Business Class-rom
Andre fordeler: Vann og fruktfat på rommet
FlightDeck
05-01-2014, 12:14
Radisson Blu Polar Hotel Spitsbergen, Longyearbyen
Oppgradert: Ble oppgradert til et Superior Room som er helt like de øvrige rommene, men har morgenkåpe og bedre utsikt
Andre fordeler: Personlig brev, frukt og en hel flaske vin på rommet.
waytogo74
05-01-2014, 19:22
Radisson Blu Hotel Bodø
Min status: CC Red/EBG
Oppgradert: Ble oppgradert til Business Class-hjørnerom med ålreit utsikt.
Andre fordeler: Ingen.
Har ingen CC-status, men fikk oppgradering ved innsjekk som EBG. Bra hotell med god frokost; anbefales.
Har ingen CC-status, men fikk oppgradering ved innsjekk som EBG. Bra hotell med god frokost; anbefales.
Club Carlson matcher EBG til CC Gold.
Hotell: Radisson Blu Hotel Latvijia
Rom booket: Carlson FF
Oppgradert: Business (ser ut som en suite og har egen sofagruppe/30 m2)
Andre fordeler: Fruktfat, sjokolade, vannflasker og bagasje båret opp til rommet. De var innom 3 ganger første innsjekkingsdag og spurte om alt var ok og om de kunne supplere med vann, sjokolade eller annet.
Alt i alt, toppers!
https://www.clubcarlson.com/secure/offers/7587142?language=no&s_cid=em.emea.cc.global.20140106.q12014.no.book
Tjen 38000 poeng på 3 overnattinger
FlyingHigh
08-01-2014, 10:14
Hotell: Radisson Blu Strand Hotel Stockholm
Rom booket: 2 for 1 - Standard rom (2 rom)
Oppgradert: One bedroom Suite (for begge rommene)
Andre fordeler: Fikk ink frokost for begge rommene (suitene) + snacks og velkomstbrev på rommet
Salvesen
11-01-2014, 22:03
Hei!
Sikkert litt offtopic men jeg og en gjeng kompiser har tenkt oss ned til køben i Mars for en liten guttetur. Jeg er Gold Elite medlem og i den sammenheng håper vi å få mest utbytte av fordelene!
Så er det noen som har noen anbefaling av hvilke av radisson hotellene som er "best" på dette der borte? Og er det innafor å be på forhånd om ting som oppgradering, sen utsjekk og lignende? Om mulig såklart.
Har kun brukt min Gold Elite status en gang og det var i Desember sist måned.
Bodde da på Blue scandic i Stavanger og hadde billigste rate, ble oppgradert til junior suite og fikk sen utsjekk til 15-16 på dagen(søndag).
Fikk også frukt og sjokolade som velkomst "gave".
Sånn da ble det ikke helt off topic alikevell :)
peterfox
11-01-2014, 22:17
Hei,
Med Club Carlson Gold, blir man i noen tilfeller oppgradert fra std. rom til suite på bonusovernattinger ?
Glean EBG
11-01-2014, 23:35
Hei,
Med Club Carlson Gold, blir man i noen tilfeller oppgradert fra std. rom til suite på bonusovernattinger ?
Jeg ble det men har consierge status.
Hei!
Sikkert litt offtopic men jeg og en gjeng kompiser har tenkt oss ned til køben i Mars for en liten guttetur. Jeg er Gold Elite medlem og i den sammenheng håper vi å få mest utbytte av fordelene!
Så er det noen som har noen anbefaling av hvilke av radisson hotellene som er "best" på dette der borte?
Sånn da ble det ikke helt off topic alikevell :)
Vil tro Scandinavia er greiest å ha med å gjøre, Royal er vel vanskelig mht oppgradering har jeg skjønt. Du kan jo forsøke 2for1 for å booke rom(om dere skal være kun helg vel å merke).
Hei!
Så er det noen som har noen anbefaling av hvilke av radisson hotellene som er "best" på dette der borte? Og er det innafor å be på forhånd om ting som oppgradering, sen utsjekk og lignende? Om mulig såklart.
Skal ha en weekend på Royal i februar, skal gi en tilbakemelding da.
Har aldri opplevd å bli oppgradert på Royal. De er skikkelig kjipe på det der.
Scandinavia har jeg hatt et par positive opplevelser med.
Salvesen
12-01-2014, 13:04
Takk for tilbakemeldinger folkens! Noen som har erfaringer med å be om dette på forhånd, ved å sende mail at vi er X antall mennesker som ønsker X antall rom i X antall dager fra den til den datoen, vi ønsker også sen utsjekk og tidlig innsjekk og rom oppgradering om mulig. Hvilket tilbud kan dere gi oss?
Er dette noe som er ok, eller er det forventet å bestille vanlig for så å håpe på alt det andre ordner seg?
Helt OT, men hvis dere skal til Køben på guttetur i mars, så kan jeg tipse dere om at det holdes en stor pokerturnering der 13-16 mars. Unibet Open.
Bare sånn hvis dere har noe interesse for det. :P
Hotell: Radisson Martinique New York
Rom booket: Martinique Club Level room
Oppgradert: Queen Suite
Andre fordeler: Frokost for meg +1 (selv om kun jeg hadde Gold), velkomstnotis, sjokolade, vann x2 per dag
Radisson Royal Garden Trondheim.
Jeg bestilte rom til min mor, hun ble oppgradert til business rom, og jeg fikk poeng :)
La du inn hennes navn, eller booket du med ditt eget ?
Har gjort det samme til opphavet + et vennepar på Radisson Blu OSL, og lurer på om de får mine perks ( er Concierge ).Booket begge rom i deres respektive navn....
Jeg booket senior rate på begge rom da alle er over 65,men jeg får ikke tilgang til å endre booking på Min side( bestillte fra ClubCarlson-hjemmesiden).
Skal jeg kansellere og booke et rom på mitt eget navn og et på den andre partens navn....eller begge rom på mitt navn ?
La du inn hennes navn, eller booket du med ditt eget ?
Har gjort det samme til opphavet + et vennepar på Radisson Blu OSL, og lurer på om de får mine perks ( er Concierge ).Booket begge rom i deres respektive navn....
Bestilte i hennes navn, og brukte 2for1 tilbud.
Salvesen
14-01-2014, 20:40
Hvordan fungerer disse 2 for 1 og 4 for 2 egentlig? Når jeg søker og finner hotel og datoer og alt vises summen av bestillingen til feks alle 4 dagene om jeg er på 4 for 2 deal. Blir det trekt av når man sjekker ut eller hvordan fungerer det? Og i så tilfelle, hvordan vet man at man får dealen og ikke ender opp med svarteper når man sjekker ut?
sirpjalle
14-01-2014, 20:44
På kvitteringen står det bare 1 natt, ikke to....
Heisann!
For å få 2-for-1 eller 4-for-2 må du først og fremst være Gold Elite eller høyere. Da kan du gå inn via linken på hjemmesiden din hos Club Carlson, eller bruke bonuskoden som hører til tilbudet.
Når du da søker på hotell så husk du kun kan sjekke inn på de dagene hvert tilbud gjelder.
Søker du så på rom f.eks i en spesiell by, så kommer det/de hotellene som tilbyr dette tilbudet opp i en egen linje sammen med Advanced Purchase, points + cash etc..
Kun når tilbudet ligger der er det gyldig, og selve summen du skal betale på hotellet kommer opp under bestillingen.
Har selv brukt dette massevis av ganger og funker helt utmerket! :)
Kim
Har aldri opplevd å bli oppgradert på Royal. De er skikkelig kjipe på det der.
Scandinavia har jeg hatt et par positive opplevelser med.
Hva er total intrykket ditt da? Bør jeg booke Royal eller Scandinavia?
KristianSk
14-01-2014, 21:46
Ble oppgradert til Gold idag.. Har et opphold som var booket før ny status, burde jeg ta kontakt med hotellet å fortelle at jeg har ny status? "Hei, jeg har fått gullkort hos dere..." - vil helst unngå akkurat det ;)
Har testet Concierge-tjenesten (http://www.clubcarlson.com/specialoffers/offerdetail.jsp?offerId=4357339&int_cid=MBGLCON) 3-4 ganger de siste månedene, og konklusjonen er: tregt (minst 3-4 dager for relativt enkle spørsmål), og forteller meg lite eller ingenting annet enn det jeg selv finner ut med noen raske Google-søk. Har foreløpig kun testet anbefalinger/research (restauranter, attraksjoner, transport etc) - skal se om jeg får testet hvordan de er til å skaffe billetter el.l. ved en passende anledning.