PDA

View Full Version : Erfaringer med Club Carlson

Pages : [1] 2 3 4 5

BårdK
09-01-2012, 19:23
Litt skuffet så langt, 2 netter i San Francisco med familien og er nå i Nydalen ved BI for fire netter. Ingen oppgradering og no perks. TV'en i Nydalen er bare litt større enn min iPhone......, ikke var det strykejern på rommet her i Nydalen (måtte selv hente i resepsjonen) og ikke hadde de amerikansk strømadapter til mine QF-15.

BårdK
09-01-2012, 21:55
Jeg hintet når sjekket inn sent i går kveld, men personen i resepsjonen tok ikke hintet - til tross for at det ligger Carlson-brosjyrer på hvert hjørne. Får vel noen overnattingspoeng i alle fall.

Tommy777
10-01-2012, 03:18
Jeg hintet når sjekket inn sent i går kveld, men personen i resepsjonen tok ikke hintet - til tross for at det ligger Carlson-brosjyrer på hvert hjørne. Får vel noen overnattingspoeng i alle fall.

Hva er det du egentlig forventer? Gold gir deg foelgende fordeler:

Complimentary room upgrades as available
50% point bonus on every eligible stay
2,000 point online booking bonus at clubcarlson.com or any Carlson Hotels website
Early check-ins and late checkouts as available upon request
Roll Over Nights (unused elite-qualifying nights count again next year toward elite status)
72-hour room availability guarantee at participating hotels
Elite Customer Service Line

Om oppgradering:

Complimentary room upgrade is determined by the participating hotel depending on availability at time of check-in. Upgraded room types will vary, but may include rooms with a higher or lower floor, rooms with preferred view, or recently renovated rooms. All upgrades subject to availability.

Om inn og utsjekk:
Early check-in and late checkout are subject to availability upon request at the hotel and may be requested for up to 2 hours prior to or later than the hotel’s published check-in and check-out time provided the elite member has a credit card number on file for the reservation.

http://www.clubcarlson.com/offers/4119046

AKKURAT samme benefits som Silver. Eneste forskjell: 50% ekstra miles over 25%.

Disse fordelene er saapass elendig at jeg ikke engang gidder aa reise meg opp, tasse ut i gangen for aa hente EBG kortet og scanne det. :D

VirreVapp
10-01-2012, 08:45
Til dere som ikke opplever at Gull gir dere mye "perks" hos Radisson. Det tror jeg er riktig. Jeg har også Carlson Gold, men opplever ike mey ekstra av den grunn. Jeg tror det er fordi det er rett og slett for mange som har dette kortet..
Starwood Prefered guest platinum feks gir meg perks hver gang. Jeg vet også at carlson's Concierge kort også gir perks alltid. Så det er ikke all verden med et Gull kort her nei...

Tommy777
10-01-2012, 12:32
Til dere som ikke opplever at Gull gir dere mye "perks" hos Radisson. Det tror jeg er riktig. Jeg har også Carlson Gold, men opplever ike mey ekstra av den grunn. Jeg tror det er fordi det er rett og slett for mange som har dette kortet..
Starwood Prefered guest platinum feks gir meg perks hver gang. Jeg vet også at carlson's Concierge kort også gir perks alltid. Så det er ikke all verden med et Gull kort her nei...

Carlson er en av de minste lojalitetsprogrammene, saa grunnen til at man ikke faar mye perks er nok ikke antallet medlemmer

Dersom man leser hva man egentlig har krav paa (inkludert Concierge) er det rimelig elendig spoer du meg. Oppgradering? Hotellet kan velge policy -- OG saa maa det vaere tilgjengelig..

view
10-01-2012, 12:44
Enig med Tommy777, ikke verdt bryet å scanne EBG kortet mitt engang. Høres nesten ut som det er dårligere enn det elendige GoldpointsPlus programmet i sin tid, hvor jeg i det minste fikk to rom for prisen av ett samt frukt/vann når jeg minnet dem på det. Tar heller noen EBG poeng når jeg er innom disse hotellene.

kimpe
15-02-2012, 14:30
Tydeligvis mye forskjellig rundt omkring her.

Har brukt kortet i Tallinn flere ganger og hver gang blitt oppgradert til Business-suite. Frukt, vann etc alltid på plass..

Samme i Dublin forrige uke, oppgradering etc der også.

Spent på Oulu i Finland i morgen kveld og Scandinavia i Oslo til helgen.. Hva vil skje der montro?

Fikk forresten bestilt bonusovernatting i Shanghai på Radisson Blu i forbindelse med bonusturen for familien, og ble oppgradert fra superior til Deluxe der også.. Selv om bonuspoeng ble brukt..

Så må si meg svært godt fornøyd med CC.

BårdK
15-02-2012, 17:58
Ble du oppgradert ifb. med selve bestillingen, kimpe?

Robbiedeluxe
15-02-2012, 22:35
Fikk 20% rabatt på TGI Fridays med kortet :)

http://mimg.ugo.com/200908/11110/peggle-night-grease.JPG

kimpe
16-02-2012, 13:29
Hei BårdK!

I Tallinn fikk jeg mail fra hotelldirektøren faktisk med en liten hilsen noen dager før jeg ankom hotellet.

I Dublin ble jeg oppgradert ved ankomst, men i Shanghai fikk jeg ved bestilling beskjed om at jeg fikk deluxe-rom for samme pris som Superior..

Så varierer nok litt der også. :)

BårdK
16-02-2012, 16:20
Ikke værst klimpe! Hadde litt dårlige erfaringer Radisson Nydalen sist. Skal forsøke der igjen i mars og på Gardermoen.

CFN_001
17-02-2012, 12:06
http://mimg.ugo.com/200908/11110/peggle-night-grease.JPG

How much dough did he spend? ;)

Satt på TGI på Karl Johan. Når vi bestilte blingte jeg med gull kortet og spurte om det var noen fordeler siden de hadde logoen på baksiden. Servitøren sjekket det opp og sa når vi skulle betale at kortet gav meg 20% avslag :)

Chriscross
17-02-2012, 17:14
Genialt, trodde det bare gjaldt i Usa:-)

bardf
19-02-2012, 13:18
Ble oppgradert på Radisson Blu i Tromsø i går - dog ikke noe velkomstgave. Stort Business Class rom da.

BårdK
24-03-2012, 06:38
Ble oppgradert til toppetasjen med utsikt og terasse i Nydalen på mitt opphold fra søndag til fredag. Men de sliter med softproduktet sitt. Var lovet sen utsjekking (kl 14.00) i går, men da jeg kom for å dusje og skifte klær ved 12.00-tiden var rommet rengjort og kofferten min pakket! Dessuten klarte de ikke å rengjøre/skifte kaffekopper og glass. Hvor vanskelig kan det være. Ble også oppgradert til minisuite på Gardermoen i går. Det var bra. Så på denne turen var det full klaff hva angår romtype.

jjessen
24-03-2012, 10:21
Bodde på Radisson Blu Royal Helsinki en natt i forrige uke. Oppgradering til Business Class for både meg og kollega jeg hadde booket for. Fikk også tilbud om roomservice frokost uten å betale ekstra så det ble frokost i morgenkåpe:-)

FlightDeck
24-03-2012, 13:03
Jeg bodde på Radisson Blu Hotel Madrid Prado, et meget hyggelig lite hotell med veldig god beliggenhet. Ble oppgradert fra et Economy Class enkeltrom til et standardrom, som var meget bra. Fikk et fruktfat og noe snacks sammen med en lapp om at de var glade for å ha en "sånn spesiell gjest boende hos dem".

FlightDeck
04-04-2012, 20:43
Jeg bodde på Radisson Blu i Nydalen forrige uke og ble oppgradert til et stort Business Class-rom på hjørnet i sjette etasje. Denne uken bodde jeg på Park Inn på Gardermoen og fikk også her en oppgradering til et såkalt Business Friendly-rom. Også dette var et hjørnerom, betydelig større enn de vanlige rommene som jeg har hatt tidligere, men fordi rommet var i 2. etasje var utsikten mot flyene begrenset. I fremtiden vil jeg nok heller bo på Radisson-hotellet på Gardermoen da jeg synes Park Inn blir litt kaldt og upersonlig. Treningsrommet var ganske enkelt.

S. Holberg
21-04-2012, 05:47
Vel, ser ut til at det er slutt på denne fordelen. Var på TGI Friday's i Orlando nå i kveld, og viste CC kortet som vanlig. Etterhvert kom manageren og opplyste at Club Carlson nettopp(forrige uke) hadde gitt beskjed om at det er slutt på rabatt for CC medlemmer. Han beklaget og ga en liten personlig rabatt som beklagelse for at Club Carlson ikke hadde gitt beskjed(ikke til meg ihvertfall)

How much dough did he spend? ;)

Satt på TGI på Karl Johan. Når vi bestilte blingte jeg med gull kortet og spurte om det var noen fordeler siden de hadde logoen på baksiden. Servitøren sjekket det opp og sa når vi skulle betale at kortet gav meg 20% avslag :)

FlightDeck
06-06-2012, 18:31
I helgen bodde jeg på Radisson Blu Edwardian Vanderbilt Hotel i London. Hadde opprinnelig bestilt et singelrom, men ble oppgradert til et Business Class/Deluxe-rom. Meget bra hotell og et meget lekkert rom! Ingen velkomstgave utover to vannflasker.

Chriscross
06-06-2012, 18:55
I helgen bodde jeg på Radisson Blu Edwardian Vanderbilt Hotel i London. Hadde opprinnelig bestilt et singelrom, men ble oppgradert til et Business Class/Deluxe-rom. Meget bra hotell og et meget lekkert rom! Ingen velkomstgave utover to vannflasker.

Nesten like bra oppgradering som jeg fikk det, ble sendt til the Mayfair istedet. Skyldes nok mer at hotell var overbooket... Pass på at det står at en faktisk tjener poeng når du booker, jeg brandt meg på dette i fjor.

Molinari
06-06-2012, 19:21
Nesten like bra oppgradering som jeg fikk det, ble sendt til the Mayfair istedet. Skyldes nok mer at hotell var overbooket... Pass på at det står at en faktisk tjener poeng når du booker, jeg brandt meg på dette i fjor.

Hvordan var The Mayfair? Radissons beste i London?

jjessen
10-06-2012, 19:17
Måtte ty til en medlemsfordel jeg aldri har prøvd før idag. Skal til Stockholm onsdag og alle Radisson / Park Inn hoteller er fulle på grunn av en eller annen stor kongress.

Som CC Gull skal man jo være garantert rom dersom man bestiller senest 72 timer før via deres Elite Customer Service Line (men med klausul om at de kan "voide" fordelen ved større arrangement). Prøvde å ringe nummeret bak på kortet som selvfølgelig var helgestengt (ikke særlig til Elite Service det!?). Da jeg måtte bestille før 12.00 søndag kunne jeg ikke vente så jeg prøvde meg like godt på svenske sentralbooking.

Der fikset de saken og etter et minutt på "hold" for å sjekke fikk de booket et rom på mitt foretrukne hotell Park Inn Hammarby Sjøstad. Glimrende service og slike ting som gjør at jeg blir en lojal kunde! Og ikke minst er mine 44000 ekstrapoeng for 1+1 kampanjen sikret:-)

TOS
10-06-2012, 19:37
Hvordan var The Mayfair? Radissons beste i London?

The Mayfair er et generelt sett meget bra hotell. Rommene er stort sett like godt utstyrte, men varierer i størrelse (jeg har imidlertid ikke bodd på noen av suitene). Jeg har ikke prøvd så mange av Radisson-hotellene i London (Kenilworth, Grafton, Sussex og et til som jeg ikke husker i farten). Ingen av disse kommer i nærheten av Mayfair. Mye av fordelen til Mayfair er vel lokaliseringen, og gjennomgående god service over hele linjen. Et av mine favoritthotell i London, selv med HH gull i lommen. Det å ha Nobu Berkeley Square rett over gaten er heller ikke dumt.

FlightDeck
24-06-2012, 16:47
Akkurat sjekket inn på Radisson Blu Royal Hotel i Helsinki og ble igjen oppgradert til et Business Class-rom, stort og flott! Fremstår mer og mer som standarden at man oppgraderes til Business Class når man har bestilt et vanlig rom - og har gullkort hos Club Carlson.

Chriscross
24-06-2012, 17:39
Akkurat sjekket inn på Radisson Blu Royal Hotel i Helsinki og ble igjen oppgradert til et Business Class-rom, stort og flott! Fremstår mer og mer som standarden at man oppgraderes til Business Class når man har bestilt et vanlig rom - og har gullkort hos Club Carlson.

Du må helt klart være kjekkere evt se rikere ut enn meg.:lol:

Hickok
24-06-2012, 18:26

Støtter denne. Tror jeg har noe nær 100% på denne. Eneste unntak var i Tromsø der damen i skranken mente det rommet jeg var tildelt hadde bedre utsikt enn BC-rom, slik at hun anbefalte meg å beholde det.

pollymoe
13-09-2012, 21:16
Fikk nettopp matchet EGB til CC gold. Sendte en mail med scan av kort og det var det. Er det noen her som har erfaring med oppgradering av rom som gullfordel på enten Oslo Plaza eller Scandinavia ?

view
13-09-2012, 21:40
Plaza oppgraderer som regel til business rom og serverer en liten frukt/kake velkomst tallerken. Har ikke opplevd så mye mer enn det.

Hickok
13-09-2012, 22:55
Du får som oftest oppgradering til business rom de fleste steder, og et lite fruktfat på rommet. Gratis frokost/internett, men det får man vel uansett på Radisson? Stort sett små hyggelige stikk innimellom, ingen store ting, men det er strengt tatt uansett de små tingene som man merker, da.

BårdK
14-09-2012, 08:16
Kjekt å ha, men veldig blandede erfaringer i Nydalen. Av 4 opphold siste år ble jeg oppgradert en gang, men hva hjelper det når de ikke klarer å gjøre basale ting som å skifte/vaske glass etc.

Chriscross
18-09-2012, 08:45
Noen som har brukt kontaktskjemaet på cl. Carslon siden og skrevet på norsk der, eller kommer meldingen da bare til engelsktalende?

Entusiasten
18-09-2012, 19:08
Noen som har brukt kontaktskjemaet på cl. Carslon siden og skrevet på norsk der, eller kommer meldingen da bare til engelsktalende?

Kom til svensk mener jeg å huske...

SASID
27-09-2012, 12:07
Radisson Suits i Bangkok, oppgradert fra Deluxe room til 1 bedroom suite to ganger i September, stor fin suite :) Bodd på dette hotellet 3 ganger før uten sølv/gull status, ingen upgrade. Gullstatus, to hakk opp :)

Radisson Blu Scandinavia i Oslo i september, oppgradert til Business class room :)

Hickok
27-09-2012, 23:33
Radisson Blu Scandinavia i Oslo i september, oppgradert til Business class room :)

Det er helt vanlig.

nime
15-11-2012, 08:59
Siden vi har en egen tråd for erfaringer med Hilton-kjeden og HHonors, så er det sikkert plass til en tråd for erfaringer med Carlson-kjeden og Club Carlson, siden denne kjeden tross alt også finnes i Norge :)

(bare for opplysning, jeg er ikke ansatt i Carlson-kjeden og har heller ingen andre forbindelser med den)

Med et Club Carlson-medlemskap tjener du poeng på følgende hoteller i Carlson Rezidor-kjeden:

Radisson
Radisson Blu
Park Inn
Park Plaza
Country Inns & Suites

http://www.clubcarlson.com/home.do

Club Carlson har ofte hatt relativt lukrative promotions, og det er lett å tjene opp store mengder poeng som igjen kan brukes til hotellopphold, konverteres til bonuspoeng, konverteres til cash via PayPal osv.

http://www.clubcarlson.com/fgp/redeem/home.do

Det er også mulig å status-matche fra andre programmer. Har du f.eks HH gold får du CC Silver. Hotellovernattinger koster fra 9000 poeng og oppover.

Som medlem av CC får du følgende fordeler:

Silver (15 netter/10 opphold årlig): Gratis oppgradering av rom ved tilgjengelighet, tidlig innsjekk/sen utsjekk, 2000 CC bonuspoeng ekstra ved booking online, 25% bonus på poengopptjening
Gold (35 netter/20 opphold årlig): Gratis oppgradering av rom ved tilgjengelighet, tidlig innsjekk/sen utsjekk, velkomstgave på rommet, 2000 CC bonuspoeng ekstra ved booking online, 50% bonus på poengopptjening, mulighet for booking av 2-for-1 og 4-for-2, dvs halv pris på overnatting
Concierge (75 netter/30 opphold årlig): Gratis oppgradering av rom ved tilgjengelighet, tidlig innsjekk/sen utsjekk, velkomstgave på rommet, gratis kontinental frokost, 3000 CC bonuspoeng ekstra ved booking online, 75% bonus på poengopptjening

http://www.clubcarlson.com/fgp/memberbenefits/home.do

I tillegg er det såkalte roll-over nights, så om du f.eks har 25 overnattinger et år, så vil du ha sølvkort påfølgende år, men de 10 nettene som overstiger kravet til sølvkort blir med over til det påfølgende året slik at du kun trenger 25 netter for å oppnå gullkort (istedenfor 35). Det er gratis internett på Radisson-hotellene. (dette er stort sett gratis likevel)

Post gjerne dine erfaringer med Club Carlson-hotellene!

nime
15-11-2012, 09:00
Hvor jeg bodde: Park Inn Oslo Gardermoen
Club Carlson status: Gold
Oppgradering: Ja, fra standard rom til business rom i øverste etasje med utsikt mot flyplassen
Fordeler mottatt: Fruktfat på rommet
Hva var bra/dårlig?: Stort rom, rent og pent, ingenting å klage på
Valuta for pengene?: Absolutt, for prisen vi betalte for 2 personer inkl frokost var dette bra
Vil jeg bo der igjen?: Helt sikkert

kjeng
15-11-2012, 09:06
Hvor jeg bodde: Radisson Blu Caledonien (Kristiansand)
Oppgradering: Ja, fra standard rom til business rom i et hjørne med utsikt mot havet på to sider.
Fordeler mottatt: Fruktfat på rommet
Hva var bra/dårlig?: Stort rom, forferdelige fliser på badet, ålreite senger, hotellet generelt bærer preg på at det er gammel (men relativt velholdt)
Valuta for pengene?: 990,- for natta, helt fair.
Vil jeg bo der igjen?: Vurderer Ernst neste gang..

kimpe
15-11-2012, 09:23
Litt kort om de oppholdene jeg husker fra de siste 4 mnd:

Radisson Blu Tallinn - Oppgradert til Suite hver gang, fruktfat og gratis frokost
Radisson Buena Vista Park (Los Angelses) - Oppgradert til businessrom og gratis frokost
Radisson Blu Dublin - Oppgradert til Business, vann i velkomstgave.. hehe
Radisson Blu New World (Shanghai) - Oppgradert til Business - nytt fruktfat hver dag

Ellers har jeg benyttet meg masse av både 2-1 og 4-2 tilbudene deres, og har også bodd masse gratis med bonuspoeng. Skal tilbake til Orlando og New York i sommer og bor helt gratis på hele turen der... Neste uke skal jeg prøve Park Plaza Wallstreet i Berlin og benytter 4-2 tilbudet der. Koster da €45 pr natt....

Så er veldig godt fornøyd med dette bonusprogrammet og fortsetter som Gold Elite også neste år pga nok overnattinger..

Kim

chrisljo
15-11-2012, 11:40
Har følgende erfaringer med Club Carlson som gullmedlem så langt:

Radisson Gøteborg, ikke oppgradert
Park Inn Oslo, ikke oppgradert

Disse to booking ble gjort før jeg ble gullmedlem (med oppholdet var etter), så det kan forklare manglende oppgradering.

Radisson Roma, oppgradert til Junior Suite
Radisson Edvardian Hampshire London, oppgradert til Junior Suite i tre dager
Park Inn Gardermoen, ikke oppgradert
Park Plaza Berlin west, oppdradert
Radisson Melbourne, FL, oppgradert
Country Inn Kendell x2, ikke oppgradert
Country Inn Orland, oppgradert
Country Inn Newark, oppgradert
Radisson Jersey, ikke oppgradert

Endel velkomsgaver har det blitt, men ikke konsistent nok til at det er godt nok.

Promos er allerede nevnt og veldig bra, har tjent inn i overkant av en uke her:
http://www.radisson.com/palm-beach-hotel-aw/aruaruba/home
eller her:
http://www.radissonblu.com/resort-grancanaria
allerede.

For gull eller consierge er 4 for 2 og 2 for 1 også veldig gode tilbud, og Points & Cash gir ofte god verdi hvis du trenger fleksibel booking (hvilket du gjør fordi det hele tiden kommer nye promos:))

I serien av promos er denne ikke så verst for et helgeopphold:
http://www.parkplaza.com/supersaver?int_cid=specialoffers.main.winter12.201 21115
Merk 5000 ekstra poeng i tillegg til online booking bonus og 40% rabatt (egentlig 25% siden de fleste har 20% for advanced booking i utgangspunktet).

nime
15-11-2012, 13:11
Er enig i at det kan være litt hit&miss på hotellene, men om man skriver i kommentarfeltet ved booking at man er CC medlem og at man kanskje 'pusher' litt ved innsjekk, så får man ofte det man skal.

Bare som et eksempel på relativt generøs poengopptjening hos CC:

Room Points 2,168
Food and Beverage Points 1,196
Promotion Points - Online Booking Bonus Points 2,000
Room Points - Gold 50% Bonus 1,084
Food and Beverage Points - Gold 50% Bonus 598
Total points earned 7,046

Man får både poeng og bonuspoeng på food&beverage også. I tillegg til dette får man med den promoen som er nå, minimum 2000 ekstra poeng pr natt, helt opptil 120.000 ekstra poeng om man utnytter det maksimalt. Så i dette tilfellet har jeg allerede en gratis natt på et kategori 1-hotell, eller 1/5 natt på et kategori 6-hotell.

https://www.clubcarlson.com/secure/offers/5544085?campaignUrl=morenights&hotelBrandCode=FGP

2,000 bonus points per night when you stay one to five nights
4,000 bonus points per night when you stay six to nine nights
6,000 bonus points per night when you stay 10 to 20 nights

admiralsommelier
15-11-2012, 13:32
Elite status : Gold

Hvor bor jeg oftest : Radisson Blu Tromsø, Bodø og Atlantic i Stavanger. Oppgradering til business i 9 av 10 tilfeller nordpå. Aldri i stavanger. Hos Sistnevnte opplever jeg som regel en svært slett mine i resepsjonen, denne Yes i can Policy,en har jeg aldri sett noe til. Ikke oppgradering heller.

Bodde 3 award nights på Radisson Blu Edinburg i mai. oppgradering til business og frukt på rommet. Skal bo 7 award nights på The Alcron i Praha nå december, Den er jeg litt spent på :)

Totalt bor Jeg rundt 40 netter i året på div. radisson hoteller, og er stort sett fornøyd.

nime
18-11-2012, 21:53
Hvor jeg bodde: Radisson Blu Airport Hotel Oslo Gardermoen
Oppgradering: Ja, fra standard rom til business rom i øverste etasje med utsikt mot flyplassen
Fordeler mottatt: Fruktfat på rommet, gratis PayTV, Nespresso
Hva var bra/dårlig?: Stort rom, rent og pent, noe slitent, men ingenting å klage på
Valuta for pengene?: Hvis ikke 100m lenger avstand til terminal og gratis PayTV betyr noe, så kan man egentlig velge Park Inn isteden, billigere og mer moderne.
Vil jeg bo der igjen?: Antakelig

Everest
19-11-2012, 13:43
Hvor jeg bodde: Radisson Blu Hotel Edinburgh
Club Carlson status: Silver Elite
Oppgradering: Ja, fra standard-rom til business-rom.
Fordeler mottatt: To flasker vann hhv. med og uten kullsyre.
Hva var bra/dårlig?: Helt greit rom, et ganske slitt hotell som godt kunne vært pusset opp. Fantastisk beliggenhet på Royal Mile, og bra frokost.
Valuta for pengene?: Nei, men dette var midt i den høyeste av høysesonger i Edinburgh (festivalen i august/september), som antakelig påvirket prisen i negativ retning.
Vil jeg bo der igjen?: Tvilsomt. Sheraton-hotellet har dårligere beliggenhet, men ligger midt i business-distriktet v/ New Town, og har også gjennomgått en gigantisk oppussing.

nime
19-11-2012, 18:04
Hvor jeg bodde: Radisson Blu Lillehammer Hotel
Oppgradering: Nei, ingen oppgradering, fikk rom med "utsikt" mot bakgården med søppelkasser osv.
Fordeler mottatt: Ingen verdens ting, ingen status-anerkjennelse.
Hva var bra/dårlig?: Slitent, nedslitt, fælt baderom. Skikkelig tidlig 90-talls interiør som sårt trenger en oppgradering. Var sikkert bra nok i '94.
Valuta for pengene?: Vil ikke si det, ikke til den prisen de forlanger.
Vil jeg bo der igjen?: Overhodet ikke. Bor heller et annet sted neste gang jeg er i Lillehammer.

Helikopter
19-11-2012, 18:52
Hvor jeg bodde: Radisson Blu Edinburgh
Oppgradering: Nei, ingen oppgradering, fin utsikt.
Fordeler mottatt: Jordbær og sjokolade på rommet.
Hva var bra/dårlig?: Veldig sentralt, hyggelige og veldig hjelpsomme ansatte. Super Concierge.
Valuta for pengene?: Ja
Vil jeg bo der igjen?: Ja

SASID
22-11-2012, 11:04
Hvor jeg bodde: Radisson Suites Shukumvit Bangkok (2 opphold i september 2012)
Oppgradering: Oppgradert fra superior room til 1 bedroom suite (2 hakk opp). Har bodd på hotellet flere ganger tidligere, Superior room er fint det også.
Fordeler mottatt: Frukt på rommet
Hva var bra/dårlig?: Hyggelige ansatte, basseng på taket som ligger i sola hele dagen.
Valuta for pengene?: Ja, vi bodde der på ID pris, men public rates er helt grei de også.
Vil jeg bo der igjen?: absolutt

SASID
22-11-2012, 11:08
Hvor jeg bodde: Radisson Blu Tallinn (Oktober 2012)
Oppgradering: Oppgradert til business class room, veldig fin utsikt.
Fordeler mottatt: Frukt og div vann på rommet, "personlig velkomstbrev"
Hva var bra/dårlig?: Ligger sentralt til, men hotellet begynner å bli slitt her og der. Fin skybar med mulighet for å sitte ute.
Valuta for pengene?: Ja,

LN-RRE
22-11-2012, 23:41
Hvor jeg bodde: Radisson Blu Latvia (Riga) (Juli 2012)
Club Carlson status: RED
Oppgradering: Oppgradert til business class room, veldig fin utsikt i 26. etg, mot en park.
Fordeler mottatt: Ingen
Hva var bra/dårlig?: Hotellet holder meget høy standard, med servicetilbud som overgår de fleste Radisson hoteller i Norge.
Kort om hotellet: Radisson Blu Latvia i Riga er et enormt hotell med mange konsepter og tilbud som er sjeldne for hotell i Norge. Av faciliteter kan nevnes døgnåpent casino med tre ulike restauranter, gratis drinker for spillende, kiosk, frisørsalong, stort SPA-anlegg med ulike masasjetilbud, basseng, jacuzi og sauna. I tillegg har hotellet den kjente SKY Bar Riga i 32. etg med utsikt over hele byen i 360 grader. Nesten verdt turen alene, dersom været er fint.
Valuta for pengene?: Ja, absolutt, med en veiledende pris på 900 kr natta.
Vil jeg bo der igjen?: Ja, dette kommer til å være det foretrukne hotellet i Riga.

Hvor jeg bodde: Radisson Blu Oslo Airport Hotel (diverse ganger)
Oppgradering: Ingen
Hva var bra/dårlig?: Hotellet holder høy standard, med et ok servicetilbud.
Kort om hotellet: Radisson Blu Oslo Airport Hotel er et forretningsvennlig hotell med beliggenhet i umiddelbar nærhet til terminalen ved Oslo Lufthavn.
Valuta for pengene?: Ja, absolutt, med en variabel pris på 900-1800 kr natta (ofte sett til 1495 kr) så er det mye for pengene ved at hotellet holder bra standard, har et ok servicetilbud og ligger best plassert på Oslo Lufthavn.
Vil jeg bo der igjen?: Ja, dette er det foretrukne hotellet mitt på OSL.

Hvor jeg bodde: Radisson Blu Amsterdam
Oppgradering: Oppgradert til business class room
Hva var bra/dårlig?: Hotellet holder høy standard med det man forventer av et Radisson Blu hotel.
Kort om hotellet: Radisson Blu Amsterdam er et hotell som lever opp til forventningene du har til Radisson konseptet. Meget god frokost og pene rom på rundt 20 m2 med LCD TV, minibar, gode senger og pent utsmykkede rom.
Valuta for pengene?: Ja, absolutt, med en veiledende pris på 900 kr natta.
Vil jeg bo der igjen?: Ja, dette kommer til å være det foretrukne hotellet i Amsterdam.

Hvor jeg bodde: Radisson Blu Scandinavia (Oslo)
Oppgradering: Oppgradert til business class room mot et tillegg på 150.
Hva var bra/dårlig?: Hotellet holder middels standard med det man forventer av et Radisson Blu hotel.
Kort om hotellet: Radisson Blu Scandinavia er et hotell som delvis lever opp til forventningene du har til Radisson konseptet. God frokost og ok rom på rundt 20 m2 med LCD TV, minibar og ok senger.
Valuta for pengene?: Kommer litt an på prisen. Dersom man betaler over 1450 kr for dette hotellet synes jeg det er mye. Da ville jeg forventet et nyere og mer moderne hotell med litt ekstra service. Hotellet sees som andre Radisson Blu hoteller i Norge ofte til rundt 1095 kr natta, da er det en fair deal.
Vil jeg bo der igjen?: Dette hotellet er ikke prioritert blant hoteller dersom jeg ikke hadde bodd i Oslo (nå bor jeg jo i Oslo, så av den årsak blir det unntaksvik at jeg trenger hotell-overnatting...:).

Hvor jeg bodde: Radisson Blu Oslo Plaza
Oppgradering: Oppgradert til business class room uten tillegg i pris
Hva var bra/dårlig?: Hotellet holder ok standard med det man forventer av et Radisson Blu hotel.
Kort om hotellet: Radisson Blu Oslo Plaza er et hotell som lever opp til forventningene du har til Radisson konseptet. Meget god frokost og ok rom på rundt 20 m2 med LCD TV, minibar, gode senger og skrivebord. Man merker at tidens tann har begynnt å fortære hotellet noe. Dette har uten tvekan vært et luksushotell for 15-20 år siden, men det holder ikke helt tritt med konkurrentene på alle plan. Det er stort sett rom-kvaliteten i business jeg har ting å utsette på.
Valuta for pengene?: Ja, ved priser rundt 1000-lappen, høyere enn det så ville jeg kanskje foretrukket andre hoteller.
Vil jeg bo der igjen?: Ja, dette er et ok hotell som du trives greit i. Dette minner på mange måte bygningsmessig og konseptmessig mye på Radisson Blu Latvia i Riga (som også er høy stål og glasskonstruksjon på over 30 etg) men har mange færre faciliteter.

Hvor jeg bodde: Radisson Blu Schiphool
Oppgradering: Oppgradert til business class room free of charge
Hva var bra/dårlig?: Hotellet holder meget høy standard (bygg-messig) og er relativt nytt. Har det man forventer av et Radisson Blu hotel.
Kort om hotellet: Radisson Blu Schiphool er et hotell som lever opp til forventningene du har til Radisson konseptet. Meget god frokost og pene rom på rundt 24 m2 med LCD TV, minibar, gode senger og pent utsmykkede rom. Stilen på mitt rom var futuristisk med moderne møbler (stilmessig).
Valuta for pengene?: Ja, absolutt, med en veiledende pris på 800-1100 kr natta er dette et bra tilbud.
Vil jeg bo der igjen?: Ja, dette kommer til å være det foretrukne hotellet dersom jeg må overnatte i nærheten av Schiphool og kan også brukes som alternativ i Amsterdam (15 min/4.30 EUR med tog)

Hvor jeg bodde: Radisson Blu Tromsø
Oppgradering: Ingen
Hva var bra/dårlig?: Hotellet holder meget høy standard og er relativt nyoppusset. Har det man forventer av et Radisson Blu hotel (bra treningsstudio og bra frokost).
Kort om hotellet: Radisson Blu Tromsø er et forretningsvennlig hotell med god møtekapasitet og ok med faciliteter. Lever opp til forventninger på privatreiser. Fikk et fint rom som hadde fått smake skikkelig på malekosten og hadde en litt morsom løsning med TV hengt på vegg 90 grader ifrt seng, og skrivebord på motsatt side. Bra materialvalg på rom og fin kunst.
Valuta for pengene?: Ja, absolutt, med en ofte observert variabel pris på 900-1500 kr natta er dette et bra tilbud som gir mye for pengene.
Vil jeg bo der igjen?: Ja, det er ikke ofte jeg trenger hotell-overnatting i Tromsø (hverken privat eller jobb), men dette kunne vært et godt alternativ ifrb med jobb-relatert reise.

Noen i familien jobber i kjeden (bra for meg for jeg elsker å reise), derfor får jeg fixed spesialpris world wide. Ellers hadde jeg bodd på rimeligere hoteller :-) Ulempen er at jeg ikke tjener bonus-poeng i kjeden.

nime
03-12-2012, 08:13
For dem som har store mengder CC poeng, er det nå 50% rabatt på bonusovernattinger på mange hoteller :)

http://www.clubcarlson.com/offers/5313887

Basse-HAU
03-12-2012, 08:54
For dem som har store mengder CC poeng, er det nå 50% rabatt på bonusovernattinger på mange hoteller :)

http://www.clubcarlson.com/offers/5313887

Ikke de mest interessante hotell som vanlig :mad:

nime
03-12-2012, 09:41
Ja og nei, egentlig... men f.eks 14k poeng på Radisson Blu Sobieski Warsawa er ingen dårlig deal rent uttaksmessig.

Kommer helt sikkert noen fete promos på nyåret uansett :D

Chriscross
03-12-2012, 13:13
Abu Dhabi er også en god deal.

Er for øvrig på Radisson Blu Las Palmas. Wifi dekning ved bassenget, oppgradert fra Junior suite til ettroms. Blant de bedre hotellfrokoster jeg har vært borti. Happy sålangt. Fullt kjøkken med oppvaskmaskin og vaskemaskin med tørketrommel på bad. Stor terrasse.

nime
05-12-2012, 07:39
Har svidd av en liten andel CC-poeng på Radisson Blu Polar Spitsbergen. Med en snittpris pr natt på over 3.000kr må det sies å være god bruk av 50k poeng pr natt :D

VirreVapp
05-12-2012, 13:36
Radisson Blu Atlantic Stavanger:

Er gjenganger der: oppgradering ca 5% av gangene, ingen "Gold recognition". Virker som de ikke ser at jeg har Gull før jeg fysisk drar frem kortet.. (Booket via carlson web'n..)

Møkkete kaffekopper og glass på rommet de siste 3 gangene..

jjessen
05-12-2012, 16:54
Her er mine erfaringer i 2012:

Status: Gold (status match fra EBG)

Park Inn Hammarby Sjöstad, Stockholm - flere opphold. Får alltid oppgradering til business rom (samme rom hver gang i det siste). Rosiner, nøtter og et stykk frukt. Personlig velkomsthilsen.
Radisson Blu Royal, Helsinki - Oppgradering til business class rom og tilbud om frokost servert på rommet uten tillegg (takket ja til det).
Radisson Blu Seaside Helsinki - Ingen oppgradering ene gangen (ledige rom). Andre gangen ingen oppgradering (helt fullt hotell) men en kupong for gratis øl, vin, mineralvann i baren.
Radisson Krakow - Oppgradering til junior suite og frukt på rommet. Resepsjonen ringte en time etter innsjekk og lurte på om alt var ok eller noe jeg trengte.

Ellers fungerer garantien de har for rom ved bestilling innen 72 timer. Har et par ganger vært sent ute og det var helt fullt. Ringt sentralbooking og de har fikset et rom, det er en fordel jeg setter veldig pris på.

Everest
05-12-2012, 16:59
Hvordan fungerer egentlig garantien i praksis? Det eneste jeg kan se for meg er at de håper på en avbestilling, og om det mot formodning ikke skjer, så må de vel nekte noen innsjekking. Hva skjer da med den gjesten?

darkcho
05-12-2012, 17:23
Det er helt standard på "business" hoteller at det er mange selskaper som booker en haug med rom på fast basis. Mange av de kansellerers først den dagen de skal benyttes. Har skjedd meg flere ganger at jeg har fått rom pga det.

S. Holberg
05-12-2012, 21:25
Bodde 4 netter på Radisson Blu Lativja i Riga nå i august. Fikk snakcs og drikke på rommet, samt rabatt i tilhørende restaurant(spesielt for Riga, ikke standard-benefit). Også gratis inngang i Skybar, som vanligvis er på 2lt/20kr.

Det jeg derimot reagerte på var at de sa de ikke hadde ledig kapasitet til å oppgradere meg, "as you are entitled to, Sir". Men, jeg kunne gjerne kjøpe en oppgradering til bissnissrom. Litt selvmotsigende?

Ellers har jeg fått de fordeler som er beskrevet i programmet på alle mine andre opphold, med unntak for ei natt på Værnes. Der var det vistnok fullt, så oppgradering var ikke mulig(hører til historien at WF betale hotellet pga kansellering da..) ;)

Er Gold Elite..

Bacardi
05-12-2012, 21:32
Bodde 4 netter på Radisson Blu Lativja i Riga nå i august. Fikk snakcs og drikke på rommet, samt rabatt i tilhørende restaurant(spesielt for Riga, ikke standard-benefit). Også gratis inngang i Skybar, som vanligvis er på 2lt/20kr.

Det jeg derimot reagerte på var at de sa de ikke hadde ledig kapasitet til å oppgradere meg, "as you are entitled to, Sir". Men, jeg kunne gjerne kjøpe en oppgradering til bissnissrom. Litt selvmotsigende?

Ellers har jeg fått de fordeler som er beskrevet i programmet på alle mine andre opphold, med unntak for ei natt på Værnes. Der var det vistnok fullt, så oppgradering var ikke mulig(hører til historien at WF betale hotellet pga kansellering da..) ;)

Er Gold Elite..

Gir Gold Elite krav på mer en oppgradering til neste romkategori? Hvis ikke, så kan det jo tenkes at businessrommet var mer en ett hakk opp på hotellets rangstige, og dermed no free upgrade for you!

Siden jeg først er her i tråden. Radission BLU Royal Garden i Trondheim, hvordan er standarden der nå?

jjessen
05-12-2012, 21:39
Hvordan fungerer egentlig garantien i praksis? Det eneste jeg kan se for meg er at de håper på en avbestilling, og om det mot formodning ikke skjer, så må de vel nekte noen innsjekking. Hva skjer da med den gjesten?

Akkurat som flyselskapene så overbooker de fleste hoteller litt (basert på statistikk) da mange med fleksible bookinger avbestiller i siste liten. Potensielle garanti rom tas nok med i dette regnestykket. Noen ganger "bommer" man på overbooking, kunden har da krav på rom på et tilsvarende hotell og dekket taxi dit. Kjedehotellene som Radisson jevner det som regel ut med at noen hoteller står igjen med ledige rom og da flytter man gjester litt rundt.

chrisljo
06-12-2012, 09:57

Er Gold Elite..

Rabatt i restaurant gjelder flere Radisson. Fikk det blant annet i Rome, London og på Jersey.

Tror det er sånt:
Red: 5%
Silver: 10%
Gold: 15%
Concierge: 20%

Gjelder ikke alltid alkohol.

S. Holberg
06-12-2012, 10:47
Rabatt i restaurant gjelder flere Radisson. Fikk det blant annet i Rome, London og på Jersey.

Aha, takk for oppklaring! :)

chrisljo
06-12-2012, 11:25
Aha, takk for oppklaring! :)

En fin ting er at kombinasjonen rabatt og poeng på mat gjør at hotellrestaurantene til Radisson ofte er økonomisk spiselig (pun intended):

For Concierge:
20% rabatt
35 poeng (ca verdt 0,17$) per dollar

Gir totalrabatt på 35% for Concierge, ca 25% for Gold.

Chriscross
06-12-2012, 12:42

Tror det er sånt:
Red: 5%
Silver: 10%
Gold: 15%
Concierge: 20%

Gjelder ikke alltid alkohol.

Og på Gran Canaria.

Everest
07-12-2012, 00:47
Hvor jeg bodde: Park Inn by Radisson Düsseldorf Süd (http://www.park-inn-duesseldorf-sued.com/default-en.html)
Oppgradering: Ja, men måtte spørre om det. Standard til 'superior', som hadde strykejern og kaffemaskin. Ingenting ekstraordinært.
Fordeler mottatt: Ingenting whatsoever. Ba som sagt om oppgradering av rommet og nevnte gullstatus, men virket ikke som det betød noe særlig. Ironisk nok ligger det Club Carlson-brosjyrer strødd over hele hotellet...
Hva var bra/dårlig?: Fantastisk pris, fikk BRG-matchet ned til €43 euro for en natt med frokost inkludert. Ikke særlig sentrumsnært, men for de som har tid og tålmodighet til å reise med Tysklands fantastiske kollektivtrafikk så er det null stress.
Valuta for pengene?: Absolutt.
Vil jeg bo der igjen?: Hvis jeg får samme pris, ja, er jo tross alt student !, men hvis jeg har ærend i Düsseldorf sentrum er det nok mer hensiktsmessig å bo sentralt.

chrisljo
08-12-2012, 15:39
Noen som har bod på Park Plaza ved jernbanestasjonen i Amsterdam?

darkcho
08-12-2012, 16:25
Hvor jeg bodde: Radisson Blu Royal Stavanger
Club Carlson status: Sølv
Oppgradering: Ja, fra standard rom til business rom i øverste etasje
Fordeler mottatt: Ingen lounge, derfor tilbud om gratis pay-tv
Hva var bra/dårlig?: Stort rom, rent og pent, men trenger en oppdatering, lenge siden noe er pusset opp her tror jeg.
Valuta for pengene?: Avtalekode med jobben, ganske ok egentlig.
Vil jeg bo der igjen?: Ville muligens testet det andre Radisson i stavanger først, dette var litt vel gammelt

nime
08-12-2012, 18:32
Noen som har bod på Park Plaza ved jernbanestasjonen i Amsterdam?
Ja, det har jeg, i forbindelse med den generøse promoen i sommer.. hehe
Var helt OK, skal legge inn noen bilder bare jeg finner dem.

Everest
19-12-2012, 15:01
Hvor jeg bodde: Radisson Blu Hotel Milan (http://www.radissonblu.com/hotel-milan)
Club Carlson status: Gull
Oppgradering: Ja, fra 'Deluxe Room' til 'Suite' (to hakk)
Fordeler mottatt: Det var en lounge her, vet ikke om jeg kunne ha brukt den. Ellers ingenting, men oppgraderinga var jo upåklagelig.
Hva var bra/dårlig?: Fantastisk rom. Stort, rent og pent, med kaffemaskin, 'rain shower' og alt man behøver. Suiten var delt i to med a/c i hver del - ergo ble det varmt i stua/kontordelen og kjølig på soverommet. Utrolig bra bad. Fint svømmebasseng, og frokosten samt middagen i restauranten var fortreffelig. Beliggenheten er vel det eneste som kan trekke ned.
Valuta for pengene?: Ja, uten tvil. CCs BRG er noe for seg selv ;)
Vil jeg bo der igjen?: Ja, selv om beliggenheten kunne ha vært bedre.

Molinari
19-12-2012, 15:47
Noen som har bodd på Radisson i Roma? Hvordan er beliggenheten til Colusseum og andre severdigheter? Gode weekendpriser der, og lurer på en tur.

chrisljo
19-12-2012, 17:42
Har bodd der.

Ligger rett ved togstasjonen, så god tilgang til flere attraksjoner, derunder også Colloseum. Litt gåing blir det, men det er umulig å komme unna.

Hotellet er litt kult og bassenget på toppen er fabelaktig i sesong, men det er også litt mer enn litt slitt og det er ikke alle som liker dusj midt i rommet designet.

Fikk junior suite og var veldig fornøyd med den.

Molinari
19-12-2012, 18:00
Har bodd der.

Ligger rett ved togstasjonen, så god tilgang til flere attraksjoner, derunder også Colloseum. Litt gåing blir det, men det er umulig å komme unna.

Hotellet er litt kult og bassenget på toppen er fabelaktig i sesong, men det er også litt mer enn litt slitt og det er ikke alle som liker dusj midt i rommet designet.

Fikk junior suite og var veldig fornøyd med den.

Takk. Litt slitt er ikke min stil
Nummer Hilton-tråden......

Ståle
19-12-2012, 18:02
Kan man statusmatche fra Club Carlson til f. eks Eurobonus?

admiralsommelier
19-12-2012, 18:42
Kan man statusmatche fra Club Carlson til f. eks Eurobonus?

Det lurer jeg også på...

fluxie
19-12-2012, 18:46
Nei. Bare fra EB til CC

chrisljo
19-12-2012, 19:34
Fra Club Carlson er det lite som lar seg Status Match. Best Western er vel den eneste jeg har hørt om.

Til Club Carlson er det ganske mange muligheter; EBG, Starwood, Hilton, Accor! etc.

Eriksan
20-12-2012, 09:37
Fra Club Carlson er det lite som lar seg Status Match. Best Western er vel den eneste jeg har hørt om.

Til Club Carlson er det ganske mange muligheter; EBG, Starwood, Hilton, Accor! etc.

Men blir man matchet til CC Gold fra Hilton Gold og/eller Accor Plat? Når jeg har søkt litt rundt på dette tidligere mener jeg noen bare fikk CC sølv. Er det mail som gjelder?

chrisljo
20-12-2012, 10:01
Hørt både om både e-post og tlf+fax :)

Hilton Gold gir vel stort sett sølv, mens Accor Plat gir utrolig nok Gull.

Er selv aksjegull i år, så lært det meste om matching her:
http://www.flyertalk.com/forum/club-carlson/1039798-status-match.html

Helikopter
20-12-2012, 14:22
Jeg fikk juksehilton gull til juksegull hos CC

SlidesArmed
22-12-2012, 20:02
Jeg fikk juksehilton gull til juksegull hos CC

Ditto. En email med "bilde" av HH statement ble sendt. Velkomst til CC Elite Gold i løpet av noen timer.

Scanflyer
22-12-2012, 21:09
Hotel: Radisson Blu Royal Copenhagen (ved Hovedbanegården)
Status: Gold
Oppgradering: Nei, men booket Family and friends pris.

Fikk ingen oppgradering, men det ble presisert ved innsjekk at jeg hadde fått det hvis jeg ikke bodde på FF rate. I stedet for fikk jeg en fint hjørnerom i 8 etasje.

Rommet var veldig romslig, med stor King size seng og to stoler med tilhørende bord. Stort bad med standard amnety utvalg av dusjsåpe, shampoo, balsam og body lotion.

Hotellet bærer preg av høy klasse. Frokosten er helt på det jevne i buffeten, men det er mulig å bestille eggeretter og pannekaker fra kjøkkenet. + for San Pellegrino på flaske.

Siden det var jul var det også gratis servering av gløgg i resepsjonen.
Forøvrig er beliggenheten uslåelig.

nime
24-12-2012, 15:09
Julegave fra Club Carlson, gyldig for registrering fram til og med 27.12: 3000 poeng

https://www.clubcarlsonfestivethankyou.com/Points/Form.aspx?LOC=en

God jul, folkens.

Blackhawk
25-12-2012, 04:34
Jøss, veldig bra. Takker så mye for den linken!

Chriscross
25-12-2012, 17:05
Takker for den.

S. Holberg
25-12-2012, 20:48
Ikke dumt ;)

LNv22
26-12-2012, 14:59
Ditto. En email med "bilde" av HH statement ble sendt. Velkomst til CC Elite Gold i løpet av noen timer.

Hvilken epostadr sender dere til?

Ph34r
27-12-2012, 10:07
Jeg regner med at man må velge om man ønsker Eurobonus-poeng ved hotellopphold eller poeng på Club Carlson-kontoen?

jjessen
27-12-2012, 11:09
Jeg regner med at man må velge om man ønsker Eurobonus-poeng ved hotellopphold eller poeng på Club Carlson-kontoen?

Ja, men det lønner seg uansett å poste til Club Carlson og så heller bytte inn poeng derfra til Eurobonus etterpå.

FlightDeck
27-12-2012, 13:19
Julegave fra Club Carlson, gyldig for registrering fram til og med 27.12: 3000 poeng

https://www.clubcarlsonfestivethankyou.com/Points/Form.aspx?LOC=en

God jul, folkens.

Jeg fikk faktisk 4500 poeng. Kanskje fordi jeg har gullkort?

Ph34r
27-12-2012, 16:34
Ja, men det lønner seg uansett å poste til Club Carlson og så heller bytte inn poeng derfra til Eurobonus etterpå.

OK! Takker så mye for svar!

nime
07-01-2013, 23:16
Ny Club Carlson Q1 promo - Triple poeng frem til 15.03.13 (60 poeng pr dollar)

https://www.clubcarlson.com/secure/offers/5962135?hotelBrandCode=

Eks:
Natt til 1400kr = ca $233 = 13980 poeng + booking bonus på 2000 poeng om du er CC Gold

Nesten 16000 poeng for 1 natt er ikke så galt, men ikke fullt så generøst som 50k promoen sommeren 2012 :D Likevel er det nok til en gratis natt på f.eks Park Inn Reykjavik (15k poeng)

SlidesArmed
08-01-2013, 00:01
Supert. Da kan det jo bli en anseelig sum poeng når jeg sjekker ut på fredag!

LN-TIB
08-01-2013, 07:42
Misser man 50% som Gold på slike kampanjer?

nime
08-01-2013, 08:40
Misser man 50% som Gold på slike kampanjer?
Nei, du har nok rett i at man ikke mister 50%. Isåfall blir det faktisk minimum 20 grunnpoeng pr $ + 40 bonuspoeng pr $ + 10 gullbonus på grunnpoeng = 70 poeng pr $ + 2000 booking bonuspoeng.

For et rom til ca 1400 pr natt blir det da ca $233 x 70 + 2000 = 18310 poeng

2 og en halv natt så har man 50k poeng, eller nok til en gratis natt på de dyreste hotellene i kjeden. Ikke verst uttelling egentlig.

view
08-01-2013, 09:30
Noen som har erfaring med å få poeng på gruppebookinger? Jeg booker og betaler overnatting for 13 stk med mitt kort, kan jeg få poeng for hele beløpet på min Carlson konto?

LN-TIB
08-01-2013, 09:42
Noen som har erfaring med å få poeng på gruppebookinger? Jeg booker og betaler overnatting for 13 stk med mitt kort, kan jeg få poeng for hele beløpet på min Carlson konto?

Litt usikker om det gjelder egne regler for gruppebooking. Men jeg fikk nylig poeng for to rom da jeg betalte begge på mitt kreditkort. Virker å styres av hvem som betaler, og ikke hvem som bor i rommene. Så er du heldig så har du en pointbooster av de sjeldende på gang ;)

view
08-01-2013, 10:03
Spennende, da får vi se i neste uke som som skjer.. har også meldt meg på triple points promo, kunne vært et bra innskudd på konto det!

jjessen
08-01-2013, 10:50

Opp til 3 rom kan man få poeng for på samme booking ref. deres betingelser.

chrisljo
08-01-2013, 10:56
Opp til 3 rom kan man få poeng for på samme booking ref. deres betingelser.

I tillegg er det mulig å få (færre per $) poeng som møtebooker:
http://www.clubcarlson.com/offers/displayDetail.do?offerId=1801909

Med mindre man booker mange møter, og ikke har krav til faktura, så er vel det beste å booke 3 room fra egen CC konto og resten uten carlson konto.

view
08-01-2013, 11:38
Det virker ikke som møteplanlegger funker for oss her i Norge:

Club Carlson for Planners Terms and Conditions
http://www.clubcarlson.com/offers/displayDetail.do?offerId=1801909

Program not available in Norway or where prohibited by law.

Er vel best å satse på 3 rom da.

chrisljo
08-01-2013, 12:05
Og husk at legg alt av middager etc til de disse rommene :)

kimmam
08-01-2013, 14:42
Er det noen som har noen erfaring med oppgradering for CC Gold når rommet er bestilt via expedia? Jeg har allerede bestilt via hotellnettsiden, men ser nå at jeg kan få hotellet litt billigere via expedia.

chrisljo
08-01-2013, 15:17
Innen 24 timer fra bestilling kan du gjøre en BRG, og få prisen matchet fra Carlson (hvis vilkåerne er like):
http://www.clubcarlson.com/lrg/home.do
(du kan kanskje avbestille og bestille?)

I utgangspunktet skal man få andre fordeler enn poeng på et tredjepartsbestilling, men jeg ville ikke satset på det, fra kundeservice:
"You should still be recognized as an Elite member if you provide your account at time of check in with the hotel.

Because your booking would be confirmed at a rate which is not entitled to Club Carlson points this would include online booking bonus points, promotional points, and food and beverage points, under the terms and conditions of the program."

kimmam
08-01-2013, 15:23
Innen 24 timer fra bestilling kan du gjøre en BRG, og få prisen matchet fra Carlson (hvis vilkåerne er like):
http://www.clubcarlson.com/lrg/home.do
(du kan kanskje avbestille og bestille?)

I utgangspunktet skal man få andre fordeler enn poeng på et tredjepartsbestilling, men jeg ville ikke satset på det, fra kundeservice:
"You should still be recognized as an Elite member if you provide your account at time of check in with the hotel.

Because your booking would be confirmed at a rate which is not entitled to Club Carlson points this would include online booking bonus points, promotional points, and food and beverage points, under the terms and conditions of the program."

Takk for raskt svar. Tror jeg lar den nåværende bestillingen ligge siden jeg fant ut at de hadde trippel poengopptjening :)

Chriscross
08-01-2013, 19:29
Takk for raskt svar. Tror jeg lar den nåværende bestillingen ligge siden jeg fant ut at de hadde trippel poengopptjening :)

Du får vel ikke det dersom du har booket via Expedia? Eller snakker du om en eller annen form for "Expedia Rewards"?

kimmam
08-01-2013, 19:56
Du får vel ikke det dersom du har booket via Expedia? Eller snakker du om en eller annen form for "Expedia Rewards"?

Formulerte meg sikkert litt uklart :p Det jeg mente var å la den bestillingen jeg har via hotellets egen nettside være. Velger heller ekstra poengopptjening enn å spare noen hundrelapper :)

jjessen
08-01-2013, 22:41
Nei, du har nok rett i at man ikke mister 50%. Isåfall blir det faktisk minimum 20 grunnpoeng pr $ + 40 bonuspoeng pr $ + 10 gullbonus på grunnpoeng = 70 poeng pr $ + 2000 booking bonuspoeng.

For et rom til ca 1400 pr natt blir det da ca $233 x 70 + 2000 = 18310 poeng

2 og en halv natt så har man 50k poeng, eller nok til en gratis natt på de dyreste hotellene i kjeden. Ikke verst uttelling egentlig.

Er veldig fornøyd med uttellingen totalt sett. Har hatt CC Gold litt over et år (match fra EBG). På 10 netter endte jeg opp med 177.000 poeng etter diverse promoer. Disse blir nå byttet inn i 4 netter på Radisson Fisherman Wharf i SFO til sommeren der samme rom hadde kommet på 1410 USD inc tax.

Tilsvarer vel en verdi på rundt kr 800 i opptjening per natt jeg har bodd på Radisson / Park Inn:-)

gygrid
09-01-2013, 03:52
Formulerte meg sikkert litt uklart :p Det jeg mente var å la den bestillingen jeg har via hotellets egen nettside være. Velger heller ekstra poengopptjening enn å spare noen hundrelapper :)

Fortsatt lurt å sette seg inn i CCs BRG. Selv var jeg på utkikk etter et rom på Gardermoen i romjula. Med sen ankomst og fly 6.30 om morgenen ville jeg gjerne ha gangavstand mellom hotell og terminalen. Busstilbudet er både overpriset og tidkrevende. Men Radisson til 1405 kr var litt drøyt, når jeg fant andre hotell for halve prisen.

Jeg sjekket booking.com og der var prisen 1225 kr med tilsynelatende like betingelser. Siden avbestilling var mulig, bestilte jeg på Radissons nettsider. Knappe 5 minutter etter bestilling sendte jeg mail om at rommet var billigere på booking.com.

Et par timer senere fikk jeg svar fra Radisson. De bekreftet prisen på booking.com og hadde justert min pris til 928.50 kr. Greit nok at lavere pris gir færre poeng, men jeg sparte 300 kr og fikk min 2000 poeng for å bestille på kjedens nettside.

kimmam
09-01-2013, 12:21
Fortsatt lurt å sette seg inn i CCs BRG. Selv var jeg på utkikk etter et rom på Gardermoen i romjula. Med sen ankomst og fly 6.30 om morgenen ville jeg gjerne ha gangavstand mellom hotell og terminalen. Busstilbudet er både overpriset og tidkrevende. Men Radisson til 1405 kr var litt drøyt, når jeg fant andre hotell for halve prisen.

Jeg sjekket booking.com og der var prisen 1225 kr med tilsynelatende like betingelser. Siden avbestilling var mulig, bestilte jeg på Radissons nettsider. Knappe 5 minutter etter bestilling sendte jeg mail om at rommet var billigere på booking.com.

Et par timer senere fikk jeg svar fra Radisson. De bekreftet prisen på booking.com og hadde justert min pris til 928.50 kr. Greit nok at lavere pris gir færre poeng, men jeg sparte 300 kr og fikk min 2000 poeng for å bestille på kjedens nettside.

Nice! Jeg hadde spart rundt 360 kr hadde jeg bestilt via expedia, men dette var pga en rabattkupong som gav 10% rabatt. Regner derfor med at CC ikke hadde gått med på at expedia var 'billigere'.

LN-CGJ
13-01-2013, 23:38
Hei, var litt kjapp på avtrekkeren og bestilte 2 netter ved Radisson waterfront i Stockholm nå i mars via hotels.com, og uten avbestilling mulighet..

Så har jeg selvfølgelig søkt litt her nå i ettertid (ja, vet rekkefølgen burde vært omvendt :) )
Meldt meg inn i club Carlson og ser nå tilbud med gratis frokos og trippel poeng der.

Kan jeg få dette via hotels.com booking, eller har jeg skutt meg selv i fingeren ved å booke via hotels.com, uten avbestillings mulighet..?

Noen som har noen tips og muligheter for gratis frokost og poeng?

På forhånd takk.

no-backpacker
14-01-2013, 08:38
Bodde på The May Fair i London og gullkortet gav meg... nada, null og niks, med mindre "sen utsjekking" til kl. 13.00 kan regnes med. Latterlig. Nå bodde jeg riktignok på poeng, men tviler på at jeg hadde fått noe bedre service om jeg hadde betalt.

Hotellet er helt greit, men jeg vil si det er mer et godt 4* enn et 5*. Beliggenheten er dog 5*, men jeg tror ikke jeg kommer til å betale for å bo der flere ganger kun for beliggenheten. Le Meridien Piccadilly koster vel omtrent det samme, imponerte meg omtrent like lite, men har enda bedre beliggenhet så om det var kun beliggenheten som betød noe, hadde jeg valgt det fremfor The May Fair.

Xxx.

Chriscross
14-01-2013, 11:36
Bodde på The May Fair i London og gullkortet gav meg... nada, null og niks, med mindre "sen utsjekking" til kl. 13.00 kan regnes med.
Xxx.

Det er også min erfaring med hotellene i London, det latterligste er at de kan "strekke seg" til 1. pm for utsjekk. (Spurte en gang jeg ikke hadde behov for det, og da var det svaret jeg fikk).

chrisljo
14-01-2013, 13:36
Det er også min erfaring med hotellene i London, det latterligste er at de kan "strekke seg" til 1. pm for utsjekk. (Spurte en gang jeg ikke hadde behov for det, og da var det svaret jeg fikk).

Noen som har prøvd å e-post på forhånd?

nime
15-01-2013, 11:46
Fikk akkurat en pen bunke ekstrapoeng.. :D

jan 14 2013 Earn Promotion Points - Stay More Nights Earn More Points Bonus xx,000

kimpe
15-01-2013, 13:05
Hehe, samme her!

Fikk 96000 ekstrapoeng. :) Og ett nytt år med Gold elite.. Må si jeg er imponert over antall bonuspoeng som tjenes opp her.. Hele sommerferien er nesten dekket inn med hotellovernattinger i USA, og nå ble påsken plutselig berget med hoteller i Paris.. :)

Kim

chrisljo
15-01-2013, 13:51
Fikk akkurat en pen bunke ekstrapoeng.. :D

Jeg har enda ikke fått mine :( Skulle hatt 108 000. Ringte, og fikk beskjed om å ringe tilbake 10 februar.

chrisljo
15-01-2013, 18:40
Jeg har enda ikke fått mine :( Skulle hatt 108 000. Ringte, og fikk beskjed om å ringe tilbake 10 februar.

En e-post til CC og 108 000 poeng på konto.

nime
15-01-2013, 18:55
Hehe, samme her!

Fikk 96000 ekstrapoeng. :) Og ett nytt år med Gold elite.. Må si jeg er imponert over antall bonuspoeng som tjenes opp her.. Hele sommerferien er nesten dekket inn med hotellovernattinger i USA, og nå ble påsken plutselig berget med hoteller i Paris.. :)

Kim
CC er ganske generøse, ingen tvil om det :up:
Spørsmålet er hvor lenge de kan være det, men her er det bare å utnytte det mens man kan :D

Ph34r
19-01-2013, 22:00
Hvor jeg bodde: Radisson Blu Liverpool

Club Carlson status: Gold Elite

Oppgradering: Nei. Men rommet var bestilt via reisearrangør og jeg oppga først medlemsnummer ved innsjekk (kl. 20:00)

Fordeler mottatt: Ingenting whatsofu*****ever..

Hva var bra/dårlig?: Bodde kun to netter og det ble ikke redd opp senger eller utført fiks av rommet i det hele tatt.. Elendig..

Valuta for pengene?: Njeh..

Vil jeg bo der igjen?: Mulig. Om prisen er riktig..

LN-CGJ
22-01-2013, 19:32
Hei, var litt kjapp på avtrekkeren og bestilte 2 netter ved Radisson waterfront i Stockholm nå i mars via hotels.com, og uten avbestilling mulighet..

Så har jeg selvfølgelig søkt litt her nå i ettertid (ja, vet rekkefølgen burde vært omvendt :) )
Meldt meg inn i club Carlson og ser nå tilbud med gratis frokos og trippel poeng der.

Kan jeg få dette via hotels.com booking, eller har jeg skutt meg selv i fingeren ved å booke via hotels.com, uten avbestillings mulighet..?

Noen som har noen tips og muligheter for gratis frokost og poeng?

På forhånd takk.

Prøver igjen jeg, mulig jeg formulerte meg uklart.

1, får jeg poeng når overnattingen er booket via hotels.com?

2, ser CC har kampanje med gratis frokost og trippel poeng, kan jeg få dette ved å registrere meg som CC medlem ved check-inn?

Tips og svar mottas med takk..

Chriscross
22-01-2013, 19:36
1. Nei, det skal du ikke få.

2. Nei, og gratis frokost kampanjen krever en spesiell prispakke . Tror "tilbud bare gyldig i Amerika.

Skal du være sikret poeng må du booke via hotellenes eller selskapets egne sider.

LN-CGJ
22-01-2013, 19:48
1. Nei, det skal du ikke få.

2. Nei, og gratis frokost kampanjen krever en spesiell prispakke . Tror "tilbud bare gyldig i Amerika.

Skal du være sikret poeng må du booke via hotellenes eller selskapets egne sider.

Takk for svar, da har jeg lært noe til neste gang det skal bookes.

TriStar
08-02-2013, 16:36
Dersom man booker et hotellrom på siden til CC og velger å benytte Gold Points + cash, får man da full opptjening av poeng? Ex. sjekket jeg hotell en helg i Paris hvor prisen er 15.000 pts + EUR 177,- pr natt.

jjessen
08-02-2013, 18:50
Dersom man booker et hotellrom på siden til CC og velger å benytte Gold Points + cash, får man da full opptjening av poeng? Ex. sjekket jeg hotell en helg i Paris hvor prisen er 15.000 pts + EUR 177,- pr natt.

Ja du får opptjening på det du betaler cash. Står under rate details.

TriStar
08-02-2013, 18:58
Takk jjessen. Neste spørsmål: Triplepoints-kampanjen varer t.o.m 15. mars. Vi skal bo på hotell 15 - 17.03. Blir det noen trippelpoeng å få da mon tro?

chrisljo
08-02-2013, 19:03
Takk jjessen. Neste spørsmål: Triplepoints-kampanjen varer t.o.m 15. mars. Vi skal bo på hotell 15 - 17.03. Blir det noen trippelpoeng å få da mon tro?

Så vidt jeg har forstått er det check out som teller.

TriStar
08-02-2013, 21:30
Takk for info, det ante meg...

Spanair
08-02-2013, 23:08
Prøver igjen jeg, mulig jeg formulerte meg uklart.

1, får jeg poeng når overnattingen er booket via hotels.com?

2, ser CC har kampanje med gratis frokost og trippel poeng, kan jeg få dette ved å registrere meg som CC medlem ved check-inn?

Tips og svar mottas med takk..
Ser enkelte skriver at man ikke får poeng hvis man ikke booker via hotellenes hjemmesider. Det stemmer iallfall ikke overalt. Jeg booka via hotels.com på mitt forrige opphold, og fikk da poeng.

gygrid
09-02-2013, 00:20
Det er vel slik at man får mer poeng om man booker gjennom CC eller hotellets nettside. 1-3k alt etter hvilken status man har.

http://www.clubcarlson.com/offers/displayDetail.do?offerId=1768182

Chriscross
09-02-2013, 08:51
Du er ikke garantert poeng om du booker via hotels.com og andre "rabattsider". Imidlertid skjer det både glipper og jeg tror pgså at de fleksible prisene på disse sidene gir poeng. Bokker du via Berg Hansen og andre får du alltid poeng tror jeg. Tror ikke disse byråene tar kommisjon på samme måte.

jjessen
09-02-2013, 10:33
Bokker du via Berg Hansen og andre får du alltid poeng tror jeg.

Ja, du får poeng for bookinger via de tradisjonelle reisebyråene, men mister online booking bonusen som for min del er 2000 poeng. Så jeg booker alltid direkte.

jjessen
09-02-2013, 10:44
Hvor jeg bodde: Radisson Blue Plaza Helsinki
Oppgradering: Ja, fra standard rom til business class rom.
Fordeler mottatt: 2 Fazer sjokolader og personlig velkomsthilsen fra direktør.
Hva var bra/dårlig?: Rommet var high tech med tv i speilet på badet og små touch skjermer til styring av lys, do not disturb etc. Skikkelig bra seng også.
Valuta for pengene?: Ja
Vil jeg bo der igjen?: Mitt nye favoritt hotell i Helsinki

Hvor jeg bodde: Radisson Blu Royal Copenhagen
Oppgradering: Nei, kun høy etasje
Fordeler mottatt: Frukt, nøtter og en flaske vann. Personlig velkomsthilsen fra Guest Relation Manager
Hva var bra/dårlig?: Lite rom, tepper på gulvet og varmt som f... selv om det er mitt på vinteren. Måtte sette på AC...
Valuta for pengene?: Service ja, hard product nei
Vil jeg bo der igjen?: Kanskje pga beliggenheten

darkcho
09-02-2013, 11:16
Hvor jeg bodde: Radisson Blu Portman Square
Club Carlson status: Silver
Oppgradering: Ja, Businessclass room
Fordeler mottatt: Nope
Hva var bra/dårlig?: Stort og fint rom.
Valuta for pengene?: Rotete service, fint produkt. Booket via finn til absolutt billigste pris.
Vil jeg bo der igjen?: Ja, fin lokasjon i london

bardf
09-02-2013, 14:08
Hvor jeg bodde: Radisson Blu Berlin
Oppgradering: Nei
Fordeler mottatt: Fruktskål og signert lapp
Hva var bra/dårlig?: Bra design, frokost og spa/basseng. Veldig god beliggenhet. Dårlig service, elendig concierge.
Valuta for pengene?: Family and friends, så absolutt.
Vil jeg bo der igjen?: Joda!

LNv22
10-02-2013, 00:20
Er gull, matchet med Hilton Gold for en mnd siden. Har ikke fått noe kort i posten foreløpig. Kommer dette eller må det bestilles?

Har en et opphold om en ukes tid - kunne vært greit å hatt med seg noe da, ellers får en print av medlemssiden duge.

pgaa
10-02-2013, 00:32
Er gull, matchet med Hilton Gold for en mnd siden. Har ikke fått noe kort i posten foreløpig. Kommer dette eller må det bestilles?

Har en et opphold om en ukes tid - kunne vært greit å hatt med seg noe da, ellers får en print av medlemssiden duge.

Om en må purre eller ei, virker som om en må minne de på det hvertfall. Også vært gull en stund, men hadde/har ikke mottatt noe kort enda.
Men pusha på de her om dagen, så da skulle det bli en endring på det.

Everest
10-02-2013, 01:01
Tok ca. 6 uker før jeg fikk kortet mitt fra CC, både etter å ha nådd sølv og gull. Hvis du ikke har kortet foreslår jeg at du ringer eller sender en epost kvelden før, og spør om ett eller annet, og "i farta" hører om oppgradering er tilgjengelig siden du er gullmedlem.

Ved innsjekk viser du så til "den hyggelig samtalen" du hadde med resepsjonistens kollega. Enklere enn å bringe opp temaet fra scratch, hvis du er litt sjenert av deg, og gir dem også litt tid på evt. å forberede en oppgradering, hvis de har glemt fordelen CC-gull skal gi deg.

Tommy777
10-02-2013, 03:41
Hva trenger dere egentlig kort for? Å ha ett kort i lommeboka? Når du bestiller rom, legger man jo bare til medlemsnummeret sitt og hotellet ser da statusen du har. Jeg har ikke ett eneste hotellkort i lommeboka, de ligger i en stabel i en skuff hjemme

chrisljo
10-02-2013, 10:20
Hva trenger dere egentlig kort for? Å ha ett kort i lommeboka? Når du bestiller rom, legger man jo bare til medlemsnummeret sitt og hotellet ser da statusen du har. Jeg har ikke ett eneste hotellkort i lommeboka, de ligger i en stabel i en skuff hjemme

I CC ser resepsjonen feil status hvis man bestilte før man fikk statusen.

martino
10-02-2013, 16:55
Vet dette har vært diskutert før, men spør dere direkte om oppgradering? Eller bare et hint..?

Everest
10-02-2013, 17:13
Som sagt, si du ringte eller sendte mail kvelden før, og spør om de fikk sjekket.

martino
10-02-2013, 23:29
Hvor jeg bodde: Radisson Blu Bodø
Oppgradering: Ja, til Business Class Room
Fordeler mottatt: Ingen frukt el. lignende!
Hva var bra/dårlig?: Fine rom, nydelig fjordutsikt og god frokost. Veldig god beliggenhet.
Valuta for pengene?: Joda, etter at jeg ble oppgradert..
Vil jeg bo der igjen?: Ja!

chrisljo
11-02-2013, 10:13
Vet dette har vært diskutert før, men spør dere direkte om oppgradering? Eller bare et hint..?

En annen diskret måte å minne dem på Gold status er å spørre om det som vanlig står vann og frukt på rommet.

view
15-02-2013, 19:41

For å følge opp denne her, jeg kjørte til slutt middag, barregning og 12 rom på kortet mitt. Snakket litt med bookingen på forhånd, de hadde null snøring. Snakket så med resepsjonen ved utsjekk, som hadde gjort klar en gruppefaktura slik at jeg ikke fikk poeng, kun stay credit.

Etter litt frem og tilbake fant de ut at de kunne kjøre alt på mittrom nr og da skulle jeg få poeng. Dette etter at jeg kommenterte at jeg får en bråte poeng for betale for ett rom, og ingen poeng når jeg betaler 12 rom.

Ingen poeng dukket opp, så etter 14 dager la jeg inn en retro claim. Denne gikk gjennom, og jeg har fått en staycredit på 1295 poeng for rommet mitt, og ca 149000 poeng i manuell justering.

Resultat: 3 netter på Radisson Blu Champs-Elysses booket med madammen til våren.

bhen
15-02-2013, 21:20
Hvor jeg bodde: Radisson Plaza Santiago de Chile
Oppgradering: Ja, til Junior Suite
Fordeler mottatt: 1 drink voucher per person og dag =12stk! (pisco sour eller soft drink) + velkomstgave i gift shop
Hva var bra/dårlig?: bra läge, rent och fint og god frokost.
Valuta for pengene?: Absolutt, betalte dröyt 100$ natten
Vil jeg bo der igjen?: Hvis jeg skal til Santiago, gjerne

Statusmatchet Accor-plat til CC gold er digg. Booket via booking.com, likvel veldig bra recognition

wilhelm
18-02-2013, 19:51
Hvor jeg bodde: Radisson Hotel & Suites Sydney
Oppgradering: Ja, fra Studio Guest Room til One Bedroom Executive Suite
Hva var bra/dårlig?: Store rom og god beliggenhet.
Valuta for pengene?: Ja, selv om Sydney er en dyr hotellby

w

Tommy777
18-02-2013, 21:02
I CC ser resepsjonen feil status hvis man bestilte før man fikk statusen.

Men det holder jo at man har nummeret sitt. Det er jo bare be dem punche inn nummeret de allerede har paa nytt.

SlidesArmed
18-02-2013, 21:21
Hvor jeg bodde: Radisson Edwardian Kenilworth, London
Fordeler mottatt: Invitasjon til gratis Afternoon Tea
Hva var bra/dårlig?: God beliggenhet. Kapasitet til frokost tross fullt belegg.
Valuta for pengene?: Ja, avtalepris m/ frokost
Vil jeg bo der igjen?: Ja pga beliggenhet

kimmam
18-02-2013, 21:33
Hvor: Radisson Blu Le Metropolitan, Paris
CC status: Gold Elite
Oppgradering: Ja. Skaffet meg 'juksegull' rett etter jeg hadde bestilt på hotellsiden, så CC nummeret lå ikke inne på bookingen. Da jeg sjekket in spurte jeg om nummeret var registrert (noe jeg visste det ikke var). Fikk dermed registrert det og vips så ble jeg oppgradert fra Classic til Deluxe rom. Dvs hele 2 kvm mer å boltre seg på!
Fordeler: Da jeg kom tilbake etter en liten tur var det litt sjokolade og en flaske vann på rommet. Fikk også late check-out, kl 15. Nespressomaskin på rommet med gratis kaffe. (Vet ikke om dette er gratis uansett?)
Hva var bra/dårlig?: Perfekt beliggenhet for en førstegangsreisende til Paris. Hadde utsikt mot Eiffel-tårnet og området var stille og rolig om natten. Lite basseng i kjelleren som var fint til morgensvømming. Ellers fine avstander til severdigheter og shopping. Svært hyggelig betjening og ble godt ivaretatt. Rommet var litt i minste laget og det var svært fuktig der. Vannet rant fra sluket på badet...
Valuta for pengene: Hadde jeg reist alene ville det vært litt i det dyreste laget, men siden vi var to stykker ble prisen overkommelig. Hotell er uansett dyrt i Paris. Totalt fikk jeg 49 031 poeng for oppholdet (trippelpoeng-opptjening + nettbestillingsbonus + litt roomservice)
Vil jeg bo der igjen?: Nja, if the price is right. Kan godt tenke meg å prøve andre områder av Paris også.

LN-CGJ
21-02-2013, 09:21
Ser enkelte skriver at man ikke får poeng hvis man ikke booker via hotellenes hjemmesider. Det stemmer iallfall ikke overalt. Jeg booka via hotels.com på mitt forrige opphold, og fikk da poeng.

Så bra da, oppga du CC nr ditt til resespsjonen? Burde få trippel poeng også, da jeg har registrert meg på kampanjen.

SRP.
22-02-2013, 10:35
Hvor jeg bodde: Radisson Blu Royal Bryggen, Bergen
Oppgradering: Ja, til Business-rom
Fordeler mottatt: stort fruktfat
Hva var bra/dårlig?: heilt nytt interiør etter oppussinga, god frukost, flott rom med stor TV
Valuta for pengene?: Svært bra

sirpjalle
22-02-2013, 10:59
Da har jeg bedt om å få en statusmath fra Hilthon HHonors, så får vi se utfallet.

For de som lurer, les denne linken for mer info

http://loyaltylobby.com/2012/05/10/carlson-hotels-club-carlson-status-match/

darkcho
22-02-2013, 11:23
Sendte samme nå. Fikk kun sølv forrige gang, får se om de biter på nå ;)

sirpjalle
22-02-2013, 20:44
Og der var gullkortet i boks....

Dear Sirpjalle

Thank you for taking the time to write.

Thank you for providing the documentation for a status match! We have
upgraded your Club Carlson account to Gold status effective immediately
and expiring on February 28, 2014 (unless otherwise re-obtained). Please
review the list of elite benefits below.

darkcho
23-02-2013, 05:46
Samme her, oppgradert uten spørsmål :)

FlightDeck
23-02-2013, 08:24
Jeg har blitt nedgradert fra Gold til Silver - hadde så vidt under kravet for å fornye gullkortet. Men jeg er rekvalifisert som EuroBonus Gold og har også det beryktede Hilton Gold. Hva bør jeg gjøre? I prinsippet er det kanskje tilstrekkelig å sende inn enten bilde av EuroBonus-kortet eller noe som bekrefter Hilton-statusen.

darkcho
23-02-2013, 08:36
Hadde prøvd å sende en mail, legge ved hilton/sas og informere om at du var rett under? Når de gir meg gull med 3 netter de siste 12 månedene bør det være en smal sak for din del ;)

SeatBelt
25-02-2013, 14:00
Hvilken epostadr sender dere til?

Har hhonors gold og skulle gjerne ha matchet til CC - men jeg finner ikke riktig e-postadresse jeg heller. Anyone?

Holder det med print screen av Home-siden på hhonors?

darkcho
25-02-2013, 15:58
3. Send an email to goldpointsplus@carlson.com and include a copy of the screen shot, your Club Carlson account number, and a few words that you would like to get matched to Gold status with their program.

martino
25-02-2013, 18:50
Hvor jeg bodde: Radisson Blu Bodø, bestilte to 3mannsrom
Oppgradering: Nei, "business class-rommene har ikke plass til ekstraseng"
Fordeler mottatt: Ingen.
Hva var bra/dårlig?: OK rom, grei utsikt over sentrum, god frokost. Veldig god beliggenhet.
Valuta for pengene?: Joda. Brukte 2for1-tilbudet.
Vil jeg bo der igjen?: Ja.

sirpjalle
25-02-2013, 20:11
3. Send an email to goldpointsplus@carlson.com and include a copy of the screen shot, your Club Carlson account number, and a few words that you would like to get matched to Gold status with their program.

Mer info her.

http://loyaltylobby.com/2012/05/10/carlson-hotels-club-carlson-status-match/

Ps. La ikke ved en screendump av kontoen min på Hilton, bare et bilde av kortet og la det ved mailen. Fungerte som ei kule det.....

pollymoe
27-02-2013, 09:52
Stusser litt over antall poeng jeg fikk på mitt forrige opphold.
Hadde en regning på ca 800 GBP på park plaza westminster bridge, noe roomservice , resten rom kost. Er CC Gold og har fått følgende:

Room Points 3,253
Food and Beverage Points 3,935
Promotion Points - Triple Points 2013 14,374
Room Points - Gold 50% Bonus 1,627
Food and Beverage Points - Gold 50% Bonus 1,968

Er ikke dette litt lite room points? Hadde en rate som gav 40% rabatt på rommet, men det har vel ingenting å si?

ghostern
27-02-2013, 10:10
Hadde en regning på ca 800 GBP på park plaza westminster bridge, noe roomservice , resten rom kost. Er CC Gold og har fått følgende:

Room Points 3,253

Er ikke dette litt lite room points? Hadde en rate som gav 40% rabatt på rommet, men det har vel ingenting å si?

Det høyrast lite ut. Det er vel 20poeng pr USD? Om eg antar at du hadde 600 GBP på romkostnad, så blir det jo 600GBP * 8.6NOK/GBP / 5.7NOK/USD = ca 900 USD. Dette skulle vel gi ca 18 000 poeng ?

nime
27-02-2013, 11:08

Room Points 3,253

Burde vel fått nær 60k poeng isteden her? Litt lite room points? Hadde en rate som gav 40% rabatt på rommet, men det har vel ingenting å si?
Har hotellet/CC klusset med valutaen & antall netter? Ut fra "Room Points" så ser det ut som rommet kostet $162.50

Send en henvendelse til Club Carlson, så ordner det seg sikkert.

chrisljo
27-02-2013, 12:40

Room Points 3,253

Roomservice og frokost hvis det var inkludert i raten blir trukket ut og ligger under "Food and Beverage Points".

Som andre har nevnt, 3253 er 160$ dollar, selv om du fjerner VAT/moms på ca. 20%, som du ikke får på poeng for, er det betydelig lavere enn 800£ minus forkost og roomservice.

Gjorde du bestillingen som flere bestillinger? Hadde samme problem med to en dags bestillinger som ble slått sammen i Amsterdam.

bardf
27-02-2013, 13:15
Hvor jeg bodde: Radisson Blu Frankfurt
Oppgradering:Ja, til Business Class-rom
Fordeler mottatt: Ikke utover oppgradering
Hva var bra/dårlig?: Fantastisk rom. Bra utsikt. God frokost og strålende opplagt service. Fint, men lite basseng, og tilhørende badstuer i toppen av hotellet.
Valuta for pengene?: Ja, dobbeltrom for 79 euro er en veldig god pris.
Vil jeg bo der igjen?: Absolutt!

Glean EBG
27-02-2013, 19:18
Jeg melte meg på trippelpoint kampanien men har kun fått normal opptjening på alle mine tre opphold i år, noen tips til hvordan jeg får dem eller kommer dem når kampanien er over? Det er jo snakk om over 50000 poeng så er jo litt surt å gå glipp av.

SeatBelt
28-02-2013, 09:13
Sendte print screen av Hilton-status og fortalte om reiseplanene mine fremover:

Thank you for providing the documentation for a status match! I have
upgraded your Club Carlson account to Gold status effective immediately
and expiring on February 28, 2014 (unless otherwise re-obtained).
Please review the list of Gold Elite benefits below.

I have also submitted a request to send a new Club Carlson Gold card
your way! Please allow 4 to 6 weeks for delivery of your Club Carlson
membership card.

Thank you for allowing me the opportunity to assist you and please feel
free to let me know how I have done as I have assisted with your needs!

Hyggelig med gullkort både i Hilton og Club Carlson når jeg skal bruke mye tid på reising det kommende året.

chrisljo
28-02-2013, 10:05
Jeg melte meg på trippelpoint kampanien men har kun fått normal opptjening på alle mine tre opphold i år, noen tips til hvordan jeg får dem eller kommer dem når kampanien er over? Det er jo snakk om over 50000 poeng så er jo litt surt å gå glipp av.

Jeg fikk poengene sammen med hotelloppholdet, og praten på FlyerTalk tyder på at det er vanlig praksis.

Det må ha skjedd noe galt med påmeldingen din. Håpet er nok å ta kontakt med kundeservice. Forsøk først tlf support, og hvis ikke de kan hjelpe så prøv en e-post. Har god suksess med å få promopoints som ikke postet automatisk.

Ellers, dette er selvfølgelig grunnen til å ta screenshots av takk for påmeldingsider.

FlyHi
28-02-2013, 11:38
Park Plaza Amsterdam Airport. Upgrade til executive room og early check-in.

Kun LAN på rummet, som er sat op så man ikke kan bruge sin egen wifi router :( Så meget for den arbejdsdag.

Value for money? Hmmm til 70 EUR er det vel ok.

Kommet jeg til at bo her igen? Nej. Vil have wifi på rummet. LAN er ubrugeligt når man nyere laptops (uden LAN) og ipad. Lidt for old fashioned for mig.

nime
28-02-2013, 22:55
1000 gratis CC-poeng ved å like på FB

https://www.facebook.com/clubcarlson/app_457009351020168

S. Holberg
28-02-2013, 23:45
Takk for tips, var en smal sak å registrere seg :)

LNv22
01-03-2013, 09:30
Hvor jeg bodde: Radisson Martinique, Manhattan, New York

Fordeler mottatt: Kuponger for 2 pers til forkost i ala carte restauranten. Frukt på rommet. To timer etter innsjekk ble også en sjokoladekake - med skriften "Welcome" på fatet - levert på døren. To vannflasker hver dag (men dette er vel standard?). Late check-out, kl 15 (etter forespørsel).

Hva var bra/dårlig?: Supersentralt. Hyggelige ansatte. Pent rom. Svært gode senger! Flott utsikt mot Harald Square. Bra frokost.

På den annen side kan det nevnes at rommene er ganske små, faktisk så små at kaffemaskinen står på badet, mellom servanten og toalettet. Det er etter min mening ikke helt OK.
Ellers har hotellet de tregeste heisene i manns minne. Det tar for det første en evighet før de kommer, og når de først er på plass tar de seg riktig god tid på hvert stopp før de beveger seg sakte oppover eller nedover i etasjene. I rushtrafikken kom jeg mange ganger fortere frem ved å ta trappen, både opp og ned til og fra 12. etg, enn de som tok heisen.

Valuta for pengene?: Ja. Booket gjennom en Radisson ansatt; USD 480 for tre netter er det ingenting å si på.

Vil jeg bo der igjen?: Ja, absolutt!

fluxie
01-03-2013, 10:51
Hvor jeg bodde: Radisson Blu Hotell Norge, Bergen

Oppgradering: Ja fra billigste rom til jr. suite

Fordeler mottatt: 2 vannflasker og stort fruktfat stod på rommet. Sen utsjekking klokken 15.

Hva var bra/dårlig?: Hyggelige ansatte, gode senger, meget sentralt. Bra men litt overbefolket frokost.

Valuta for pengene?: Ja, bodde 3 netter og betalte ca 2400 NOK. I tillegg så fikk jeg tripple points på hele oppholdet.

Vil jeg bo der igjen?: Definitivt

Chriscross
01-03-2013, 11:08
Hvor jeg bodde: Radisson Blu Hotell Norge, Bergen

Oppgradering: Ja fra billigste rom til jr. suite

Fordeler mottatt: 2 vannflasker og stort fruktfat stod på rommet. Sen utsjekking klokken 15.

Hva var bra/dårlig?: Hyggelige ansatte, gode senger, meget sentralt. Bra men litt overbefolket frokost.

Valuta for pengene?: Ja, bodde 3 netter og betalte ca 2400 NOK. I tillegg så fikk jeg tripple points på hele oppholdet.

Vil jeg bo der igjen?: Definitivt

Hadde de fruktsalat til frokosten nå? Sikker på at det var jr suite (var det spisebord der) og ikke et av Businessclassrommene som vender mot Festplassen?

fluxie
01-03-2013, 11:42
Registrerte ikke om det var fruktsalat eller ikke å oppdrive :)
Jeg er ikke helt 100% sikker på om det var jr. suite, men vi hadde 3 seters sofa, godstol, og salongbord på rommet (samme rom som vi sov i, derfor jeg antar det er en jr. suite). I tillegg så var det ett lite "ekstrarom/avlukke" som hadde en fullsize ekstra seng, så det var 3 sengeplasser på rommet. Vi så rett på BT-bygget.

Thomas

TOS
01-03-2013, 19:59
Hadde de fruktsalat til frokosten nå? Sikker på at det var jr suite (var det spisebord der) og ikke et av Businessclassrommene som vender mot Festplassen?

Businessrommene som vender ut mot festplassen har vel kun en king size seng, samt en 3 seters sofa + bord? Relativt stort rom.

Jeg ble oppgradert til dette sist jeg bodde der (kun CC Silver Elite på det tidspunktet - skal tilbake i mai som Gold Elite, så får jeg se om det er noen forskjell...).

fluxie
04-03-2013, 12:08
Hvor jeg bodde: Radisson Blu Gøteborg

Oppgradering: Ja fra billigste rom til Business Room

Fordeler mottatt: 1 vannflaske og noe frukt stod på rommet. 15% rabatt i restauranten ved fremvisning av Club Carlson kortet.

Hva var bra/dårlig?: Spesielt hyggelig dame som sjekket meg inn, gode senger, meget sentralt.

Valuta for pengene?: Nja, booket 3 dager på forhånd, og prisen ble 1490SEK for 1 natt. Helt OK.
Vil jeg bo der igjen?: Jepp

pollymoe
04-03-2013, 15:06

Room Points 3,253

Sendte en mail til CC , fikk svar om at de hadde sendt videre til hotelet og at de skulle håndtere det direkte. Fikk ikke noe svar, men ser at de har lagt til dette på kontoen:

Room Points 11,245
Promotion Points - Triple Points 2013 22,489
Room Points - Gold 50% Bonus 5,623

så da ble det litt mer poeng, samt dobbelføring av stays og netter. Ordnet seg greit det.

Forøvrig:

Hvor jeg bodde: Park Plaza Westminster Bridge

Oppgradering: Tja, da jeg spurte fikk jeg beskjed om at hun ikke kunne oppgradere meg som gull medlem. Jeg hadde og lagt inn betalt upgrade request. Den ble ikke nevnt. Da jeg spurte om det sa hun at det ikke var mulig, men så sa hun at hun måtte snakke med sjefen, kom da tilbake og sa at jeg kunne oppgradere fra Studio rom (bestillt) til 1 bedroom suite for 35 pund per natt. Slo til på det, men syns det var rotete håndtert.

Fordeler mottatt: 15 % på roomservice

Hva var bra/dårlig?: Hyggelige ansatte, fin utsikt mot Parlaments bygget og London Eye fra rommet, god lyd isolering fra gaten. Kunne velge mellom frokost i restaurant eller via roomservice inkludert i rom raten. Sistnevnte kan anbefales. Dårlig håndtering av CC status.

Valuta for pengene?: Rate med 40 % rabatt pluss frokost inkludert. Betalte ca 600 pund for 3 netter i Studio rom pluss 35 pund i oppgradering til 1 bedroom, bra valuta for pengene sentralt i London.
Vil jeg bo der igjen?: Jepp

kimpe
04-03-2013, 15:18
Radisson Blu Hotel Saga - Reykjavik

Hedde booket rom for 3 pers, frue og datter på 13. Ba via mail spesifikt om å få rom i den nyoppussede vingen noe som ble bekreftet.

Sjekket inn og fikk rom i gammel del... selvsagt.. Gikk ned og klaget og fikk beskjed om at de kun hadde plass til 3 i den gamle vingen...

Viste til mailen, respesjonisten beklaget og vi fikk 2 rom ved siden av hverandre i Business-avdelingen i den nyoppussede fløyen til samme pris. Dattera kjempeglad, hun fikk også fruktfat på rommet og sjokolade.... hehehe. :)

God service, og gikk ned litt senere og ga resepsjonisten en flaske Rioja jeg hadde fra Tax-free som takk for hjelpen! Utrolig takknemligm og vi fikk kjempeservice resten av oppholdet!

Til info booket vi 4-for-2 tilbudet, sås totalt prisen for begge rommene ble €200.... Kan vel ikke si noe på det, og det var inkl frokost!!

Vil vi bo her igjen?? Trolig, men da må ting pusses opp først, litt slitent nå som de fleste hoteller på Island nok er..

Kim

nime
06-03-2013, 17:57
1000 poeng fra FB-like kampanje har kommet på CC-kontoen.

Fortsatt mulig å få med seg gratis poeng...

C-klasse
06-03-2013, 20:07
1000 poeng fra FB-like kampanje har kommet på CC-kontoen.

Fortsatt mulig å få med seg gratis poeng...

Og der var 1000 poeng kommet inn for FB kampanjen hos meg og.

robertaas
18-03-2013, 19:27
1000 gratis CC-poeng ved å like på FB

https://www.facebook.com/clubcarlson/app_457009351020168
"The offer has ended." For sen der også. :(

Chriscross
20-03-2013, 10:14
For de som har matchet fra Hilton til CC: Hvilken e-postadresse sendte dere forespørsel til? Brukte dere amerikansk eller skandinavisk kundetjeneste?

OSLflyer
20-03-2013, 10:19
For de som har matchet fra Hilton til CC: Hvilken e-postadresse sendte dere forespørsel til? Brukte dere amerikansk eller skandinavisk kundetjeneste?

Jeg anbefalte en venn av meg å bruke goldpointsplus@carlson.com

Han ble gull etter snaue 2 dager.

Chriscross
20-03-2013, 18:58
Jeg anbefalte en venn av meg å bruke goldpointsplus@carlson.com

Han ble gull etter snaue 2 dager.

Takker, men funker virkelig goldpointsplus enda? Når var dette? Det programmet ble jo lagt ned for lenge siden?

Tommy777
20-03-2013, 22:17
Har ikke status i Club Carlson, men brente en gratis natt paa Radisson Blu Portman Square, London i helgen.

Ble oppgradert til ett Business rom som har krympet noe voldsomt siden jeg bodde der sist ;)

Dette var mitt stamsted i London back in the day da jeg reiste mye paa forretningsreise dit. Bodde der sikkert 10-15 ganger i aaret paa midten/slutten av 90 tallet.

Naa kan man kategorisere det beste Radisson hotellet i London som... Blah.. :P

TOS
20-03-2013, 22:25
Naa kan man kategorisere det beste Radisson hotellet i London som... Blah.. :P

Nå har jeg kun bodd på Portman Blu en gang, men jeg må vel si at det beste hotellet i London i Radisson porteføljen som jeg har bodd på må være The Mayfair. :) Ved Portman Square bor jeg heller på Hyatt Regency The Churchill, selv om det er litt slitt i kantene.

Someone
20-03-2013, 22:28
Radisson Portmann har vel ikke vært mye å skryte av de siste 10 årene. Men husker det som bra på 90-tallet.....selv om jeg spydde opp frokosten i heisen der i 1996

Tommy777
20-03-2013, 22:30
Nå har jeg kun bodd på Portman Blu en gang, men jeg må vel si at det beste hotellet i London i Radisson porteføljen som jeg har bodd på må være The Mayfair. :) Ved Portman Square bor jeg heller på Hyatt Regency The Churchill, selv om det er litt slitt i kantene.

Har ikke bodd paa Mayfair, men er det ikke Blu som er det beste Radisson brandet?

Churchill skulle ha 290 pund, det er det ikke verdt. Vi var ute etter aa brenne CC poeng, noe vi aldri vil gjoere i nord Amerika siden det kun finnes ett bra hotell her. Og til det vi betalte (50K poeng for ett rom til 249 pund) var det helt greit.

Tommy777
20-03-2013, 22:31
Radisson Portmann har vel ikke vært mye å skryte at de siste 10 årene. Men husker det som bra på 90-tallet.....selv om jeg spydde opp frokosten i heisen der i 1996

Det var deg?? ;)

Det var det jeg ogsaa mente. Det var helt greit og vel saa det. Det jeg reagerte paa var at businessrommene var knoettsmaa.

TOS
20-03-2013, 22:49
Har ikke bodd paa Mayfair, men er det ikke Blu som er det beste Radisson brandet?

Churchill skulle ha 290 pund, det er det ikke verdt. Vi var ute etter aa brenne CC poeng, noe vi aldri vil gjoere i nord Amerika siden det kun finnes ett bra hotell her. Og til det vi betalte (50K poeng for ett rom til 249 pund) var det helt greit.

Nei, 290 pund er det definitivt ikke verdt. Jeg har ofte valgt å bo der når jeg har fått en døgnpris på godt under 200 pund, noe som er betydelig under rack rate.

The Mayfair er nok en annen standard enn Blu, og det er kanskje derfor de differensierer med å ikke bruke Radisson i navnet (?). Jeg ser at også The Mayfair er tilgjengelig for 50k per natt, og det er bedre value for money enn Portman Blu in my humble opinion.

Jeg bor på The Mayfair nå, samt uken etter påske. Nå betaler jeg vel ca 230 pund per natt, og etter påske er vel snittprisen på ca 200 per natt. Dette er imidlertid betydelig lavere enn det jeg normalt ser dette hotellet til.

Men nå: Tilbake til maten på Murano...:)

Tommy777
20-03-2013, 23:38
Nei, 290 pund er det definitivt ikke verdt. Jeg har ofte valgt å bo der når jeg har fått en døgnpris på godt under 200 pund, noe som er betydelig under rack rate.

The Mayfair er nok en annen standard enn Blu, og det er kanskje derfor de differensierer med å ikke bruke Radisson i navnet (?). Jeg ser at også The Mayfair er tilgjengelig for 50k per natt, og det er bedre value for money enn Portman Blu in my humble opinion.

Jeg bor på The Mayfair nå, samt uken etter påske. Nå betaler jeg vel ca 230 pund per natt, og etter påske er vel snittprisen på ca 200 per natt. Dette er imidlertid betydelig lavere enn det jeg normalt ser dette hotellet til.

Men nå: Tilbake til maten på Murano...:)

Vel, det er vel ingen av disse hotellene som er kjempepeachy. Det var beliggenheten i forhold til Paddington som vant her, men det er kjekt aa vite at Mayfair er bedre.

Skal til London igjen om litt under en maaned, da har jeg booket Sheraton som ligger ved Hyde Park

TOS
21-03-2013, 00:32
Vel, det er vel ingen av disse hotellene som er kjempepeachy. Det var beliggenheten i forhold til Paddington som vant her, men det er kjekt aa vite at Mayfair er bedre.

Skal til London igjen om litt under en maaned, da har jeg booket Sheraton som ligger ved Hyde Park

Er sannsynligvis i London fra 24. til 27. April, så rop ut om du er her da.

SQ 777
21-03-2013, 06:45
Melbourne Flagstaff Gardens, akkurat sjekket inn.. Kun sølv men oppgradert til Business Room, free wi-fi ( men det gjelder alle ). 10% på restauranten..

Chriscross
21-03-2013, 07:33
Det ene Radisson Edwardian på Leicester (eller hva det nå heter) Square er også ganske OK. B&O TV og samme toalettartikler etc som Mayfair, men alt er litt mindre.

Chriscross
22-03-2013, 19:09
Velkomstgave på Radisson Blu Royal Copenhagen avbildet. To for en tilbud gav 570 kr pr natt. Frokost ikke inkludert og koster 195 dk pr pers.
34042

SlidesArmed
23-03-2013, 12:19
Hvor jeg bodde: Radisson Blu Lietuva, Vilnius

Oppgradering: Ja fra billigste rom til Business Room i 19 etasje.

Fordeler mottatt: 1 vannflaske, frukt og nøtter stod på rommet.
Business room-fordeler: Nespressomaskin, gratis pay-TV, tøfler, badekåpe, turn-down service med en flaske vann på nattbordet

Hva var bra/dårlig?: Hyggelige ansatte, gode senger. Bra frokost buffet i skandinavisk stil. Skybar i 22 etg. er en god lounge/klubb. Dyktig bartender. Stor drinke-meny.

Valuta for pengene?: Ja, ca 575 NOK pr natt.

Vil jeg bo der igjen?: Ja det blir nok flere netter utover året.

jjessen
30-03-2013, 21:59
Hvor jeg bodde: Radisson Centrum Warszaw
Oppgradering: Tja, valgte å prøve den nye muligheten for å kjøpe standby oppgradering. Prisen var 98 PLN for oppgradering til Junior Suite og denne gikk igjennom.
Fordeler mottatt: Ingenting
Hva var bra/dårlig?: Junior Suite lå innerst i gang med utsikt mot bakgård og hadde ikke en sofa en gang. Måtte be om ekstra håndkler og badekåpe da det kun var klargjort for 1 person.
Valuta for pengene?: Greit, 230 PLN for business class rom + oppgraderingen
Vil jeg bo der igjen?: Hvis prisen er ok, men hadde ikke betalt for standby oppgradering igjen

Litt skuffet, bodde på Radisson Blu Krakow i fjor og fikk gratis oppgradering, fruktfat og ble oppringt av resepsjonen for å sjekke om alt var ok med rommet. Helt annen service der.

ILS2
31-03-2013, 00:21
Radisson BLU Warsaw er et kjedelig og traust hotell. Lite sentralt ift. sammenlignbare hoteller også.

Fikk for øvrig matchet EBG/HH Gold til CC Gold ut feb. 2015. Fornøyd med lengden.

S. Holberg
31-03-2013, 21:42
Radisson SeaTac. Fint hotell! Gratis shuttle til flyplassen 24/7. God standard. For CCG ble det oppgradering til businessrom, gratis frokost, gratis drink i baren og snack på rommet :)

jjessen
31-03-2013, 21:48
Fikk for øvrig matchet EBG/HH Gold til CC Gold ut feb. 2015. Fornøyd med lengden.

Det bør du være fornøyd med. Jeg fikk bare forlenget et år (ut feb 2014) som EBG.

apeks
01-04-2013, 10:39

Merkelig. Jeg fikk også kun 1 år.
Hva er det som definerer forskjellen her tro ?
Aktivitet ?

Islending
01-04-2013, 18:22
Jeg fikk nettopp matchet min EBG-status med CC og fikk gyldighet ut feb. 2015 også! WOHO! :)
Har ikke noe aktivitet på min CC konto.

ILS2
01-04-2013, 19:55
Merkelig. Jeg fikk også kun 1 år.
Hva er det som definerer forskjellen her tro ?
Aktivitet ?
Det må i så fall skyldes mangel på aktivitet. Kanskje det har noe med tidspunktet for matchingen å gjøre? CC er gyldig ut feb., mens jeg matchet i mars. Det kan ha gitt meg et ekstra år? Teorier...

Martin
02-04-2013, 19:56
Kjekt å ha ;)

34132

gygrid
04-04-2013, 01:29
Matchet juksegull fra Hilton sent i fjor, men fikk bare match til sølv. Gadd egentlig ikke å bry meg veldig, da forskjellen ikke er all verden.

Etter å ha lest denne tråden og andre steder, sendte jeg de igår en epost og lurte på hvorfor jeg bare fikk match til sølv når de ga gull til gud og hvermann. Ikke mange timene etter mottok jeg en epost med en beklagelse og bekreftet gullstatus.

Tar gjerne et år ekstra med status, men eposten sa ikke noe om det. Og det er vel ikke noe sted på nettsiden det står når status går ut? Får vel vente et par måneder på nytt kort...

TOS
04-04-2013, 02:37
Kan man matche fra Club Carlson Gold Elite til Hilton Gold, mon tro...?

Jeg fikk også først kun sølv, men er nå gull etter en liten ekstrarunde med kundeservice. Fordelen er vel at man får 50% ekstra poeng, og så skal man vel få en in room welcome gift. Dette er nå sånn ymse og ikke spesielt gjennomført.

På The Mayfair fikk jeg ingenting før påske, men etter påske fikk jeg en liten boks med sjokoladekonfekt (god sjokolade, men kun 4 biter... :)). De er imidlertid nokså fleksible mht sen utsjekk, allokering av "bedre" rom (ikke de helt store forskjellene, men jeg har konsekvent fått hakket over standardrommet deres).

jjessen
06-04-2013, 10:58
Litt merkelig opplevelse:

Fikk mitt EBG matchet på nytt til CC Gold i Januar. For en ukes tid siden fikk jeg så plutselig et nytt CC Silver kort i posten. Tok kontakt med member service og nevnte da også at jeg ikke hadde mottatt Gold benefits på mine opphold etter at gamle kortet gikk ut.

De bekreftet at jeg var registrert som CC Gold og skulle bestille nytt kort med det samme. De ville også ha info om de opphold jeg hadde hatt for å følge opp hvorfor jeg ikke hadde mottatt Gold benefits. Fikk idag mail direkte fra Radisson Blu Plaza i Helsinki:

"Unfortunatly our Club Carlson Gold members are not anymore ( officially ) entitled to receive the Upgrade to the better category room. It belongs to the Concierge members. I do my apologize for the missed drink voucher during the check in. I will let you have a double for your next reservation with us."

Håper det er hotellet som tar feil og ikke en devaluering av programmet de ikke har fortalt om ennå...

Eriksan
06-04-2013, 11:11
Da har jeg også matchet meg til Gold med utløp februar 2015, brukte Accor Platinum.

Everest
08-04-2013, 09:45
Da har jeg mottatt poeng for 'triple points for planners'-kampanjen, selv om jeg måtte mase litt på CCs kundeservice for å få det gjennom.

http://i.imgur.com/InEOSR6.png

Jeg føler meg nesten litt skitten! ;)

chrisljo
08-04-2013, 11:02
Gratulerer :)

view
08-04-2013, 18:13
Da har jeg mottatt poeng for 'triple points for planners'-kampanjen, selv om jeg måtte mase litt på CCs kundeservice for å få det gjennom.

http://i.imgur.com/InEOSR6.png

Jeg føler meg nesten litt skitten! ;)

Heisan! Hvordan fikk du gjennom dette? Som ikke tillatt i Norge per T&C, har du annen adresse etc, eller kan man "overtale" kundeservice. Er interesssert i dette selv.

Jet-age
08-04-2013, 18:37
Radisson Hotell Oslo Plaza. Første gang jeg har opplevd at de har fulgt opp CCG med både oppgradering til business høyt i luften, og en eske med 9 "luksuskonfekt". Snadder. Frokosten på plaza er slitsom. Synes de kunne brukt Skybar som frokostlounge til de med status eller suite, slik de gjør på Radisson Royal Copenhagen.

Everest
09-04-2013, 23:17
Heisan! Hvordan fikk du gjennom dette? Som ikke tillatt i Norge per T&C, har du annen adresse etc, eller kan man "overtale" kundeservice. Er interesssert i dette selv.

Hei view

Møtet tok sted utenfor Norge, og det var vel derfor poengene omsider kom inn på kontoen :)

For ordens skyld har jeg CC-kontoen registrert på norsk adresse, men det var tydeligvis ikke noe hinder.

E

sirpjalle
20-04-2013, 21:48
Erfaring Radisson Blu Calendonien.

Er Club Carlson - Gold Elite

Bestillt 2 for 1 weekend extend. (standard rom) Oppgradert til Business rom ved innsjekk. Fikk rom i "15 etasje".

Standard god, med minus av bad som var tatt ut 80 tallet!

apeks
21-04-2013, 12:00
Erfaring Radisson Blu Park, Oslo.
Er Club Carlson Gold Elite.

Fikk ikke oppgradering og ikke noen annen oppmerksomhet heller.

Forøvrig et av de mest nedslitte hotellrommenene jeg har bodd på i mitt liv.
Skikkelig danskebåt fra 80 tallet feeling.
Helt ubegripelig for meg at Radisson har skiltet sitt på det hølet.

Tommy777
22-04-2013, 18:17
Radisson Blu Scandinavia hotel Oslo. Oppgradert til hjoernerom i oeverste etasje. Har ikke status, er bare stor i kjeften

Det er ingen tvil om at Carlson jobber knallhardt med aa faa ned standarden paa gamle storheter ned til Radisson her i USA stil.

Samme moeblene som paa 90 tallet. Helt utslitt. Tapeten loesnet mange steder, skittent og faelt.

Nei, tror det blir Bieber Inn neste gang man er i Oslo. Fysjameg, dette var daarlige greier

thoves
22-04-2013, 20:42
Ble nettopp oppgradert til Gold hos CC. Men hvor ser man hvor lenge man har statusen?

darkcho
23-04-2013, 08:50
Park inn Gardermoen. Ingen oppgradering, ingenting på rommet. Er gold elite.

Eriksan
23-04-2013, 11:12
Radisson Blu Resort Trysil
Fikk matchet meg til Gold en uke før oppholdet, bookingen var gjort for lengst til en ikke-poenggivende rate. Ingen recognition, oppgradering eller welcome gift på rommet. Ringte ned til resepsjonen og hørte om det ikke var noen gullfordeler på hotellet, de kunne ikke se at jeg var gull i sitt system og ba meg vise gullkort som jeg ikke hadde mottatt. Fikk bekreftet sen utsjekk, lavt belegg den dagen.

Sendte mine erfaringer til Club Carlson via kontaktskjema på nettet. Fikk svar om at de beklagde det inntrufne og at de hadde "filed a formal issue with the hotel" og ga hotel management en uke til å svare meg med tilfredsstillende løsning. Fikk telefon samme dag fra hotellet der de skulle sørge for at jeg fikk poengene mine, svarte at jeg klagde på manglende gullfordeler ikke poeng, hun beklagde det. Kort tid etter ny mail fra CC om at poengene hadde postet på kontoen min, hyggelig løsning.

Happyflyer
23-04-2013, 17:19
Samme moeblene som paa 90 tallet. Helt utslitt. Tapeten loesnet mange steder, skittent og faelt.
Tror du har svaret her:;)Har ikke status, er bare stor i kjeften

Tommy777
23-04-2013, 17:21
Tror du har svaret her:;)

He he. Jeg pratet meg bare opp til 22. etasje og sa intet om hvor elendig hotellet var blitt. ;)

LN-TIB
23-04-2013, 17:51
Park inn Gardermoen. Ingen oppgradering, ingenting på rommet. Er gold elite.

Alle rommene er vel like?!

Happyflyer
23-04-2013, 18:04
He he. Jeg pratet meg bare opp til 22. etasje og sa intet om hvor elendig hotellet var blitt. ;)
Lenge siden jeg har bodd på Scandivavia nå, men sist så fikk jeg et nyoppussa rom. Tror dette var et buisiness rom i en ad de lavere etasjene.
Uansett, poenget mitt var at hvis du var stor i kjeften, så kan du ha fått et dårligere rom.

Har alltid trodd at det var suiter i 22. etasje. Vet ikke hvorfor, men mulig pga av at heisene ikke går dit og det gir en mer privat følelese.

S. Holberg
23-04-2013, 18:54
Radisson Blu Scandinavia Oslo. Er Gold Elite.

Dette var en bonusovernatting, for 50k poeng. Oppgradert til businessrom i 10. etg. Ingen annen recognition av status. Det som dog irriterer meg er at de i dag har charga Visa-kortet mitt for vanlig rompris, selv om jeg bestilte(og ble trekt 50k) for poeng på forhånd og poengerte at det var bonusnight ved innsjekk. Har ringt for å klage; og fikk lovnad om at de skulle fikse det(selv om karen på hotellet var mest interessert i at jeg het Holberg, siden hotellet ligger i Holbergs gate.. ;) )

mcleif
26-04-2013, 22:55
Radisson Blu Haugesund. Er gold elite.

Ingenting whatsoever!
Ba om dobbelseng i kommentar feltet ved bestilling, fikk 2 enkeltsenger.
Gikk 3 dager før minibaren ble etterfylt.
jobbet "heldivis" 20 timers dager så gadd aldri klage.

robertaas
27-04-2013, 02:24
Radisson Blu Haugesund. Er gold elite.

Ingenting whatsoever!
Ba om dobbelseng i kommentar feltet ved bestilling, fikk 2 enkeltsenger.
Gikk 3 dager før minibaren ble etterfylt.
jobbet "heldivis" 20 timers dager så gadd aldri klage.
Et godt eksempel på at folk ikke skal se seg blinde på bonusordninger. Radisson Blu Haugesund ligger langt utenfor byen. Bodde selv nylig på hotel Amanda som lå på brygga midt i sentrum. Stort rom, frokost, wlan, ettermiddagsvafler og god middag for 650,-.

jamesclandestine
27-04-2013, 10:17
Hei,

hvor finner jeg telefonnummer til CC Gold Medlemservice? Jeg venter fortsatt på kortet mitt og finner det ingen sted på CC sitt nettside. Kunne noen pm det til meg?

Også: Noen erfaringer med room availability guarantee? Jeg prøver å få tak i et rom på et radisson hotel som er full ifølge nettside.

takk

darkcho
27-04-2013, 10:29

Godt mulig det stemmer:)

Everest
27-04-2013, 12:54
clubcarlson.com -> contact us.

Martin
27-04-2013, 12:57
http://www.clubcarlson.com/customerservice/contactus.do?countryCode=EU#reservation

jamesclandestine
27-04-2013, 13:59
skal prøve, men det nummeret er vel tilgjengelig til alle på nettsiden? Trodde gold/concierge hadde ett eget nr.

*edit* stengt i helga.. Det kan vel ikke henne at det var "Priority full-service Member Services telephone number"..

Everest
27-04-2013, 16:10
Det står bak på gullkortet.
Et 2-sekunders google-søk gir deg også svaret.

jamesclandestine
27-04-2013, 16:29
Det står bak på gullkortet.
Et 2-sekunders google-søk gir deg også svaret.

Som jeg nevnte har jeg ikke fått kortet enda (6 ukers ventetid). Har søkt på google og finner bare reklame for club carlson.

Everest
27-04-2013, 17:44
Da tar jeg den på min kappe - my bad :) Forsøkte bare med litt hjelp til selvhjelp.
Har sendt deg nummeret i en PM. God lørdag!

jamesclandestine
27-04-2013, 18:24
Da tar jeg den på min kappe - my bad :) Forsøkte bare med litt hjelp til selvhjelp.
Har sendt deg nummeret i en PM. God lørdag!

Takker for den. Dessverre også stengt i helga. rofl. Har sendt mail til hotellet direkte.

jjessen
27-04-2013, 18:41
Også: Noen erfaringer med room availability guarantee? Jeg prøver å få tak i et rom på et radisson hotel som er full ifølge nettside.

Ja, brukt det i Stockholm en gang når mitt stamhotell Park Inn Hammarby Sjöstad var fullt. Booket via det sentrale bookingnummeret (som var åpent i helgene) så du trenger ikke gå via Club Carlson medlemsservice.

Chriscross
27-04-2013, 19:15

Nei, noen hjørnerom med spisebord og en litt annen såpe på badet. Har blitt oppgradert til disse flere ganger som Gold, og alltid fått noe frukt. Kjipt om de har kuttet ut dette.

C-klasse
28-04-2013, 13:35
Radisson Blu Nydalen.
Oppgradert ved innsjekking til Business Class rom.
Ingen velkomstgave på rommet, er CC Gold Elite.

admiralsommelier
28-04-2013, 15:06
Park Inn stavanger.

oppgradering til business. CC Gold

sliten hotell men i dag 600 kr billigere en det like slitne Raddison Blu atlantic som forlanger noen helt syke priser.

view
28-04-2013, 16:29
Stavanger er en håpløs hotellby. Sist uke bodde jeg på Atlantic, måtte ut med 2400 natten for standard rom.

For å holde seg til topic: velkomstfrukt på rommet, men ingen oppgradering som CC gold. Fikk dog lekker utsikt mot dammen i 10. Etg.

Rommet var rimelig 80 talls.

jamesclandestine
29-04-2013, 10:05
Bare for å avslutte denne threaden. Fikk fiksa det veldig lett via gold desk. Måtte ikke engang be om garantiet, fikk bare tilbud på rom med CCgold rate. Enda bedre var at vi diskuterte kort et annet radisson i samme by, men CC-agenten sa da veldig ærlig at det var ikke verdt prisen og at man bare betalte for lokalisasjon etc.

Veldig fornøyd med kundeservice!

Everest
07-05-2013, 14:17
Noen som vet om (standard) award-prisene har frokost inkludert?

chrisljo
07-05-2013, 15:47
Noen som vet om (standard) award-prisene har frokost inkludert?

Ikke gjennomgående. I Norge er det ettersom alle får frokost, men vanligvis følger Award raten samme billigste BAR rate, som stort sett ikke inkluderer frokost. Dobbelsjekk dog rate beskrivelsen i hvert tilfelle.

Everest
07-05-2013, 16:14
Takk for kjapt svar. I de fleste ratene står det ingenting om frokost - hverken i den vanlige 'award nighten' til 50k, eller 'premium award night' til 75k. Kanskje det er forskjellig fra hotell til hotell?

sirpjalle
08-05-2013, 18:10
Vet ikke om det er jeg som misforstår eller ei, men får man ikke poeng dersom man benytter 2 for 1 tilbudet for CC Gold Elite members? Og om så, hvor lang tid har det tatt før dere eventuelt har sett noen poeng på kontoen..... :)

chrisljo
08-05-2013, 18:18
Vet ikke om det er jeg som misforstår eller ei, men får man ikke poeng dersom man benytter 2 for 1 tilbudet for CC Gold Elite members? Og om så, hvor lang tid har det tatt før dere eventuelt har sett noen poeng på kontoen..... :)

Som andre opphold. 4-14 dager.

darkcho
08-05-2013, 18:29
Er det noen som har erfaringer med upgrades etter booking med friends and family koden?