![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
Join Date: Jan 2010
Location: Karup, Danmark
Posts: 44
|
![]()
Hej
Faldt lige over denne på flyblog.dk ***************** Da jeg kom til gaten i CPH var jeg den eneste passager, efter lidt tid dukkede der dog flere op, men alt i alt endte det med at blive til kun 11 passagerer der skulle med afgangen fra København til Billund i morges kl. 8:05. Afgangen blev fløjet med en af Norwegians nye Boeing 737-800 med 186-189 sæder, så denne afgang har ihvertfald været med til at trække Norwegians belægningsprocent ganske meget ned. ***************** 11 pax. med DY fra CPH til BLL - PU-HA det er dyrt at opererer i dansk indenrigs:-) Var selv med DY fra CPH til KRP forleden, der var vi 33 pax på afgangen kl. 22.15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
|
![]()
Ja det er jo tilsynladende tæt på !
Dette er en tabsgivende situation for stort set alle, DY,NB,SK taber alle penge ved at næsten forære biletterne væk. (som tidligere påpeget af andre) På længere sigt vil jeg tro DY vinder DK-indenrigsslaget, og da vil de nedsætte frekvenserne eller øge priserne så meget det er nødvendig ! (indtil indtjening er positiv) Hvis DY mener det alvorligt på DK-indenrigs (udover at udradere NB) bør de anskaffe mindre metal end B738 !
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry). |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
Tror faktisk ikke at DY mener det alvorligt på dansk Indenrigs, måske lige bortset fra AAL.
Det er jo ikke mange pax de flyver rundt med.. Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,508
|
![]()
For meg er det helt sprøtt at DY bruker 737 på dansk innenriks.
De burde ha hatt mye mindre matriell. Hvem tjener egentlig på dette? Til slutt er det vel bare Norwegian igjen, til de innser at 737 er for stort, og trekker seg ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,705
|
![]()
Yepp - den hadde vi nylig: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=58047
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
Har selv vært ombord hos SAS på en CPH-BGO flight med 12 pax, dette på en MD-82, så er nok ikke bare DY som kan ha en dårlig dag.
__________________
Upcoming Flights: |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2009
Location: Hønefoss, Norway
Posts: 334
|
![]()
Det å bruke noe større en Twin Otter innenriks i Danmark er bortkastet energi!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Nå må dere huske på at DY flyr ekstremt miljøvennlige fly av typen 737-800, så det går i hvert fall ikke utover miljøet!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2009
Posts: 215
|
![]()
Hva er egentlig hensikten med å fly slike ruter, som aldri overstiger 50 mann? De taper jo penger så det synger etter på rutenettet i Danmark. Det må jo være mer enn kun ett ønske om å gruslegge Cimber?!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Newcomer
Join Date: May 2009
Posts: 4
|
![]() Quote:
At SAS av og til flyr med få pax fra A til B, på en rute hvor de hadde konkurranse blir ikke sammenlignbart. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
Og ja, hvis/når Cimber går ned så trækker DY sig sikker ud, hvilket kun vil forstærke de usympatiske træk i det og bevise at det ikke var for "passagerernes bedste" Forøvrigt sjovt, hvordan SAS-flyvninger skal blandes ind i denne diskution. Meget off-topic og uden sammenhæng i denne sag. Måske moderator skal bringe tråden back on track? men vi ved jo godt at alt i luftfart er SAS skyld. Også at Dy kun har 11 pax på en flyvning til BLL. Skam jer SAS - for I ved jo godt det er jeres skyld...
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 819
|
![]()
Lørdag 9 januar fløy jeg første avgang OSL-CPH (06:20) fra OSL.
MD80 med mellom 10 og 15 pax ombord. Så dette skjer vel hele tiden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Newcomer
Join Date: Jan 2010
Location: Karup, Danmark
Posts: 44
|
![]()
Ja, selvfølgelig sker det at selskaberne flyver med næsten tomme fly.
Faktum er dog at ruten med DY til BLL er helt ny, den pågældende afgang er på et strategisk godt tidspunkt (08.05) og billtprisen har højst sandsynligt været omkring eller under kr. 149,- Taget disse forhold i betragtning er det efter min mening ufatteligt at der kun er solgt 11 billetter! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
Jeg tror dersom Cimber gar konk og DY virkelig trekker seg ut, sa vil umiddelbart en ny aktör dukke opp og fylle tomrommet. DAT forbereder seg intensiv pa en Cimber braklanding bak scenen. Likevel tror jeg ikke at DY kommer a gi opp alle innenriks-ruter i Danmark. Selv med en exitus Cimber Sterling. Til slutt er det penger a hente og de ferske tallene viser faktisk at biltraffiken over storebaelten gar ned og traffiken skjer i ökende grad med fly. Det hva vil vaere avgjörende for DY vil bli spörsmalet om de kan skape nok volum.
__________________
Business Analyst |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
|
![]()
Og der kom dødsstødet til den rute !
DY stopper på BLL-CPH ![]() Quote:
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]()
Det var jammen hurtig!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2010
Posts: 289
|
![]()
Skal vi gætte på at Karup følger efter i løbet af ganske kort tid, mens Bornholm nok overlever indtil August....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]() Quote:
Hvor mon den frigjorte kapacitet fra CPH-BLL skal benyttes?
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tomme seter ved nødutgang? | FO33 | Småprat | 8 | 29-01-2025 12:34 |
TK kun med female crew - nå FC Barcelona flyver | jefi99 | Småprat | 0 | 21-09-2012 11:18 |
Hvorfor flyver SK ikke langt med 330-300? | Guest | Flyforum | 23 | 04-08-2005 12:32 |
Tomme butikkhyller | DY | Flyforum | 15 | 07-03-2005 23:04 |
Sunair flyver NU med 328JET | Guest | Flyforum | 7 | 30-11-2004 12:36 |