• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

YYZ: Base 33L 4. aug 2008

Discus

Galley Slave
Medlem
Befant meg plutselig under base/finale til YYZ. Flyene var litt for høyt for min 200mm der jeg var plassert, og er kraftig cropet så kvaliteten er deretter. Men det er hvertfall noen individer som ikke er innom scanairforumet alt for ofte.

Enjoy!

Air Canadas Jazz på tur: C-GTBP DHC-8-102 fra 1987

DSC_4405.JPG


Air Canada C-FHLH, ERJ 190 bygget i 2007

DSC_4407.JPG


Air Canada C-GSCA, 767-375ER fra 1991

DSC_4415.JPG


Continental med et Q400-individ jeg ikke ser reg-nummer på. CO flyr mye Q400 på YYZ.

DSC_4417.JPG
 
Litt morsomt å se Embraer i Air Canada-farger, når man tenker på at dette er Canadar sitt hjemmeområde. :)
Har du vurdert å spotte på Toronto Island Airport også?
 
Jeg får ikke sett bildene nå men jeg håper jeg får sett de en gang jeg finner et nett med bedre signaler enn hos de jeg besøker nå :)

-Om du drar til Toronto Island Airport så hadde det vært tøft å se noen bilder derfra.

Toronto Island Airport var den første av to flybaser som ble brukt under den andre verdenskrigen til utdanning av norske flygere, navigatører, og andre personellkategorier. "Little Norway" som folk sikkert kan ha hørt om. Da skolevirksomheten ble større og Toronto Island Airport for liten, ble det hele flyttet til Muskoka Airport utenfor Bracebridge lenger nord i Ontario. Et avkoblings-sted ble også kjøpt og opprettet ved Interlaken - vest-ish for Bracebridge og dette kaltes "Vesle Skaugum". I spissen stod Ole Reistad som var en stor personlighet både innen Luftforsvaret og innen sivil flyging. Det er en grunn til at rikssenteret for seilflyging, på Elverum (ENHN), heter Ole Reistad Senter (ORS), og at man går Ole Reistads minneløp på ski mellom Setermoen og Bardufoss hvert år. Ole Reistad kunne nådd langt og helt til topps i Luftforsvaret om det ikke hadde vært for at han ble upopulær hos politikere(?) fordi Ole Reistad klarte å få til så mye som politikere ikke fikk til... Tullete av politikeren jeg ikke vet
 
Last edited:
Toronto Island Airport (aka Toronto City Centre Airport) har vært fotografert, ja. Både oppsøkende virksomhet og fra et vannhull ved kaikanten. Kommer når jeg får ryddet litt mer i bildene (har litt jobbing som må gjøres også....) TCCA skal forøvrig testes på returen med Q400 til EWR.
 
Back
Top