• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Xenon-lys på fly?

Wig-wag

ScanFlyer Gold
Medlem
Xenon-lys på fly?

Xenon-lys er blitt populært på biler, og gir et bedre lys en tradisjonelle glødepærer.

Hvorfor tas ikke dette i bruk i landingslysene til fly? Har det noen tekniske årsaker?

Re: Xenon-lys på fly?

Xenonlys brukes da flittig i nye maskiner, store som små - C172 til CRJ900! :)
Og selvsagt 3 par på Passaten min også (prøver å få til i ryggelysene også!)! ;)

Xenonlys brukes da flittig i nye maskiner, store som små - C172 til CRJ900! :)
Og selvsagt 3 par på Passaten min også (prøver å få til i ryggelysene også!)! ;)

Javel. Det har jeg ikke sett, elle kanskje bare ikke lagt merke til det.

Jeg kom til å tenke på dette i går kveld, da jeg så et par 737 lande i mørket. Jeg synes at lysene lyste opp rullebanen dårlig foran flyet. Synes å huske at de gode gamle MD80 lyste opp mye bedre foran seg.

Og forresten, Speedbirds neste bil blir kanskje en Mercedes med Keyless-Go?

Synes å huske at de gode gamle MD80 lyste opp mye bedre foran seg.

Og forresten, Speedbirds neste bil blir kanskje en Mercedes med Keyless-Go?

Så er jo en MD80 generellet bedre enn en B737 på alle områder.. ;)

Etter testen i Auto Motor og Sport denne måneden, hadde kanskje ikke en nyere S-klasse vært så dumt, nei.. :cool:

Back