www.wideroe.no vs www.germanwings.com

LN-KOG

Osapanga chipongwe
Medlem
...Widerøe :devot:

Hva var konkurransen? Jo, jeg foretok en sammenligning av billettpriser på fredag for avgang samme dag og levde i den villfarelsen at Germanwings ville være billigst, men den gang ei.

Germanwings ville ha kr 2 790 for turen mens gutta til Farmer var tusenlappen rimeligere. Min konklusjon er at jeg alltid sjekker hans sider først.

hehe. lekkert !! :up:

Årsaken er nok det oppsettet vi har jobbet oss fram til gjennom de siste årene med mange justeringer og oppdateringer. Vi ser også at vi i de fleste tilfellene finner lavere priser på SAS ruter!
Vår tjeneste sjekker beste tilgjengelige pris i alle kombinerbare bookingklasser, mens mange andre tjenester ikke klarer å kombinere flere bookingklasser i en reiserute. De velger da den høyeste som overstyerer, slik at prisen blir høyere. For Revenue management er jo dette flott, men så lenge internettverdenen etterhvert er så transparent vil de tjenestene som finner de beste prisene bli vinnerne.
Vi ser også at våre kunder i snitt sjekker 3-4 andre bookingtjenester før de bestemmer seg, så her er det kunden som er sjef!

Synd bara att man inte längre kan hämta ut biljetter bokade på wideroe.no hos andra än Wideröe. Tidigare kunde man väl hämta upp biljetter även hos SAS?

Du kan ju få biljetten hem i brevlådan ;) Om det inte är för kort tid till avgång dvs.

Farmer och C:O börjar känna till Beausoleil vid det här laget :devot: :up:

Veldig bra! WIAS gjør veldig mye bra - og for oss i revenue management er en velfungerende nettside det aller beste. Om det er slik at wideroe.no finner frem billige priser er det fordi revenue management har lagt ut billige seter - og da er det jo ILLE om kundene ikke finner dem! I likhet med Norwegians slagord om at de ikke liker hemmeligheter, liker heller ikke revenue management at billigbillettene gjemmes bort - da tror jo folk (som KOG først trodde) at "de andre" er billigst!

Originally posted by LN-MOW
Hva? Ikke elektroniske billetter? Steinalder ..... :naughty:

Joda, på wideroe.no står følgende å lese: "Elektronisk billett utstedes på SASBraathens, Widerøe, Blue1, Lufthansa, Spanair og United".

Det står også, i søketreffene, at E-ticket er mulig på f.eks. KLM og AF, men jeg antar at dette er amadeus e.l. som rapporterer (og at wideroe.no ikke kan utstede e-tkt på disse selskapene)...?

Originally posted by TOS
Originally posted by LN-MOW
Hva? Ikke elektroniske billetter? Steinalder ..... :naughty:

Joda, på wideroe.no står følgende å lese: "Elektronisk billett utstedes på SASBraathens, Widerøe, Blue1, Lufthansa, Spanair og United".

Det står også, i søketreffene, at E-ticket er mulig på f.eks. KLM og AF, men jeg antar at dette er amadeus e.l. som rapporterer (og at wideroe.no ikke kan utstede e-tkt på disse selskapene)...?

Vi utsteder e-ticket uten unntak på de selskaper der vi i dag har mulighet for dette. Det er de selskap som er listet over. I løpet av høsten kommer det en rekke selskaper i tillegg, så snart avtaler om "interline e-ticketing" er på plass. De øvrige må vi inntil videre lage en god gammeldags papirbillett på. KLM, AF, BA m.fl ligger inne med "E" indikator fra Amadeus, men er ikke inkludert i vår liste ennå. Men, på dette området er det en rask utvikling og jeg vil tro at i løpet av 2006 har vi mulighet for e-ticket på de fleste selskap. Dette henger også sammen med at IATA har som overordnet mål at alle billetter skal kunne utstedes som e-ticket innen 2007.

Originally posted by LN-KOG
...Widerøe :devot:

Hva var konkurransen? Jo, jeg foretok en sammenligning av billettpriser på fredag for avgang samme dag og levde i den villfarelsen at Germanwings ville være billigst, men den gang ei.

Germanwings ville ha kr 2 790 for turen mens gutta til Farmer var tusenlappen rimeligere. Min konklusjon er at jeg alltid sjekker hans sider først.

Vel det var helt identisk med min egen erfaring, skulle fra enten Zurich eller Geneve til Oslo...begynnte med Germanwings --> mere enn 3000 NOK skulle de ha, daarlig forbindelse ogsaa:naughty:

Saa sjekket jeg SAS.NO.....vel 500 kroner billigere, men kunne kun tilby en kveldsavgang i fra Geneve.....Wideroe.no derimot....NOK 1600 inkl allt med SAS :up: , morgen avgangen (som SAS selv ikke fant :naughty: )

Har netop skulle booke en ven fra HEL til enten Berling eller CPH. Wideroe.no var klart klart det billigste sted at booke dem. Specielt er deres søgemaskine god for ungdomsbilletter. Godt gået farmer.

Får I også seatmaps med booker jeg min næste Kina rejse hos jer også!

Originally posted by EB
Trodde KLM var 100% e-ticket nå...

Jeg skulle egentlig ha reist med KLM hjem fra HEL sist, og hadde booked KLM e-tkt .. bare ett problem .. KLM i HEL kan ikke utstede elektronisk billett!! :p Saa de maatte printe en billett til meg som jeg ikke engang brukte ....

Back