WT paa Southwest

Den der krever baller, men enig i at det er godt at noen tør og statuerer et eksempel (enkelt å si når man ikke har egne unger kanskje, men likevel). Jeg ser for meg at de stikker hånda skikkelig langt inn i et vepsebol her, så kudos til Southwest!

Tommelen opp for Southwest her :) Familien Slaughter (slakter-familien?:lol:) kan bare takke seg selv... Noen har for dårlig kontroll på ungene sine og bør også få høre det.

Hehe, her kunne man sagt mye:-) USA er et land av utrolig mange rare folk med sine problemer. Så dere neste reportasje om han som hadde gått over til hest og kjerre siden prisen på bensin hadde nådd hele 4$ pr gallon, ca 5 kroner literen? Et herlig land! :USA

Spørsmålet er så om det er et flyselskaps oppgave å fortelle de eldre i familien at de er ute av kontroll?

Slik jeg ser det er dette et brudd på de interne reglene i Southwest (Customer Service Commitment)
Foremost, we want you to know that it is never our wish to inconvenience our
valued Customers. We tell our Employees we are in the Customer Service business—
we just happen to provide airline transportation. It is a privilege to serve your air travel
needs.

Selv om de har gitt seg en klausul på side 17
Southwest will not refuse to transport any individual on the basis of a
disability, nor will we require a Customer with a disability to accept a
service or condition that is not offered or available to other Customers,
unless there is a specific safety-related regulation that requires us to do
so
.
... så er det begrepet "safety-related regulation" myntet på offentlige myndigheters krav/regler, IKKE ansattes følelser og laden. Siden anti-diskrimineringslovgivningen er forholdsvis sterk i USA, så kan denne nekten bli dyr for Southwest. Ingen unger utgjør noen fare for sikkerheten, med mindre de prøver å åpne nødutganger, leker med ild eller har dødlige våpen. Ingen av disse ser ut til at har forekommet her, så ...

Unruly pax som ikke retter seg etter beskjed fra staff/crew er en fare for sikkerheten, enten de har unger eller ikke.

Back