Wizzair med SVG-GDN?

Totalpris for en T/R SVG-GDN med utreise 2/4 og retur 5/4 ligger for øyeblikket på 224 NOK. Er det dette å regne som standard pris, eller vil en normalt priset billett være dyrere?

Totalpris for en T/R SVG-GDN med utreise 2/4 og retur 5/4 ligger for øyeblikket på 224 NOK. Er det dette å regne som standard pris, eller vil en normalt priset billett være dyrere?

Fra TRF til Gdansk er dette en ganske vanlige priser, så jeg antar det blir det samme fra SVG.

Dette er nok helt avhengig av salget. Hva de har tenkt seg nå vil fort kunne endre seg i løpet av våren og sommeren, enten det er det ene eller andre. Jeg tror vel også at Wizzair legger ned ruter kjapt om salget ikke er godt nok.

Kalenderen går frem til Oktober.

Flyr man jomfruturen (29. Mars) med retur 2. April kommer prisen for en person på 224 kroner. Noe som jo er ganske billig. Sleng på ca 130 kroner, så får du bagasje med deg også. Velkommen skal de være - enn så lenge!

Dette er nok helt avhengig av salget. Hva de har tenkt seg nå vil fort kunne endre seg i løpet av våren og sommeren, enten det er det ene eller andre. Jeg tror vel også at Wizzair legger ned ruter kjapt om salget ikke er godt nok.

Det stemmer, de er rimelig kjappe til å legge ned ruter de ikke får økonomi på. Eksempler på dette er jo Torp-Budapest og Bergen-Katowice.

Når det er sagt har jeg faktisk tro på SVG-GDN. Kanskje de også kan prøve seg på SVG-PRG?

Last edited:
Ja, Wizz Air åpner og legger ned ruter i et vanvittig tempo - så her avhenger alt av etterspørselen de første månedene. Bergen har fortsatt Gdansk på rutetabellen, men mistet vel Katowice/Krakow etter kun kort tid. Slik er det over hele rutenettet. Som jeg skriver om tidligere i tråden, er uansett Gdansk en meget stor rute fra Norge.

Nå er reisemønsteret noe forskjellig fra Østlandet og Vestlandet og ut i Europa.
Jeg er skeptisk til at Wizz får til Gdansk ruten fra Sørvestlandet. Dersom de ikke får det til fra øst vil de i alle fall slite fra sørvest.

Jeg er skeptisk til at Wizz får til Gdansk ruten fra Sørvestlandet. Dersom de ikke får det til fra øst vil de i alle fall slite fra sørvest.

Får det ikke til i øst? Wizz Air har lenge fløyet Torp-Gdansk og har økt til tre ukentlige avganger, det samme som Norwegian har fra Gardermoen og Ryanair fra Rygge. SAS flyr i tillegg seks ganger i uken fra Gardermoen. Dette utgjør til sammen ca. 2300 seter i uken i hver retning.

Last edited:
Wizzair landet nettopp på Sola. Er det første gang?

20:20 Gdansk W6343 Wizzair - Ny tid 19:39

Reiser igjen om en times tid:

20:50 Gdansk W6344 Wizzair 14B -

Back