W6 Wizz Airs ruter til OSL

Re: Wizzair til OSL - Starter rute til Gdansk

Wizz er vel litt som Ryanair?
Trange seter og ekstrabetalt for absolutt alt?

Noen som har erfaring her?

Naa er det riktignok lenge siden jeg har floeyet Ryanair da jeg bevisst unngaar dem, men jeg har floeyet Wizzair noen ganger det siste aaret. De flyr til baade sentrale og usentrale flyplasser. TRF og NYO er jo eksempler paa det siste, om skal til hhv Oslo og Stockholm, men ofte ellers er det hovedflyplassene de flyr til. Jeg har valgt dem noen ganger p.g.a. direkteruter som ingen andre selskaper hadde. Ja, Wizzair er strenge paa bagasje og at man skal sjekke inn paa nett om man ikke har betalt for dette. Men jeg synes Wizzair er klart bedre enn Ryanair, vennligere service ombord, jeg har opplevd en viss fleksibilitet om man har med seg barn og kanskje en bag med babygreier ekstra. Men kommer du med en veldig stor bag som burde vaert sjekket inn og du har en billett med kun haandbagasje blir man noedt til aa betale. Men da har man mest seg selv aa takke, reglene er lette aa forstaa. Det er ogsaa billigere aa legge til bagasje etter booking enn hos Ryanair.
 
Re: Wizzair til OSL - Starter rute til Gdansk

Litt anekdotisk bevis, som man alltid skal ta med en klype salt, men da jeg sist onsdag fløy OSL-ARN-GDN var det over 40 transferpax fra OSL-ARN som skulle videre til GDN. Så burde kanskje være plass til mer direkte kapasitet
 
Re: Wizzair til OSL - Starter rute til Gdansk

IMO er Wizzair hakket lavere enn Ryanair.

Jeg kan ikke sammenligne, ettersom jeg har tilgode å fly med Ryanair, men Wizz var i hvert fall en svært positiv opplevelse da jeg testet dem TRF-RIX-TRF i vår. Veldig rene og pene fly, fremsto nesten som nye, selv om de var minst tre år gamle. Kabinpersonale var nøye under kabingjennomgangen, både når det gjaldt belter og håndbagasje. Servicen var også vennlig til øst-europeisk selskap å være.
 
Re: Wizzair til OSL - Starter rute til Gdansk

Wizzair har 180 seats i A320 och 230 seats i A321.
 
3 år etter Wizz "inntok" OSL og tidvis hadde en relativt stor satsning, og en drøss planlagte ruter over hele Europa, så sitter de igjen med tre ruter. Gdansk og Krakow i Polen, pluss Budapest som starter opp igjen i mai. Så akkurat OSL fikk de ikke helt til...
 
Nå er vel kanskje noe av grunnen til at dette ikke ble noe av/mislykket korona. Men det beviser også at norwegian har stålkontroll på markedet ut fra OSL, og at det er vanskelig å friste folk over på «humbug»-selskaper fra øst-Europa.
Det er godt å se!
 
Som nevnt i Torp-tråden, men nå offisielt fra Avinor på sosiale medier at Wizz starter (flytter) Szczecin fra TRF

73da5ff4fab81dbe3dde48b52ad46233.jpg
 
Økes til tre ukentlig fra 18. januar til 29. mars.
Szczecin – Oslo eff 27OCT25 2 weekly A321 (3 weekly from 18JAN26, 2 weekly A321neo from 30MAR26)
 
Økes til tre ukentlig fra 31. mars.
Palanga – Oslo eff 10DEC25 2 weekly A321 (3 weekly A321neo from 31MAR26)
 
Flere datoer her for oppstart av BTS-OSL … Seafoodflyers Instastory sa 17. des, pressemeldingen til Wizz sa 16. des, mens siste oppdatering fra Aeroroutes sier 15. desember. Fasiten, Wizz Airs bookingsystem sier 15. desember.

* Bratislava – Oslo eff 15DEC25 3 weekly A321neo
 
Back
Top