Wizz Air starter Torp - București

Boeing_fan

ScanFlyer Gold
Wizz Air starter Torp - București/Bukarest to ganger ukentlig fra 18. mai 2013.

Tidene blir:

W6 3215 OTP-TRF 06:05-08:15 x2xxx6x

W6 3216 TRF-OTP 08:45-12:50 x2xxx6x

Kilde: http://www.boarding.no/art.asp?id=51641

Dette blir den første ordinære ruten mellom Skandinavia og Romania.

Wizz Air starter også Torp-Beograd på samme dato.

Last edited:
Flyr en del med Wizzair fra Torp og er alltid overrasket over hvor fulle flyene er.
Fint de får det til og utvider. Positivt for Torp !

Av en eller annen grunn er jeg ikke udelt begeistret for at det skal bli lett og billig å komme seg mellom Romania og Norge. Håper de også kommer til å ha skikkelig kontroll av bagasjen til også de som reiser ut av Norge.
Derimot hadde Bucarest vært en interesant by å besøke. kanskje en av de byene der man fremdeles får føle at man er i Øst Europa

Høres bra ut. Har ikke vært så lett å komme seg fram til tilbake fra Bucuresti. Kanskje DY kommer etter, en eller annen gang?

Regner med byrådet og andre synes det er positivt at det er lettere for nordmenn å komme seg ut i Europa og for rumenere å besøke Norge, som det gjelder for flyruter alle andre steder i verden.

Romania er et av de mest interessante landene å besøke i Europa, med flott natur, mye gammal kultur, flotte gamle byer, rimelig mat og drikke og hyggeligge folk. Og i Brasov fant jeg Laprohaig 15 på en bedre bar - ute av produksjon og stort sett utsolgt....

Last edited:
Oppstart er også feil. Oppstart er 18 mai: Første flyvning blir lørdag 18. mai 2013: http://www.sb.no/nyheter/to-dager-i-uka-kan-du-fly-til-romania-1.7609365

Det er sikkert korrekt, ruten er ikke lagt ute for salg ennå.

Air starter den 31. mai 2013 sin tiende rute fra Sandefjord lufthavn Torp. Den nye ruten til Bukarest, hovedstaden i Romania, blir operert 2 dager i uken, tirsdag og lørdag. Første flyvning blir tirsdag lørdag 18. mai 2013.

Her tar man seg iallefall ikke for lang tid når man skal lage artikler :rolleyes:

Nå er ruten ute for salg på www.wizzair.com, Tidene som Boarding oppga og som står i åpningsinnlegget er feil.

Riktige tider skal være:

W6 3215 OTP-TRF 11:40-13:45 x2xxx6x

W6 3216 TRF-OTP 14:15-18:15 x2xxx6x

Last edited:
Tidene er endret, nok en gang.

Ny tider:

W6 3215 OTP-TRF 16:50-18:55 xx3xxx7

W6 3216 TRF-OTP 19:25-23:25 xx3xxx7

Forøvrig opererer visst Wizz Air med forskjellige priser på innsjekket bagasje på de ulike destinasjonene. Sjekket priser med Wizz Air i sommer, og for et stk innsjekket bagasje på TRF-OTP skal Wizz Air ha hele 315 kr (!!!) per vei. Vinningen kan fort gå opp i spinningen når man flyr lavpris!

Last edited:
Skulle ikke Wizz starte ruter til Sofia? Jeg syns jeg så noen poster om det her på forumet for ca 1 år siden?

<mod>
Da har tråden blitt ryddet for en haug søppel igjen. To helt krystallklare meldinger fra moderator-teamet:

a) De som har mindre enn rundt 500 poster bør ta seg en liten leserunde på forumregler, og generelt forsøke å innta litt mer av forumets tankesett før man braker løs. Mangel på kunnskap er ikke et forsvar for mangel på deltakelse i moderatorteamets kortstokk.

b) Alle frisker opp dette med bruk av report-knappen for å ta tak i ting som er utenfor tema, og ingen behøver å begynne å gå VG sine debatt-sider i næringen, vi har ingen problemer med å referere diskusjoner dit.

For moderatorene,
-A
</mod>

Skulle ikke Wizz starte ruter til Sofia? Jeg syns jeg så noen poster om det her på forumet for ca 1 år siden?

Det har blitt sagt. Men akkurat nå har ikke Wizz Air noe ledig kapasitet i SOF til å starte en rute til TRF. Det er nok uansett ikke lenge til Wizz Air utvider med et fjerde basefly i Sofia, så det er mulig SOF-TRF kommer fra vintersesongen.

Fra starten av oktober øker Wizz Air fra 3x til 4x ukentlige avganger på TRF-OTP.

Virker som om de satser på at Blue Air ikke kommer seg i lufta igjen. Eller i det minste kapre passasjerene deres.

Back