Wizz Air starter Bergen - Budapest

Re: Wizz med Budapest-Bergen

Så vidt jeg vet har vell Budapest vært svært høyt ønsket av Bergen lufthavn i en del år, så dette er vel en liten seier vil jeg tro :)

Re: Wizz Air starter Budapest - Bergen S17

Wizz Air prøvde seg også på TRF-BUD for noen år siden, men den ble ingen stor suksess.

Men Norwegian flyr nå 2x daglig til BUD fra OSL, så det er sikkert fult mulig for Wizz Air å fylle opp et par fly i uka mellom Bergen og Budapest.

Dette skriver Avinor på BGOsin profil på the route shop:
Budapest
Estimated market size: 20,000 pax

Although Budapest is a popular destination from Oslo, Eastern Europe is currently under-served from Bergen. Primarily, we expect the people of the Bergen region to support the service. Budapest is an attractive cultural city break destination as well as a major capital city. We have already seen in Bergen that routes to destinations such as Prague and Krakow have achieved good results.

With many Hungarians employed on the west coast of Norway each year (primarily at the oil & gas installations) and some arriving for leisure purposes, we believe that the operator would also benefit from inbound demand.

Digg flytider:
1745-2030 og 2100-2345 mandag og fredag. Tror ikke Wizz har forstått at vi har fri mandag 1. mai og pinsemandag. Bestilte sistnevnte for 2000kr tur-retur 2 passasjerer :) + 500 i ancillarys ;)

Legges ned ved utgangen av oktober. SVG-BUD legges også ned, men flys ut mars 2019.

Legges ned eller vinterstengt?

Om det jeg hørte stemmer så legges den ned. I tillegg har Wizz sluppet neste års sommerprogram uten at BUD-BGO/SVG er mulig å bestille.

Det er i så tilfelle veldig dumt, Budapest er en herlig by. Eg reiste med denne ruten forrige uke, og da var det nesten helt fullt BGO-BUD, og ca 80 % BUD-BGO.

Ok, et raskt søk på facebook til wizzair sier noe annet men la oss håpe på at det er feil.

Kan ikke se at det ligger noen ruter ute for salgs fra BUD etter mars (med unntak av ruter operert av fly fra andre baser).

Kan ikke se at det ligger noen ruter ute for salgs fra BUD etter mars (med unntak av ruter operert av fly fra andre baser).

Ok ja det høres pussig ut. Det som er på det rene er at ruten vinterstenger fra BGO. Så får vi heller håpe på at det ikke er for godt.

BUD-BGO ligger nå ute 2x ukentlig fra S19 (31. mars). Ruta kommer altså tilbake etter vinterpausen.

BUD-SVG (som ikke tar vinterpause) ligger også ute i neste sommersesong nå.

Back