Wizz Air med lavprisselskap i Abu Dhabi

Re: Wizzair går ind på det lokale asiatiske marked

Hva er det som er nytt her, bortsett fra en ny destinasjon?

Wizzair Abu Dhabi har jo alt mange asiatiske destinasjoner fra AUH, så dette er jo ikke annet enn det vanlike makkverket fra Simpleflying :rolleyes:

Hva er det som er nytt her, bortsett fra en ny destinasjon?

Wizzair Abu Dhabi har jo alt mange asiatiske destinasjoner fra AUH, så dette er jo ikke annet enn det vanlike makkverket fra Simpleflying :rolleyes:

Det er korrekt at Abu Dhabi ligger i Asien på den arabiske halvø ja. MEN interne asiatiske destinationer er ikke noget Wizzair tidligere har haft, de har haft nogle ruter til nordafrika derfra også lidt til Rusland hvor resten har været europa.

Mattala er derved den første reelle "Intra-Asiatiske" destination.

Det er korrekt at Abu Dhabi ligger i Asien på den arabiske halvø ja. MEN interne asiatiske destinationer er ikke noget Wizzair tidligere har haft, de har haft nogle ruter til nordafrika derfra også lidt til Rusland hvor resten har været europa.

Mattala er derved den første reelle "Intra-Asiatiske" destination.

Tror du må sjekke rutekartet deres. Flyvninger mellom UAE og land som Oman, Kazakstan som de har fløyet de siste ukene kan man umulig kalle noe annet enn interne asiatiske ruter. LIgger også billetter ute mellom Abu Dahbi og Bahrain.
Og da trenger vi ikke en gang krangle om Israel, Armenia, Azerbaijan eller Georgia skal kalles europeiske eller asiatiske ;)

Last edited:

Tror du må sjekke rutekartet deres. Flyvninger mellom UAE og land som Oman, Kazakstan som de har fløyet de siste ukene kan man umulig kalle noe annet enn interne asiatiske ruter. LIgger også billetter ute mellom Abu Dahbi og Bahrain.
Og da trenger vi ikke en gang krangle om Israel, Armenia, Azerbaijan eller Georgia skal kalles europeiske eller asiatiske ;)

Jeg er godt klar over disse destinationer ligger placerede på "det asiatiske" kontinent men det er mere destinationer JEG personligt mere forbinder med "Kaukasus" som er tidligere sovjetiske republikker samt "Mellemøsten". Det jeg personligt betragter som "Asien" det er sådan noget øst for Iran.

Jeg er godt klar over disse destinationer ligger placerede på "det asiatiske" kontinent men det er mere destinationer JEG personligt mere forbinder med "Kaukasus" som er tidligere sovjetiske republikker samt "Mellemøsten". Det jeg personligt betragter som "Asien" det er sådan noget øst for Iran.
Jeg er litt enig med deg. Den malaisiske halvøy og Indonesia vil jeg kalle sør-øst asia. Men hva kaller vi India og Srilanka? Midt-sør asia?
Ellers interesant at Wizzair for første gang går lenger øst en den arabiske halvøy og at Srilanka får sin andre lufthavn med internasjonal rutetrafikk..
I morgen er det 25 mnd siden jeg fløy til Srilanka, med Srilankan (er jeg siste flyprater som har gjort det?) Jeg var veldig godt fornøyd med Srilankan og reiser gjerne med dem igjen. Jeg er ikke så begeistret for Wizzair. Når vi betalte 910kr for å fly Delhi-Colombo-Dubai, så vil jeg ikke reise gratis med wizz en gang, med mindre jeg skal til noe i nærheten av Mattal.

Regner med du sier det samme om f.eks Turkish Airlines og Emirates også!?

Turkish Airlines og Air Serbia tjener nok mer penger på sine ruter til Russland enn de ellers ville gjort om det ikke hadde vært for krigen i Ukraina. Men skal vi kalle dem krigsprofitør på det grunnlaget kan man vel også argumentere for at den norske staten også er det (et synspunkt som ikke er helt ukjent det heller forøvrig....). ¨

Wizz Air Abu Dhabi har vel lokalt AOC, men det er vel heller ingen sanksjoner fra EU sin side som forhindrer vestlige flyselskap fra å operere ruter til Russland? Sånn sett har de sitt på det tørre lovmessig.

Wizz Air Abu Dhabi har vel lokalt AOC, men det er vel heller ingen sanksjoner fra EU sin side som forhindrer vestlige flyselskap fra å operere ruter til Russland? Sånn sett har de sitt på det tørre lovmessig.

Majoritetseieren i Wizzair Abu Dhabi er uansett et lokalt statlig investeringsfond, så selskapet er uansett ikke regnet som et EU selskap

Back