Wizz har vert innom Sola 2 ganger, en vinter, landa rett før midnatt for fuel, før de fløy videre,
enten til Island eller til der de kommer ifra, husker ikke lengre .
har ett dårlig bilde liggende en plass
Flydde Bergen-Gdansk 12-15 februar og på begge flightene var det hvertfall folk i 90 % av setene. Minst halvparten var såklart polakker. Min første tur med wizz dette her. Var meget positivt overasket! Rene fly, og blide hyggelige flyvertinner. Men hvordan de klarer å tjene penger på sånne som meg som kjøper t/r for 300 kr fatter ikke jeg. Men den virker hvertfall å gå veldig bra..
Blir bergen-rygge-bergamo på førstkommende torsdag, gleder meg ikke til 7 timer venting på rygge.... lite eksempel at kanskje norwegian har tjent noen kr på ryanairs ankomst? hehe..
Regner med at ruten går bra, ser at de øker til 3 ukentlige avganger i sommer. Jeg er spent på om TRF-KBP starter opp igjen. Ruten skulle ha oppstart nå i mars, men ble forskjøvet til Juni. billettprisene har også hoppet i været, noe jeg har sett før og som kan tyde på at det er usikkert om ruten kommer i gang.
OK, ikke verst at de greier å holde oppe alle de rutene de har med kun et fly, i tilleg har jeg sett at de har fløyet en del charter til Egypt i vinter, om jeg ikke tar helt feil da.
Jeg har en sterk mistanke om at de bruker et ekstra fly fra andre baser (BUD?)... Det ser ut som at det er neste umulig å opprettholde alle deres ruter med kun et fly... I dag, f.eks. gikk det et charter fra WU til Sharm...
Under januari/februari har jag sett ungerska Wizziar plan flyga för Wizzair Ukraine någon dag i veckan. Men sedan 2-3 veckor tillbaka har inga Ungerska plan flugit för Ukraina. Bortsett för London - Kiev som alltid flugits av Katowice planet tror jag (KTW-LTN-KBP-LTN-KTW). http://data.flight24.com/airplanes/wizz-air-wzz/
Det har vert snakk om at Wizz skal begynne å bruke Zhulyany flyplassen istedet for Borispil i Kiev, noen som vet mer om dette?
Hadde vert veldig hyggelig siden den ligger så og si i sentrum. jeg vet at de hadde prøvelandinger der i fjor for å teste den ut, men har ikke hørt noe siden.