Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Ser ut som BGO-BLL øker fra 3x til 4x ukentlig sommeren 2020
BGO-MOL 3x daglig
BGO-AES 5x daglig
Under pandemien nå har de også begynt å fly Bergen-Trondheim. Jeg tror ikke de har vært særlig aktive på den ruten før, men korrigeres gjerne.
Til høsten ser det ut som om de skal ha fire rundturer mellom landets 2. og 3. største by.
Det stemmer, WF har ¨kun¨ fløyet f.eks BGO-MOL-TRD/BGO-AES-TRD eller lignende tildligere.
Mens fra starten på Korona slo WF sammen BGO-EVE og TRD-EVE til å gå BGO-TRD-EVE-TRD-BGO. Siden da har det bare økt på BGO-TRD, WF er allerede oppe i 5 daglige enkelte dager, blanding av DH4 og 290.
WF har det jeg vet aldri flydd BGO-AES-TRD. De begynte BGO kun for få år siden og har i tillegg hatt én rute fra TRD-AES-KSU-TRD. Ellers har det tradisjonelt kun vært SK/BU (nesten utelukkende med jet) på de rutene.
Vet ikke så sikkert om MOL (de har hatt WF på disse rutene) men har inntrykk av at de ikke har operert gjennomgående der heller -- og det var også en svært kort periode de opererte MOL-TRD (etter Krohn Air la ned, som i sin tid startet da SK la ned propellrutene).
WF har vel innkassert stort på å øke på AES når SK trakk tilbake rutene under korona -- og har på mange måter blitt gitt en gratismulighet av SK på denne. Skal bli interessant å se hvordan dette kan gå -- som jeg forstår blir det vel da 6xWF + 4xSK(CRJ) til høsten, og det lukter litt overkapasitet.
Men det er ihvertfall klart at WF ikke er redd for å gå i strupen på SAS på de regionale rutene.
Beklager, men skulle kanskje presisert at jeg snakka mest om de ¨siste årene¨.re tidligere post :
Tror det avr denne jeg fløy med SVG.BGO-TRD.
https://www.airhistory.net/photo/288784/LN-KOD
TRDfly:
"Det stemmer, WF har ¨kun¨ fløyet f.eks BGO-MOL-TRD/BGO-AES-TRD eller lignende tildligere."
Ser ut som også BGO-TRD økes med ytterligere 3x ukentlig, fra 4x daglig til 31x ukentlig. Mens BGO-KRS får en ekstra avgang på søndager
BGO-TRD har jo da på rask tid gått fra 0 til 31x i uken
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.