De to første som ble levert i 1981, LN-WFE og LN-WFI, ble satt inn på Helgelandsruten, med base i Bodø.
Da de fikk tre til våren 1983, LN-WFG, LN-WFK og LN-WFL, ble minst en av de satt inn mellom Sogndal og Oslo Fornebu, og på FBU hadde vi daglige Dash 7 anløp helt til Dash 8 overtok.
Både Sogndal og Florø ruten fra FBU ble operert med Dash 7 utover åttitallet. jeg fløy noen ganger fra/til FBU med WF sin Dash 7 til Sogndal og Florø i 1988-89
I Finnmark ble Dash-7 benyttet på Vadsø, Alta, Hammerfest og Lakselv. Og i en kort periode Kirkenes, samt en sommerrute til Honningsvåg fra Tromsø via Hammerfest eller direkte i en eller noen få sesonger.
Espen
Det stemmer det Espen. Jeg flyttet til Alta i 1993 og hadde flere turer med Dash-7. Jeg husker den gikk VDS-ALF-HFT på morningen og motsatt rute på kvelden. Jeg tok den en del ganger fra ALF til HFT før det ble flybytte til Twin Otter for turen videre til østfylke. Tilsvarende ble det også en del turer mellom HFT og ALF motsatt vei.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.