• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Widerøes 75 år!

Seabee

ScanFlyer Silver
Widerøes 75 år!

18 juni 1934 startet Widerøes Flyveselskap A/S selskapets første regulære innlands sivile flyrute, med sjøflyet Waco UIC4 Cabin, LN-ABE (c/n 3831). Dette var den første sivile innenlands flyrute i Norge siden 1920. Ruten var Oslo (Ingerstrand)–Kristiansand (Kongsgårdsletta)–Stavanger–Haugesund. Oslo/Ingerstrand var sommerbase for sjøflyene til Widerøes Flyveselskap A/S in Oslo. (Fra Rob Mulders Timeline of civil aviation in Norway).

GRATULERER MED DAGEN WIDERØE! :D

LN-LMM-01-740.jpg

Steinar
www.seabee.info

Last edited:
Re: Widerøes 75 år!

Ja, store gratulasjoner til et fantastisk flyselskap som har stått på i 75 år !!

HIPP HPP HIPP HURRAAAAAAAAA !!!!! :nor :nor :nor

Rob.

Er du sikker på det er en WACO og ikke Bellanca LN-ABO du har lagt ut bilde av?
Så langt jeg vet var alle Widerøes WACOer todekkere.

Eders
Knut Erik

Neste nummer av Flyhistorie som blir gitt ut i september vil i sin helhet handle om Widerøes Flyveselskap.

Må innrømme at jeg savne å se 75 års logoen på noen av WF sine fly. Er det for kostnadskrevende i disse ulvetider?

Jeg var tilfeldigvis på Teknisk museum forrige dagen med noen utenlandske gjester, og jammen er det ikke satt opp en liten jubileumsutstilling der, med Cub Coupe LN-HAD som det store blikkfanget. Supre saker!

Legger ved noen bilder tatt med mobilen:

3678282770_0638b819bf.jpg

SMS-konkurranse (som ikke fungerte da jeg prøvde). (Noen på listen som egentlig ikke burde få lov til å delta...? :D )

3678285160_9322417d05.jpg

3677471113_0b434ce29e.jpg

3677469601_3cf5ff134f.jpg

3678288004_44227b90c4.jpg

Last edited:

Heisann!
Går det ann å spille den konkuransen hjemmefra eller må man dit?

Gratulerer med 75 år Widerøe! Norges beste flyselskap! :)

Back