• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Widerøe Twin otter

Nja

ScanFlyer Blue
Widerøe Twin otter

Lurer på om det er noen som har en Widerøe Twin Otter til salgs (plastmodell på stativ). Har prøvd å få tak i den i mange, mange år man har ikke lykkes i det.... HJELP...

Re: Widerøe Twin otter

Sorry mate. Det eneste som "ligner" er resin modeller (display) på metall stativ. Disse finnes i et beskjedent antall og kom til landet sammen med 1:1 "modellene". Alternativet ditt er plastbyggesett i 1:72 (Matchbox). Disse finnes ikke med WF dekaler, men kanskje Ruben snart har noe på markedet ?

Svaret er: Det får man ikke.
Har aldri sett noe på markedet. Selv jeg med mine 26år i selskapet har ikke klart å få tak i en. De fleste som hadde slike er pensjonister nå og har disse i hylla hjemme.

Dash 7 hadde vært bra ja :D
Når det gjelder andre(hvis jeg forsto deg rett) så finnes det Dash 8-400(Q400) i nettshopen både til Widerøe og SAS ;)

Hva med Dash-7 modeller av Widerøe?? Finnes de?? NOEN????

Stort sett samme svar som for Twin Otter spørsmålet. Resin modeller levert fra DHC (fabrikken). Denne har jeg selv. Skala er 1:72. min er pt utlånt til museet i Bodø. Jeg mener det skal finnes byggesett, men skala er jeg usikker på. Det eneste jeg er rimelig sikker på er at det ikke finnes WF-dekaler.

Stort sett samme svar som for Twin Otter spørsmålet. Resin modeller levert fra DHC (fabrikken). Denne har jeg selv. Skala er 1:72. min er pt utlånt til museet i Bodø. Jeg mener det skal finnes byggesett, men skala er jeg usikker på. Det eneste jeg er rimelig sikker på er at det ikke finnes WF-dekaler.

Hei,

Revell ga ut det gode, gamle Matchbox settet i fjor eller forfjor, så det
er ikke noe problem å få fatt på. Dette er selvfølgelig i 1/72.

Jennings jobber med Widerøe sine farger akkurat nå. Det blir alle 4
hovedskjemaene, fordelt på 2 forskjellige dekalark. Jeg regner med å
ha disse for salg i god tid før sommeren.

Happy modelling,

Ruben
www.lndecals.com

Back