• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Widerøe tenker på Kjevik

GF1

ScanFlyer Gold
Widerøe tenker på Kjevik

"Innen utgangen av 2006 skal flyselskapet Widerøe ha bestemt seg for om de vil satse på utenriksruter fra Kjevik."

Fædrelandsvennen :nor

Replying to Topic 'Widerøe tenker på Kjevik'

ser at vår fryktløse leder har fått nytt navn "Per Ragnar Watle" :D

Hm! Hvor kunne WF ruter fra Kjevik gå da?

Stockholm kanskje?
London?
Frankfurt?
New York?
Bangkok?

Flere gode forslag?
CK! Kom med fasiten!!!!!

BF:cool2

I'll never tell....:D

Så Watle prater om Q400 på Kjevik og Kongsteien prater om Q400 på Langnes...dette lukter det flåteutvidelser av.

Prata også med en mekaniker her om dagen og han sa det prates mye om en enhetsflåte med Q400 på Torp. Noen som vet noe mere om det?

Men CK, mye snakk om ekspansjon både fra Torp, Kjevik og Tromsø. Betyr dette at dere ser etter nye og flere fly? Hvis ikke må jo en slik ekspansjon gå på bekostning av dagens ruter....

Flotte greier dette, Widerøe! (iallefall om det blir noe av det).

Jeg ser for meg Embraer 170 stasjonert i Tromsø for flygninger ut av landet.....:D Fabelaktig komfortable og romslige fly.

Originally posted by Redcap

Så Watle prater om Q400 på Kjevik og Kongsteien prater om Q400 på Langnes...dette lukter det flåteutvidelser av.

Prata også med en mekaniker her om dagen og han sa det prates mye om en enhetsflåte med Q400 på Torp. Noen som vet noe mere om det?

Jeg lukter store forsinkelser i morgentimene på vinterstid....
:skep

Man hadde det tidligere, og det ble løst ved å ikke la flyene stå ute og samle snø hele natten..
Bytter man ut dagens 300'er med 400'er, så må halvparten av flyene stå ute hele vinteren....:mol

Da ser det ut til at både Norwegian kommer til Kristiansand, og at Widerøe planlegger utenlandsruter.....:spin:

Vil ikke dette føre til en første mann til mølla situasjon. Hvis WF starter opp f.eks krs-london før Norwegian er på plass vil ikke det være med på å forpurre planene til Norwegian. Jeg tror nemlig at "når" Norwegian kommer, så vil de også komme med en utenlandsdestinasjon.

Vil også tro at Norwegian vurderer utenriks fra KRS... Finnes det forresten noen planer om jetmaskin i grønn design?

Originally posted by storg

Vil ikke dette føre til en første mann til mølla situasjon. Hvis WF starter opp f.eks krs-london før Norwegian er på plass vil ikke det være med på å forpurre planene til Norwegian. Jeg tror nemlig at "når" Norwegian kommer, så vil de også komme med en utenlandsdestinasjon.

Det tror jeg ikke. Norwegian vil nok i første omgang fly avganger mellom Oslo og Kristiansand. Tror ikke utenlandsdestinasjon er viktigst for dem...og tviler på det evt blir daglig avgang til utlandet. Norwegian vil nok heller fly 3 ganger daglig mellom de norske byene først. Tror heller ikke Widerøe satser på samme destinasjoner som Norwegian.

Back