Widerøe sliter?

LN-ATC

ScanFlyer Silver
Widerøe sliter?

Har hørt rykter fra flere hold om at Widerøe sliter med inntjening, og at tiltak vil bli iverksatt. Mener jeg så et relevant topic her inne i formiddag? Tenkte jeg skulle sjekke om det var kommet noe mer nytt i saken. Men guess what? Hele det aktuelle topic er fjernet! ^_^

Det dufter det vel nesten litt sensur?

Re: Widerøe sliter?

Naar den som har startet traaden sletter sitt foerste innlegg, saa blir hele traaden slettet, saa det dreier seg om "selvsensur"...

Selvsensur er tillatt her paa forumet. Vi er greie saann!! ^_^

Og da er spørsmålet; forsvinner det noen ruter og hvor mange mister jobben?

Husker ikke datoen for oppstart av den ruta, men det kan ikke være lenge siden.
Her må det enten være lite tålmodighet til å opparbeide en rute, eller bom på passasjerprognosene.

Widerøe la jo også ned Torp-Stockholm, og få dager etter var Coast Air på plass og tok over den ruten. Vil andre komme til å prøve seg på TRD-ARN tro?

To fly ut av drift? Da forsvinner vel den rødkledde LN-WFU - og kanskje en Q400? (de kan jo bruke den til deler, slik de lenge gjorde med LN-WDZ :p )

Hvor mange selskaper har i løpet av årene fløyet ARN-TRD?

Originally posted by imm

Husker ikke datoen for oppstart av den ruta, men det kan ikke være lenge siden.
Her må det enten være lite tålmodighet til å opparbeide en rute, eller bom på passasjerprognosene.

Widerøe la jo også ned Torp-Stockholm, og få dager etter var Coast Air på plass og tok over den ruten. Vil andre komme til å prøve seg på TRD-ARN tro?

- Ruta ble fløyet første gang fredag 26. mars. . .
- Samme skjedde med Manchester ruta. . .
- Trist. . .

Dansk er et herlig språk.

Sitat fra artikkelen "Widerøe har ondt i økonomien"

Enkelt og greit fortalt og ikke noe dill dall.:D

"Widerøe har ondt i økonomien"

Beklager til alle dansker her inne, men jeg lo så jeg holdt på dette av stolen da jeg leste dette :lol:

Men "back to topic", trodde Widerøe var et selskapene i SAS-gruppen som gjorde det best. Hva har skjedd?

Originally posted by RH

Dansk er et herlig språk.

Sitat fra artikkelen "Widerøe har ondt i økonomien"

Enkelt og greit fortalt og ikke noe dill dall.:D

Så lenge de ikke også har "kuk i computeren" så går det vel bra... :p

"at have ondt i økonomien" er en udtryksform/talemåde som er ganske almindeligt anvendt i Danmark - jeg er sikker på at nogen af de ting i normalt siger i Norge også lyder ganske dumt for os hernede i kongens by...:cool:

Originally posted by EB

Hvor mange selskaper har i løpet av årene fløyet ARN-TRD?
4 eller 5 tror jeg. Swedair, Trønderfly og Widerøe som jeg husker (har fløyet strekningen med første og siste selv)

Det var vel kanskje litt hardt å gå ut med tre daglige........

Sliter alle avgangene?

Originally posted by Cedlind

4 eller 5 tror jeg. Swedair, Trønderfly og Widerøe som jeg husker (har fløyet strekningen med første og siste selv)

Prøvde ikke SAS seg selv med en F50 en kort periode - eller husker jeg helt feil?

:rolleyes: VC-10

Det virker litt useriøst å bestemme seg for å legge ned etter kun fem måneders drift..... men, men....

40 årsverk skal bort. bergen stavanger ruten blir til en avgang i uken. 2 fly bort.

mer her

Jan Roar Rød

zv-br har vel hatt litt for god kapasitet en stund med nax 4-5 ganger om dagen t-r, wif 3 og enda mer cno.. skjønner godt at de gir opp den. Er det mange ruter wif flyr som også cno flyr?

Back