• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Wideroe skal selges

Wideröe tjener sin föde mest som feeder-enhet inn i SAS' (og NAS') ruteverker og har en synergi-verdi i den sammenheng. Alene betraktet - hvisnär Wideröe fraklippes - er det SAS' egne styrke som svekkes. Den (?) som evntlt viser interesse for ä kjöpe opp Wideröe sikter egentlig ä anskaffe et väpen som kan rettes mot SAS for - i neste runde - kjöpe opp selve SAS, til en desto lavere pris som SAS er blitt sterkere rammet etter ä ha mistet kontroll pä Wideröe .... fölg mine öyne ...
 
http://touch.vg.no/article.php?artid=10102012

Widerøe selges ikke vist ikke prisen er bra nok, ifølge Gøran Jansson...

Jeg så det, og hvor musikalsk er det når en av dine hovedeiere har stilt dette som krav for å gå med på videre finansiering av SAS. Tviler ikke på at SAS aller helst vil beholde Widerøe, og personlig tror jeg det er best både for SAS og Widerøe i fremtiden.

Jeg har tidligere forstått det slik at salget av Widerøe var ikke diskutabelt av grunner som jeg nevnte i forrige post. Man kan altså ikke hoste opp andre verdier å selge for å beholde Widerøe.

Sett i lys av hva som er skrevet tidligere i denne tråden, og tråden om salget av SGH, om nedskrivinger dersom verdivurderingen av SGH og Widerøe er så feil som det kan se ut til. Så vil vel ikke det styrke et ønske om å beholde Widerøe innom hus i SAS, gitt at kravet om å selge er selskapets betydning for infrastrukturen i Norge?



Vidar
 
Back
Top