TCAS
ScanFlyer Crusty
Disse har Giæver med seg: http://www.boarding.no/art.asp?id=51799
Disse har Giæver med seg: http://www.boarding.no/art.asp?id=51799
http://www.bt.no/nyheter/okonomi/Derfor-presset-Giske-SAS-til-a-selge-Wideroe-2795718.htmlSAS hadde intet ønske om å selge Widerøe. Det var den norske stat som forlangte at selskapet måtte selges, slik at SAS sikres en ny kassakreditt.
- Det innebærer at kunden er innelåst i Widerøe/SAS-systemet fra kortbanenettet. Dagens monopol vil på ett vis fortsette. Vi vil selvsagt ønske å kunne samarbeide tettere med et nytt Widerøe, og det tror jeg ikke minst de reisende fra kortbanenettet som ønsker seg billigere billetter ville satt pris på, mener Skånvik.
Samtidig lurer jeg litt på dette utsagnet.. Har ikke DY tidligere valgt å avstå fra et samarbeid med WF?
Disse har Giæver med seg: http://www.boarding.no/art.asp?id=51799
Widerøe ble solgt som følge av press fra Giske
http://www.bt.no/nyheter/okonomi/Derfor-presset-Giske-SAS-til-a-selge-Wideroe-2795718.html
Samtidig lurer jeg litt på dette utsagnet.. Har ikke DY tidligere valgt å avstå fra et samarbeid med WF?
Giæver sa jo at han skulle komme med info før kl 12 i går. Fremdeles har han ikke meldt noe, så man kan jo ikke si at mannen virker særlig troverdig.
Hovedkonkurrent Norwegian har foreløpig ikke vurdert kjøp. I en e-post til Aftenposten advarer kommunikasjonsdirektør Anne-Sissel Skånvik mot at de ansatte får kjøpe Widerøe, fordi hun mener det vil bety en videreføring av det tette samarbeidet med SAS.
- Det innebærer at kunden er innelåst i Widerøe/SAS-systemet fra kortbanenettet. Dagens monopol vil på ett vis fortsette. Vi vil selvsagt ønske å kunne samarbeide tettere med et nytt Widerøe, og det tror jeg ikke minst de reisende fra kortbanenettet som ønsker seg billigere billetter ville satt pris på, mener Skånvik.
Lurer på hva Skånvik egentlig roter med her. Slik jeg har skjønt det er en del av salgspakka av Widerøe at Widerøe fortsatt skal være sterkt tilknyttet SAS. Om det da er de ansatte som eier eller om en større investor kjøper 100% av selskapet, har da ingenting å si. Og hvis WF skulle begynne å samarbeide og feede DY i stedet for SAS, vil ikke det bli en like mye monopolsituasjon (i Skånvik sine øyne) som at WF feeder SAS? Logikk er noe dritt Skånvik.
Jeg vet ikke hva som har ligget på bordet av muligheter for at DY skal interline med WF, annet enn at jeg ser at folk her mener at det er DY selv som har valgt dette bort.
Ett lite spørsmål.
Hvis SAS går konkurs før Widerøe er solgt. Hva skjer da?? Alle Q400 eies(Leid) av SAS, leies så ut til Widerøe. Vil ikke disse da gå inn i konkurs boet?
Det betyr ikke dette at Widerøe er konkurs i samme slengen?
Ett lite spørsmål.
Hvis SAS går konkurs før Widerøe er solgt. Hva skjer da?? Alle Q400 eies(Leid) av SAS, leies så ut til Widerøe. Vil ikke disse da gå inn i konkurs boet?
Det betyr ikke dette at Widerøe er konkurs i samme slengen?
Insolvens er vel eneste krav til å kunne melde oppbud? Dersom styret i SAS gruppen melder oppbud kan jo boet selge Widerøe - da dette selskapet har en stor verdi, og boets plikt er jo å maksimere boets verdi for å redusere kreditorenes tap.
w
Hve med denne gjengen: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=60781&highlight=nordnorsk+flyselskap
![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.