Widerøe satser på Værnes S17

Trdfly

Moderator
Medlem
Widerøe satser på Værnes S17

Ruten TRD-KSU-TRD blir til TRD-AES-KSU-TRD, kommer vel sikkert av at det er mindre etterspørsel fra oljeindustrien fra KSU, mens fra AES er det underkapasitet og potensial på å bringe flere til Værnes. Samt BGO-KSU-TRD på lørdag og TRD-KSU-BGO på søndag med Q300. På sommerruten TRD-OSL-TRD vil neste sommer bli fløyet av Q300 mot Q400 i år. BNN og SSJ fra Værnes vil bli fløyet direkte og med Q300, og resterende OSY, RVK, MQN og MJF (MOL/BGO) blir fløyet med DH8A og de aller fleste direkte, nå har jeg ikke sjekket det - men kan dette føre til at en del flyvningene til Bodø fra Værnes via Helgeland forsvinner?
 
Last edited:
Widerøe med nye ruter fra TRD

Fikk akkurat en mail om at WF starter ny daglig rute mellom Værnes og Harstad/Evenes fra April 17.

Kommer også en daglig avgang til Ålesund, med en retur via Kristiansund.

Kim
 
Re: Widerøe med nye ruter fra TRD

TRD-EVE flys av Widerøe på søndager, så her blir det økning på 6 avganger. Ellers så er det økning på tre ganger i uken på TRD-KSU, to av de i den nye TRD-AES-KSU-TRD, og en BGO-KSU-TRD-KSU-TRD.
 
Re: Widerøe starter på Værnes S17

Ruten TRD-KSU-TRD blir til TRD-AES-KSU-TRD, kommer vel sikkert av at det er mindre etterspørsel fra oljeindustrien fra KSU, mens fra AES er det underkapasitet og potensial på å bringe flere til Værnes. Samt BGO-KSU-TRD på lørdag og TRD-KSU-BGO på søndag med Q300. På sommerruten TRD-OSL-TRD vil neste sommer bli fløyet av Q300 mot Q400 i år. BNN og SSJ fra Værnes vil bli fløyet direkte og med Q300, og resterende OSY, RVK, MQN og MJF (MOL/BGO) blir fløyet med DH8A og de aller fleste direkte, nå har jeg ikke sjekket det - men kan dette føre til at en del flyvningene til Bodø fra Værnes via Helgeland forsvinner?

Er rullebanene på BNN og SSJ lange nok til å ta ned Q300?
 
Re: Widerøe starter på Værnes S17

De har fløyet -300 på BNN i flere år (fra Oslo).
 
Re: Widerøe starter på Værnes S17

Både ENBN og ENST er på 1199m og kan ha trafikk med Q300. BN har også muligheter til mer enn 1199m etter søknad til Luftfartstilsynet. Riktig brann- og redningskategori har de også håndtert, med dispensasjon fra Luftfartstilsynet.

Espen
 
Back
Top