Widerøe og equipment change, manglende informasjon

vbirk

ScanFlyer Silver
Widerøe og equipment change, manglende informasjon

Litt krøkkete at ikke WF kan varsle pax når de bytter E2 mot Dash. WF har vel verdens beste kundeservice ellers, men akkurat der er det stopp. Siste uke har det vært en del, kanske det er LN-WEB som sliter. Dash-for-jet utgjør jo ikke mer enn en snau halvtime i forskjell i reisetid på nord/sør innland, men for meg innebærer det forskjellen på "rekker det dersom vi er noenlunde i rute" til "ikke sjans". Pluss at med lengre reisetid pr leg så skal det jo godt gjøres å holde avgangstidene utover dagen.

Last edited:
Re: Widerøe og equipment change, manglende informasjon

Ser den. Og det er vel ikke equipment som er problemet, men endrede avgangs- og ankomsttider. Hvor stort problemet blir, er selvfølgelig avhengig av hyppigheten på videre transport, men WF bør selvfølgelig informere om dette så snart det er på det rene.

Når var dette og hvor bestilte du? Vanligvis endres rutetidene ved slike endringer og da skal du få ruteendring fra bestillingssiten. Men skjer det i siste liten, vil ikke dette slå igjennom. Men det er notert og vi ser på det.

Ser den. Og det er vel ikke equipment som er problemet, men endrede avgangs- og ankomsttider. Hvor stort problemet blir, er selvfølgelig avhengig av hyppigheten på videre transport, men WF bør selvfølgelig informere om dette så snart det er på det rene.

Jeg har liksom gått ut i fra at det er en no-brainer å gi pax beskjed dersom enten avgangs- eller ankomsttider endres. Jeg vil iaf. gjerne vite både når flyet drar, og når jeg kommer fram.

Jeg har liksom gått ut i fra at det er en no-brainer å gi pax beskjed dersom enten avgangs- eller ankomsttider endres. Jeg vil iaf. gjerne vite både når flyet drar, og når jeg kommer fram.

Nettopp. Da er vi enige, og på posten over, ser det ut til at WF også er det.

Når var dette og hvor bestilte du? Vanligvis endres rutetidene ved slike endringer og da skal du få ruteendring fra bestillingssiten. Men skjer det i siste liten, vil ikke dette slå igjennom. Men det er notert og vi ser på det.

Nja, jeg har tatt dette opp med kundeservice ved flere anledninger. Av og til har equipment change skjedd 7 dager før, av og til dagen før. Her er utdrag av ett svar jeg fikk:

[...] Du har nok ikke fått beskjed om ruteendring på denne da avgangstiden er den samme og kun ankomst er 25 minutter senere. Dette er pga at man ikke sender ut rute endring når det er samme avgangstid da vi har opplevd at dette forvirrer kunden.

Jeg personlig blir nok mer forvirret av ikke å vite om ny ankomsttid.

Last edited:

Tidligere har forutsetning for å få endring av billett vært at ny ankomst er minst to timer etter opprinnelig rute, og da kun bytte til annen WF-avgang, hvilket ofte gjør endring meningsløs. Men denne uken fikk jeg iaf. skrevet om billetten slik at jeg kom fram i tide med SK, og det gjør jo hverdagen lettere.

[...] Du har nok ikke fått beskjed om ruteendring på denne da avgangstiden er den samme og kun ankomst er 25 minutter senere. Dette er pga at man ikke sender ut rute endring når det er samme avgangstid da vi har opplevd at dette forvirrer kunden.

I alle dager!
Det forklarer jo alt.

Vennlig hilsen
Forvirret Kunde

Litt OT - Vbirk og Bergern ikke ment spesifikt til dere, men som LN-MOW nevner;

Hvem bestilte du av?

De fleste flyselskaper sliter med dette, hvis det er et reisebyrå (Skyscanner, Finn osv.) gir de ikke flyselskapet telefonnummer eller epost, dermed får pax ikke melding om endringer, forsinkelser, kanselleringer osv. Og disse passasjerene kauker jo selvfølgelig mest i media, facebook osv.
Norwegian fikk gjennomgå skikkelig i 2017 pga. av dette, mange passasjerer fikk melding da de hadde bestilt via Norwegian.no, men svært mange også via reisebyrå, ut fra min gjetting flere hos Norwegian i forhold til SAS, vis du ser på hvilke typer grupper som reiser med dem. De fleste som ikke reiser så ofte, og kjenner ikke til prosessene ved for eksempel forsinkelse og kanselleringer, derfor også MYE klaging og ringing osv. - Media.

Ja, jeg ser godt at slike årsaker kan ligge bak mange hissige klager. For min del er WF-reiser enten kjøpt direkte fra WF, eller (mens det var mulig å kjøpe dem også for andre reiser enn bonusreiser) hos SK innlogget med profil.

Personlig har jeg fått ønsket info fra WF, pluss mye uønsket. Jeg har mange ganger fått sms om natten om bagatellmessige endringer noen måneder fram i tid, som noen minutter kortere reisetid, samme avgangstid. Idioti. Epost holder i sånne tilfeller.

Ja, jeg finner ikke helt mønsteret i hva som varsles. Jeg har også fått SMS pluss epost kl 02:10 om fem minutters endring i flytid tre måneder fram i tid.

Personlig har jeg fått ønsket info fra WF, pluss mye uønsket. Jeg har mange ganger fått sms om natten om bagatellmessige endringer noen måneder fram i tid, som noen minutter kortere reisetid, samme avgangstid. Idioti. Epost holder i sånne tilfeller.

Åsså han i nabosetet, ville ha blitt kjempesur fordi at de ikke varslet på SMS, fordi han ikke sjekker epost så ofte ... ;)

Åsså han i nabosetet, ville ha blitt kjempesur fordi at de ikke varslet på SMS, fordi han ikke sjekker epost så ofte ... ;)

Så du svarer ikke på vegne av deg selv, men en tenkt tredjeperson, som ønsker "sms om natten om bagatellmessige endringer noen måneder fram i tid, som noen minutter kortere reisetid, samme avgangstid" ? Ok.

Min telefon har en "ikke forstyrr-funksjon" som gjør at jeg ikke plages av eventuelle SMS'er som kommer om natten ;)

Er en del år siden, men skulle en gang fly TAP fra AMS til LIS, og flyet var forsinket (og ellers byttet ut med en HiFly A310 pga. pilotstreik).

Billetten var booket via Widerøe, som sendte meg SMS om at de hadde sendt meg mail om at flyet var forsinket.

Jeg og flere må kunne nåes, jobb eller privat. Jeg synes ikke argumentet forsvarer ukritisk å kontakte kunder.

Jeg og flere må kunne nåes, jobb eller privat. Jeg synes ikke argumentet forsvarer ukritisk å kontakte kunder.

Enten så klager man på for lite informasjon. Eller så kontakter man kundene ukritisk. Det er ikke lett å være leverandør med så mye, i mangel av noe annet, sutring.

Jeg tror ikke du skal lese tråden så veldig nøye for å se at det som er "for mye" informasjon ikke er det samme som er "for lite" av. At noen får for lite informasjon og noen for mye, betyr bare det, og en leverandør kan absolutt være i stand til å se begge deler uten å avvise alt som sutring.

WF sender ikke ut SMS på natten, med mindre det gjelder et morgenfly samme dag. Andre salgskontorer har muligens ikke slik sperre. Har du booket hos tredjepart, har WF naturlig nok ingen kontroll. (Selvfølgelig mulig at det har skjedd en feil hvis det kom fra WF).

Men dette er egentlig en umulig ‘kamp’. Man kan ikke tilfredsstille alle. Bare sørge for at informasjonen når frem. ;).

Back