Widerøe med nye fly

OJB

ScanFlyer Rusty
Medlem
Widerøe med nye fly

Stavanger Aftenblad skriver idag om Widerøe's planer for flere Q400.
2 nye Q400 er bestillt til enn pris av 24.8mill USD pr stk . Den første av disse 2 leveres ettervinteren neste år.
3stk av -300 serien skal fases ut når de nye maskinene er levert.

Re: Widerøe med nye fly

Står dette noe annet sted enn i avisa? feks på Bombardier sine sider...

Lat jeg ja :p

En fabrikkny Q400 leveres også til WF i høst. Dermed er flåten oppe i 5 Q400. Flotte fly :D Antall seter økes på hele flåten, fra 76 til 78 seter, altså max tillatt seating.

Av kommende maskiner til WF, er vi da oppe i 3 fabrikknye og 1 ex-SAS maskin? Mistet litt av oversikten her...

Originally posted by FlightDeck

Hvor skal flyene settes inn?

Har hørt rykter om at ett fly skal stasjoneres i Nord-Norge..
Muligens i Bodø da?
Da kan vell vi Nordlendinger kanskje vente oss nye ruter:)

Originally posted by Blubird

Av kommende maskiner til WF, er vi da oppe i 3 fabrikknye og 1 ex-SAS maskin? Mistet litt av oversikten her...

Det siste jeg hørte før jeg sluttet er at WF skal totalt ha 5 maskiner på TRF. De har nå fire inkl. en ex SAS SE maskin og får nå en ny fra fabrikken til høsten. Det var rykter om enda en fra Bombardier neste år. Da er alle serie 300 borte fra TRF. En 300 skal dog fly OSL-GOT samt at de skal ha to i TOS.

Ikke hørt noe om at Q400 skal stasjoneres nordpå. Det er base TRF som skal fly den, for dyrt og splitte operasjonene mellom serie 100 og Q400.

Originally posted by Someone

Flys UK-rutene "fra" TRF?

Jepp, fra TRF via vestlandsbyene. Q400 Slingene er bygd opp slik. F eks er en slinge TRF-BGO-ABZ-BGO-TRF. En annen slinge er TRF-CPH-TRD-CPH-TRD.

Den fabrikknye Q400'n som kommer til høsten skal visstnok være en opsjon som egentlig skulle til flybe. Hvorfor flybe likevel ikke skal ha den er ukjent, men de sliter jo litt med å skaffe nok piloter.

Back