Widerøe med forbedret søkemotor

Farmer

ScanFlyer Crusty
Widerøe med forbedret søkemotor

Bedre søkemotor med kalenderfunksjon
Widerøe har nå lagt ut et nytt og bedre bookingprodukt som gir deg mulighet til å sjekke hvilke priser som er tilgjengelig inntil 7 dager før/etter aktuell søkedato. Både laveste pris (HAPPY) og billetter som kan endres (FLEX og FULL FLEX) vises i displayet.

I første omgang er denne søkemotoren lagt ut på våre ruter med Enveis kombinerbare priser:

Sandefjord-Stavanger v.v
Sandefjord-Bergen v.v
Sandefjord-Trondheim v.v
Bodø-Evenes v.v
Tromsø-Evenes v.v
Tromsø-Kirkenes v.v

På dette viset kan vi istedet for å bare fokusere på laveste pris, også vise kundene verdien av ulike fleksible billetter i samme skjermbilde

http://www.wideroe.no

Edit : skriveleif

Re: Widerøe med forbedret søkemotor

Dette er jo fine greier - god oversikt for kundene over forskjellige priser. Men jeg lurer på en ting....hvorfor blir prisene oppgitt i f.eks. 1021,00 (komma null null) Hvorfor ikke operere med hele NOK ? Dere selger jo ikke billetter til NOK 1000,50 ??

Skulle inn å teste denne, men nå er WF sine hjemmesider nede igjen. Men de kommer forhåpentligvis snart opp igjen.

Originally posted by Klippe
De svetter vel nå der oppe i nord!:smokin

Ikke vi, men Telenor som sliter med linjene nede i Bergen gjør forhåpentligvis det, vi legger om til en annen leverandør nå ..

Mange som casher opp priser og invetory om dagen. Når kommer SAS Braathens med noe tilsvarende?

Synes WF sin er fin, godt jobba, men holder fortsatt Norwegian sin som favoritt.

Karakter 4+

:smokin

Hvorfor går det ikke an å booke reise til Haugesund på www.wideroe.no...? Det går jo an å booke til andre steder hvor WF ikke flyr, f.eks longyearbyen.

Originally posted by tosfreight
Hvorfor går det ikke an å booke reise til Haugesund på www.wideroe.no...? Det går jo an å booke til andre steder hvor WF ikke flyr, f.eks longyearbyen.

Fordi ingen med vettet i behold reiser dit
:D

Originally posted by Farmer
Bedre søkemotor med kalenderfunksjon
Widerøe har nå lagt ut et nytt og bedre bookingprodukt som gir deg mulighet til å sjekke hvilke priser som er tilgjengelig inntil 7 dager før/etter aktuell søkedato. Både laveste pris (HAPPY) og billetter som kan endres (FLEX og FULL FLEX) vises i displayet.

I første omgang er denne søkemotoren lagt ut på våre ruter med Enveis kombinerbare priser:

Sandefjord-Stavanger v.v
Sandefjord-Bergen v.v
Sandefjord-Trondheim v.v
Bodø-Evenes v.v
Tromsø-Evenes v.v
Tromsø-Kirkenes v.v

På dette viset kan vi istedet for å bare fokusere på laveste pris, også vise kundene verdien av ulike fleksible billetter i samme skjermbilde

http://www.wideroe.no

Edit : skriveleif

Dette var kjempebra. Nå har bla Widerøe, Sterling, FlyMe, Blue1, Norwegian, Ryanair slike praktiske søkefunksjoner som viser dager før og etter for å vise billige avganger. Når kommer SAS Braathens etter mon tro?

Forresten så mener du vel:
Bodø - Harstad/Narvik v.v
Tromsø - Harstad/Narvik v.v

;)

For økonmoien til SAS Braathens så kan vi jo håpe at det tar tid... For flesteparten av SAS sine passasjerer så er det aksnkje ikke så viktig hva prisen er opptil 7 dager før/etter en forretningsreise...

Originally posted by EB
For økonmoien til SAS Braathens så kan vi jo håpe at det tar tid... For flesteparten av SAS sine passasjerer så er det aksnkje ikke så viktig hva prisen er opptil 7 dager før/etter en forretningsreise...
nei og det er det sikkert ikke for forretningsreisende hos Widerøe, Blue1, Norwegian heller, men det er snakk om service
;)

SAS ønsker vel ikke å satse på en gruppe som reiser mindre og mindre, men heller der markedet er økende vil jeg tro....håper det i allefall. Forøvrig viser vel alle undersøkelser at forretningsreisende blir mer og mer bevisst på å bruke mindre på reiser.

Helt enig...

Men jeg skulle ønske vi snart kom litt vekk fra PRIS, PRIS og atter PRIS!

Helt enig, derfor har jeg hele tiden ment at SAS bør gjøre det som de er gode på, nemlig service ombord og på bakken. Nå har SAS fjernet seg fra å dele ut aviser, servere mat etc. Var også en grunn til at jeg postet Malmø aviation sitt nye opplegg med økt gratis servering ombord på sine flyvninger. Tror det er rette vegen å gå. Får håpe SAS også endrer seg og går den vegen. På meg virker det som de har gått alt for langt i å bli LCC, men de hadde nok ikek noe valg i den situasjoenen de var. Men så er det vel ofte slik at etter at man har gjort en slik snuoperasjon, så har man også klart å bli kvitt endel ansatte som man egentlig i utgangspunktet hadde lyst å bli kvitt. Nå kan en begynne å bygge opp igjen.

Vi kan vel gi media den tvilsomme æren for at vi er der vi er. Det er jo tross alt dem som hauser opp dette med prisnivå så enormt. Når skal de begynne å legge vekt på produktet i seg selv? Kanskje noe å tenke på for Dagbladet...

Originally posted by EB
Helt enig...

Nå er det ikke bare pris det handler om. WF sin bestillingsfunksjon er vesentlig bedre enn SAS sin på mange områder og det handler om service. Et par småting som kan nevnes som fungerer utmerket hos WF er f.eks. at en kan bestille reise for barn alene eller en kan bestille reise når en skal ha med hund. Dette er ting som ikke lar seg gjøre hos SAS. I tillegg har WF en glimrende supportfunksjon. Hvis en roter det til med en bestilling er det bare å ringe eller chatte med dem og vips så er problemet ordnet på et blunk. I tillegg synes jeg det har vært lite driftsproblemer med WF sin bestillingstjeneste. SAS sin var det uvanlig mye tull med en periode. Det var ofte at når en var inne i en bestilling så kom det en eller annen error. Har nesten ikke brukt SAS sin tjeneste i senere tid, så jeg vet ikke om det har blitt bedre.

Originally posted by EB
Helt enig...

Nå er det ikke bare pris det handler om. WF sin bestillingsfunksjon er vesentlig bedre enn SAS sin på mange områder og det handler om service. Et par småting som kan nevnes som fungerer utmerket hos WF er f.eks. at en kan bestille reise for barn alene eller en kan bestille reise når en skal ha med hund. Dette er ting som ikke lar seg gjøre hos SAS. I tillegg har WF en glimrende supportfunksjon. Hvis en roter det til med en bestilling er det bare å ringe eller chatte med dem og vips så er problemet ordnet på et blunk. I tillegg synes jeg det har vært lite driftsproblemer med WF sin bestillingstjeneste. SAS sin var det uvanlig mye tull med en periode. Det var ofte at når en var inne i en bestilling så kom det en eller annen error. Har nesten ikke brukt SAS sin tjeneste i senere tid, så jeg vet ikke om det har blitt bedre.

Kanskje det er derfor jeg liker SAS så godt...ingen av oss er sikre på at internett har kommet for å bli...;)

Back