Widerøe med eget kredittkort

Desk pilot

ScanFlyer Crusty
Widerøe med eget kredittkort

Skal Widerøe lansere eget bonusprogram i høst?
Kom over denne artikkelelen der Monobank sier de skal lansere et kredittkort sammen med Widerøe nå i september. Det er vel naturlig å koble slike kort opp mot et bonusprogram?
Monobank is in the final stages of testing its credit card together with its partners Evry and Visa. The project is progressing in line with plan, and the company has decided to launch its Monobank Visa card in May and the Widerøe card in September.

https://globenewswire.com/news-release/2018/02/15/1348493/0/en/Monobank-ASA-MONO-ME-Monobank-to-launch-own-credit-card-in-May-and-Wider%C3%B8e-card-in-September.html

Re: Widerøe med eget kredittkort

Har ikke Widerøe og Monobank alt samarbeidet en stund?

Og ref artikkelen, så ser det ut som det blir med Eurobonus?

This launch will provide Monobank with valuable experience ahead the launch together with Widerøe and Eurobonus in September.

Last edited:

Skal vist være rett rundt hjørnet nå ...

Ikke eget bonusprogram, men mulighet for opptjening av EuroBonus-poeng, likt SEB-kortet.

Var vel ikke så mye å rope hurra for og ingen velkomstbonus heller:

"Når du bruker Widerøe Visa-kortet, får du EuroBonus Ekstrapoeng på alle kjøp. På kjøp i Norge og på nett opptjener du 10 Ekstrapoeng per 100 kroner. Når du bruker kortet til kjøp i utlandet, får du 15 Ekstrapoeng per 100 kroner. Bruker du kortet til å bestille Widerøe flybilletter, får du 20 Ekstrapoeng per 100 kroner. "

"Widerøe Visa har en årsavgift på 299,- per år. Første året som kunde er det ingen årsavgift."

https://monobank.no/hjelp/sporsmaal-og-svar/wideroevisa-sporsmalogsvar/

Det er vel omtrent identisk med Sas mastercard (ikke premium)

Har brukt dette nokre mnd no. Likar appen svært godt (men litt anoying at eg ikkje har funne ein betre nettbank-versjon for å evt. skrive ut kvitteringar). Det er jo "normalt dårleg" EB/kr-rate, og første år er uansett gratis. For min del var det ei grei erstatning for Diners.

EB-poeng overføre du sjølv frå appen; dei kjem kontinuerleg inn dit, og når du vel å overføre til EB-konto skjer det på 1 sekund før det er synleg på EB-kontooversikt.

(Det skremmande er vel at det går kanskje 10 minutt frå du begynner på å søke om kortet til at du faktisk kan belaste det (elektronisk kort i app) :) )

Kampanjeperiode - 20.000 poeng om du bestiller og bruker kortet i 6 mnd. (kampanje frem til 31.5.2019)

Forsøker å registrere meg, men får bare "Noe teknisk gikk dessverre galt..." i prosessen. Lite info i appen om å løse det eller hvem man kan ta kontakt med så førsteinntrykket er ikke tipp-topp.

Takk, den fant jeg også, men dårlig brukeropplevelse i appen var litt av poenget. Eks. "Kontakt oss på xxxxx omproblemet vedvarer" el.l. ;) Særlig når den også sier "du kan gå tilbake og prøve på nytt", og da må man gjennom BankID osv osv igjen. Og nå har jeg "prøvd på nytt" noen ganger...

Jeg slet første gang, men etter et par dager gikk det bra. Kortet kan brukes fra første stund da alle opplysninger finnes i appen. Husk å legge inn EB nummer etter at søknad er godkjent. 8000 poeng burde da komme etter at første faktura er betalt.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kampanjeperiode - 20.000 poeng om du bestiller og bruker kortet i 6 mnd. (kampanje frem til 31.5.2019)

Forsøker å registrere meg, men får bare "Noe teknisk gikk dessverre galt..." i prosessen. Lite info i appen om å løse det eller hvem man kan ta kontakt med så førsteinntrykket er ikke tipp-topp.
Synes appen er tipp topp. Det eneste jeg ikke liker med appen er at det ikke er mulig å velge kredittgrense selv.

Jeg slet første gang, men etter et par dager gikk det bra. Kortet kan brukes fra første stund da alle opplysninger finnes i appen. Husk å legge inn EB nummer etter at søknad er godkjent. 8000 poeng burde da komme etter at første faktura er betalt.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Ekstrapoengene kommer i slutten av måneden. Så hvis du akkurat har betalt fakturan for bruk i april vil du få poengene om 2 uker osv.

Har enda ikke mottatt de første 8000 poeng (registrerte under kampanje i Mai, betalte regningen i Juni). Har alle her fått?

Har enda ikke mottatt de første 8000 poeng (registrerte under kampanje i Mai, betalte regningen i Juni). Har alle her fått?

Ja, fikk mine første 8000 i slutten av juni (begynte å bruke kortet i mai, fikk faktura i begynnelsen av juni som deg)

Du vet forresten at du må manuelt overføre poengene fra appen?

Ja, poeng kom i forrige uke. Som Martin skriver, maa du innloese poeng i appen, gjort med et par trykk.

Last edited:

Ja, fikk mine første 8000 i slutten av juni (begynte å bruke kortet i mai, fikk faktura i begynnelsen av juni som deg)

Du vet forresten at du må manuelt overføre poengene fra appen?

Nope, det var jeg ikke klar over. Takk for tipset, da var poengene som nå er overført. God sommer!

Får man utsatt gyldigheten på bonuspoengene ved å beholde dem i kredittkortappen?
Regnes gyldigheten fra overføringsdato til EuroBonus eller fra den datoen poengene ble opptjent?

Får man utsatt gyldigheten på bonuspoengene ved å beholde dem i kredittkortappen?
Regnes gyldigheten fra overføringsdato til EuroBonus eller fra den datoen poengene ble opptjent?

JEg har forstått det slik at poengene er gyldige fra den dagen de kommer inn på EB-kontoen din. Med andre ord kan duha dem liggende i app'en i flere måneder uten at gyldighetstiden har begynt å løpe.

Back