Widerøe har kuttet ned på TRF-CPH

Someone

Moderator
Medlem
Widerøe har kuttet ned på TRF-CPH

Interessant å se, selv om det tilsynelatende har gått litt ubemerket hen, men Widerøe er nå nede i 2x daglig TRF-CPH. Tidligere var det vel opp til 5x daglig, så tydeligvis at feeden mellom SAS og Widerøe ikke er lenger hva den var. Og bortsett fra ruter til Wizz sine destinasjoner i Øst Europa, så er det jo ikke akkurat at TRF har så mange flere destinasjoner med nonstop ruter nå enn tidligere

Re: Widerøe har kuttet ned på TRF-CPH

Skal dette økes fra sommerprogrammet?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Rutetidene på de 2x som er igjen gjør bruksområde veldig begrenset. Den fungerer i prinsipp ikke til feed ut i SAS sitt nettverk lenger, sånn jeg ser det.

KLM har vel spist seg godt inn på markedet fra TRF

KLM har vel spist seg godt inn på markedet fra TRF

Men samtidig har vel ikke de økt så mye i kapasitet heller? Men mulig jeg tar feil

Jeg tror dette også viser at Widerøe også er mindre interessert i å drive ren feed til SAS, hvis det ikke betaler nok for det.

Spørsmålet for Widerøe er nå hva planene er for Torp videre. Skal den drives nærmest som en ren innenriksflyplass, eller vil man se flere utenlandsruter når Embraerne kommer inn

KRS-CPH er også nede i to daglige. Q400 brukes vel mer nordover mellom BGO og BOO/TOS

KRS-CPH er også nede i to daglige. Q400 brukes vel mer nordover mellom BGO og BOO/TOS

Legger man da til at WF også feeder litt til et par andre selskap på CPH, er det da helt minimalt hva de gir av SAS feed fra TRF PG KRS da.

De er også blant de kjipeste på Eurobonuspoeng

Men samtidig har vel ikke de økt så mye i kapasitet heller? Men mulig jeg tar feil

Jeg tror dette også viser at Widerøe også er mindre interessert i å drive ren feed til SAS, hvis det ikke betaler nok for det.

Spørsmålet for Widerøe er nå hva planene er for Torp videre. Skal den drives nærmest som en ren innenriksflyplass, eller vil man se flere utenlandsruter når Embraerne kommer inn

Jeg har ingen tall, men litt flere seter med Embraerne er det vel. Det er vel to daglige til AMS også men flere destinasjoner derfra.

Jeg har ingen tall, men litt flere seter med Embraerne er det vel. Det er vel to daglige til AMS også men flere destinasjoner derfra.

SAS sitt nettverk fra CPH er nok vesentlig mindre enn KLM sitt fra Amsterdam. Jeg fløy TRF-AMS på onsdag, og da var det ikke så mange tomme seter.

Dog prøvde KLM seg på 3x daglig TRF-AMS (med Fokker 70) i S12, men den tredje avgangen ble kuttet etter en sesong. Mulig de etterhvert vil prøve seg på en økning igjen.

KLM til AMS og WF til CPH (særlig førstnevnte) er viktige ruter for TRF, da de knytter Sandefjord til store deler av verden, i motsetning til p2p-rutene til Ryanair/Wizz Air/Norwegian.

Interessant å se, selv om det tilsynelatende har gått litt ubemerket hen, men Widerøe er nå nede i 2x daglig TRF-CPH. Tidligere var det vel opp til 5x daglig, så tydeligvis at feeden mellom SAS og Widerøe ikke er lenger hva den var. Og bortsett fra ruter til Wizz sine destinasjoner i Øst Europa, så er det jo ikke akkurat at TRF har så mange flere destinasjoner med nonstop ruter nå enn tidligere

Tror det er over et år siden de gikk til 2 avganger om dagen... Har en tidligere kollega som bor i Tønsberg og han pendler nå til CPH via OSL...

Ref en annen tråd så øker Widerøe på TRF-CPH fra 2x til 3x daglige fra 13 august. Så kan man spekulere om det skyldes økt behov, eller om avtalen med SAS kan ha blitt bedre? Kan prorateringsavtalen ved feed blitt mer gunstig for Widerøe?

Alle 3 avganger ligger inne med Q400

Fløy CPH-TRF 16.Mai i fjor og da var det kun 2 avganger å velge mellom. WF316 avgang 20.30 og en i 1-draget.

Skal folk effektivt ut i Europa fra TRF er KLM et mye bedre valg.

Ref en annen tråd så øker Widerøe på TRF-CPH fra 2x til 3x daglige fra 13 august. Så kan man spekulere om det skyldes økt behov, eller om avtalen med SAS kan ha blitt bedre? Kan prorateringsavtalen ved feed blitt mer gunstig for Widerøe?

Alle 3 avganger ligger inne med Q400

Det stemmer, den etterlengtede morgenavgangen fra Sandefjord til København er tilbake fra mandag 13. august. Alle dager utenom lørdag.
Mandager 0725. tirsdag-fredag 0715 og søndag 0950.

Kilde: https://www.wideroe.no/TRFtilbud

Og fra 1. april øker de med en daglig etter at CPH har satt ned avgiftene.

Det er meget hyggelig å kunne imøtekomme våre kunders ønske om hyppigere frekvens mellom Torp og Kastrup. Reduksjonen i avgiftene muliggjør at vi fra 13. august øker med én ekstra daglig rundtur . En direkte respons til næringslivet og våre gode kunder som lenge har vært tro til Widerøe, sier informasjonssjef i Widerøe Catharina Solli.

http://www.mynewsdesk.com/no/widero...paign=Alert&utm_source=alert&utm_medium=email

Back