Widerøe E190-E2 - Hvor skal den fly?

Re: Widerøe E190-E2 - Hvor skal den fly?

Fremover i oktober, og videre i hele vinterprogrammet vil Widerøe operere BGO-EVE-BGO med E290, med noen få avganger operert med DH4 litt sporadisk. Virker som de fortsetter med tre E290 og en DH4 i uka i sommerprogrammet. Men dette kan fort endre seg ved neste oppdatering.

Ser at formiddags BOO-KRS og BGO-KRS begge er med E2, slik at det snart vil stå 2 E2 samtidig på bakken på KRS. Har det skjedd før?

Re: Widerøe bestiller Embraer E190-E2 - (Launch Customer)

Fikk flere flight schedule changes i går fra Widerøe, samtlige på BGO-BOO, motsatt, eller kveldsflyvingen BGO-BOO-TOS (og antar da også morgenflyet motsatt vei) fra E2 til Dash for S22. Da blir nerden i meg nysgjerrig på hvor E2’ene skal brukes i S22?

Hadde gleden av å fly E2 EVE-KRS i fjor, dvs. innenriks. Jeg tipper det kanskje blir mer utenriks, rimelig sikker på BGO-LHR [emoji28]

Fikk flere flight schedule changes i går fra Widerøe, samtlige på BGO-BOO, motsatt, eller kveldsflyvingen BGO-BOO-TOS (og antar da også morgenflyet motsatt vei) fra E2 til Dash for S22. Da blir nerden i meg nysgjerrig på hvor E2’ene skal brukes i S22?

Hadde gleden av å fly E2 EVE-KRS i fjor, dvs. innenriks. Jeg tipper det kanskje blir mer utenriks, rimelig sikker på BGO-LHR [emoji28]

Hvis vi tar utgangspunkt i uke 28 i juli, skal E2 benyttes en god del innenriks fra BGO, BGO-ALC/LHR og en god del charter fra flere plasser i Norge til landet ¨syden¨.

De begynner jo å fly for Finnair igjen, så det er nok ikke nok fly E290 tilgjengelig til å fortsette samme programmet som nå.

De begynner jo å fly for Finnair igjen, så det er nok ikke nok fly E290 tilgjengelig til å fortsette samme programmet som nå.

Det stemmer, glemte å sjekke AY.
Det skal være E2 på alle flighter BGO/TOS-HEL i S22-programmet, TRD-HEL med DH4 (operert av WF).

WF sine E2 skal også fly for apollo fra TRF onsdager (RHO) og fredager (CHQ), BGO til CHQ fredager og fra OSL til IOA fredager. Sikkert flere også, men var det jeg så etter et raskt søk.

Last edited:

Virker som de har god utleie på maskinene, i tillegg til egen bruk.
Tenker de på å få inn flere i flåten?

Med tanke av Widerøes innleie av Norra-kapasitet virker det som flåten deres er noe underdimensjonert i øyeblikket. Det blir spennende å se om det kommer noe informasjon om eventuelle flåteutvidelser snart.

WF sine E2 skal også fly for apollo fra TRF onsdager (RHO) og fredager (CHQ), BGO til CHQ fredager og fra OSL til IOA fredager. Sikkert flere også, men var det jeg så etter et raskt søk.

Ligger også inne med BOO til CHQ Lørdager fra 30. april til 16. juli

Virker som de har god utleie på maskinene, i tillegg til egen bruk.
Tenker de på å få inn flere i flåten?

Så vidt jeg har forstått er det besluttet å øke flåten med to fly. Uten at flytype ennå er bestemt. Enten to nye E2 eller to "nye" Q400. Eller en av hver.

Espen

Så vidt jeg har forstått er det besluttet å øke flåten med to fly. Uten at flytype ennå er bestemt. Enten to nye E2 eller to "nye" Q400. Eller en av hver.

Espen

Dette kom opp i Flypodden før jul, og ble vel der bekreftet propell

Ellers har jo Widerøesjefen selv sagt de på sikt må øke E2 flåten for å få den økonomisk og operasjonell mer fornuftig

Regner med den flighten de har fast hver uke ned til ACE, er charter kontrakt også?

Back