Widerøe charter: SVG-BGO-KSU-HFT

Tarzan

ScanFlyer Silver
Widerøe charter: SVG-BGO-KSU-HFT

Hei.

Så på flight24.com tidligere i dag at en liten WF DASH 8 Maskin tok av fra BGO via KSU til HFT. Og nå flyr denne WF maskinen samme rute tilbake mot BGO via KSU. Er dette innleid charter maskin eller?? Noe som vet noe.??? Ja det er jo en lang tur for en liten WF Maskin.
 
Re: BGO-KSU-HFT ,Widerøe Maskin

Okey. Skjønner. Siden den mellom lander KSU. Er det fuel stopp??
 
Re: BGO-KSU-HFT ,Widerøe Maskin

Skjønner. Lang tur uansett. Må vel sikkert ta mellom 3-4 timer en vei.
 
Re: Widerøe charter: SVG-BGO-KSU-HFT

Aker BP / Odfjell Drilling som benytter charterfly ifm crew change på riggen Deepsea Nordkapp :)
 
Re: Widerøe charter: SVG-BGO-KSU-HFT

Føy Haugesund-Nice direkte med en Wdereøe Dash 8-400 `bursdagscharter for et par år siden, det ble sagt at det var nære limiten for hva flytypen kunne gjøre direkte med bra belegg ombord.
 
Last edited:
Re: Widerøe charter: SVG-BGO-KSU-HFT

Ugh, ikke en spesielt lystbetont tur i en DH8-100. Skjønte ikke hvor mye støykanselleringen "gjør" i en DH8-400Q før jeg prøvde TOS-BGO i en stappfull DH8-300 i god motvind og nesten 3 timer.
 
Re: Widerøe charter: SVG-BGO-KSU-HFT

Ugh, ikke en spesielt lystbetont tur i en DH8-100. Skjønte ikke hvor mye støykanselleringen "gjør" i en DH8-400Q før jeg prøvde TOS-BGO i en stappfull DH8-300 i god motvind og nesten 3 timer.

Tenk deg hvis oljeselskapene hadde benyttet seg av helikopter for å fly alle disse charterturene opp og ned langs kysten. Da er kanskje ikke en Dash 8 så dumt likevel?
 
Back
Top