I denne konkrete saka er det vel ingen som har fått svaret (trur eg?) men temaet har dreia over på at det på enkelte flyplassar ikkje kan utførast avising av fly dersom dei landar. Grunnen til dette er at WF ikkje har sertifisert nok personell, slik at ein kan risikere at det ikkje er personell med gyldig sertifikat for avising på plass.
...så når det rapporteres om godt vær fra de lokale så kan vel kanskje kritikken ha noe for seg?
Eller:
c) Sent ankomne regelendringer gjør at Widerøe ikke har vært istand til å få alle sertifisert i tide.
Eller:
c) Sent ankomne regelendringer gjør at Widerøe ikke har vært istand til å få alle sertifisert i tide.
– Vi har en utfordring fordi det ble innført en ny type sertifisering av de-icing personell nå i sommer. Vi har folk på alle flyplasser, og på alle skift, men vi har fortsatt ikke fått sertifisert nok folk til at vi synes det er robust, sier Kongsteien.
Som med handlingselskaper og andre ting, WF har kontrakten med kunden, den diskusjonen stopper der.
-A
Dersom Samferdselsdepartementet får bekreftet at Widerøe bløffer om været når de ikke lander i Finnmark, kan flyselskapet tape mange penger.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.