Widebody på innenlands i Kina

Happyflyer

ScanFlyer Silver
Medlem
Widebody på innenlands i Kina

Hei.

Etter det jeg har sett etter diverse søk på flyreiser for Kina, så er det veldig vanlig med 737 og A32x. Men ved noen ruter og tilfeller ser jeg det blir brukt widebody's.

F.eks
MU5304 CAN-SHA A300
MU7199 CAN-CTU 777

Er det noen andre ruter det er verdt å merke seg hvis man er på utkikk etter å fly brede fly?

Re: Widebody på innenlands i Kina

Kina er et stort land med store avstander og mye mennesker, så det er mange ruter med widebody i bruk. Men skal du kun til Kina for å fly widebody?

Hei.

Er det noen andre ruter det er verdt å merke seg hvis man er på utkikk etter å fly brede fly?

Går for eksempel an å fly ARN-LHR-ARN med Boeing 767. Det er vel BA780 og BA781 som opereres med 767.

Så man trenger ikke reise helt til Kina for å reise med widebody.

Kina er et stort land med store avstander og mye mennesker, så det er mange ruter med widebody i bruk. Men skal du kun til Kina for å fly widebody?

Hehe. Nei, jeg skal nok ikke til Kina kun for å fly widebody. Jeg har ikke engang sagt at jeg skal til Kina Men det er et land som frister som et reisemål. Jeg er også interessert i hurtigtog, noe som kineserne er veldig gode på og bidrar til en fristelse for Kina.

Dragonair, HKG-PEK, A333
Air China, PEK-DLC, B763
China Southern, URC-PEK, A333
China Eastern, PEK-PVG, A306
Air China, SZX-PEK, B772, A333
China Southern, PEK-CAN, A330
Shanghai Airlines, SHA-CAN, B767
China Southern, PEK-SHA, A333

Noen kjappe søk på Amadeus viser at ganske mange ruter mellom kinesiske storbyer går med widebodies på visse avganger, ja...

Mellom Beijing og Shanghai er det relativt tett med fly, du kan fly et rikt utvalg av WB 767,777,300,330,340 ( i tillegg til det meste av tynne rør også i lufta )

Et kjapt søk på ctrip.com.cn (sorry Wideroe.no ) gir priser ned til 400 CNY for en vei om du er tidlig ute.

Fra/I Shanghai har vi også et relativt godt utvalg av tog typer også ( med og uten skinner )

Du kan prøve Air China mellom PEK og PVG. Det er mange avganger om dagen, noen med 737, noen andre med 777 og A340. Var ombord en A340 på denne ruten i F. Ganske skuffende egentlig... Men bedre enn 737!!!

A388 er å få på Shanghai-Beijing nå for de som er interessert.

Last edited:

A388 er å få på Shanghai-Beijing nå for de som er interessert.

Den har hatt et par flyvning allerede i Desember mellom PEK og SHA (ikke PVG), men da kunne jeg ikke se at timeplanen for 2012 var bestemt.

Er det tilfelle nå med fast timeplan? I så fall hva er rute tidene?

Mulig tar feil her ang A388 på SHA-PEK?

Som jefi99 skriver så er flyet ofte i CAN. Jeg har lest at maskinen skal fly CAN-CDG.

Mulig tar feil her ang A388 på SHA-PEK?

Som jefi99 skriver så er flyet ofte i CAN. Jeg har lest at maskinen skal fly CAN-CDG.

Første maskin brukes på CAN-PEK, andre på PEK-SHA (mitt forståelse), kan hende at dette skal variere litt.

Også kommer de til å lansere nye ruter etter de har fått de 3 siste de har i bestilling.

Påminner da om at China Southern har bestilt 5 A388, 2 er levert.

Back