Man er vel ikke like nøye på slikt i alle land.Reguleringen forbyr flere enn 3 i bredden mot vinduet. Det vil si maks 2 seter å krabbe over
Man er vel ikke like nøye på slikt i alle land.
![]()
For de som ikke fikk med seg poenget så trodde jeg ikke at dette var et fly, men det var ment som et eksempel på hvor lite sikkerhet og reguleringer for transport betyr i enkelte land.Tviler på at de har mer enn 3 seter i bredden på hver side på dette "flyet".
Skjønner argumentene for at det gir dårligere sikkerhet med så mange ved siden av hverandre, men hvilken "lov" er det som skal følges? Under hvilken jurisdiksjon?Mener å ha blitt fortalt at ingen skal ha mer enn 2 passasjerer/seter å passere for å komme til midtgang, slik at 3 er maks ved vindu, og 5 maks i midten. Så en løsning med feks 4+5 i en 777 ville ikke vært lov.
Det er regler som kun gjelder for USA og fra 2009.05/18/09 AC
25-17A
479
SECTION 25.817 MAXIMUM NUMB
ER OF SEATS ABREAST
461. Section 25.817 Did Not Exist Prior to Amendment 25-15.
462. AMENDMENT 25-15
, Effective October 24, 1967.
a. Regulation
.
On airplanes having only one passenger aisle, no more than three seats breast may be placed on each side of the aisle in any one row.
b. Guidance
. On a twin-aisle airplane, a six-place
seat assembly could be installed between
the two aisles. (Amendment 25-15)
https://www.faa.gov/documentLibrary/media/Advisory_Circular/AC25-17A.pdf
Det er regler som kun gjelder for USA og fra 2009.
Joda, USA og Europa har strenge regler idag, men mange har ingen planer om å fly dit.Fly som skal brukes til USA må etterleve dette. Er temmelig sikker på at JAA har samme ordlyd - de pleier å matche. Lite poeng å ikke etterleve det med mindre du har kun tenkt til å selge til inennriksselskaper i Kongo.
Joda, USA og Europa har strenge regler idag, men mange har ingen planer om å fly dit.
Sertifisering fra hvem? Og er det ikke mange land hvor man kan fly uten slik sertifisering.Hva selskapene ønsker er irrelevant. Du får ikke sertifisert denne konfigurasjonen.
Sertifisering fra hvem? Og er det ikke mange land hvor man kan fly uten slik sertifisering.
Det er regler som kun gjelder for USA og fra 2009.
A wide-body aircraft, also known as a twin-aisle aircraft, is a jet airliner with a fuselage wide enough to accommodate two passenger aisles with seven or more seats abreast.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.