Jeg er ikke helt sikker på årstallet.
Men rundt 2000 tror jeg det var. Vi var oppe i Whistlers Mountain i august på ett seminar.
Så vi måtte bare ta en sightseeing tur med en De Havilland Beaver Floatplane.
Turen ble uforglemmelig. Fra sjøgrønne Whistler via dype bratte daler opp til isbreene på toppen. Jeg skulle egentlig sitte foran, men i siste sekund kom en "ny" pilot som måtte trene. Flyet en ombygd Beaver til såkalt Kenmore Beaver tror jeg. Lasteluka bak er borte. Fått tre bladet propell og bubble plexiglassruter på sidene. Noen som kan korrigere meg?
Tror motoren er en R-985 Pratt & Whitney stjerne motor med 9 sylindre. (Lyden er musikk i mine ører)
Bildene er desverre tatt med gammel analog film og kamera og så scannet inn. Derfor kornet og dårlig.
Håper dere liker det allikevel.
Men rundt 2000 tror jeg det var. Vi var oppe i Whistlers Mountain i august på ett seminar.
Så vi måtte bare ta en sightseeing tur med en De Havilland Beaver Floatplane.
Turen ble uforglemmelig. Fra sjøgrønne Whistler via dype bratte daler opp til isbreene på toppen. Jeg skulle egentlig sitte foran, men i siste sekund kom en "ny" pilot som måtte trene. Flyet en ombygd Beaver til såkalt Kenmore Beaver tror jeg. Lasteluka bak er borte. Fått tre bladet propell og bubble plexiglassruter på sidene. Noen som kan korrigere meg?
Tror motoren er en R-985 Pratt & Whitney stjerne motor med 9 sylindre. (Lyden er musikk i mine ører)
Bildene er desverre tatt med gammel analog film og kamera og så scannet inn. Derfor kornet og dårlig.
Håper dere liker det allikevel.