Where everybody knows your name - The USA East Coast Tour 2012, with a dash of Europe

Martin

Moderator
Staff member
Medlem
Så var det på tide å dra på tur nok en gang, og som vanlig kommer jeg til å lire av meg noen ord og bilder om det i denne tråden.

Hele planleggingen begynte i januar (den eldste bookingmailen er mottatt klokken 02:30 den 2. Januar). Jeg hadde bygget meg opp en ganske brukbar sum med Avios hos British Airways, og lurte på hva de egentlig kunne brukes til. Hadde jeg kanskje nok til å fly i First?

Som jeg nevnte i min forrige triprapport (http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=101944), haddde jeg vurdert en langhelg i USA ifm. påsken. Det var en utstilling om Bruce Springsteen i Philadelphia jeg hadde lyst til å se, samt at jeg hadde litt lyst til å se Boston. Planleggingen av påsketuren endte opp med at jeg skulle ta tog fra Philadelpia til New York for å fly hjem derfra, siden det lønte seg (selv etter at både tog og taxi til flyplassen var betalt). Da fant jeg ut at jeg ville være et par dager i New York også, og da var plutselig påskehelgen for liten. Planene ble droppet, og påskeferien endte opp som noe helt annet (Se link lenger opp).

Med de samme planene i bakhodet, begynte man å lete på ba.com, og jeg synes å huske det var ganske grei tilgjengelighet., i hvert fall til Boston og New York. Det var dessverre ikke nok Avios til å fly tur/retur i First, men uten å tenke så mye mer, hadde jeg plutselig booket en enveis –billett i Euro Traveller (det var dessverre ikke noe ledig i Club Europe), med videre forbindelse til USA i First. Det var jo evt. bare å kansellere om man ikke ville bruke den allikevel,.
Havnet «automatisk» i 1A, men etter litt om og men, og fram og tilbake og hit og dit, endte jeg opp i 2A. Rad 2 ble anbefalt av andre som hadde prøvd, og A ble anbefalt om man var venstrehendt (som jeg altså er), siden det blir lettere å drikke champagne da :cheers:

Returflight måtte også bookes. Enveisflighter over Atlanteren har jo ikke rykte på seg for å være billige. Allikevel var både Icelandair og Air Berlin ganske så billige fra New York til Oslo. Det var jo en god unnskyldning til å stikke innom Island, selv om statusløs Y-klasse ikke hørtes gøy ut. Air Berlin ville jo være med i Oneworld innen den tid, men av en eller annen grunn som jeg ikke helt skjønte selv, fristet ikke de heller. Da det dukket opp et tips om at Singapore Airlines hadde noen billige enveisbilletter fra JFK derimot, var jeg ikke treg om å booke. Eksotisk selskap, og ny flytype var mer spennende enn en Air Berlin A330 via BER.. eh, jeg mener TXL. Kan jo også nevne at min far skal reise til SYD i sommer, med både LH A380, og SQ videre fra SIN. At han evt. skulle få flydd både SQ og A380 før meg, kunne vi selvsagt ikke ha noe av.

Man måtte også komme seg videre fra Frankfurt til Oslo. Fikk tips om at SAS fløy for under 500 kroner, men det gjaldt tydeligvis ikke den dagen. Billigste direkteflight den dagen var nesten 3000 kroner. Endte her opp med å bruke noen flere Avios via LHR, som jeg igjen endte med å kansellere, før jeg booket noe heeelt annet. Det kan kanskje bli en gjettelek?

Tidspunktet for turen var forholdsvis tilfeldig. Når man reiser alene, kan man stort sett reise når man vil uten å måtte forholde seg til når det passer for andre. Det skjedde tilfeldigvis at en musiker ved navn Thomas Earl Petty (Bedre kjent som Tom Petty) skulle besøke Europa for første gang på 20 år, og jaggu skulle han ikke spille på Norwegian Wood i Frognerbadet. Siden det var på en fredag, og jeg måtte ta ut en fridag for og få sett han, så passet det like greit å kalle det en ferie.

Konserten var altså på en fredag, og jeg fant ut at jeg skulle reise dagen etter. Når man bor der jeg bor, er det et stykke til Oslo om man skal komme seg hjem etter en konsert som er slutt i 23-tiden, og skal opp og rekke fem-på-tolv-flyet dagen etter, så da passet det å bo på hotell. Vurderte først begge Carlson-hotellene oppe ved flyplassen, men etter at bookingen min hos Radisson plutselig var borte, uten at jeg hadde kansellert noe, så tenkte jeg at Carlson fikk være Carlson, og booket meg på DoubleTree By Hilton Oslo, like ved Nationaltheateret stasjon. Nesten like praktisk ;)

Last edited:
Etter en liten tur til frisøren, og litt ferdigpakking, bestemte jeg meg for 13:20-ish-bussen hjemmefra. Den virket i dag også, og jeg var på OSL etter en liten halvtime. Det var dog med et nødskrik jeg rakk den, for jeg måtte plutselig snu pga. noe jeg hadde glemt.

Vel fremme på OSL, var det å dra kortet i en kortleser, og komme seg ned en rulletrapp, og boarde denne:

bdac8872.jpg

792d1b48.jpg

Førstegangsreisende Flytogbjørn fordøyer inntrykk.

3051e206.jpg

DoubleTree By Hilton Oslo.

293940cd.jpg

Resepsjonen sett fra heisen.

Ble kjapt sjekket inn av en yngre herremann, som ikke nevnte noe om hverken upgrade eller andre gullgoder, og jeg hadde allerede sett at bookingen var oppgradert fra "Queen Bed" til "King Bed Deluxe". Om det rommet jeg fikk fortsatt er det vanlige Queen-rommet, skal jeg allikevel på ingen måte klage.

675c3853.jpg

Fant heisen, som ikke akkurat var stor. Med meg og kofferten, hadde det ikke blitt plass til en person med en koffert til.

0e447cea.jpg

Stor og fin dør.

13cce6bd.jpg

Sånn ser det ut fra døren

Rundt hjørnet og til høyre ser det sånn ut:
8a925552.jpg

30ee6808.jpg

Stort og fint bad

079db65e.jpg

...og dusj

e08c5fd6.jpg

Utsikten var det så som så med..

47dff0c7.jpg

Minibar har de også.

Etter noen minutter på rommet, og ha konstatert at det ikke var noen velkomstgave noe sted, banket det på døren, der en frøken på ikke-akkurat-veldig-stødig engelsk, overrakte meg en flaske Voss vann, en Melkerull, og et velkomstbrev, der jeg bl.a. ble ønsket velkommen til frokost neste morgen :)

532454c0.jpg

Lillebjørn koser seg også på tur. "Eeeeen bit av gangen, eeeen bit av gangen" ligger han og smågulper for seg selv.

Droppa du 1A??? Hadde 1K til MIA for halvannet år siden... Gull! "Foroverutsikta" er snækks... Gleder meg forøvrig til resten av turen :-)

Droppa du 1A??? Hadde 1K til MIA for halvannet år siden... Gull! "Foroverutsikta" er snækks... Gleder meg forøvrig til resten av turen :-)

Endte opp med 2A, ja, etter tips om at avstanden til "naboen" er større enn på rad 1.

Vellykket kveld i Oslo. Ble en kjapp middag på Peppes borti gata her:

0c1f23c9.jpg

1a71f1df.jpg

af5ca22d.jpg

42732e3b.jpg

..og vellykket konsert ;)

Straks kvelden, og tilbake til OSL i morgen. Prøver å være der litt før jeg tror innsjekk egentlig åpner, siden jeg har planer om å treffe noen som skal med SK907 på ID-billetter. Om innsjekken min åpner to timer før avgang ser det trsangt ut, men samtidig ser SK907 full ut, så det er ikke sikkert de kommer seg meed ^_^

Og som en lkiten fun-fact: Tittelen på denne TR'en er hentet fra en kjent TV-serie fra en bar i Boston, kalt Cheers. Hadde jeeg flydd dagen før (eller han dagen etter), hadde jeg risikert og truffet en av skuespillerne fra serien.

Ted Danson and Wife flying CE on BA 343 today, then onwards to NYC.

http://www.flyertalk.com/forum/18760894-post3824.html

Her er det bare å følge med!

Men det å ikke ha nasen på 747 er ihvertfall ikke noe for meg. 1A/K er kongesetene over alle kongesetene. Ingen trafikk og mer enn nok privat

Men det å ikke ha nasen på 747 er ihvertfall ikke noe for meg. 1A/K er kongesetene over alle kongesetene. Ingen trafikk og mer enn nok privat

BA har et slags "garderobeskap" helt foran i nesa, som visstnok er for passasjerene, så det er fakttisk et potensiale for trafikk mellom 1A/K.

Satser på at jeg uansett trives i 2A. Er hakket mer "nervøs" for crewet. Ruta operes av Mixed Fleet (og ikke Wordwide Fleet), og de har fått en del blandet tilbakemelding på f.eks. Flyertalk.

BA har et slags "garderobeskap" helt foran i nesa, som visstnok er for passasjerene, så det er fakttisk et potensiale for trafikk mellom 1A/K.
.

Alle jumboer jeg har vært passasjer i nesen på, har hatt ett eller annet form for skap i nesen, men hey, more power to ya..

Alle jumboer jeg har vært passasjer i nesen på, har hatt ett eller annet form for skap i nesen, men hey, more power to ya..

Jeg har søkt på Flyertalk, lest TR'er og tom. sett Youtubevideoer og vurdert dette fram og tilbake i snart et halvt år. Jeg kunne sikkert vurdert det et halvt år til, men akkurat nå har jeg funnet ut at jeg helst vil ha 2A, rett og slett på grunnen av avstanden til naboen. Andre foretrekker sikkert 1A, mens andre igjen foretrekker høyresiden. Det er tom noen som har satt seg alene på en av to-seterene i midten, noe jeg ikke kan skjønne at noen gidder. Det er flere ledige vindusseter (inkludert 1A), men vedkommende sitter sikkert fint i 5E.

Smaken er som baken, og min smak plasserer min bak i 2A på BA215 i dag :)

God frokost hadde de også. Lite trafikk klokka 8 en lørdags morgen. Litt morsomt at da jeg satte meg, viste klokka på telefonen 7:47 :).

1665965f.jpg

Nå er det straks avreise, så man er klar til å sjekke inn så fort de åpner, så man igjen kanskje rekker en pils med en gammel nabo/barndomsveninne som kanskje allikevel ikke skal med SK907.

Her er det bare å følge med!

Tiltredes! Avstanden til sidemann var heller ikke noe problem for min del. Det eneste som var et potensielt problem var det konstant fulle champisglasset før avgang, ettersom vi vel sto på bakken på Heathrow i to timer eller.no :cheers: Blir forøvrig spennende å høre hvordan MF er i F.

Gleder meg til fortsettelsen her, Martin. 2A funker som ei kule.

Regner med du vil dokumentere om du får sjokolademuffins i Superduperkantina også?

OSL-LHR.gif

16. juni 2012
Oslo Gardermoen (OSL) -London Heathrow (LHR)
British Airways 763
Airbus A319
G-EUPP
Sete 7A
Euro Traveller/Economy Class

Vel fremme på OSL, var klokken blitt 09:30. Jeg kom meg av flyoget, og siktet på heisen, som jeg tenkte å ta helt opp til avgang. Ja, nå hadde de begynt på det "bygget i bygget" eller hva det het, så jeg havnet bare på ankomst, siden heisen ikke gikk lenger, og måtte ta rulletrapp allikevel.

BA-skranken var alllerede åpen, og jeg stilte meg i kø. Forholdsvis lang kø, og vedkommende som sto foran hadde noe krøll med billetten, så det tok enda litt lenger tid. Jeg kom meg til slutt fram, og fikk tag'et kofferten, og fikk to boardingkort. Hadde ventet meg noen spørsmål med tanke på at billetten er enveis, men nei da.

Videre til security, der det var kø, men som allikevel gikk radig unna. Overhørte forøvrig en person, tilhørende et iddretslag (Fuvo for de lokalkjente) at sist de (Fuvo) var ute og fløy, hadde han ikke sjekket inn, men allikevel fått bli med. Det stod Norwegian på boardingkortet, og om det var det de hadde flydd sist... Vel, jeg gadd ikke bry meg mer om det.

Fikk sendt sakene mine gjennom, og på andre siden så jeg at nettopp min håndbagasje ble tatt til siden. What? Fikk øyekontakt med G4S-damen, som lurte på om den var min, og jeg fikk kjeft for ikke å ha tatt ut iPaden. Etter å ha sendt de separat en ganng til, fikk jeg nok en gang kjeft fordi jeg hadde kamera der og, og så ønsket hun meg god tur.

Hadde også oppnådd SMS-kontakt med nevnte barndomsveninne, som stod med sin mor vedd gate 53 og forsøkte å komme med en overbooket SK907 på ID-billetter. Jeg dro derfor rett til non-Schengen for å hilse på før de skulle dra. De kom seg heldigvis med, men på klapp istedenfor C-klasse. Jeg lovte å tenke på dem fra 2A i BA First ^_^.

Det ble også etterhvert boarding for BA763 fra gae 59, og jeg fant 7A, som var første rad i ET. I trådtittelens tegn, ble jeg ønsket ombord som Mr. Foss, og jeg fant sete 7A, som var liksom-CE-sete på første rad i ET. Det ble sagt over PA at flighten var VELDIG full, og at alll håndbagasje som fikk plass, måtte under setet foran. At det var minst en helt tom rad i CE, hjalp ikke oss i sardinklassen. Kunne de ikke beholdt den bak rad 5 istedenfor rad 7?

Lettvin servering: Cola og snacks. Ba om lemon and ice, og fikk ice. Gadd ikke krangle mer om det.

222c714f.jpg

Vi nærmet oss Heathrow etterhvert, og det ble et par strafferunder. Det skyldted visstnok en flyppast eller noe til ære for dronningen, og all innflyvning til Heatrow ble stoppet i 10 minutter.

Vi kom oss til slutt ned, i relativt heftige vindforhold. Forberedte meg på et ganske solid nedslag, men det gikk overraskende rolig for seg. Så var det av, et thankyou til crewet, og å følge de lilla skiltene til Flight Connections. Security her gikk bedre, og jeg fant vegen til CCR, eller Concorde Room, loungen hvor man kun slipper inn ,med BA F-billett, eller et kort tildelt noen få utvalge.

Til alle andre lounger, må man ned en etasje i fotrhold til Security, og så opp igjen. Skal man i sølv/business-loungen, må man faktisk opp enda en. Skal man inn i CCR, har man denne døren, rett ved Security South:

6eda3ef5.jpg

Last edited:
Viste boardingkort til en herremann som bevoktet døren, og han virket nesten glad for å se meg: "First Class, welcome, thank you". Ja, han takkket faktisk meg.

Innenfor var det en skranke med en dame som så ut som hun var opptatt, der hun satt med telefonrøret på øret, og hadde et følge på en tre-fire foran skranken. Hun vinket meg dog til seg, scannet boardingkortet, og forklarte meg hvor alt var, etter at jeg svarte nei på spørsmålet om jeg hadde vært der før.

Vel inne fant jeg restauranten, og fant meg lunsj. En dame viste meg til et bord, og jeg fikk en meny. Bestilte også et glass champagne, og på spørsmål om jeg ville ha "fancy champagnenavn nummer 1" eller "fancy champagnenavn nummer 2", gikk jeg for "the fiirst one".

Det ble Duck Dumplings:
6625203a.jpg

Det ble Cæsarsalat med laks:
67b45fa8.jpg

Og det ble is:
4036122c.jpg

Syykt god vaniljeis, og ingen utpreget skjitsmak på det andre heller. Ba forøvrig om et glass vann sammen med champisen, også denne gangen med "lemon and ice", men nå fikk jeg bare lemon. Jeg har da i det minste fått både lemon and ice, bare ikke samtidig ^_^

Mannen på nabobordet fikk jeg dog litt sansen for. Han bestilte også is, med sjokoladesaus. Han fikk isen med en beklagelse om at de ikke hadde sjokoladesaus. Han kunne så bekrefte at det hadde de ikke for tre dager siden heller, og han ba om å få gjesteboka så han kunne klage i den. Da fant han tom. igjen den kommentaren han skrev sist gang, altså for tre dager siden. Etterhvert kom det også en slags sjef i kantina, som beklaget på det dypeste. Så mye styr, bare for litt sjokoladesaus. Han likte jeg :). Han var forøvrig godt voksen, pent kledd, og så sånn passe viktig ut.

Det var etter det jeg bestilter min is, uten å nevne noe om saus.

Nå slappes det av ute på en terasse med utsikt over T5B. Flighten min, som skulle gå 17:40 ble først forsinket til 18:08 (BA ville sikkert kompensere for de 10 minuttene med kantinetid pga. Dronningen), men nå ser jeg den er satt opp til 17:40 igjen.

Tar vel muligens turen over i Galleries First en liten tur også. Liker tross alt selvebetjening bedre enn å måtte finne en kelner, som jeg ikke har fått øye på her ute, hvertfall.

2A kjennes ikke feil i det hele tatt. Topp førsteinntrykk av crewet, og champisen er på plass. Flyet har også de nye setene :)

Etter noen timer i Concorde Room, bestemte jeg meg for å stikke over i Galleries First.
Damen i skranken ved inngangen her, lurte på om jeg kanskje ikke ville prøve Concorde Room, men det fortalte jeg at jeg allerede hadde gjort, og ville "endre miljøet" litt. Det var helt i orden.

Her inne var jeg på jakt etter noen store sjokolademuffins, som det skal være flytende sjokolade inni. De så jeg forrige gang jeg var der, men de ble borte innen jeg rakk å ta en. Denne gangen, så jeg en annen typpe muffins som var litt "større og bedre" en de små, plastinnpakkede. Jeg gikk så til enden av buffeten for å se om de andre lå et annet sted, men fant de ikke, så jeg gikk for å ta en av de jeg nettopp hadde sett. Da var de borte! Tror det er en eller annen muffin-mafia hos BA som ikke liker meg. Trøstet meg så med denne:

565f2c7b.jpg

Etter en liten stund, kom gaten opp. Dette skulle være min fjerde langditanseflight fra Heathrow. På de tre forrige gangene, har jeg hatt gate B39 to av tre ganger (den tredje gangen med A10 snakker vi ikke så høyt om).
Gaten denne gangen, var..... B39.

Da var det bare å komme seg ned i kjelleren:
3a9a609e.jpg

Vet ikke helt hva som skjedde der nede. Ett tog gikk i det jeg kom ned dit, og mens man ventet på neste, kom det et helt tomt tog inn på nabosporet, som forsvant igjen like tomt som det kom. Etterhvert kom det et tog til (på det første sporet), og jeg kunne boarde, og komme meg over til T5B. Her var det en kjapp tur innom loungen (siden man ikke er der så veldig ofte) for en tissepause, og en kjapp cola. Vel nede ved gate B39 igjen, var boarding i gang, og jeg fulgte strømmen.

c61ecae4.jpg

G-CIVK på gate B39

b839b0ec.jpg

Her kan man se at noen av vinduene foran er plugget igjen. Det betyr New First, og ble gjort sånn for at hvert sete skulle få to vinduer hver.

LHR-BOS.gif

16. Juni 2012
London Heathrow (LHR) – Boston Logan Intl. (BOS)
British Airways 215
Boeing 747-400
G-CIVK
Sete 2A
First Class

Vel ombord viste jeg fram boardingkort til ei hyggelig frøken, som med en gang tilbød seg å vise meg vegen til setet. Hun guidet meg gjennom WTP-kabinen (som på denne konfigurasjonen ligger mellom CW og F), og overlot meg til sin mannlige kollega, som jeg skulle tilbringe de neste 7 timene sammen med. Kan ikke si annet om han, enn at han gjorde jobben, og var veldig hyggelig :)

Fikk satt meg, og champagne kom etterhvert. Ble tilbudt washbag og sleept suit, og tok en washbag, kun for souvenireffekten sin skyld.

Litt om og men pushet vi, og taxet til andre enden av Heathrow, og kom oss avgårde, sånn ca.på rute fra gate.

1c7e78d0.jpg

Sånn ser vinduene ut: En egen gardin på innsiden, som fjernstyres fra et lite knappepanel.

cfdd967a.jpg

Verdens enkleste setejustering: Den lyste også i en egen farge når den var i take-off-posisjon, som jeg personlig syntes virket veldig tilbakelent.

Jeg hadde på foorhånd, etter å ha lest for mye Flyertalk, værrt litt spent på servicen. Boston-ruta betjenes av Moixed Fleet, og de har fått litt blandede tilbakemeldinger, spesielt i F og CW. Det skulle tom. vise seg at en fra FT var i samme kabin som meg, og han var ikke helt fornøyd. Han om det.

CSM (Cabin Service Manager, ca. det samme som CSD på Worldwide Fleet) kom og hilste på, og lurte på om alt var i orden. Han var også innom et par ganger i løpet av flighten uten å si så mye.

Take off gikk fint, men jeg må innrømme at det var litt snålt å sitte på skrått i forhold til veggen, som igjen ikke var helt rett i forhold til fartsretningen, men det gikk fort fint.

Vel oppe, ble det litt sånn:
39f92bd3.jpg

Jeg fyrte i gang opp AVOD'en, og så en masse serier jeg ikke visste jeg likte, og sikkert ikke ville sett om det ikke var for at jeg satt i et fly. Gregory dukket etterhvert opp, og lurte på om jeg hadde fått sett noe på menyen, og om jeg kanskje ville ha litt mat? Ja takk!

Først dekket han bordet:
da525638.jpg

Aller først, kom denne, som ikke stod på menyen:
50031d6e.jpg

Forrett:
70c343c8.jpg

Cornish crab and avocado cocktail with fresh summer salad leaves.

Man måtte prøve vin til maten, og til å være relativt grønnn på vin, klarte jeg i det minste å lese meg fram til at to av vinene i vinkartet passet til seafood, så da tok jeg en "Chassagne-Montrachet Vieillles Vignes 2009, Vincent Girardin, Burgundy, France", som var den av de to jeg i farten kom på, og klarte og uttale (Burgundy). Smakte slettes ikke vondt.

375fd1d9.jpg

Roast Gressingham breast of duck with fondant potato, baby carrots and cherry sauce

Det var kun av de tre røde som det stod passet til fugl, så da ble det en "Freestone Pinot Noir" fra Sonomakysten i California. Smakte heller ikke direkte vondt.

Så kom det eneste feilskjæret jeg opplevde: Jeg hadde på forhånd blitt spurt om hva slags dressing jeg ville ha på salaten (som jeg ikke direkte hadde bestilt, men den fulgte vel med uansett). Ikke før jeg var halvferdig med anden, kom jeg på salaten, og da tenkte jeg at det ikke var så nøye. Gregory derimot, beklaget veldig, og lurte på om jeg ville ha den etter anden? Jeg takket ja, og til tross for litt feil rekkefølge, smakte den også godt:

31f2b812.jpg

Så var det dessert: Is!
Valgte sjokoladetopping, og Gregory tilbød seg å ta på "litt av hvert" av det andre tilbehøret:

77f1bf96.jpg

Slettes ikke feil.

Nå tror jeg vi kanskje var en tre-fire timer uti flighten, altså nesten halvveis. Jeg vet ikke om servicen skal ta så lang tid i First, men jeg følte det gikk akkkurat passe. Fortsatte å se på diverse serier, og lå godt tilbakelent og nøt flighten.

En liten dotur ble det også:
7ab7f359.jpg

384cf80e.jpg

Da det begynte å nærme seg timen igjen, lurte Gregory på om jeg ikke kunne tenkt meg noen "refreshments", så jeg gikk for sandwichene som stod på menyen.
844e6e0e.jpg

9623a3f9.jpg

Han dukket også opp med disse.

Når det gjelder diskusjonen om 1A vs. 2A, kan jeg få si at 2A var et kongesete. Og når mannen i 1K i tilllegg lå og snorket mot slutten av flighten, var det like greit å sitte litt lenger bak ;)

Jeg snublet også over en tråd på Flyertalk, om hvilken side av flyet det var best å sitte ved ankomst til diverse byer BA fløy til, og til BOS anbefaltes høyre side, men mindre man ved en sjelden gang landet fra sør. Vi landet fra sør, og jeg kunne se downtown Boston ut av vinduet på venstre side. Fikk også nesten skremt ut livsskiten i det nesehjulet gikk ned. Det hører man godt fra F-kabinen ;)

Vi landet, og taxet inn. En LH A346 stod på gaten ved siden av, jeg visste forsåvidt ikke hvor lenge den hadde stått der. Den kunne jo nettopp ha ankommet, og da kunne det være kø i immigration. En A330 fra Swiss landet forøvrig rett etter oss, så da hadde vi hvertfall et forsprang på dem.

Dør 1L ble benyttet, så det betød at vi slapp å gå gjennom WTP på veg ut (evt. måttet vente på at alle i WTP skulle komme seg av, siden alle crew ikke er helt flinke til å holde de igjen), så de fleste i F var kjapt ute. Vegen til
immigrasjonshallen var heller ikke lang, og den var helt tom!
Klarte dog å følge etter noen andre som begynte å bevege seg gjennom disse fram-og-tilbake-båndene, enda det egentlig var åpent til å gå rett fram. Han som stod og passet på, så nok litt rart på oss. Immigration gikk allikevel veldig kjapt, og damen som immigrerte meg, var tom. hyggelig. Bagasjebåndet brukte litt tid på å komme i gang, men kofferten min dukket kjapt opp, og tollen var ikke interresert i å se noe nærmere på hverken den eller meg, og ca. et kvarter etter ankomsttiden på rutetabellen, var jeg ute i friluft! Ba.com sier også at vi ankom bare et par minutter før tabellen, så det tør jeg kalle kjapt.

Vel ute fikk jeg funnet fram til en shuttlebuss, som kjørte til en t-banestasjon i nærheten. Fikk kjøpt en billett, og var kjapt på veg i retning Government Center. Denne t-banen så ut som en vanlig t-bane.

Framme på Government Center, var det å bytte til Green Line. Den minnet mest om en trikk, bortsett fra at den gikk under bakken. Kom meg uansett til Prudential stasjin, og opp på bakken, og fant Hilton Boston Back Bay som lå like ved. En hyggelig dame sjekket meg inn, og bekreftet gullstatusen min. Fikk et brev om at jeg var oppgradert, men jeg tviler. To flasker vann stod der her også, samt at jeg fikk to frokostbonger, til en relatiivt trist affære av en "enhanced contintental buffet". Fikk meg uansett litt eggerøre og en toast, og på veg tilbake på rommet gikkk jeg forbi Starbucksen i lobbyen, der de hadde noen slike yoghurth parfait's, så da ble det en sånn også, som jeg tok med på rommet.

Herlig lesning som vanlig, reisefeberen begynner bre seg allerede!
Men jeg blir sliten av alle "," dine ;)

Back