• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

What to do..nyoperert til RyggeAirshow

TigerBlack

ScanFlyer ettellerannet..
Den 19 Aug, må jeg en liten tur på Ahus for å operere en ødelagt ankel. Jeg regner med at jeg er ute igjen før helga.

Men det er jo Rygge Airshow følgende helg *sythe*.

Er det noen som vet om ett sted inærheten man kan stå med bil lett tilgjengelig og alikevel få med seg det som skjer i lufta ?

Jeg hadde litt håp om å stå på taket av parkeringshuset på sivil siden, men regner vel med at dette ikke blir sps populært.

Du får nok med deg det meste av showet ved å stå på et av parkeringsjordene rett før porten inn til den millitære delen.

Jeg hadde tenkt til å stå på den sivile delen selv også, jeg syns ikke programmet i år er helt det store, ihvertfall ikke hvis man sammenligner det med det som var i 2007, og 300 kr dagen er litt i overkant av hva jeg har lyst til å betale for å stå å se på siluetter hele dagen... Taket på parkeringshuset er en mulighet, dog har man vært så greie å sette opp høye vindskjermer langs den delen av parkeringshuset som vender ut mot rullebanen, slik at man ikke ser noe som helst. Men på den delen av parkeringshuset som ligger nærmest terminalen er de litt lavere, så det er mulig å se over. Ellers så fant jeg denne videoen på youtube for en stund tilbake, filmet av noen folk som sitter på "støyvollen" ved siden av E6, og det ser absolutt ikke ut som noe dumt sted å befinne seg.

Er så glad for at jeg får "utstiller-pass" til 330! Da kan jeg gå bak sperringene hehe ;) Skal prøve å få tatt noen bra bilder og lagt ut hviss jeg skjønner hvordan :p

støyvolen så ikke så dumt ut nei :D

Klarer du å kravle deg opp på støyvollen med nyoperert ankel, så tror jeg du klarer å komme deg inn på stevneområdet også. Relativt bratt og høy den støyvollen.

Nja, den er ganske bratt hvis man absolutt skal klatre opp fra E6, ikke fullt så ille fra den andre siden, og så slipper man jo uansett å gå flere kilometer på nyoperert ankel, går utifra at stevneområdet er på det samme stedet som sist, og da er det et godt stykke å gå fra porten ved det gamle 336-området og bort.

godt poeng, er vel lite kult å drive "fjellklatring" med krykker. Får vel finne på noe tilsvarende. Nå er det hva som skjer i lufta jeg er mest intresert,men jeg kan se litt på google earth og se om jeg finner noe "bakveier" jeg kan bruke

Hvis du har tenkt deg nedover på fredagen, som fort kan bli den mest interessante dagen med tanke på at alle maskinene som skal stå på bakken under showet ankommer den dagen, så kan du parkere på jordet ved innflygingen til 30, der er det ganske kurant å stå med tanke på å få med seg landinger. Bare ta av fra E6 ved Rygge, og så følger du riksvei 118 mot Råde til du kommer til en bakketopp, på toppen av bakken tar du til venstre opp i boligfeltet som heter "Solbakken" (det står vel også et skilt til "Grimstadbukta" der om jeg ikke husker feil). Følg veien rett frem og over broa som går over E6, rett på den andre siden av broa går det en liten grusvei over jordet og inn i skogen (denne er sperret med en bom litt lenger inne). Hvis du ikke kan gå noe særlig så kan du parkere her, og du vil ha et ganske godt sted for å følge med på alle ankomster. Dessverre så tror jeg ikke det er noe særlig å stå der på selve showdagene da alt som foregår over selve flyplassen vil være blokkert av masse trær og tull, men for ankomster så vil jeg absolutt anbefale å stå der :)

Back