WF7820 OSL 28/8

Re: WF7820 OSL

28aug10
WF7819 OSL-HAU
WF7820 HAU-SOG

29aug10
WF7821 SOG-OSL

Så kan dere få gjette resten.

Kan godt la være å poste når det skjer flighter utenom det vanlige......

erlingjo

Ingen som har sagt det, men jeg må også innrømme at jeg ikke ser det helt spesielle med enda en grønn Dash-8 i tillegg til de andre som er her daglig.

Da kan jeg fortelle hele historien.

Rikskringkastningen har hyret inn WF for å fly OSL til Haugesund , og videre til Sogndal, med retur til Oslo om søndagen.

I grunnen var det Sunair med en Dornier 328 som skulle ha jobben. Men de ble nektet å lande på Sogndal lufthavn.Ref tidligere tråd om hvor store fly som kan lande på Sogndal...

Da var gode råd dyre...Og dyrt med ble det når det var kun Widerøe som hadde mulighet til å gjøre charterjobben..

erlingjo

Herr "Global moderator"!! Må det skje noe veldig spesielt for å poste noe på disse postene, eller er det ingen diskusjonsforum lenger?? Mulig du ser grønne, gule røde,svarte eller regnbuens farger på fly hver dag, mulig andre må reise 30 mil for å se et fly! Skjerpings!!

Offtopic:

Det er ikke første gangen global moderator har "hakket" på meg. Da går lysten drastisk ned på å poste småting her på forumet..

erlingjo

Ontopic:

Last edited:
Ikke tenk på det, det er andre her på forumet som gjerne setter pris på alle opplysninger som kommer;-)

Fullstendig enig med Martin her. Om det går en ekstra dash til OSL, so what?... Hadde du skrevet at det var en Widerøe på HAU på gang, så hadde saken blitt litt anneledes, ettersom at WF ikke er noen fast gjest der... ;)

Slutt ... Alle spotteralerter er velkomne - små som store. Så kan man heller stille inn interessefilteret på grovmasket og ignorere denne, hvis det så skal være.

Hadde jo tenkt å fortelle litt og litt...Og noen fant jo ut at WF skulle til Haugesund..Og at det var en charter.

Som i fjernsynet...så må jo man holde godbiten igjen helt til slutt..Men nå er jo hele historien fortalt. Noen likte visst ikke og bli fortalt litt og litt....

erlingjo

Last edited:
Synes tydelig det står i første innlegg at det er en WF flight til Haugesund, fra Oslo.. Men la gå, ser jeg f.eks WF flyr fra Gardermoen kl 04.00 fra Gardermoen mot Øst, så er det ikke noen vits i å poste det på forumet her, for de flyr jo flere ganger om dagen fra Oslo.. see??
Det kan være spottere og andre flyelskere som følger med, og ser man denne flighten f.eks på radar så vet man iallefall hvilken flight det er. Det er en grei opplysning, og ingen vits-iallefall ikke fra en "moderator" å komme med slike ubesluttsomme innlegg som over. Det vitner om lav takhøyde, og en form for latterligjøring av deltagerne her.

Beklager om noen følte seg hakket på her.

Jeg som flyinterresert privatperson/forumbruker ser ikke helt det store i at et selskap som flyr hit daglig kommer hit med enda et fly en dag. Når jeg ser på fly, må jeg innrømme at jeg ikke tenker så mye over hvor de skal fra/til, jeg synes det er mer spennende med selskaper som kommer innom en sjelden gang, eller når selskaper setter inn en uvanlig flytype, så derfor svarte jeg nettopp det. Og jeg får vel lov til å mene det, selv om jeg er moderator? Vi er nemlig bare vanlige, dødelige forumbrukere vi også ;)

-Martin

Back