WF snuser på innenriks til/fra Rygge

snag

ScanFlyer Blue
WF snuser på innenriks til/fra Rygge

I følge Rogalands Avis vurderer Widerøe innenriksruter til og fra Rygge. Vil jo tro at et 50/70 seters fly vil passe bedre på slike ruter enn en 737. Har forstått at Norwegian har hatt problemer med å fylle opp sin 737 på ruten mellom Bergen-Rygge.

Link til artikkel
 
Re: WF snuser på innenriks til/fra Rygge

la DY bygge opp markedet med 737 - gi seg når de får 50% belegg og la WF overta.
Så får vi se hvor lenge det holder. Med unntak av OSL-GOT, TRD-CPH og TRF-CPH har vel ikke WF klart å holde liv i en rute de har overtatt fra andre...
 
Re: WF snuser på innenriks til/fra Rygge

la DY bygge opp markedet med 737 - gi seg når de får 50% belegg og la WF overta.
Så får vi se hvor lenge det holder. Med unntak av OSL-GOT, TRD-CPH og TRF-CPH har vel ikke WF klart å holde liv i en rute de har overtatt fra andre...

Jeg tror dette kan gå bedre, enn f.eks. TRF-ARN, siden det er snakk om innenriks dette blir noe à la TRF-BGO. Prismessig bør ikke dette ha så mye å si for kundene, da BGO-RYG stort sett er dyrere enn OSL-BGO.

WF har jo også beredd grunnen for andre med suksess, f.eks. TRD-ARN.
 
Re: WF snuser på innenriks til/fra Rygge

da BGO-RYG stort sett er dyrere enn OSL-BGO.

Bestiller du billetter noen uker i forveien kan du vel få billetter til halv pris ved å fly til og fra Rygge (234-248 kr.). Men jeg har også registrert at Norwegian har fått opp prisnivået noe på denne ruten, og det er bra. Uansett tror jeg, som jeg har sagt mange ganger tidligere, at Norwegian må skaffe seg mindre materiell om de skal kunne klare å drifte ruter som denne... Vi får se hvordan det utvikler seg - i sommer er Norwegian nede på en daglig avgang på denne ruten, og det er nok fornuftig...
 
Re: WF snuser på innenriks til/fra Rygge

én daglig RT?? Da kan man like gjerne legge ned
 
Re: WF snuser på innenriks til/fra Rygge

la DY bygge opp markedet med 737 - gi seg når de får 50% belegg og la WF overta.
Så får vi se hvor lenge det holder. Med unntak av OSL-GOT, TRD-CPH og TRF-CPH har vel ikke WF klart å holde liv i en rute de har overtatt fra andre...

Tror nok HAU - Køben ("overtatt" etter Coast) skal klare seg bra.;)
 
Re: WF snuser på innenriks til/fra Rygge

én daglig RT?? Da kan man like gjerne legge ned

De kutter jo også betydelig på innenriksruter fra Gardermoen. Fra Bergen og Rygge beholder de ettermiddagsavgangen, mens morgenavgangen kl. 07.00 og 08.10 kuttes. Den gjenoppstår i midten av august.

Holder de prisen på et lavt nivå, kan de kanskje få en del feriereisende - men det vil de uansett ikke tjene noe penger på...
 
Re: WF snuser på innenriks til/fra Rygge

Tror det ville ha gjort seg med en utenriksrute RYG-ARN;)
Hadde sikkert blitt bra belegg hvis Widerøe flyr den 1-2 ganger daglig t/r med en 50-seter..
Noen som sier seg enig i det?
 
Re: WF snuser på innenriks til/fra Rygge

Tror det ville ha gjort seg med en utenriksrute RYG-ARN;)
Hadde sikkert blitt bra belegg hvis Widerøe flyr den 1-2 ganger daglig t/r med en 50-seter..
Noen som sier seg enig i det?

Nei. WF klarer ikke få TRF-ARN fungere og da er det enda mindre sjanse for at RYG-ARN vil fungere
 
Re: WF snuser på innenriks til/fra Rygge

Men RYG-TRD og RYG-SVG med mindre maskin enn det DY flyr kan bli god butikk. Det blir spennende å følge utviklingen - likte RYG godt jeg...
 
Re: WF snuser på innenriks til/fra Rygge

Tror det ville ha gjort seg med en utenriksrute RYG-ARN;)
Hadde sikkert blitt bra belegg hvis Widerøe flyr den 1-2 ganger daglig t/r med en 50-seter..
Noen som sier seg enig i det?

Ja, hvis kundene kommer , det er jo det som er utfordringen.
Den letteste sak i verden å fly. Utfordringen ligger i at kundene/markedet er der og gir inntjening.
Det nytter ikke å tro her at en slik rute ville gjort seg med mindre det er et markedsgrunnlag.
Markedsundersøkelse er litt mer enn det å bare tro.
Personlig kan jeg ikke se at det er et marked østover til ARN fra Rygge på mange år.
 
Re: WF snuser på innenriks til/fra Rygge

Jeg tror Rygge primært kommer til å bli en Syden-flyplass - med charter- og Norwegian-maskiner sørover, om Norwegian eller andre selskaper ikke skaffer seg mindre materiell enn 737.
 
Re: WF snuser på innenriks til/fra Rygge

kan rygge da betjener fly med 400 passasjer ? som feks Airbus 330-300 ?
 
Re: WF snuser på innenriks til/fra Rygge

RYG-ARN ? , det er jo nesten Svensk innenriks det (dukker).
 
Re: WF snuser på innenriks til/fra Rygge

kan rygge da betjener fly med 400 passasjer ? som feks Airbus 330-300 ?

Utifra observasjoner Lørdag kveld da jeg hentet svigers på flyet fra AGP så tror jeg ikke det...

Dvs at last bag var fortsatt ikke på båndet 30minutter etter blockon, og da landet det nok et DY fly, så når på søndag morgenen de fikk baggene anes ikke.
 
Re: WF snuser på innenriks til/fra Rygge

Rent fysisk er det vel satt av plass til ett større fly såvidt jeg har fått med meg, men om riktig materiell er på plass tviler jeg sterkt på.
 
Re: WF snuser på innenriks til/fra Rygge

Jeg tror Rygge primært kommer til å bli en Syden-flyplass - med charter- og Norwegian-maskiner sørover, om Norwegian eller andre selskaper ikke skaffer seg mindre materiell enn 737.

Enig der. RYG kommer nok til å bli en flyplass for Charter og Sydenfly med en og alle liten rute som f,eks WF sin CPH
 
Re: WF snuser på innenriks til/fra Rygge

men ett problem.. er at oslo har en drøsevis av charterruter som andre byer ikke har.. så da er mange som reiser ned til osl for å ta sydenflyet derfra.. så hvis all chartertrafikk overføres til rygge.. så blir det tungvint for folk fra andre steder å bytte flyplass....
 
Re: WF snuser på innenriks til/fra Rygge

Tja, for første gang i charterens historie er ruteprogrammet fra distriktene større enn fra OSL i volum. Men OSL tilbyr selvsagt flere destinasjoner.
 
Re: WF snuser på innenriks til/fra Rygge

Hvor lang tid kan WF være villig til å gi RYG-CPH? Mine kilder antyder at det er mye flytting av luft mellom Rygge og Kastrup.
 
Back
Top